12 Ocak 2016 Salı

ADAGIO


Geçenlerde birkaç açılışta konser verdik arkadaşlarla. Birkaç da minik konser, oda müziği. Ben hüzne yatkın olduğum için adagio bana uygun bir tempo. Hüzün deyince de insanın aklına, Rachmaninov geliyor, melankoli deyince.

Rachmaninov hiç kimseye rahat vermez. Öyle bir bestecidir ki, onun eserlerini çalan da rahat edemez dinleyen de. Şaşırtıcı olduğu için. Onun senfonik danslarını çalmayı çok severiz. Mendellshon da iyidir çalmak için. Keman konçertosu örneğin.

Duruma göre her tempoyu severim ama. Her zaman adagio değil, bazen presto da iyidir, largo da. Örneğin, Dvorjak’ın Yeni Dünya Senfonisi’nin Largo’su. Ruh durumuna göre değişir.

Bizim provalar da uzun sürer. Saatlerce çalışırız, arada güzel bir sofra hazırlarız, yemek yeriz, yine devam ederiz. Kahve de içeriz enerji versin diye. Death Wish kahve içeriz. En serti. Bir Death Wish 6 ekspresso eder.

Son verdiğimiz konserler, jonjonlar içindi. Sosyetikler için. Conconlar. Hani olur ya, bir simit yiyordur ama sanki pasta yer gibidir, jonjonları biz sahte buluruz. Klasik müzikçiyim, müzisyenim ama ben halkın arasındayımdır.

Bu sosyetiklere biz Mozart Menuetto çalarken bir adam kalp krizi geçirdi. Acaba bizim müzik nedeniyle miydi, onun bilmiyorum, adamı götürdüler acile, bize de hiç bozmadan devam edin dediler. Biz hiçbir şey olmamış gibi çaldık. Sonra anlattılar, adam, hastanede, uyandığında, ilk olarak laptop ve kola istemiş.

Açılışın sonuna doğru kavga çıktı. Genç bir oğlan bir kızı rahatsız etmiş. Durmayınca da çocuğu güvenlikçiler dışarı çıkıp dövmüşler. Sonra da hastaneye götürüp başında beklemişler. Başına bir şey gelirse tabii onlar suçlu olacak.

Hayat bazen renkli oluyor. 

42 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. kestane fiyonk.

      hangi gazoz amaa :) niğde, uludağ ? :)

      Sil
  2. laptop ve black pearl isteseymiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      sen onu mu seviyon. du deneyim bi :)

      Sil
  3. Müzik ruhun gidasidir.Teshis: O amca stress ve sagliksiz belenmedem hastâlanmistir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      hımmm detoks yaptılarım onaaa :)

      Sil
  4. Gecenin Huzuru yazımı okusana esas derin,o senlik bir şey,napcan dikişi mikişi sen kihkihkih.Ya cidden müzisyen misin yaaa.Ben çok severim klasik.Lisedeki müzik hocamız senede on klasik plağı bestecisi ve adıyla ezbere söyleyemeyeni geçirmezdi.Plağı koyardı,söyle bu kim,çalan ne siye sözlü yapardı.Kıymetini sonra anlayacaksınız derdi.Bazı terimlerini anlamadım ama gugula yazsam anlarım.Adagio güzel ki,şarkısı bile var ,aaaadaaagiiiioooooo diye.Rahmaninov ve Mendellson da biliyom seviyom ama şimdi çalsan da bu kim desen bilemem ama çok severim.Bana bak,kız olsuuun,onlar da insaaann,allah da onları ööle yaratmış,yazık kendilerini insan sana sana geziyolar,takılıyolar çaktırma onlar da ööle yaşayıp gitsinler.Simitin gerçek tadını hiç yaşayamadan ölcek ki onlar,kız yazık kııızzz,hihihihiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      okuycam doktorişkoo :) sen bi eski burda'ların fotosunu çekip koysanaaaa bilokunaaa benim içiin :) hoca komikmiş yaa :) bak sevdirmiş işte sana en azından :) onlar tempo terimleri. hızlı yavaş filan işte. adagio ivit :) tamam yaşasınlar pekiii :) yazık onlara de miii :) bu bir öykü, kurgu kahramanım bu, gece, galatada yaşayan çellocu kız :)

