20 Şubat 2016 Cumartesi

DAYAKLIK



Bir Süreyya Hoca vardı bizde, ilkokulda, kadın hepimizi döverdi. Kafalarımızı tahtaya vururdu.

Yoksul çocuklara vurmasından hoşlanmazdık. Onları dövünce daha çok üzülürdük. Yoksullar okula para veremez, okula bir şeyler alamaz.

Bir keresinde beni tahtaya kaldırıp dövmeye başlamıştı. Ben de, ee yeter artık hocam deyip kadına bir kafa attım, kadın bayıldı.

Sonra orta yol bulundu. Babamlar okula perde aldılar, konu kapandı. O sene bir daha dövemedi bizi Süreyya Hoca.

Bizim ülke böyle işte. Okulda, askerde, evde, hep dayak. Böyle bir kültürümüz var. Bağırmadan anlaşılmıyor. Bir şey söylendiğinde bağırılmazsa o söylenen önemli değil gibi algılanıyor.

Alışmışız. Dürtülmeden, birkaç kez söylenmeden olmuyor.

Ama her şeye rağmen hayat güzel. Bir garip esiyor hava bugün. Eski gibi. Bazen hayat da planlardan farklı savurur insanı. En güzeli de bu değil mi? 

90 yorum:

  1. bir öğretmen öğrencisine nasıl dayak atar aklım almıyor. dayak atmadan anlaşılmaması değil de güç gösterisi yaparak tatmin olma bu bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nail art in wonderland.

      haklısın ama işte cahil öğretmen çok.

      Sil
  2. Yaaa cok duygusal ve uzucu bir kitaba benziyor. Heleki kotu kalpli ve Ogretmen konusu ise ben o kitabi kesinlikle okuyamam. O ogrencilerin yerine empati kurarim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tokideki ses.

      hımm bu bir öykü işte kurguladığım ama kitap konusu olarak da iyi evet :)

      Sil
  3. Bende anlam veremiyorum dayak da ne oluyormuş ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nesrin.

      belki öğretmenlerin mecbur kaldığı durumlar da vardır, diyelim çok cahil bir ilçede filan, bilemedim.

      Sil
  4. Ahh iyi ki yapmışsın böyle bir şeyi. Şiddet çözüm değil ancak böyle patavatsız insanlara da gerekiyor. Saygısızlıktan başka bir şey değil. Dövülerek insanların düzene gireceğini düşünüyoruz ki bu kadar mantıksız bir düşünce olur mu?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      bizim ülkenin halleri işte.

      Sil
  5. O hale geldik ki kibarlık para etmiyor . Herkes alikıran baş kesen olmuş. Gücü gücü yetene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafe tigris.

      evet bizim ülkenin mantığı bu işte.

      Sil
  6. Atasözlerimizde bile dayak varken ne bekliyoruz ki? Hayat planlarına uymuyorsa planlarını hayata uydur felsefesini benimsemek daha iyi gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ah o felsefeyi herkes uydurabilse iyi belki ama hayaller de önemli işte. imkansızı istemek de iyi :)

      Sil
    2. Dikkatini çekerim:Hayal kurma demiyorum, bir şeye ulaşmak için bir tek yol mu vardır? Tabi ki alternatif yollar da vardır. Önemli olan sakin bir kafayla o yolları bulup hayatın elverdiğince farklı yollar deneyebilirmek. Bazısı uzun, bazısı zordur o ylların elbet ama hayallerine ne kadar değer verdiğinle seçtiğin yolda yürümen ilintili. Gerçekten istediğin bir hayalse zaten hiç bir şey seni durduramaz.

