26 Ocak 2016 Salı

RESİM ANALİZİ 2


Şu ünlü nefis resim. Botticelli’nin Venüs’ü. Venüs doğuyor işte.

Öncelikle Venüs bir tanrıça ismi. Tanrıçalar hep güzel olurlar. Venüs de güzel oluyor haliyle. Venüs, burada, deniz kabuğunun üzerinde, o zaman tabii ki sörf tahtası yok, kano da yok. Venüs, o istiridye şeysinin üstünde karaya geliyor. Ayağa kalkıyor. O zamanlar saç kurutma makinesı yok elbette. O nedenle plaj görevlileri, soldaki, Venüs’ün saçına rüzgar üflüyorlar.

O üfleyenler işçi, işçi Tanrı onlar, rüzgar işçileri, kanatlılar, o zaman melek onlar aynı zamanda, rüzgar melekleri, var ya şimdi rüzgar gülü gibi, rüzgar kıranlar görüyoruz, tepelerde dönüyorlar, o zamanlar böyle teknoloji yok tabii, o yüzden Tanrılar çalışıyormuş, o zamanlar, yani antika çağlarda, antik çağlarda, insandan çok Tanrı varmış.

Sağdaki de Venüs’ün arkadaşı. O suya girmiş çıkmış giyinmiş, kahvesini içerken, Venüs geliyor, işçiler rüzgar üflerken, arkadaşı da Venüs’e havlu getirmiş, bir alana bir bedava, Özdilek’te, Bursa havlusu o. Antik çağda da varmıştı Özdilek havlusu.

Venüs, sudan çıkıyor, tamam, ama boynu bükük, bu iki nedenden olabilir, deniz güzeldi ama karnım acıktı, yemek yemem lazım, yiyip biraz dinlenip yine denize gireyim diyor, biraz hüzünlü o yüzden. Ya da, of ya, bu dünyaya neden geldim ki, diyor, çünkü, resim, Venüs’ün Doğuşu, şimdi dünyada okula gitcem, sınavlar filan, sonra KPSS, evlilik, evlilikte şiddet, ben neden bu dünyaya geldim, başka gezegene gelseydim, diye düşünüyor olabilir.

Tanrılar rüzgar üflerken çiçek de üflüyorlar, rüzgarla birlikte çiçekler de geliyor, onlar gül işte, rüzgar gülü onlar. Bir de, Venüs’ün kolları, omuzlar bir acaip, büyük olasılıkla istiridyenin içinden çıkarken bedeni zedeleniyor. Ama yine de güzel Venüs. Demek ki, güzellik tek tek bakılan bir şey değil. Bütün olarak güzel bu Venüs.

61 yorum:

  1. Deep, bir mim hazırlıyorum. Kitap okuyan birilerinden mimlemem gerek ama ? Kimler var böyle ? Bilmediklerimden ? :)

    YanıtlaSil
  2. Ama fazla bile oldu gibi :/ 11 kişi var da :))

    YanıtlaSil
  3. vayy vayyy.. aşk tanrıçası venüs'ün doğuşu ile dünyaya güzellik gelmesi., güzel ve ilginç bakış açılı analizini okudum deep))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      sevmene sevindiim :)

      Sil
  4. Yaşasın resim analizi:) çok güzel olmuş deepcim, ne plajlar var ama saçlarını üfleyerek kurutan görevliler varmış:))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yorum olmuş, çok sevdim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Özdilek havlusu:) Bu çok iyiydi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      di miiii :)

      Sil
  7. Biraz da İnci gıbı güzel demek ıstenmıs galıba. Istrıdyelerın ıcındekı Incılerı kırabılen tek sey gözyaşıymış bılıyor musun? Bu arada gunumuzle bagdastıran yorumun cok eglencelı olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      gözyaşı. bilmiyodum. çok ilginç ve hoş bir bilgi bu yaa :)

      Sil
  8. Hahhhaa kıskandın mı sen? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miras erist.

      neden olmasıın de mi amaa :)

      Sil
  9. Saçlarını hangi şampuanla yıkıyordu acaba... epeyce gür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      ben doveciyim onu bilemediim :)

      Sil
  10. Harika bir resim, analiziniz de çok güzel olmuş; kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Yine deepsi bir yazı. özlemişim yahu! (:
    Demek ki, güzellik tek tek bakılan bir şey değil. Bütün olarak güzel bu Venüs. Bütün olarak güzelsin Deepsi <3

    YanıtlaSil
  12. Deep, yalnız bu resim analizi yazılarını seriye bağla lütfen, ki anladığım kadarıyla da öyle olacak!! ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      artık elim alıştı yazarım yaa :)

      Sil
  13. Venüs dünya'ya bir bakış atıp gezegen değiştirdi sonunda :P bu da hatira pozu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      evet bak bu çok mantıklı yaa :)

      Sil
  14. İşçi tanrı olur muymuş ya hu? :)
    Şu yunan vs. mitoloji olayını hiç anlamam zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolcu.

