16 Kasım 2014 Pazar

DERİNLERDEN GELEN


Yapılacak her şeyi yaptığımı sanıyordum. Duyulacak her şeyi söylediğimi. Okunacak dokunacak her şeyi.
Ama görülecek her yeri görmek istiyordum. Gidileceklere gitmek gezilecekleri gezmek. Bir sözcük etmemek ama bütün şarkıları söylemek.
Bilinmeyen yemekleri yemek, sevilebilecek her insanı sevmek. O yana bu yana savrulacak olduktan sonra ne faydası var bir şey yapmanın, dememek.
Yola çıkmak kendimi yollara vurmak ama bir yerlere varmamak. Ne olursa olsun sormak merak etmek. Şaşırmak her şeye.
Perdeleri aralayıp yıldızlara bakmak. Buzluktaki barbunyayı pişirmek. Duvarlara bakıp o duvarlarda benden önce bu evde yaşayan insanların anılarını, ruhlarını hissedebilmek.
O duvarlardaki çerçevelere mahkum edilmiş anları sezebilmek, başkalarının anları ve anıları çok yağmağa başlarsa bir anı şemsiyesi ile o anılardan korunabilmek.
Yaşamak işte. Yolda olmak. Evimin aşağısında gezen kedileri görmek. Tencerenin dibi gelince evet işte en sevdiğim yemek bu zaten, bezelye, diyebilmek.
Yan evden gelen şiir seslerine kulak kabartmak. Yapılacak her şeyi yaptığımı sanmamak. Duyulacak her şeyi duyduğumu. Okunacak dokunacak her şeyi.
Usulen yaşıyormuş gibi yaşamamak.

88 yorum:

  1. sen benim kalbimin sesisin deep:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yehuuu ilk yorum benim:)))))

      Sil
    2. havva peynirci.

      ne güzel bir ilk yorum bu amaaaaa yaaaa :)

      Sil
    3. havva peynirci.

      güzelmiş kalbinin sesiii :)

      Sil
    4. deep yayınımı yapınca en azından yarım saat falan ekrandan ayrılamıyorum,ilk yorum,sonraki yorum falan diye bekliyorum,ne güzel bekleyiş ve heyecandır o!
      cevaplamak ise başka güzel:))
      başka kıymetli:)))

      Sil
    5. havva peynirci.

      ben de senin gibiyim kiiii. :) ama hiç değişme sakııın hep heyecanlı ol :)

      Sil
    6. Okadar ilk yorumlara geldim böyle anlamlı bir ilk yorum ne gördüm ne okudum ne de yazabildim be.Havva abla bir başka hissiyatlı insan başka oluyor :) Ben maydonoz olup kaçıyorum valla bulaştığım için iki güzel insanında affına sığınıyorum :))

      Sil
    7. jysra reçani.

      o da sen de hissiyatlısın ki. ben sana derin yürek diyom ki unutma amaaa :) bulaş ki tabii. bulaşmazsan üzülürüm ki ben zaten ama :)

      Sil
    8. nerdesin sen güzel şey arsu:)))
      sen başka bi ruhsun ve ben seni deep sayesinde buldum:))
      ikinize de sevgiler

      Sil
    9. havva peynirci.

      cicişler :)

      Sil
    10. senden güzel olmasın narin ruhlu güzel abla yol yakın dönerim yine :)))
      Eveet bende deep sayesinde çok dostluklar edindim ikinizi çok öpüyorum :))

      Sil
    11. jysra reçani.

      pikiki :)

      Sil
  2. İzin isteyeceğim şimdi senden geçen sene 23 aralıkta yeni günlüğe başlamıştım kapağında şey yazıyor "Kötülüğün senfonisi mi var yüzünde" senin yazılardan işte Sade ve Derinden işte :) O satırı her defteri açtığımda içimde kırgınlık üzüntü öfke ne varsa arın onlardan dermiş gibi etki yapıyordu bütün bir senem öyle geçti :)
    21 kasım günlük bitiyor bir yenisine bu yazını yazmama izin var mı yine Deepli yakışır bir başlangıç olsun ayrıca bu yazına daha çok yorum yapacağım büyüleyici ferhalayıcı birşey ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jysra reçani.

