12 Şubat 2016 Cuma

KORUCU


Arabayı bıraktık yol kenarında. Bundan sonrasında araba gitmiyor. Girmiyor bizim evin yoluna. İndik biz iki korucu. Eve yürümeye başladık. Gece fenerleri elimizde. Köpekler havlıyor, kurtlar uluyor.

Karda buzda karanlıkta yürüyoruz birbirimize eğlenceli hikayeler anlatarak geçmişimizden. İkimizin de hayalleri var. Hayaller genelde çok parayla olacak şeyler. İkimiz de Kürdüz. Türkçe de konuşuruz Kürtçe de. Yol kenarında tilki izleri var.

Bizim evlerin ışıkları gözüktü ilerde. Karanlıkta iki ışık. Eşlerimiz, çocuklarımız orda. Çocuklar köy okuluna gidiyor. Yürüyerek gidemezler, çok uzun sürer. Kızaklarla gidiyorlar. Sabah yedibuçukta girerler okula, akşam altıya kadar kalırlar.

Köy çocuklarının hepsi bütün gün okulda kalmak isterler. Dersler dışında oyunlarla, kitaplarla geçer günler. Eğlenirler çok okulda. Çocuklar okula gitmese hepsi koyuna gidecek, çobanlığa, o yüzden okulu severler.

Kardan yollar kapanır, yol açan kar temizleyen iş makineleri çalışır hep. Hep kar buz ama soğuk değildir. Ankara’nın ayazı yoktur bizim burda. Biz iki korucu dolaşırız burlarda arabayla. Zaman yoktur burda. Zamansızdır zaman. Durmuştur.

İran sigarası, Azeri sigarası içeriz. Bizim burda yurtdışı diye bir şey yok. Herkes sınırlardan gelir geçer. Pasaport olmaz.


48 yorum:

  1. çok güzel yazmışsın.
    deeptone,hayat gerçekleri bazen ne kadar ağır değil mi?
    biliyor musun ben ne yapıyorum?
    hani suriyeli insanlar var ya işte ben onları sonuna kadar empatiyle kucaklayan bir insandım.
    geçen gün gaziemir'de yol boyunca korktum.kırmızı ışıkta hemen arabaya yanaşıp para istiyorlar.ki ben çaresiz insanların savunucusu ben arabanın camını sıkı sıkı kapattım.kafamı çevirdim.insanız biz değil mi deeptone.insanız biz.ne kadar zalimiz değil mi deeptone.
    bazen düşünmekten yoruluyorum da,ben ne yapayım diyorum.
    bu dünyayı ben mi bu hale getirdim,deyip devam ediyorum yaşamaya.
    deeptone,şimdi sen bu öyküyü yazdın diye,sosyal medya mağduru olmayasın.bazen deeptone ben elime çekip alıp çıkan çivileri tek tek çakmak istiyorum yerine.yoksa dünya dağıldı dağılacak.herşey deeptone herşey....çok şey!
    ama iyi ki şarkılar var.

    https://www.youtube.com/watch?v=_QttZ9vOELY&list=RDFbjxsHsi2ks&index=7

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mızıka.

      evet değil mi, insan olmak ne zor şey, bu karmaşık dünyada ne yapacağını bilmek ne zor, ne düşüneceğini bilmek ne zor, hepimiz ne de olsa kendi küçük hayatlarımızı koruyoruz, ama neler oluyor çevremizde, şaşkınız, böyle olmamalı diyoruz ama ne yapacağız ki, bizler karar vermiyoruz ki, güçlüler var işte onlar karar veriyor. düşler sokağı evet, bizler, insanlar insancıklar, bizi mutlu eden şeyler yapmayı sürdürmekten başka ne yapabiliriz ki :)

      Sil
  2. öykünü çok beğendim,
    içeri ise bizim gerçeğimiz, durum bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca keskin.

      ooo öykücüüü gelmiiş :)

      Sil
  3. Hayatın içinden öyküleri yaşanmış gibi anlatmak... Karların içinden hayallerden bir yol açmak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet iştee öylee vallaaa dediğin gibiii :)

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. yemin ederim cok guzel hikaye olmus

    YanıtlaSil
  6. Öykü değil ki bu,hayattan kesit...eline.sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tediş.

      hımmm çok gerçek yazmışım desenee :)