      Sil
    3. calimero.

      pekiiiiii :)

      Sil
  7. Eskiden eğitimin yolu şiddetten geçerdi .. Şimdi sevginin yolu şiddetten geçiyor . Kadınlar sevildikleri için ölüyor / öldürülüyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      bizim ülkede şiddet artıyor evet gelecekte daha da kabalaşcak gibi :)

      Sil
  8. Ben de böyle tür bir seriye başlamak istiyorum ama pek emin değilim seri mi olur yoksa tek bir yazı mı diye :)

    Az önce baktım da, 59 sayfa oluyor kitap sayfası şekline getirince kitabım. Aslında duygularıma yönelsem yazabileceğim ama yazamıyorum çok kötü oluyor yazılarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      kitabı artık yaza bırak az kaldı yaa :)

      Sil
  9. Ne kötü değil mi.. ÇOcukların eğitim hayatının böyle şeylerle gölgelenmesi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      evet öyle malesef.

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. bir garip şeyma.

      ivit haklısın.

      Sil
  11. Her şeye ve herkese rağmen ; benim hala umudum var ... Her şey güzel olacak inşallah ... Emeğinize sağlık senin de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika.

      elbette hep umutlu olcaaz kii :)

      Sil
  12. Ülke insanımızın gerçeği bu... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      evet biz böyleyiz.

      Sil
  13. Eskiden daha fenaydı işin kötüsü ebeveyn de rıza gösteriyordu şimdi en azından hocadan hesap soruyor çoğu kişi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      eh öğrencez biz de insan haklarını bir gün.

      Sil
  14. O dönemlere denk gelmedim şükürler olsun ki, eğitimde çok sinirlendirenler dışında dayak görmedim yani. Ama anlatılanlar ne kadar kötü geliyor kulağa. Öğrenciyi konuşmaya bile korkar hale getirmişler, eğitimci dediğin nasıl yapabilir ki böyle bir şeyi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. titania.

      haklısın. ama okuduğun şehir ve ilçe de önemli işte.

      Sil
  15. Bizim evde de benim sesin desibeli artmazsa hiçkimse üzerine alınmaz. Sonra bütün mahalleye yayın yapıyorum mecburen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ha haaa işte yurdum insanııı :)

      Sil
  16. halen süre gelen bir dayak olayları günümüz de bile devam ediyor maalesef ki ne kadar acı ....yüreğine emeğine sağlık güzel insan ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      evet şu anda var okullarda dayak.

      Sil
  17. Okuyunca çok sinirlendim aklıma ortaokulda ki müdür yardımcımız geldi oda döverdi arkadaşımın sırtımda kalın cetveli kırdı çocuk hastaneye götürüldü sonra ailesi şikayetçi olunca daha sınıfımıza uğramadı. Bende kaç kere tokadını yedim adamın. Anlamıyorum ki şiddet neyi çözecek acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözdenin blog günlüğü.

      manyakmış o yaaa.

      Sil
  18. meşru müdafaya girer seninki bi problem yok. kadında mal mı ne tahtayla ınsan kafasına vurulur mu :O bızde de vardı bı meryem hoca. babam muhafaza memuruydu cekındıgı ıcın bı tek benı dovemezdı :D tahta cetvele karsı sılah urkutucu olmalıymış demekki :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fok bıyığı.

      şanslıymışsın sen :)

      Sil
  19. Yok yau artık nerdeyse verilir Öğretmenleri dövecekler o hale geldik.... Orta yolu bulamadık yani ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      ha haaaa o da var evet :)

      Sil
  20. paran kadar dağıtabilirsin ortamı,ortalığı,gücün neye yetiyorsa değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedili evin tarzı.

      eveeet tabisii :)