      oh oh iyi olmuş bol bol arınmışsındır ki o zaman :) allam tabii izin var tatlıların trileçesiii :) ayyyy gitttin diye öle üzülmüştüm kii ama yorum yapınca çok ferahladım yaa. :) gevşedim rahatladım yanii :)

      Sil
    2. Tabisi buradayım yeter ki üzülme ya yoksa o trileçeye daha süt atarım ağlar bak :)) Doğru dürüst Salı günü toptan yoruma gelicem.Bak sende yoğundun bu hafta yorma kendini biliyim ben diyorum hep burdayım ayrıca hep sen mi diyeceğin yorma üzme kendini diye ay bir de ben diyim hihi :)

      Sil
    3. jysra reçani.

      piki piki. bak ama raat ol taam mıııı :)

      Sil
  3. Yazdığın her kelime kalbime dokundu Deep.

    Burkuldu içim. Bu yazın benim olsun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. drama.

      peki. tabii ki. çok hassassın sen zaten ki.

      Sil
  4. Yaşamak istiyorum hem de dibine kadar hayatı deyip iyi pazarlar diliyorum Deepcan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamiyet akan.

      ne güzel bir istek :)

      Sil
  5. Usulen yasıyormuş gibi yaşamak. Ne guzel de noktayi koyuyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe kreasyon.

      yapıypm bazen diy mi :)

      Sil
  6. Ve deep beklenen yazılarına geri döner. :)

    YanıtlaSil
  7. Tanıdığım gibisin deep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzurlu ev.

      oleeey ne güzel bi söz buuu :)

      Sil
  8. Bu yazdığınla benim şu anda her şeyden tam da bu kadar uzaktayken içimin en derinlerinden gelen kelimelerimi kaleme almışsın. Burda usülen yaşamanın anlamını kavradım, tüm bu kilometreler yapılacak daha ne kadar çok şey olduğunu her gün hatırlatıyor. Yaşamak her daim yolda olmak demek gerçekten. Dursak bile ruhumuz hep yollarda. O hikayedeki gibi ruhum biraz arkada kaldı şu günlerde ama inatla yola devam...Bu yazıyı ellerimle yazıp ofis panoma asmak istiyorum izninle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğbanın dünyası.

      tabii ki asabilirsin. ve dediklerini çok iyi anlayabiliyorum. daha güzel günlere işallah :)

      Sil
  9. Kafa "beklenen yazılarına geri döndüğünü" yazmış yorumlarda. Ben nedense öyle düşünemedim, bu çok bambaşka bir yazı değilse ben de Helene değilim, bu senin en kişisel yazın değilse ben de bir şey bilmiyorum. Bu gerçekten "her gün yazdığın için gene işte yazdığın" yazılardansa eğer ben giderim Deep. Sen bunu çok içten yazdın. Dokundu resmen, hüzün bastı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helene.

      hımm. bak şöyle diyebiliriz. bu yazıyı duvara bakarken yazdım. ve şöyle düşündüm. içimden geçenler sadece benim içimden geçiyor olamaz. aslında yansıtıyorum ben ya. kendi içimi yansıtarak çoğullaştığımı düşünüyorum. ama içimden geçen her şeyi yakalayıp anında yansıtıyorum ve bu da bütün insanların içinden geçenler aslında :)

      bi de şu var bak. hergün yazdığım bütün bu yazılarda kalbim gümbürdüyor, öle heyecanla yazıyorum ki. yazı bitince sakinleşemiyorum. hepsi içten yazılarımın ya ama. bazen akılla bazen neşe hüzün duygu veya sezgiyle yazıyorum işte. :)