      Sil
  7. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. soda.

      aferin banaa o zamaan :)

      Sil
  8. öykü değil ki bu,benim çocukluk arkadaşımın babası işte.Biraz ben de öğrenmiştim Kürtçe o zamanlar,en çok da küfür...Oğlan gibi bir kızdım ben,kafamı kızdırana da girişirdim hee.Değirmenaltı Köyü vardı,baharda çok güzel olurdu,muhtarın karısıyla annem arkadaştı,gittik mi saatlerce sohbet ederlerdi.Yok annem Kürtçe bilmezdi,yok muhtarın karısı da Türkçe bilmezdi.Hı hı evet,saatlerce sohbet ederlerdi.Ben orada öğrenmiştim balıkla yoğurdun aynı anda yenebildiğini.Keçi yavrularıyla evcilik oynardık,uçkun yerdik.Uçkun şimdilerde kanseri önlüyor falan diye gazetelere haber oldu.Kar yağdı mı,çocukların cenneti yeryüzüne inerdi.Sadece kazakla sabahtan akşama kadar sokakta oynardık.Plastik ya da çinko leğenlere doluşup kayardık.En güzel çinko leğenle kayılır he.Jet gibi gidersin,yokuşun sonuna doğru tepetaklak olursun,gülmekten sümüklerin çenene akar sonra da orada donar.Çatılardan kalın kalın buzlar sarkardı,kartopu atıp düşürürdük,en büyük buzu düşürenin havasından geçilmezdi.Kar o kadar kalınlaşırdı ki,okula iki kar duvarının arasından yürüyerek giderdik.Yok üşüme nedir bilmezdik.Gerçekten de zaman yoktu orada,masal alemi gibiydi......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      ayy ne güzelmiş yaa neresi o değirmenaltı nerde. bu öyküyü, van ve ağrı düşünerek yazdım, hiç görmedim ama :)

      Sil
    2. ben her karışını gezdim ki,babam askerdi benim.Bu anlattığım yer Bitlis.Ben Siirt'te doğmuşum örneğin.Öyle güzeldir öyle gizemlidir ki oralar.Eskiden Kürttü, Türktü,sünniydi,şafiydi zırt pırt yoktu,sağ -sol kavgaları vardı.O kavga ömrünü doldurunca dindar-dinsiz,Türk-Kürt zırvalıklarını çıkardılar.Cahil halkı eğip bükmek,kandırmak çok kolay.Göçebe bir milletiz,her yerde yaşamışız,haliyle kökenlerimiz karman karışık.Bir nevi Amerikan halkı gibiyiz.Çok ciddi başarılı bir ülke olabiliriz tıpkı Amerika gibi,haliyle tehlike arz ediyoruz kapitalist sistem içinde.O zaman ne yaparsın,böler ve yönetirsin.İstanbul'un Doğusunda Bitmeyen Oyun-Peter Hopkirk-1994,bu kitapta bahseder yazdıklarımdan.Kürt tarihi diye aradığım zaman elle tutulur bilgiler bulamıyorum,İsrail gibi sonradan olma bir ülke yaratıp çıkarları için kullanmak istiyor Amerika.Tarihte Kürdistan diye bir devlet olmamış okuduklarıma göre,demek ki böyle bir ihtiyaç doğmamış.Kürtler de Türk boylarından biri işte.Yüzyıllarca devlet kurma ihtiyacı duymamış bir millete zorla devlet kurdurmak istiyorlar.Oysa ki öylesine yoğrulmuşuz ki birbirimizle,birimize atılan bir çimdik ötekimizi ağlatır.İnsanlara uygulanan beyin yıkama,tehdit,göz boyama vs vs kafa karıştırıyor,birilerinin kesesi dolacak diye canlar yanıyor.Ben bu ülkenin insanlarının birbirlerinden ayrılmak isteyeceklerine inanmıyorum.Tepişen sadece filler.Çimenler sabredip, fillerin kavgasının bitmesini bekliyor.Hep derim,her Kürt terörist,her Karadenizli Laz,her Türk vatansever değildir.Aslolan insanlıktır gerisi teranedir.Fillerin tepişmesi bittiğinde git ,gez oraları,masal diyarı gibidir......

