13 Ocak 2016 Çarşamba

DÜMDÜKÜ


Lise hayatımda hiçbir zaman çalışkan olmadım. Birçok dersle sorunum oldu, Kimya meselası, ama en büyük sıkıntıyı İngilizce’den çekiyorum.

İngilizceci ile çok tartıştık. Derste hiç Türkçe konuşturmaz o. O yüzden de derste hiç çıt çıkmaz. Kimse konuşamaz da ondan. Son vizede, I goesn’t yazmışım ya. I don’t go diyeceğime. Don’t bile değil doesn’t.

İlk sınavda da Yes, I doesn’t demiştim. Okursak tabii ki, gozont, dozont oluyor ki, böyle bir İngilizce bizim mahalle düklüğünde bile yok. Çünkü hoca bana dedi ki, Çağla, sen İngiltere’nin hangi düklüğündensin?

Hocam dedim ben Samsun’un bir ilçesindenim işte. İlçe dükalığı oluyor bu, bizim İngilizce soyludur, İngilizler anlamaz bunu. Sınavda yazmışım. Kara Murat is hero a Turk. Kahraman bir Türk yani. Hero a Turk. Kahraman bir Türk. Ama bu Türkçe. Yani T’English. Türkçe İngilizcesi.

Halbüse İngilizcede a Turk Hero, a Turkish hero demeliymiş. Sıfatla isim ayırılmazmış. Onlar aileymiş. Aileyi ayıramazmışız. Old a lady olmaz, beautiful a girl olmaz. Yaşlı bir kadın, güzel bir kız, ama Türkçe kuruluş bu. Bir yaşlı kadın, an old lady, bir güzel kız, a beautiful girl. İngilizce sıralanış buymuş.

Hocam ya dedim, sen bu dersten geçir beni, söz İngiltere’ye gitcem üniversitede öğrencem bu dili, Londra düklüğünde dedim de kabul etmedi. Bad a teacher! Dük değil dümdüküm ben yaaa.

74 yorum:

  1. Heyoo ilk yorum mu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ooo, batının en hızlı yorum şampiyonuuu ooooo :)

      Sil
    2. Bu ingilizce bizi kandırıyor hocam :))

      Sil
    3. arsu.

      heey valla ay sahiden çok kandırıkçı bi ingilizce kandırıyo hep arkadan vuruyoooo ay kara ekmekteki mine gibi yaaa :)

      Sil
    4. hee yaa asiyemi para için nelere kalkıştın diye suçluyor acı çektiriyor ama kendiside hep paralı adamların peşinde koşuyordu nabeer sinsi bir kerem korkulur öylelerinden asiyemiz öyle mi aslaa atarlı tatlişti oo hihihi :)

      Sil
    5. arsu.

      hihi evet atarlı ama içten dobra işte :)

      Sil
  2. Ayy goesn't ne güldüm ya :D
    Bizim bir ingilizce hocası vardı dokuzuncu sınıfta o da sınıfta türkçe konuşan olunca bir ceza veriyordu :D
    o zaman mavi kapak toplanıyordu ya iki üç kişi türkçe konuştu diye baya kapak toplamıştı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deli müzeyyen.

      o da akıllıymış hani :)

      Sil
  3. Çok iyiymiş ya harikasın inan ki çok güldüm sen gerçekten sen bir Türkçe İngilizcesi yaratmışsın vallahi

    YanıtlaSil
  4. Konuyu iyi kapmışsın aslında keşke dersi dinleseydin :D
    (Efendim bu yorum tabi ki Çağla karakterine yapılmıştır, sizin İngilizce kimliğinize saygı duyuyorum :D)

    YanıtlaSil
  5. Türkçe düşündüğümüz için İngilizceyi yapamıyoruz malesef. Ben de zorlanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdicann.

      alışırsın yakında :)

      Sil
  6. :))))eskiden 6 yıl, (şimdi daha da çok sanırım) İngilizce öğretirler güya ama liseden mezun olan ve İngilizce bilen görmedim. :)) (istisnalar dışında) sistem bozuk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      aman okulda ne ingilizcesi yaaa :)

      Sil
  7. Ay çok güldüm ya Deep hazırlık olunca bir de dokundu yani :D Nasıl yazıyorsun böyle yahu keşkem ben de yazabilsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem fili.

      ha haaa haklısın hazırlıktasın tabii :)

      Sil
  8. Bence de goesn't olmaliydi o. Hicte yannis durmuyo.
    Ay em veri imprest yani. Yes.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eq.