      Sil
  21. var olan beyini çalıştırmamakla alakalı dayak istemek de ,atmak da.Beyincikle yaşayan toplum olduğumuz için ve beyincik de ilkel dürtüleri yöneten organımız olduğu için oluyor bunlar.Halbuki doğru söylenen tek bir söz en kötü dayaktan beter eder adamı.Ama sözü söylemek için de,anlamak için de beynimizi çalıştırıyor olmak lazım.Bizim toplumun % 70-80 inde frontal lob boş,çalıştılmıyor yani.Kitap okumayan öğretmen olur mu,sürüyle var.Çocuğum kitap okumuyor diyen ebeveyne soruyorum,siz hiç çocuğun yanında kitap okuyor musunuz diye,yok ben sevmiyorum diyor.O zaman çocuk senin yerine de mi okuyacak a kıtmık akıllı!!!!Ben çocuğumu ayağımda sallarken bile kitap okuyordum,çocuk benim elimde,koltuğumun altında hep kitap gördü,şimdi de okuyor,bu iş bu kadar basit.Haliyle frontal lob dolu,şiddete karşı duruyor çocuklarım.Çocuk döven öğretmen akla mantığa aykırı bir durum.Ama yaşadık hepimiz.Bir yazar diyor ki,şiddet gören çocuk,çözümü hep şiddette arar,çünkü ona öğretilen çözüm yolu budur.Şiddet şiddeti doğuruyor işte,kimse şiddet görmesin ve uygulamasın.Hele çocuklara kıymayın efendiler !!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      ya bi de bizim ülke insanı mantıklı değil duygusaldır. bu duygular da o beyincikte mi. avrupalı insanda mantık gelişmiş. bu herhalde bir kültür ve sistem konusu. o söylediğin de doğru, bizim ülkede büyükler, yetişkinler çok kötü model, çok kötü örnek oluyor küçüklere. büyükler defolu, küçükler haklı. ama onlar da büyüyünce defolu oluyor. iyi olan aileler var elbette ama bu konuyu sistem çözmeli, kuzey avrupa gibi. insanlara bırakılmamalı. frontal lobu geliştirmek için de sistem olmalı. biz daha çook geriden geliyoz ülke olarak, hayırlısı bakalım :)

      Sil
    2. BU KONUDA SÖYLEYECEĞİM ÇOK ŞEY VAR AMA YAZMAYA ÜŞENİYORUM,ÇÜNKÜ ÇOK UZUN OLUR.Ay bak şimdi bunu da silemicaaamm,büyük harfta kalmış klavye,ay kocam yurtdışına gitti,şu anda onu özlüyom,o yüzden üşeniyom yazmaya yaa.Neyse cınım,dünya yüzünde kendisi en uyanık zanneden millet bizimki dir.eğitim seviyesi düştükçe uyanık zannetme seviyesi tavan yapar.Hah işte bu uyanıklık merkezi bizimkilerde kocaman olmuş,beyindeki tüm bölgeleri egemenliği altına almıştır adeta bir diktatörlük kurmuştur.Bu kafaya ne mantık sokabilirsin ne kültür ne kural ne mok püsür,yer yok çünkü anacıımm.Kocaa sağlık bakanlığı SKT si geçmiş diş tabletine,ileriki tarihli etiket hazırlatıp kurumumuza yollamış ve kutularına yapıştırtmıştır.Al sana uyanık bir bakanlık,hani yönetimle olur diyorsun ya,yok,bizde yönetimle de bi halt olmaz çünkü yönetici olarak seçtikleri de beyninde uyanıklık diktatörü yerleşmiş bir adam oluyor.Annadın mı cınım,bizde olmuyor Kuzey deki güzellikler.Adam (Türk tebiki) Berlin'de sahte emisyon pulu üretmiş arabasına yapıştırmış,aklınca uyanık,Almanlar'ı kekliyoo.Bir Atatürk daha olsaydı belki uyanıklıktan kurtulurdu halk.

      Sil
    3. sevda şahin.

      ha haaa yazık sana gelir yaa yakındaa nasıl olsa :) ha haaa uyanıklıkta şampiyonuz yanii. isveçteki gibi bir sistem olamaz mı yaa bizde. mesela ben ikea'ya bile hastayım. yani bu şirketin düzenine, disiplinine. :)