      Sil
    3. sevda şahin.

      bitlis, siirt, görmedim, güzeldir bence de gizemli olmalı. malesef evet bu büyüklerin, yöneticilerin, güçlülerin hırsları, oyunları bize zarar veriyor işte. filler ve çimenler. haklısın. düşüncelerin her zaman doğru, insancıl senin zaten. :)

      Sil
  9. sey de yazsana. amerikali serseri ruhlu gencler yolda kalsinlar birbirlerine ailelerini noelde ne yapacaklarini ve kiz arkadaslarini anlatsinlar. kot giymis olsunlar:D yazsana oyle bi sey :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anşe.

      yazarım tabeee. ondan sonra da bir sapık manyak katil teker teker öldürsün mü onları. böyle olursa korku olur. ama senin sölediğin şekilde kalırsa daha hoş olur de mii. güzel konuuu :)

      Sil
    2. evet oldurulmesinler oyle korku olmasin bence de. sadece coloradolu filan olsunlar anladin mi:) hani olur ya iste. amerikadaki yer isimleri filan olsun sen bilirsin. cok severim ya :))

      Sil
    3. anşe.

      hımm annadıım. hayattan kesitler olsun. :)

      Sil
  10. deepcim bu kadar kısa yazıda bunca duyguyu nasıl veriyorsun acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi poşet kitap.

      he valla bilmiyrem gurban :)

      Sil
  11. Deep karlar ne kadar güzelmiş öyle tam oynanmalık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      eveeet bizim için öyleee ama orda yaşarsan görmezsin bile herhalde :)

      Sil
  12. Hayaller, genelde çok parayla olacak şeyler. Korucunun çok para gerektiren ne hayali olabilir ki? Bende merak uyandırdı bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      ohoooo hayalden bol ne var yaaaa bi düşüneyim bakıyım :)

      Sil
  13. Deepcim tebrik ederim çok güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
  14. Okumak.. Çobanlığa gitmemek için, hayatın zincirlerini kırabilmek için okumak.. Okumanın kıymetini bilmek.. Karda soğukta bu fedakarlığa katlanmak...
    Kalemine sağlık.. Hayatın içinden bu öyküyü paylaştığın için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      yaaa hayat işteee :)

      Sil
  15. Zamansızların zamanını anlatmak için biraz zamansız mı olmak gerek ne... Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      hımmm güzel bişi sölediiin :)

      Sil
  16. Cocuklarin okullari yakiliyor, okula gidemiyorlar ..Bunlari yasamak zorunda olanlar icin ne kadar aci...kis sartlari oralarda cok cetin,cok agir...Allah yardim etsin..huzur ,Baris gelsin,refah gelsin,mutluluk gelsin,cogalsin ...

    YanıtlaSil
  17. Türlü türlü hayatlar var. Kimileri için oldukca cetin kimilerine de bir o kadar rahat. Herkesin sınavı dunyasi ayri ayri... Hep zor olani gorup iyi halimize şukretmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur.

      evet evet hayat işteeee :)

      Sil
  18. yaa bu öykü di mi dep senin değil oralar di mi :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz derin.

      istanbulda yaşayan izmirliyim. heç görmedim oraları. orda yazdığım yerler van ağrı felan işte :)

      Sil
  19. Yazı okunurken aynı zamanda yaşattı. Ne zaman ki bunu yazılarımda becerirsem büyük bir yol kat etmiş olacağım. Teşekkürler hocam:) :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. talha. mty.

      yazarsın yaaa nolcak bol bol yaz işte olur o zamaan :)

      Sil
  20. Ne cetrefilli bir hayat, okudukca icimden birseylerde oralara gidiverdi... Bu kadar da guzel anlatilmaz ki, emegine saglik Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      ne hayatlar var ama de mi yaa :)

      Sil
  21. Yaa, ne güzel kar öyle *-*
    İstanbul'da ise hiç tadını alamadık :/
    Sahi orası neresiydi deep? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap avcısı.

      ağrı van fotoları bunlar :) istanbulda da güzel ama kar yaa :)

      Sil
  22. Çok gerçekçi bir zat ordaymış gibi bir duygu yaratıyor...
    Yaşamak ne büyük zorluklardan geçiriyor insanı.
    Sanki inadına yoksulluk arttıkça hayallerde büyüyor daha imkansıza sapıyor.

    YanıtlaSil