      hımmm you are know english good good :)

      Sil
  9. Ters milletiz teerrss,o yüzden dilimiz de ters,haliyle İngilizcemiz de ters.Bıraksalar Amerikan İnfilizcesi gibi Türk İngilizcesi yaratacağız da,ilerlememizi istemiyorlar işte.Bizim kızla oğluş da hep dalga geçer babalarının İnfilizce konuşmalarıyla.Bak İngilizceyi yanlış yzamışım ama Allah yazdırdı çünkü kocişkonun konuştuğu gerçekten İnfilizce yanii,kihkih kihhh yok benle dalga geçmiyorlar.Yok len İngilizcen çok iyi olduğundan değil,onların yanında konuşmuyom da ondan.Oysa ki çocuklar küçükken duymamaları gereken bir şey konuşacağımız zaman hep İngilizce konuşurduk eşim güneşimle.Şimdi dalga geçiyorlar işte bizimle;"hadi bi İnfilizce konuşsanıza aranızda" diye.Eşşek sıpalatı nolacak :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      ters olduğumuz için ingilizcede tersten düşünemiyoruz işte :) ayyyy infilizce de mi varmış ayolcuum :) ha haaaa aranızda infilizce konuşsanıza ha haaa :) donkey sıpası they are :)

      Sil
  10. Türk kafasıyla ingilizleri anlamak zor. :)

    YanıtlaSil
  11. Hahahah..

    Arkadaşım iki yaşındaki çocuklarına Filipinli bakıcı almış. Biri yatağa giderken annesine sesleniyormuş, Anneee Arda come mıyor... Dünden beri buna gülümsüyordum üzerine bu yazı tam oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      come mıyor bak bu da çok iyimiş :)

      Sil
  12. Bir kere biz baştan kaybediyoruz. Türkçe yazıldığı gibi okunur diye büyüdük, sonra da İngilizce okunduğu gibi yazılmaz çıktı başımıza. Muş'lu bir İngilizce hocam vardı Lise hazırlıkta. Celine Dion'u Kelin Dİyon diye okurdu kulakları çınlasın. Ondan öğrendiğim tuhaf okunuşları, Üniversiteye geldiğimde zor düzelttim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      ay evet bütün sölediklerinde çok haklısın sister :)

      Sil
  13. dümdüklük bendede var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli yetenek.

      hah haaa yeteneklisin yaneee :)

      Sil
  14. dük değil düşessin sen Deep! :)
    İngilizce diretilir gibi zorunlu gibi karşıma çıktıkça nefret ettiğim bir dil oldu.
    Kimya'yı akademik ing dili olarak öğrendim Deep! üni de, düşün psikolojiyi hahahaha
    başına geçip çalışmaya üşendiğimden öğrenme sıkıntısı olsa da İngilizce dışında her dile merakım var :)
    I dont care pardon senin tarzına uygun olsun I doesnt care :)
    Bir gün herkes Türkçe öğrenecek inşalllah o zaman görcem ben nasılmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore fenomeni.

      ingilizce kimyamı bööööö türkçesi de zor ki :)

      Sil
    2. ayyy sorma ki ne bööö, ee boşuna demiyorum ya eğitim hayatında dibe vurdum diye hahahaa :)

      Sil
    3. kore fenomeni.

      yazık sanaaa olsun geçti artııık :)

      Sil
  15. İşte tam olarak ingilizce de benim seviyem bu.bunu kendim yazmadığıma çok hayıflandım şuan.hem doğru hem de çok eğlenceli olmuş okuması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokomell.

      oooo you are something :)

      Sil
  16. Bizimki de "İngilizce düşüneceksin" cümlesine takmıştı. O nasıl olacaksa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dreamella.

      he valla hep öyle derler ama sahiden nasıl olcak ki :)

      Sil
  17. Yazıda geçen ingilizceCİ yi hatırlamak çok hoşuma gitti.
    Fenci
    Dinci
    Bedenci :D Sizin bedene kim giriyo muhabbetleri falan..
    Fizikci

    Güzel yazıydı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 delinin günlükleri.

      ha haaaa :)

      Sil
  18. Yine durup dururken güldürdün deep. You funny a blogger. :) Sanırım düzelttin şimdi İngilizceyi... Kalemin sürsün...
    Gülücüklü kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. talha.

      ha haaaa kaptın sen bu ingilizceyii :)