      Sil
    4. yok yavrucuğum bizim halkımızda o bilinci oluşturamazsın.İkea halkın markasıdır mesele ama bizde İkea'dan bir şey almak havalı bir durum olarak görülür.Mesela Mark and Spencer İngilizlerin Carrefour'udur.İngiltere'deki mağazaları bildiğin süper markettir,bizde lüx tüketim markası olmuştur.Bizim halk okumaz,dinler.Dinlediğiyle kültür sahibi olur,kim ne derse onu öğrenir,bir kitabı açıp da ne yazdığına bakmaz.Kitabı vakit kaybı görür tv de saatlerce beyin uyuşturucusu aptal insan kavgalarını seyreder.Avrupalı okur,başkasının hayatını merak etmez,arabam evim daha lüx olsun en markalısını ben giyeyim diye uğraşmaz.Almanya'da Mersedes'in lüx modelleri satılmaz örneğin,onlar ekonomi sınıfı en düz modellerini kullanırlar.Lüx bir araba görürsen ya Türk'tür ya da arap.Zaten o villa fiyatına olan Mersedesler'i Orta Doğu için üretirler.Hİİç umut yok yavrucuğum hele son zamanlarda tam bir Orta Doğu ülkesi olduğumuza göre,hiç umut kalmadı.Belki yirmi sene önce şu anki kafadan çok çok ilerideydik.Bir tespitimi söyleyeyim sana,aile planlaması doktoruyken tuttuğumuz bir poliklinik defterimiz vardı,kadının sosyo kültürel durumunu sorgulayan sorularımız vardı.Ona göre danışmanlık verme şeklimizi belirlerdik.Ne yazık ki 90 sonrası doğanlarda eğitim seviyesi ilk okul ve altı ( okur yazar-okuma yazma bilmiyor ) seviyesinde yoğunluktaydı.70-80 doğumlularda lise yoğunluktayken,70 öncesi ve daha eski doğumlularda ise üniversite eğitimi yoğunluktaydı.Yani ihtiyarladıkça eğitim seviyesi yükseliyordu.Oysa ki tam tersini beklersin,genç nesilde yüksek öğrenim oranının fazla olmasını beklersin.Yok yani hele son dönem kafasıyla hiç olmaz...

      Sil
    5. sevda şahin.

      bizim ülke her yönden tuhaf desene.

      Sil
  22. Ev arkadaşımla ciddi sorunlarımız var. sanırım ayrılacağız. Dün o kadar çok canımı sıktı ki sana anlatamam. Annem burda, onun yanında böyle davranması beni mahvetti. Dünden beri ruh gibiyim. hiçbir şeye odaklanamıyorum, öleceğim mutsuzluktan. Benim için hayırlı insanlar dile olur mu deep, senin duaların kabul olur. İçim acıyor, huzursuzluk beni mahvediyor. Okulda da çok sorun yaşıyorum. Tahmin ettiğinden çok daha fazla.

    YanıtlaSil
  23. Bizim ellerimize de cetvelle vururlardı. Herşeye rağmen gıkımızı çıkaramazdık. Hey gidi günler dedirttin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      hepimize vurmuşlar deseneee :)

      Sil
    2. bizim zamanımız da tüm hocalar affetmez vururlardı. şimdi ki nesili dövmek yasak :)

      Sil
    3. elif deniz.

      nerde yasak yaaa hem de nasıl dövüyolaaar :)

      Sil
  24. Ilkokul 3'te bir hocamiz vardi, Nuray Kirikci adinda. Lanet kadin hala unutamadim adini :) Ne cok doverdi bizi. Siralarin altina saklanirdik tekme atardi oradan bile. Hala daha aklima geldikce insallah soyadi gibi heryeri kirilirda kirikcilar care olamaz insallah derim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mevlüde türk.

      of o manyakmış yaa.