      Sil
    2. Seni yazarken merak ettim. :) ben de heyecanlanıyorum "yayınla"ya basarken, ben ama şu blogda en çok sana yaptığım yorumları yayınlarken heyecanlanıyorum, zaten yazı yazarken de (bloga yazarken yani) seni seni ve seni, sadece seni düşünerek yazıyorum. Bunu hep söylüyorum zaten, sen olmazsan yazmazdım. Ve o çoğullaşmak denen şeyi ben de seninle hissediyorum, ben yazıyorsam , Deep de hissetmeli! diyerek..
      Hala bir şeyler için heyecan duyabilmek çok güzel. Hayatı anlamlı kılan bu işte, böyle bir uğraşının olması beni çok mutlu ediyor.
      ama gene de, bu best of kişiseller dendi kabul et :)

      Sil
    3. eleni.

      ne güzel şeyler söledin ama yaa :)

      Sil
  10. Dün gece aklıma geldin girip blog'a "nasılsın?" yazmak istedim sana, bunu sorma ihtiyacı duydum ama seni sıkarım diye çok korkuyorum, hep gidip gidip, ara verip verip, "nasılsın" yazıyorum, ne iğrenç duruyordur diye düşündüm.
    Ama gerçekten de öğrenmek istiyorum nasıl olduğunu vs.
    Çünkü biliyorsun sen kişisel yazmıyorsun:)
    aslında gayet de katıyorsun kendini her yazına. Zaten her yazılan yazı kişiseldir taağam mı bi kere. Sanki ben yazdım, tabiki de senden şeyler bulacağız. Ya niye böyle şeyler anlatıyorum şimdi bilmiyorum inan ki :D
    bu yazı çok kişisel olmuş deep, olmuyor böyle :p
    Çok güzel bir yazı ki. Her kelimesi içimde bir dünya uyandırdı. Sen bana "hissediyorum" diyordun, bu sefer ben diyorum, hissettim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helene.

      ya ama rahat olsana. bana hep rahat olmalısın sen ya. nasılsın de ben sevinirim buna allam ya. sen beni sıkmazsın üzmezsin. iğrenç değil işte çok tatlı işte. kişisel değil ama ben yazıyorum işte. gözlem yazıyorum ama benim gözümden. ama yazılarımda dillerim ve sözcüklerim değişiyor ya :) hissedersin sen tabii. hissettiğini göstermende bi sakınca yok ama zaten :)

      Sil
    2. Tağam be rahatım. :D peki ingilizceyle alakalı yardım isterken de rahat olabiliyor muyuz :p euehue, yaa çok yüzsüz gibi hissettim. peki anlatsana o zaman, nasılsın? Bu aylar seni durgunlaştrıyor biraz sanki. Geçen sene bu zamanlar, sonbaharda, Ankara yla alakalı yazı yazmıştın, sonbaharda güzel oluyor vs vs
      (vs diyorum ya, sanki devamını da biliyorum ama şimdi yazamam der gibi oluyor di mi. Ama aslında devamını hatırlamıyorum ve havalı dursun diye öyle söylüyorum, bence gayet de havalı duruuyor)
      parantez içini yazarken akllıma iki şey geldi:
      1. Burda, bir adam (kimlik, kart vs şeyleri pvc ile kaplayangillerden) tabelaya şey yazmış: Kimlik, kart gibi her türlü eşya pvc ile kaplanır, çok da güzel olur.
      asdfghj çok komik, ben bunu gördüm arkadaşlara gösterdim vs güldüm. Adam da dedi ki "çok dikkatlisin, bunu burda fark eden 2., Sakarya'da 7.kişisin"
      Sonra bana ödül verdiler dermişim :D öyle olsa güzel olmaz mıydı ama yaa. bence vermeliydiler.

      2. ikinci aklıma geleni unuttum şuan.
      şuan hatırladım!
      Mutlu Yeşiltepe'nin best radyoda programı var, Mutlu Beyinler diye. O programda hava durumunu Adem diye bir herif sunuyor. Köşenin ismi de : Adem'le Hava.
      Diyeceklerim bu kadar tşk.

      Sil
    3. bak işte bu fotosunu çekmiştim :D
      http://i.hizliresim.com/NbvgQk.jpg

      Sil
    4. elena.

      göremedim ama ya. yorumlar maile düşmeyince göremiyom nedense. sona görerim artıkın mail açılınca :)

      Sil
    5. eleni.