      Sil
  19. İngilizce'de neden bu kadar zorlandığımızı anlamıyorum ama ben de zorlanıyorum :D Özellikle speaking beni mahvediyor :D Hocam bana "Elif senin aksanın Turkish accent" demişti, ama ben British istiyorum! :D Hala da istemeye devam ediyorum lakin olmuyooor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      ha haaa o zaman ingilizterede en az on sene yaşamalısın o aksan için :)

      Sil
  20. aahaahaha resmen mesaimin bitmesine yarım saat kala ilaç gibi geldi bu post :)))) ay gozınt diyerek bence harften tasarruf da yapmışsın aslında, hoca bunu göremediyse onun ayıbı :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minikkuş.

      heeey hoşgeldin yaaa nerlerdesiin :)

      Sil
  21. Çok güzell olmuş bayıldımm :) bende hiç sevmedim şu İngilizceyi Bazen küçük kardeşime diyorum ne olur az biraz öğret diye sınavda çakmayayım diyorum nerdeee :)) açık lise öğrencisiyim de :)) Bad a teacher! Dük değil dümdüküm ben yaaa..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      hihi, geçersin bi gün o dersi de yaaa :)

      Sil
  22. Deep insanın ingilizcesinin soyadının baba olması nedir bilir misin? Taner Baba'yla dersler harika =D Bu arada sadece Arapça quiz kaldı, sonra her tür sınav bittii. Her ne kadar 15 tatilde gece yarılarına kadar dizi film izlemek iztiyor olsam da her türlü ödevi verdiler gerçi.. Yine de uyuyabileceğim en azından ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuhaf şeysiler dükkanı.

      oleey evet uyu biraz hadii kıyamazlar sanaa :)

      Sil
  23. Ay ingilişce neymiş bee :P ygs de cikmiyo ki cocuklar bilsin :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      hihi ivit ivit türk mantığı işteee :)

      Sil
  24. Merhabaaa :) ingiltere'de ingilizce mi öğrenilirr , para mı yeter ona goesnt yazmaya devam ederiz yine gitmeyiz :P

    YanıtlaSil
  25. Yanıtlar
    1. dilek eren.

      tamam seni C1 kuruna yazdım iyiymiş ingilizcen :)

      Sil
    2. what-ne post-yazı zaten. a-bir demek bitiful da-güzel.
      Bunu anlamicak ne var. Dilek de ingilizce biliyorum diye geçiniyo :P

      Ben bunu çevirdim.
      White money for black day
      Ak akçe kara gün içindir. :D

      Sil
    3. 1 delinin günlükleri.

      :) bak şöyle olcak o. white money is for black day :)

      Sil
  26. Akşam akşam iyi güldüm ya goesn’t hahaha :D
    Eee nasılsın deep neler yapıyosun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra ünal.

      iyiyim yaaa nası gidiyooo dersleer :)

      Sil
    2. Bittileeeeer yaşasııın :DD

      Sil
    3. esra ünal.

      oh biraz dinlen tatil yap uyu kitap oku artıkın :)

      Sil
  27. Guzeldi deepp:) gulumsetti. Selam birakayim dedim bi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur.

      hoşgeldiin ciciş :)

      Sil
  28. çağla , sen gibi değildim ben ya , ingilizcem hep iyiydi Türkçe'den , neden bilmem . Türkçe hala sakat bu arada :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      :) o kadar kitap okuyan yaaa öle demee iyidiir :)

      Sil
    2. Türkçe'nin iyi olması ile kitap okumanın bir bağlantısı yok-muş , hele bu yıl edebiyat okumaya başlayınca bunu iyice anlamış bulunuyorum , o kadar teknik düşünmek istemiyorum ben ya :D

      Sil
    3. kitap eylemi.

      peki bakalım öyle olsun :)

      Sil
  29. Ya ben de hep tembel bir öğrenci oldum:) Ama benim İngilizcem iyiydi:) Bir anı aklıma geldi birden,neyse:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      ah ah those were the days diyon sen :)

      Sil
  30. Okula ingilizce dersi varmiydi Kisa ögrenmedik.Sans iste orta okula basliyacagim,okulda ingilizce ögretmeni yok.ya fransizca ya Almanca dediler.almancayi sectim.iyiydimde ...yazili olarak tabi konusma pratiklerimiz azdi.
    Bizde bizim oglani Amerika'ya bir sene (10 ay) High School ,a göndermeyi planliyoruz.
    Bir sene sonra...arastirmalara basladik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      oo iyi bir plan, hayırlı olsun :)

      Sil
  31. Eheh ben de yazdan sonra bir kursa yazılacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      öğren artık sen de :)

      Sil