      Sil
  25. Herkesin hayatında vardır sanırım bu tür öğretmenler işini sevmeyen yapmasın bu mesleği lütfen sadece para kazanmak amaçlı yapılmasın bıraktıkları travmalar ömür boyu sürüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destina.

      ayy herkes senin gibi öğretmen olsun işteee :)

      Sil
    2. Karşımda travmali biriyle yaşıyor olmam buna erken maalesef

      Sil
    3. Etken yazacaktim gerçekten diyorum para ile pul ile ölçüşecek birşey değil bu bir sürü meslek var öğretmenlik dışında gitsinler oralarda çalışsınlar bak çok kızdım ha

      Sil
    4. destina.

      belki deee bizi kötü öğretmenler yaralıyor demek kiii :)

      Sil
  26. Bir ülke de bir öğretmen adı gibi öğreten insan bunları yaparsa öğrencileri büyür daha fenalarını yapar. Anne babalarımız dan sonra hayatımız da ki en değerli insan halbuki . anlamak çok güç. Herkes mesleğinin hakkını verse neler olurdu dimi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülşah kınay.

      demek ki bizdeki şiddet geleneği okulda mı başlıyor kiii :)

      Sil
  27. Bu dayakcı hocalar adamı ojuldan soğutur ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      tabisiii :)

      Sil
  28. Evet biz neden böyleyiz.bıçak sırta dayanmadikça ses çikarmıyoruz deepcim.bizde daha dün eşimle konuşuyoruz.eskiden hocalar parmaklarimiźi buzusturur.sıra dayagına cekerdi bizi.değnekle cetvelle vururlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      ah hepimiz mi dayak yedik yoksaaa, ülke olarak dövülüyoruz galiba okullarda :)

      Sil
  29. Çocuk yaşta ilk şansımız buradan belli olur. Ailenden ilk ayrılışın yatılı ya da değil ve emanet edildiğin kişinin "iyi insan " olma ihtimali ? O kadar çok kötü insan var ki Allah iyilerle karşılaştırsın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      aman evet yaaaa.

      Sil
  30. Bayıltan kafa vuruşu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz o.

      uçan tekme gibi bişi bu daaaa :)

      Sil
  31. Ilkokul'da ki müdür yardimcisi geldi aklima müzik dersindeyiz,bir seyler anlatiyor.bende müzik defterinin ilk sayfasina cicekler böcekler cikiyorumm.görmüs, dersi dinlemiyon diye bir patlati kocaman elleriyle yüzme hala aklimda.manyak Adam, önce bir ikaz et! Kaldir ,tahtada Tek ayak üstünde beklet,ne vuruyon ,Gaddar Adam.ay,sinirlendim simdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      ay o manyakmış evet kötü öğretmen olduğu belli yaaa.

      Sil
  32. Babamlar okula perde aldılar, konu kapandı.

    konular hep bu yöntemle kapanırdı,gelenek olmuştu

    YanıtlaSil
  33. Ne şahane bir eğitim kültürümüz var, herşey şiddetle başlıyor öyle de gidiyor :(

    YanıtlaSil
  34. bizim atasözümüz bilene var dayak cennetten diye, böyle bir hoca bizde de var dı ama erkekti , üff ya adamın kafasını duvarda sürtesim var , neden kendi ayarında birini bulamazlar bu tipler acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      manyak onlar işteee.

      Sil
  35. ya beni hademe gibi kullanan öğretmenim melekmiş meğer, canım örrrtmenim :) bir fiske bile yememiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek eren.

      :) oh şanslıymışsın sen :)

      Sil
  36. artik yok neyse ki boyle ogretmenler. askerde de yok cok şükür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      şu anda da öğrencisini döven öğretmen çok var ülkenin çok yerinde.

      Sil
  37. Öğretmenler...Sanırım şu konuda sınanmayan yoktur.

    YanıtlaSil
  38. Öğretmenin iyisi harikadır da, kötüsü ölene dek unutulmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      evet yaaa :)

      Sil
  39. Bayıltan kafa vuruşu çok iyiymiş yalnız :) Maalesef okullarda uygulanan şiddet gibi bir gerçek var hala.. "Şiddetle her şeyi çözebileceğini sanan" bir nesil işte böyle öğretmenler yüzünden yetişiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akela.

      hoşgeldiniz kiii. görüşürüüüz :)

      Sil