24 Ocak 2016 Pazar

RADYO OYUNLARI 2


Sonbahar Fırtınası-Daphne du Maurier

Ünlü İngiliz yazarın bu eserinde genç bir çift, kızın annesinin evine ziyarete gelirler. Kızın annesi ile damat arasında duygusal bir yakınlaşma olur. Klasik eserin nefis bir uyarlaması.

Kanlı Düğün-Lorca

Ünlü şairin en tanınmış eserlerinden biri. Carlos Saura’nın filmi de nefis. Kan davalı iki ailenin çocukları evlenir. İki çift vardır. İki erkek iki kadın. Ancak, çiftlerden birinin erkeği ile diğerinin kadını birbirini sevmektedir.

Bir Komiser Geldi-J.B.Priestley

Bir evde bir çift nişanlanırken bir komiser eve gelir ve nişan için toplanan herkesi şaşırtan bir hikaye anlatır. Bütün bir aile ortak bir suçla suçlanmaktadır. İnsan davranışları ve insan sahteliği üzerine çarpıcı bir eser.

Sis-Fred von Hoerscelmann

Bu klasik Alman eserinde kışın buzulların içinde bir evde herkes birbirine kötü oyun oynamaktadır. İnsan egosu ve çıkar savaşını anlatan şaşırtıcı bir oyun.

Not: Bu yazı serisinin ilk bölümü yanda arşivde, tiyatro başlığında.

20 yorum:

  1. Daphne du Maurier'i çok severim, özellikle Jamaika Hanı'nı..filmini de izlemiştim, Rebecca'nın da mı yazarıydı şu an tam emin değilim, kontrol etmeye üşendim:)diğer eserleri okumamıştım ama çok ilginçmiş..Kanlı Düğün'ün tiyatrosu, filmi de vardı galiba ama gidemedim..çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      dafne evet klasik. jamaika hanı evet. rebeka evet. ne film ama izledin miii süper süper :) kanlı düğün saura da çok iyi. burdaki diğer iki eseri dinle bak çok iyiler. ikisi de çarpıcı. :)

      Sil
    2. Rebecca'yı bir, iki kez izlemiştim televizyonda, merdivenlerin başında o ruh hastası kahya kadının halini hiç unutmam..tabii Hitchcock'un da çok büyük payı var...gelse yine izlerim..:)

      Sil
    3. bücürük ve ben.

      eveeet. netten izleseneee. rebeka ve hiçkok usta haklısın :)

      Sil
  2. Polisiyeler iyi gidiyo dinlerken.. sayende yeni bisi keşfettim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      polisiye oyun çok zaten. iyi bişi keşfetmiş oldun işte. ne çok oyun var di mi. film izlemekten daha iyi yaaa. bir de baksana, yazdığım beyaz geceler, sonbahar fırtınası, bir komiser geldi, sis. bak bu dördü çok iyi yaaa. ikisi gizemli ve polisiye gibi. diğerleri edebiyatsı :)

      Sil
  3. bayıldım bu tiyatrolara! az evvel bloggerda gezinirken bir komiser geldiyi dinlemeye başladım. insan kendisini şu 1959 yapımı alacakaranlık kuşağında hissediyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      bir kosmer geldi. çok iyi yaaa :) tıvaylayt zon eveeeet :)

      Sil
  4. Hala başlayamadım yaa :( Ama bakarım umarım bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      helbet bir gün :)

      Sil
  5. Tadı bir başka olur, çok severim...
    Yalnızlığa en iyi arkadaş kitap da değil, o konuşmaz. Radyo tiyatrosu bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      çok güzel yaaa :)

      Sil
  6. Bir komiser geldi dikkatimi çekti deep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      sana uyar üstadım :)

      Sil
  7. Deep unuttun valla. Bi hatam varsa söyle ? Ay kimse bakmıyor zaten sıkıntıdan patlicam :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      hadiii alınsın telefonuuun dua edeliim :)

      Sil
  8. Tabi ki açıklamayı okuyunca en merak ettiğim Bir Komiser Geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      nefis oyun nefis o :)

      Sil