31 Aralık 2015 Perşembe

RADYO OYUNLARI


Eski Radyo Tiyatrosu ve Arkası Yarın adlı programlar nette çeşitli arşivlerde bulunuyor. Bu arşivlerden iki tanesinde çok sayıda oyun dinleyebilirsiniz. 1. Radyo Tiyatrosu (YouTube). 2. Radyo Oyunları.Com.

Birkaç oyun örneği:

Beyaz Geceler:

Dostoyevski’nin incelikli eseri. Hüzünlü, melankolik bir aşk öyküsü. Hüzün zaten Rusya’ya çok yakışıyor. Soğuk, kar, hüzün çağrıştırıyor. Besteci Rachmaninov örneğin. Beyaz Geceler’de yalnız yaşayan bir erkeğin umutsuz aşk öyküsü anlatılıyor. Beyaz Geceler, yazarın yumuşak eserlerinden.

Katil Kim:

Ünlü Fransız polisiye yazarı Georges Simenon’nun bir eseri. Komiser Maigret çözüyor olayı. Simenon, yüzlerce roman yazmış saygın bir yazar. Maigret de onun kahramanı. Bu olayda da katili buluyor. Bu tür eserleri sevenler için keyifli.

Üçüncü Kattaki Daire:

Bir Agatha Christie eseri. Bir apartmanda cinayet işleniyor. Bir cinayet olduğunda suçlu genelde ölenin en yakınları arasından çıkar. Bu eserde de Hercule Poirot çözüyor bilmeceyi.

Bir Eskimo Kızının Romanı:

Bir Mark Twain öyküsü olan bu eserde bir Amerikalı gazeteci bir Eskimo kızla röportaj yaparken kız, ailesi ve Eskimo yaşamı hakkında ilginç gerçekler öğrenir. 

42 yorum:

  1. Eskiden nasıl merakla takip ederdim , hey gidi günler.

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde saatleri ayarlama Enstitüsü'nü dinledim. Öyle heyecanla ilerliyor ki hakikaten sanki olay örgünün içinde buluyorsun kendini. Radyo tiyatrolarının en guzel yani bence görseli kendi hayal gücümüze göre süsleyip hayal edebiliyor oluşumuz. Çocuklara da Hz Yusuf'u açmıştım cok sevmişti Yusuf ne güzel hatırlattın ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      kitabı çok güzeldi. dinlerim ben de :) hayal gücü evet o iyi yanı. :) hz yusuf taam dinlerim ki :)

      Sil
  3. Beyaz Geceler favorim.Üçüncü Kattaki Daire de çok güzel.Diğerlerini de dinleyim.
    Radyo oyunlarını dinlerken sanki sende ordaymışsın gibi oluyor.Efektler,seslendirmeler hayal gücüne hizmet ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meryem çandır.

      evet yaaa ne güzel di mi dinlemek :)

      Sil
  4. Yarın bir film seçkilerinden önerdiğin filmler bitsin Beyaz Gecelere bakarım :)
    Bu arada mutlu seneler hocam bütün güzellikler seninle olsun nice sağlıklı huzurlu yıllara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      beyaz geceler çok güzel yaaa of çok hüzünlü :) seninle de olcak güzel yıllar ama o şartla kabul ederiiim :)

      Sil
  5. radyooyunları.com'dan Sefilleri dinledim bende bir önceki gece sanırım. Çok geniş bir arşiv var orada. Çok önce yazmış olduğun bir yazıyı okuyup yorum yapınca aklıma esmişti de dinleyesim gelmişti. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kestane fiyonk.

      sefiller var orda evet dinlicem ben de :) gece karanlıkta dinlemek çok güzel oluyoo :)

      Sil
  6. Oo gece dinlemelik seyler buldum :-) agatha'yla yeni yila girersem 2016'yi agatha'yla mi geçiririm acaba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ha haa evet öyle olur tabiii ne sandııın :)

      Sil
  7. Radyo Tiyatrosu mu? Çok severim!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      sevilmez mi yaaa :)

