16 Ocak 2016 Cumartesi

DÜŞ ÇOCUKLARI



Hayat bazen kara olabilir dar olabilir
Ama erteleyemeyiz umutları hayalleri sevgileri geleceğe
Yazarsak şimdi yazarız anlatırız masalları

O gün gelecek dersek gelmez bitmez gündelik işler hiç
Gelmez geniş zamanlar
Biziz zamanları genişleten

Herkes masal dinlemek ister
Anlatanlar da olmalı
Gerçek olanlar masallardır

Ve hepimiz çocuğuzdur aslında
Hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini bildiğimiz masalları isteyen
Bu dünyanın ötesindeki
O yelkenliyle gittiğimiz ülkeye o yok ülkeye
Düşler ülkesine varıp
Bir deniz fenerinin altında
Gizli bahçemizdeki çiçekleri çıkarıp koklayan
Biz çocuklar
Düş çocukları

60 yorum:

  1. Ertelememeliyiz gerçekten de.. Ne varsa bugünde. Ertelediğimiz günler olacak mı, olsa da biz şimdiki gibi keyif alacak mıyız, ya da enerjimiz kalacak mı?

    YanıtlaSil
  2. Rahmetli babamın bayram için kolonya şişelerini doldurttuğu yıllara gittim şimdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      ayy valla mıı :)

      Sil
  3. Bazen şiir diliyle anlatım da iyi olacak sanırım. Hele çocuklar...Derya gibi bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      di mi ablacım :)

      Sil
  4. Bazen , su dünyada olup biten onca kötülüklere ragmen umut edebiliyorsak, bu hep o icimizdeki (düs) cocugu sayesindedir...

    YanıtlaSil
  5. Hepimiz peter Pan iz ;) yok ülkede mutlu oldugu guzel düşündüğü sürece herseyi olan cocuklarız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      bence de öyle işteee :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. dilek eren.

      ay dün akşam bu şiiri yazarken ağladım yaa son dizelerdee :)

      Sil
  7. Hangi masallarda kaldı ki o toz pembe düşler hayaller henüz kirlenmemişken daha dizlerimiz de ki yaralar kapanmamışken şu yamalı hayatın neresin de kaldı hani şimdi hepsi eskilerde kaldı ...Şimdi derinlere sardı ...sessiz kaldım

    Yüreğine sağlık çok güzel olmuş güzel insan ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      evet öyle oldu de mi geçmişte kaldı :)

      Sil
  8. Yine döktürmüşsün Deep, nasıl güzel yazmışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      ay çok duygulanıp ağlayarak yazdım yaa :)

      Sil
    2. Buna ne sebep oldu,cok merak ettim.siir saf ve güzel,Eline saglik.
      bir seyden mi etkilendin?

      Sil
    3. şule m.

      ülkemizdeki ölümler yaaa.

      Sil
    4. Evet ,etkilenilmeyecek gibi degil..hele sizler gibi sanatci ruhlu insanlarin eserlerine rastlanmasida cok dogal.

      Sil
    5. şule m.

      bi bitseydi şu ölümler.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. çağla görmenoğlu.

      hoşgeldiin :)

      Sil
  10. Cahit Uçuk'un Hep Yarın diye bir romanı vardır.Onu getirdin aklıma.Romanı okuduğumda 12-13 yaşlarındaydım sanırım,yarınlara ertelemekle ilgiliydi konusu,çok etkilenmiştim ve hiç bir işimi ertelememeye karar vermiştim çocuk aklımla.Hep de öyle yaptım,aklıma koyduğumu ertelemeden yapmaya çalıştım.Tavsiye ederim,hem romanı hem de hayatı ertelememeyi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      tımıms okurum ki :)

      Sil
  11. Düş çocukları hep içimizde olsun... Sıkınsıkı sarılalım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. "Siz geniş zamanlar umuyordunuz
    Çirkindi dar vakitlerde bir sevgiyi söylemek "
    Dizelerini paylaşır giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      ay dur dur bu dizeler behçet necatigil miydi yaaa aaa söleseneee :)

      Sil
    2. Evet onun şiiri :) selda bağcan aynı zamanda bu dizeleri seslendirmiş

      Sil
    3. mariposa.

      hımmmm bilmiyom dinlerim :)

      Sil
  13. şiirin çok iyi, çok duygulandım ben de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren.

      yazarken ağladım ama yaa :)

      Sil
  14. Kalemine sağlık Deep.
    Resimle ilgili olarak, eskiden minik şeffaf pakette renkli kolonyacıklar vardı. Mis gibi kokardı.Okul çevresindeki kırtasiyelerde satılırdı, ne severdim. Kaldı mı acaba onlardan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      bilmem ki valla :) anılar diyosuun :)

      Sil
  15. Ah o kolonya şişeleri...Çocukluğumda eczanemizde renk renk yan yana diziliydi o şişeler.Ne çok severdim eczaneye girdiğim zaman onlara bakmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      ne günlerdiii diyoon :)

      Sil
  16. Yaa merabaa naber :) benimde cocugum olcak düş çocuguu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgüleyşa.

      vays beeee :)

      Sil
    2. Evet oyle :) ne anlatayim kii cok heyecanli bi durum cok guzel bide. Ilk zamNlar cok zor geciyodu simdi iyiyim :) sen napiyosun

      Sil
    3. özgüleyşa.

      ay iyiyim ben raatım işteee iş ev işi kitap film bi de blog iştee :)