      çok tanrı var karışık iş boşver yaa :)

      Sil
  15. Ne güzel bir analiz olmuş gerçekten.. Ama böyle şeyleri gece gece okuyunca olmuyor ki deep, mesela ablam az önce kıkırdayıp duruyorsun diye odadan kovdu beni =D Yine de pes etmek yok, her yerde okuyabilirim, Fighting!! =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuhaf şeyler dükkanı.

      ablan kovuyo kardeşin cimciriyor. ne aile ama de miiii :)

      Sil
  16. yok len,karnı marnı aç değil,istiridyenin kendisini yemiş yolda gelirken.Pişman o pişman çünkü şişman.'İstiridyenin o son parçasını yemeyeydim eyiydi ' diyo kendi kendine.Anca yemiş yolda gelirken,yemiş yatmış haliyle.Bir de yemiş boşaltamamış hihihi.E,boşaltsa kendi de batacak ya...Hem şişman hem de şişmiş,Acilen tuvalete gitmesi lazım ama bir yandan da afili bir giriş yapması lazım.Karnı şiş,göbeğini de içine çekememiş.O yüzden sıkıntılı.Ya daha ilk gösterimde şişko çıktım diye üzülüyo,ters açı da bilinmiyo ya o dönem,işler iyice zor yaniii.Ama havlu güzel,bi de o zaman hakkaten her yer tanrı kaynıyo yahu,insan yokmuymuş ki o zamanlar,kız biz de bu durumda yarı tanrı falan olabiliriz hee.Biz de bu resimdekilerin suyunun suyu değil miyiz neticede???Hem ben bi de şeye takılıyom ya,biz hepimiz ensest bir ilişkinin ürünü müyüz yaa??Incendies diye film var izledin mi sen onu??Benim helikopter babayı bir kaç gün toparlayamadım filmi izledikten sonra..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      Allah seni sen senarist olsanaaa :)

      Sil
    2. ehi ehi,taam,sen yorumla ben senaryoyu yaziim,gelirini sokak hayvanlarına barınak yapmakta kullanalım.Barınak ama şaane bişi,capon kedi kafeleri gibi bişi planlıyom

      Sil
    3. sevda şahin.

      ha ha tamam sosyetik barınak kedi bar :)

      Sil
    4. Yok yaa,öyle diil,hayvan barınağı ama veterinerli falan.Çocuklar saati bir liraya kedi köpek sevmeye gelecekler,internet kafe fivi ama faydalısı.Hem çocuklar ve de isterlerse büyükler,hayvan sevmeyi öğrenecekler hem de barınak fiderleri için gelir elde edilecek.Bahçesi olan,bahçesinde hayvanlarla insanların oynadığı,içinde kafeslerin değil açık sepetlerin yastıkların olduğu bir barınak düşlüyorum ben.Sosyetik işleri sevmem ki ben.Sosyetikleri de sevmem.Caddedeki kuaförde yaptıklarımı okumadın mı??Paranın getirdiği sahte sınıf atlama hallerini sevmiyom ben.Canlılar için faydalı bir şey yapan insan en değerlisi benim gözümde.Bütün gün lak lak yapıp karton bardakta kahveye milyon bayılan tipleri sevmiyom ben.

      Sil
    5. sevda şahin.

      starbuks sosyetesi ivit anladım :)

      Sil
  17. En eğlenceli yazılarından :) seviyosss seni Deep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      hımmm sen de sevdin yazayım garik :)

      Sil
  18. Bu Venüs neye göre güzel kime göre güzel tanrıçaysa tanrıça peeh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deli müzeyyen.

      de mi ya kim kara veriyor buna çok saçmaa :)

      Sil
  19. Hiç böyle resim analizi okumamıştım. Orjinal olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      ben de okumamıştım zatensi :)

      Sil
  20. :D Çok eğlenceliydi, sondaki anlamlı mesajla da ilginç bir yazı olmuş. Güzel ama tabiki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jihoo.

      eğlenmene sevindim oleey :)

      Sil
  21. Bence bir kadının rüyası:) Oh hep tatil, hep tatil, bütün işim güzellik, mucizeler, zaten Tanrı arkadaşlarım da bana pervane... Biraz daha yüzersem belki şu omuzlarda gelişir, şekillenir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      ha haa güzel hayat de miii :)

      Sil
  22. Bursa havlusu :))) çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      komik de miii :)

      Sil
  23. Hahha çok iyi :) Venüs'ün kafa rahat ki.

    Deep yeni yazım var beklerim bloga.
    http://bedbinadam.blogspot.com/2016/01/melencholia-i.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre kocalar.

      nerdesin yauuu :)

      Sil
  24. antik çağda özdilek havlu delisin yeminlen :))
    Ben bu dünyaya neden geldim kısmı çok umutsuz niye yaşıyorum dedim resmen :)
    Antik çağda bu tanrıça deniz kabuğunun üzerine çıkmış deniz kabuğundan çıkmış demek ya modern çağdada sürpriz yumurtadan çıkma ihtimalı olasılık sorayım ben bizim bebe yeğenlere tanrıça çıktı mı çıkolatanızdan diye bir çudutu olsunlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haaaa sor hadi olsunlaaar :)

      Sil
  25. Hiç resimden, ressamlardan anlamıyorum. Anlamak istemiyor değilim ama :D
    Bence bu tarz şeyle yani önemli sanatlar, sanatçılar çocukluktan itibaren kişiye kazandırılmalı. Şimdi hepsini öğreneyim desen en merak ettiğin yerden daha planlı hareket etmek lazım. Bir de kuru kuru aa bu ressamın en ünlü eseri bu diye ezberlemek de pek işe yaramaz. Öğrenilenler hayatın içine katıldıkla, karakterin, zihnin gelişimine katkı sağladıkça önemli..
    Neyse seneye seninle bu konuları konuşuruz yine bir yol gösterirsin artık :) Ben çocuklarıma öğretmeye erken başlarım en azından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      iyi bir resim kitabı okursan, örneğin, sanatın öyküsü, adlı kitabı, ısınırsın bu konuya :) seneye daha raat olcan demek ki :)

      Sil
  26. Hahaha deep ya özdilek havlusu demek. Bizim sınıfta venüs diye bi kız var hiç de güzel değil niye öyle olmuş acep:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz o.

      anne babası yanlış isim koymuş desene :)

      Sil
  27. hahah :) Süper bir resim analizi olmuş :)

    YanıtlaSil