      :)))) taam ademle hava dinlicam :)

      Sil
    6. Resimden bahsediyorsun evet, burada link olarak açılmıyor farkındayım. Ama o link kısmını kopyalayıp tarayıcıda adres çubuğuna yapıştırırsan açılır be Deepçim :)

      Sil
    7. eleni.

      gördüm şimdiii.

      çok da güzel olur hehehe :)

      Sil
    8. özgüven tavan :) helal olsun :)

      Sil
    9. eleni.

      ivit ha ha. biz böle bişiyi ölsek yazamayız yaaa ilana :)

      Sil
    10. eleni.

      ivit öleymiş be açılıyomuş :)

      Sil
    11. bak aklıma şu geldi:

      https://twitter.com/mutluyesiltepe/status/513345774785429505

      Sil
    12. helene.

      çiğ köfteci öz güven tamam hihihi :)

      Sil
  11. Kendini mi yazıyorsun yoksa bizi mi, ayrımına varamıyorum bazen deep :) Oysa hepimiz ne kadar da biz'iz değil mi. Bu yazıyı öyle çok sevdim ki, benim olabilir mi :)) Ve fotoğraf da enfes olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatıra koleksiyoncusu.

      elbette senin olabilir. bir de bu müthiş bir yorum bence. şöyle düşünüyorum. kendimden yola çıkarak insanlık hallerini yansıtıyorum. gözlemleyerek insanları. kendimi yazmıyorum ama içinde kendim de oluyor tabii ki. benze bunlar insanlık hallerinin yansımaları :)

      Sil
    2. Aldım gitti inan buna çok sevdim hem de. Kendinden yola çıkarak insanlık hallerini yansıtabilmek aslında kendini çok tanıyabilmekten geçiyor, ya da şöyle söyleyim kendini çok iyi tanımak istemekten. Hani hastalıklar için derler ya vücudumuzu tanımıyoruz, o yüzden neye farklı bir reaksiyon gösterdiğimizi bilemiyoruz. Varoluşsal anlamda da kişinin kendini tanıyabilmesi böyle bir şey bence. Kendi içimizi yoklayıp neye nasıl tepki göstereceğimiz veya diğerlerinden -yani bizden- nasıl tepki alacağınızı anlayabilmek. Bir yerde mikrokozmostan makrokozmosa yolculuk. Söylemiş miydim bilmiyorum, yazılarınızı okuduktan sonra deneme veya öykü olduğunu görmek algımı farklılaştırıyor, evet bu bir öykü ama aynı zamanda Sade benim için. Kendini yazarak çok iyi ifade edebilen benzer dilleri konuştuğumuz -ya da öyle sandığım- kişilere hayranım.

      Sil
    3. hatıra koleksiyoncusu.

      sen hep böyle yorum yapsanaaaa :)

      Sil
  12. usulen yaşıyormuş gibi yaşamamak. işteee bu! bu güzel cümleyi kapıp baştacı yapıyorum hemen. :))

    YanıtlaSil
  13. Süper bişey yahu.Duvarlara karşı aynı aynı hisleri beslemekteymişiz ;) ne güzel istediğin şeyleri yapabilmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      duvardan hislenilir mi yaa ama oluyo işte :)

      Sil
  14. Yaşıyormuş gibi yaşamak... geçekten yaşamak. Harika ya. :)

    YanıtlaSil
  15. Bu haftasonuna hakim halet-i ruhiyem tam olarak budur diye düşünüyorken, deep yine yaptın yapacağını diyecekken gözüm yorumlara takıldı... Fark ettim ki sadece ben değilim böyle hisseden, birçok insan var... Demek ki bir yerlerde yanlış yapıyoruz, hepimiz farklı şekillerde ama aynı yanlışın parçasıyız yada bu gerçekten yanlış mı acaba veya kime göre, neye göre yanlış, aslolan budur belki de...
    Senin yüzünden saçmalamaya başladım işte, sosyoloji benim alanım değil ki (((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medanşeri.