      Sil
    4. 15. Haftaya girdim bugun :)) 3 ay boyunca surekli kustum. 3 kilo verdim cok kotuydum o zaman. Simdi de doymak bilmiyom. Yok ya sinir yok normalde. Ama okula gittigim gunler hep yorgun ve tahammulsuzum herseye. Mutlu olamiyorum surekli gerginim disardan baktiginda uyum saglamis gorunuyorum ama sevemedim cok mutsuzum. Borclar olmasa istifa ederdim çoktan. Bunlar bebege yansisin istemiyom. Bazen dursuk yere aglayasim geliyo hormonlardan herhalde. Cok sacma seylere mesela bi icleniyom bi uzuluyom filan :)) hala hissrtmedim ama tekme atmasını istiyom :) annemi cok iyi anliyorum. Ilk zamanlar cok zordu okuldan gelip uyuyodum tum gun cunku oturdugum an bile kusuyodum. Cok kez annemi dusunup agladim meger ne zormus dedim. Bi gin annemi arayip ozur diledim anne olmak cok zormus anne hakkini helal et dedim. Annem guldu dogduktan sonra daha zor hersey dedi. Simdi yine agliyom bak hormonlar iste :))

      Sil
    5. Ben yeniden blog actim biliyosun ben gidip geldikce blog acabilicek kapasitedeyim. Ama bombos. Bi yazamadim. Ne yazsam bilmiyom. Hem oyki şiir hem el isi hem kitap hem bebek mi? Ama cok daginik. Sence ben neden tutunamiyorum bu blogspota? Yeterince istekli degil miyim. Neden ordan oraya ziplayip bi isin sonunu getiremiyorum acaba

      Sil
    6. Bu ayin 29unda benim dogum gunum var iyi dileklerde bulunmayi unutma. Normalde hiiiiic sevmem ama soyleyesim geldi. Galiba konusasim geldi.

      Sil
    7. özgüleyşa.

      ha haaa aman da anne olcak daaaa :) blog yazarsın yaaa yavaş yavaş devam edersin artık çocukun büyüyünce :) iyi dilek her zamaaan :)

      Sil
    8. Pamuk şekeri genç anne kıyamam ben sana yorumların çok içten :)
      Sarılasım geldi sana ki bu günlerde herşeye sarılasım var üzgün olup ama aslında gergin gözükmek bak aynen dediğin gibi bu durumdayım bende, tabi hormonların etkisi olabilir sende ama eminim muhteşem bir histir bir can taşımak üzülme sakın bebek bereketiyle gelir derler anne babam ben doğduğumda bir sürü borç içindelermiş işte bu yaşlarda ben doğunca bütün borçlar ödenmiş hatta üstüne araba almışlar.
      Bir doğsun sağ salim bebeğin bir küçük tombul melek elleriyle sıksın parmağını nasıl büyülenip unutacaksın dertlerini onun için çektiğin zorluklar baldan tatlı gelecek bak üzülürsen oda üzülür dayanamaz izin vermez senin yufka yüreğin bunun olmasına dimi :)
      Hadi sağlığına dua et küçük meleğin için hayırlısı olsun diye herşeyin ve ferah tut içini.Yüreğin hassasta o yüzden dayanılmaz geliyor bazen herşey.Bak ne diyorum ben biliyor musun benim çocuğum ilerde olursa benim gözyaşlarımı silecek ben tesselli etmek yerine o ededek çünkü titrerim üstüne herşeyin anlıyorum seni.Bak unutma bunu anne sil incilerini gözlerinden diye sana sarıldığı günlere umut et.Öpüyorum seni canım benim :)Küçük yaramaza iyi bak :)))

      Sil
    9. Canim Yusra öperim gozlerinden tesekkur ederim bazen zor oluyo ama dedigin gibi hersey geciyo :)

      Sil
    10. arsu/özgüleyşa.

      cici kızlar :)

      Sil
  17. çok hoş Deepcim, ayrıca şiir ve resim çok uymuş birbirine..:)

    YanıtlaSil
  18. Umarım benim bilgisayar delirip kendi kendine yorum gödermemiştir sayfa yenilendide :)

    off tam ağlamalık diyecektimde sen zaten ağlamışsın yazarken.Doğmayacaktık büyümemek için dimi kötü olmamak için.Düşlerde kaldı çocukluk kelimesi ama çocuk olduğumuz yere bir göç etme arzusu hep gözlerimiz hep dışarıda ötelerde o yüzden büyüdüğünü kabul etmek en zor itiraf olsa gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet hepimiz çocukluğumuzu özlüyoruz yaa o masumluğu. büyümek kötü bişi yetişkinler dünyası kötü bişi :)

      Sil
  19. Şu ana kadar sevdiğim en güzel şiirin sanırım. Blogta paylaşayım bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      ağlayarak yazdım yaaa ondandır :)

      Sil
    2. Paylaştım haberin olsun blogta :D
      O yok ülkeye diye yazmışsın ya aklıma Kaptan Kanca var ya çizgi filmde aklıma onlar geldi. Jake ve Var Olmayan Ülkenin Korsanları :) Disney Chanel'da izlesene :D

      Sil
    3. şenay bn.

      tamam izleyim. peter pan gibi yani de mi o çizgi film :)

      Sil
  20. Çok güzel olmuş Deep,kalemine sağlık.içinde kendimden çok şey buldum.

    YanıtlaSil