      Sil
  8. Çok güzel oldu bu. Dinleyeceğim hemen :D
    Sevgiler, saygılar benden DeepCan'a :D O kadar çok, güzel yazı yazıyorsun ki atlamak istemiyorum. Müsait olduğumda uzunca bir geleceğim :)

    YanıtlaSil
  9. Unutulmuşum ve bir haber bile vermeyince böyle oluyor hm ? Sorun değil, kimse umursamıyor zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      deme öle şeleer :)

      Sil
  10. Radyo1'de hala var gece tiyatrosu. radyo çok güzel bir şey ya, çok. televizyondan 546486413254865312 kat daha güzel. internet gibi en çok kullandığımız şeyden daha güzel bi şey. youtube dan çok daha güzel bi şey. twitter'dan bile daha güzel. radyo mükemmel bir buluş. "şerefsizim benim aklıma gelmişti" repliği geldi aklıma :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yoruma 10yüz1milyon kere katiliyorum ☺

      Sil
    2. berikanın günlüğü.

      piki :)

      Sil
  11. İlk defa senden duyuyorum deep. Aman ne kadar kültürsüzüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluğun adı.

      ha haaa ay nerden bilcez her şeyi yaaa bi keree :)

      Sil
  12. yaaa bayıldım bu yazıyaa :) bu arada deep Meryeme yorum yapabiliyorum ben ama öncesinde "ben robot değilim" diye bir şey geliyo resim seçtiriyor robot olmadığına ikna olduktan sonra yorum gidiyo :D aa o sende de geldi bak. belki sorun bendedir :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi poşet kitap.

      :) ı am not a robot :)

      Sil
  13. Beyaz Geceler'i dinlemek isterim, araştıracağım :)) Mutlu yıllar Deeeppp!! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      sana deeee :)

      Sil
  14. Radyo deyince, annemlerin eski radyosunu hatırladım.. Çok güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      ayyy nası bişidiii ne markaydııı yaaa :)

      Sil
  15. Ben cok severdim radyo tiyatrosunu hala da sever ve dinlerim cesitli yerlerden.Ve gelelim sana Deeptone; Her yerde goruyorum ve yorumlarini okuyorum.Daha fazla kayitsiz kalamazdim guzel bir insana.Bir selam vermek istedim.Sevgiler,saygilar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berikanın günlüğü.

      teşekkür ederim o senin güzelliğin işte bana neee :) hoşgeldiin. görüşürüz ki yineee :)

      Sil
    2. berikanın günlüğü.

      tımams :)

      Sil
  16. Dinledim radyo oyunlarını. Katil Kim, Köşkteki Cinayet, Yüzyılların Üçgeni, On Küçük Zenci, Üçüncü Kattaki Daire..
    Aslında diğer yazarları da dinledim. Briç Masası'nda Cinayet, Şöminedeki Katil, Karımın Katilleri, Göldeki Ceset, Katilin Ayak İzleri, Ölüm Kamyonu..
    Peki bunları nasıl izledim :) Tuvalette ufak çaplı bir yenileme işine girdim. Ve bütün gün onunla uğraşırken bir yandan da bunları dinledim. İyi vakit geçirdim :) Dinlemesem sıkılırdım kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      biriç masasında cinayet de agatha yaa :) okudum ben kitabını ki :) a evet iş yaparken iyi gider sahiden de :)

      Sil
  17. Radyo tiyatrosu dinlemeye bayılıyorum. Verdiğin adresler aklımda, oralardan dinlerim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      çok güzel de mi yaaaa :)

      Sil
  18. Çok güzel Deepciim, bu yazını kaçırmışım ben yaa, bayılırım radyo tiyatrosu dinlemeye... deneyceğim, sağ ol, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      dene çok güzel oluyo yaa özellikle uykudan önce karanlıkta :)

      Sil
  19. Çok merak ettim nasıl oluyor acaba diye. Küçükken annemler hep anlatırdı radyodan oyun dinlediklerini. Ben de bir aratayım youtube'dan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek durmaz.

      çok güzel yaaa :)

      Sil