      Sil
    2. Eski Burdalar var ki blogumda,yayın yapmıştım önceden.Aynen de adı da Eski Burdalar. Çaktırma ben müzik terimlerini,notaları bilirim.Üç dört yıl önce piyano dersi aldım da vakitsizlikten devam edemedim.Piyano hocam da ,lisedeki müzik öğretmenimin öğrencisi çıktı.Müzik öğretmenim sonradan akademik kariyer yapıp üniversitede hoca olduydu.İşte piyano hocam da onun öğrencisi çıkmaz mı?Piyanoda sol anahtarıyla fa anahtarı birlikte çalınıyor ya,kızcağız şaşırıp kalmıştı ilk derste,siz iki anahtarı da okuyabiliyorsunuz diye.E yani,kırk küsür yaşında kadın piyano öğrenmek isteyince kız da cingılbelsten ileri bir şey beklemiyormuş haliyle.Albeniz'in Astria'sına kadar geldim ama işte vakit yetmiyordu o zamanlar.Belki tekrar başlarım,piyanoya aşığım ki ben.Çocukken imkan yoktu öğrenemedim.

      Sil
    3. sevda şahin.

      taam bakarım :) öğretmen sürpriz olmuş hoş :) piyano başla tabii ne güzel bişi ki :)

      Sil
  5. müzik ne güzel şey yahu :) hele müzisyenler benim gözümde bambaşka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myna.

      bence de. ressamlar ve müziksiyenler öyle :)

      Sil
  6. başka bir diyarın kapılarını aralamıyor mu nağmeler? :)
    yoksa bana mı öyle gelir. kimi anlar alice'in harikalar diyarını bulurum, bazen o diyar siyahı çalıp yıldızları dahi esirgerken bazense renkten renge bürünür. gerçekten güzel şey müzik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      öyle yapar müzik işte haklısın riv' :)

      Sil
  7. Sayende hepsini dinledim tekrardan :) ben resim yaparken dinlemesini sevdiğim senfoniler bunlar çok rahatlacı hadi siz çalın ben resim yapayım ;) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda.

      eveet resim yaparken iyi gider senfonik müzik tahmin ederim :)

      Sil
  8. Konser de mi veriyon sen?
    yaptıklarını sıralama, yapamadıklarını sıralasana bana.
    Çok hoşuma gitti valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye z.e.

      ya bu öykü ki. baksanaa, yazının altında "öykü" diyoo ki. kurguluyom yaneesiii :)

      Sil
  9. Yukarıda bahsedilenler bana çok uzak deep:) Ama sonu iyiymiş,bak bu kısımda yabancılık çekmedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      ha haaaa mesleki yakınlık diyooon :)

      Sil
  10. Klasik müzik sevemedim bir türlü Deep?Müzik tarzını değiştirmeye ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      hımmmm olur değiştiririm ya nolcaak :)

      Sil
  11. Bi allegretto-vivo da fena olmaz ama değil mi:)

    YanıtlaSil
  12. Müzisyenlerde ne yere bakan yürek yakanlar :)
    Öyle pistten filan birşey fark etmiyor gibi gözükürler dinleyiciyede bal gibi etrafta olanları fark ediyorlarmış :) İşin şakası bu tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hımm seyircileri gözlüyolar yani öyle mii. bi müzisyen mi anlattııı :)

      Sil
    2. Yok vallaha deepin yalancısıyım :)))

      Sil
    3. arsu.

      hımmm bu deep de neler biliyo yaaa. neler yazıyooo :)

      Sil
    4. Tabiatı öyle neyapcan :)

      Sil
    5. arsu.

      he vallahi katlancaz artık. başa gelen çekilir :)

      Sil
    6. Sen çudutu hocamı kötüleyemezsin bi kerem yasak :)

      Sil
    7. arsu.

      ayy pikii sen biyolog diil avukat olsan yaaa :)

      Sil
    8. Biyolog demekte yasak demedim ben sana bööö ne kadar iğrenç kelime :) Ben o ağzı alınmayacak şeysin okulunu bitircem sadece ama öyle hissetmeyeceğime göre dolayısıyla benim mesleğim olmuyor zaten o dimi.
      Ben büyüyünce insan olcam yaa :)

      Sil
    9. arsu.

      ay sen iyi insansın zaten daha ne olcan ki :)

      Sil
  13. Ben o jonjonlara muhallebici çocuğu diyorum :)))) Adamda kalp krizi değil demek kola ve tap tap krizi tutmuş :)))) çok güzeldi bayıldım

    YanıtlaSil
  14. Muzisyenlerin hayati hep renkli oluyor:) adagio ne guzel.. ama hayat allegro olsun hep:)

    YanıtlaSil
  15. Ama adagio ne kiiiiiiiiiiii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anşe.

      klasik müzik tempolarından biri. allegro, adagio, presto filan. hızlı yavaş orta gibi :)

      Sil