1 Ocak 2016 Cuma

YILBAŞI ÇİÇEĞİ


kar saçlı büyük babaannem
eline aldı serkisof saatini büyükdedemin
dışarda kar yağarken
yılbaşı gecesi

iç geçirdi
tombalayı hatırladı
soba başında oynadıkları
hep teke kalırdı dedem
ama büyükdedem kazanırdı

piştide de hep yenilirdi dedem
büyükdedem beş pişti yaptığında
olmaz der kalkardı yerinden sinirle
tavlada da hep yenilirdi
kestane pişerken sobanın üstünde

birinci çinko dedi büyük babaannem
kendi kendine gözü yaşlı gülümserken
dolmaları bitirme dedi başını kaldırıp boşluğa
sobanın kömürünü değiştirsenize

döndü sonra oğlunun torununa
şu tığımı versene cemile kızım

49 yorum:

  1. İşte bu yüzden böyle önemli günler hiç dışarısı havası çekmiyor çekilmiyor böyle duygusal bir tablo varkene ne gerek var dış dünyaya.
    Hayatın anlamı en çok büyükler varken güzeldir.Değerini ise onları yitirince anlar insan başımızdan eksik etmesin Allah onları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      yine ne iyi şeler söledin sen ama :)

      Sil
  2. Arsu'ya sonuna kadar katılıyorum,keşke eski büyük evlerde hep birlikte yaşasak yine

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      sana da ayolcuum :)

      Sil
  4. Yaslıları yalnız bırakmamak lazım ya ozellıkle sabırla dinlemek gerek ne fırtınalar koptu ne zorluklar guzellıkle yasandı... Asıl tarıh onlarda saklı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      ivit di mi ama yaa :)

      Sil
  5. Yeni yılınız kutlu olsun

    YanıtlaSil
  6. Mutlu sağlıklı şahane bir yıl diliyorum Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı aslı.

      heeey nerdesin iyisin de miii :)

      Sil
  7. Değerlerimizi bir bir kaybediyoruz , elimizdekilerin de kıymetini bilmiyoruz . Onlar başımızın tacı . Mutluluk ve umut dolu bir yıl dileklerimle ;)) sevgiyle ..

    YanıtlaSil
  8. İnsan bazen yanılgıya düşebiliyor maalesef, keşke yitirdiklerimizin kıymetini yanımızdayken bilebilsek :( zevkle okudum Deep, emeğine sağlık...
    Herşeyin gönlünce olacağı harika bir yıl olsun :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      heeey sana daaa cici anneeee :)

      Sil
  9. Annem (eşimin annesi), Annem (biyolojik annem), eşim ve oğlumla aynı evde yaşıyorum. İki annelerimin de eşleri vefat etti. Samimiyetle söylüyorum ki bu şiir, her cümlesiyle beni çok duygulandırdı. O eve , o zamana gittim, Cemile' den evvel tığıyı vermek istedim, sıkıca sarılmak istedim, o saatin camını silmek istedim... Çok naif, duygulu, sade bir anlatım. Yüreğine ve kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. samime bişi.

      ayy ne güzel anı parçaları vardır sende de ama :)

      Sil
  10. Yeni yıla şiirli oykulu giriş :-) şiir gibi bir yil olur umarım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2014'teki yazılarını kaldirdin mi :O

      Sil
    2. dr. coffee.

      2015'e girerken kaldırmıştım yaa. işallah şiir gibi olsun senin daaa :) mim okey. daha bir mimin daha var bende yaaa :)

      Sil
  11. Çalışkan deep... Yeni yılın ilk gününde bile yazmışsın. O zaman çok daha verimli, başarılı, keyifli bir yıl diliyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer e.p.

      işallah hadi sana daaa amaaa olsuun :)

      Sil
  12. Aayayyaayyaayay :)) Ya o Jysra'nın fotoğrafına bayıldıııım :) Bıdıklar yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      ne şeker foto de mi yaa :)

      Sil
  13. ne kadar güzel olmuş bir an çocukluğuma döndüm gene ki şanslıyım büyük ailede büyüdüm ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ne güzelmiş. ben de isterdim valla ki :)

      Sil
  14. böyle günler, nineler dedeler, dolmalar, böreklerle güzel oluyor di mi ya?

    YanıtlaSil
  15. şu tığımı versene cemile kızım

    çok hamarat oluyorlar,o yaşta bile elişi yapmaya can atarlardı eski hatunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      öyleymişler de mii :)

      Sil
  16. Şimdi ise, değil onları ziyaret etmek, telefona aramak. Her bayramı özel günü tatil görüp kaçıyoruz. Unutuyoruz büyüklerimizi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      evet artık tatil peşindeyiz valla :)

      Sil
  17. Kestaneli,tombalalı harika bir yılbaşı tablosu anlatmışsın.Bi tek sobanın üzerinde mandalina kabukları eksik kalmış deep :)

    YanıtlaSil
  18. Çinkoooo :D
    Çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      var mı sizde sobaaa :)

      Sil
    2. Yok beş yaşımdan beri apartmanda oturuyoruz. :) Soba kokusunu çok severim ama :) Arada uğradığımız bir evimiz var, orada soba da var ama pek gitmiyoruz ve sobayı kullanmıyoruz.

      Sil
    3. şenay bn.

      soba kokusu mu. bilmiyom ama güzel bişidir herhalde :)

      Sil
  19. Ne olursa olsun sevilmiyoe biliyor musun ? Yine hüzün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      hüzün iyi bişidir yaaa :)

      Sil
  20. Biz de yılın son dakikalarında tombala oynuyorduk. Metos olmadığından baktık bozuk paramız yok (Onun çantasında bir kilo bozuk para birikmiş oluyor ne hikmetse:) para karşılığı fasulye dağıttım herkese. Oyun sonunda bütün fasülyeleri Bilgiç'e verdik pek kârlı girdi yeni yıla :) Sonra Metos aradı onunla birlikte geri sayım yaptık. Sonra onu 2015'te bırakıp biz yeni yıla başladık :)Dışarda kar yağıyordu. Sanırım hüzünlüydük yine de biraz...

    YanıtlaSil
  21. Simsicacik aile hatiralari, her zaman hatirlaniyor ve hüzünleniyor ...Eski günleri geri getirebilmek mümkün degil malesef...

    Deeptone yilbasina hüzünlü girmedin degil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      yok cıks yaa iyi girdiim evde tek başıma bloga yazı yazıyodum işteee :)

      Sil
  22. şiirini yerim çok tatlı çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip şeyma.

      hepsini bitirme bize de bıraak :)

      Sil