      bence bunlar bizim ülke insanının halleri işte :)

      Sil
  16. Hayati dolu dolu yasamak .Yasiyormus gibi degilde,adam gibi yasamak.Sen bunu yapabilenlerdensin,duraksamadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      yok öle değil ama isterim tebisi :)

      Sil
  17. Deep,
    ben de bugünelrde kendimi sık sık tek başıma yürürken müzik kulağımda yaşamanın gerçekten ne olduğunu sorguluyordum.ve bazen içim içime sığmazken eski defterleri aralayıp bugünlerim için hem sevinç gözyaşı hem de ukdelerimin gözyaşını dökerken buluyorum.
    ne güzel anlatmışsın,ne güzel yaşıyorsun ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanselize bulvarı.

      güzel bişi yapıyomuşsun :)

      Sil
  18. Bende usulen yasiyormus gibi yasamamak isterdim ama bazen sadece öyle geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      hepimiz öleyiz üzme canını :)

      Sil
  19. Çoktandır bu kadar içten yazmamıştın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye yaşar ergider.

      ya hep değişik bişiler yazıyom iştee :)

      Sil
  20. Bizden önceki insanları düşünmek benim de çok hoşma gider toplumun ve kültürün geçirdiği değişimi anlamaya çalışmak.biraz daha uzun vadeli düşündüm şu an da sokaktan geçerken diğer insanların ruh halini de çok merak ediyorum aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deren.

      ben de senin gibiyim ve seni kendime çok benzetiyom zaten :)

      Sil
  21. Yaşıyor olmak için yaşamamak.. yaşamak için yaşamak..
    ikisi de değil...
    bu kalbin ritmine ayak uydurmak için yaşamak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      ah evet doğruuu baaak :)

      Sil
  22. müthişsin yinee, çok etkileyiciydi bu yazın..

    YanıtlaSil
  23. Cepten yazıyorum şehir dışında yim da o yuzden rahat yazamıyorum kafami da toparlayamadim . Boylesine derin bir yazıya da sığ bir yorum olmasını istemiyorum :( o yuzden eline sağlık diyeyim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kreatif başkan.

      piki bergamut :)

      Sil
  24. Yola çıkmak kendimi yollara vurmak ama bir yerlere varmamak.
    bunu içsel yolculukta yaşadığını düşün,acı verici :(

    yazı bütünüyle etkiledi beni,sağol arkadaşım

    YanıtlaSil
  25. tam da anlattığın gibi yaşamak lazım , eğer böyle aşamıyorsan ya ölmüş ya da ölmek üzeresin demektir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemcisi.

      ebeet. di mi yaa :)

      Sil
  26. Ben bu yazını çok beğenmiştim neden youm yapmamışım ki

    YanıtlaSil
  27. Bak yine geldim bu yazıyı görür görmez ben bu yazıya bitmiştim yaaa dedim bak yukarda yazmışım ama bu yazı çok güzel bee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      yapma beeee :)

      Sil
  28. senin denemelerini çok seviyorum. kitabında da en sevdiğim bölüm denemeler kısmıydı. kişiliğini yansıtan, naif bir anlatım. çok sevdim.

    usulen yaşıyormuş gibi yaşamamak. bence hayata bağlanmanın esası bu olmalı. bazen öylesine yaşıyormuşum gibi geliyor, sırf bu dünyadaki zamanımın dolmasını bekliyormuşum gibi, amaçsızca. hiçbir şeyden heyecan duymayınca insan yaşarken ölüyor aslında deep. ama benim içimde hala heyecan kalmış, onu fark ettim. çoğu kez yorganın altından kalkmak istemesem de hala kitap fuarları, sahaflar, sergiler beni heyecanlandırıyor, yazdıklarını okurken fark ettim. umarım kimsenin içindeki hayat enerjisi yok olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çakıl taşı.

      ben de en çok denemelerimi seviyom ki :) ah bilmem mi o yorgan altını. bak işte bak heyecanlanıyon yaa :) hayat enerjin bitmedi işteee :)

      Sil