13 Şubat 2016 Cumartesi

RADYO OYUNLARI 3



RADYO OYUNLARI 3

Yaz Yağmuru-Ahmet Hamdi Tanpınar

Evli bir adam, ailesi tatildeyken, evinin önünde yağmurdan ıslanmış genç bir kadın görür ve evine çağırır kurulanması için. Evde bir de kalfa kadın vardır. Eve gelen kadın tuhaf ve gizemlidir. Sonra gider ve aradan bir süre geçince tekrar gelir. Adam kadını çözemez ve hep merak eder. Kadın yine gider. Tanpınar’dan kısacık nefis bir edebiyat parçası.

Saatli Maarif Takvimi-Türel Ezici

Yaşlı bir profesör kadın evde yalnız kalmamak için kendine bir ev arkadaşı kiracı arar. Genç bir tiyatrocu kız kiracı olur. İkisinin alışkanlıkları farklıdır. Kadın titiz ve disiplinli genç kız ise uçarıdır. Bir de eve gelen yardımcı kadın vardır. Yardımcı kadın profesör kadına Saatli Maarif Takviminden bir sayfa okur her gün. İnsancıl, tatlı bir edebiyat eseri.

Palto-Gogol

Gogol’un ünlü eserinde işine bağlı bir devlet memuru artık çok eskiyen paltosunu değiştirmek ister ancak yenisini diktirmek çok pahalıdır. O da para biriktirir, yenisini diktirir ama palto çalınır. Doyumsuz eserlerden biri.

Bir Boşanma Hikayesi-Kapı-İnci Aral

Günümüz edebiyatının sevilen yazarlarından Aral’ın bir kısa hikayesi. Boşanmış bir kadın çocuklarını görmek ister ancak kocası göstermez. Kadının ağzından boşanmalarının hikayesini dinliyoruz. Pek keyifli bir eser.


Not: Diğer oyunlar, yanda, arşivde, tiyatro başlığında.

41 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      böle gizemli kadınlar hep kafalarını karıştırır de mi erkeklerin :)

      Sil
    2. Karıştrımakla kalmaz yer eder , unutturmaz kendini :)

      Sil
    3. hayat kaydetmeye değer.

      ha haa evet, gizemli olmaları genelde sorunlu olmalarından kaynaklanır yaaa bi deee :)

      Sil
  2. Güzel. Radyodami bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destina.

      hayııır internettee. iki adreste. biri, radyo tiyatrosu youtube yaz google'a, gelir, ikincisi de, radyooyunları.com. nefis yaaa hemen başla bak :)

      Sil
    2. destina.

      bi deee, bak yanda, "tiyatro" başlığında da var o yazılarımı da bi oku baksanaaa :)

      Sil
    3. Tamam bakicam bu arada günaydın :)

      Sil
    4. destina.

      oleeeeey günaydııın :)

      Sil
    5. Melekde okudu seni bugün yorum bile yaptı sana vaaayyy nerden bulmuş ki bunları diye

      Sil
    6. destina.

      ayyyy öp onu benim içiiin, internetten buldum kiii, o da dinleyebilir, radyo tiyatrosu ve arkası yarın, o kadar çok ki, seçersiniz, dinlersiniz birlikteeee :)

      Sil
  3. ben tiyatroyu izlemeyi seviyorum dinlemek o kadar keyif vermiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tediş.

      hımm ikisi de iyi yaa. bu şekilde olanda, hayal ediyoruz ondan sefiyoz iştee :)

      Sil
  4. Harika bir şey bu. Bunların youtube ta olacağını hiç düşünemezdim. Beni aldın şimdi ta nerelere götürdün. Korkmaz Çakar'lara, Ertuğrul İmer'lere. Akşamları, tv henüz yokken saat 20.00 olunca dolardık radyonun etrafına. Jenerik müziği hala kulaklarımda. İlk olarak Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Yaz Yağmuru'nu dinledim. Sadece bu yüzden bir saat dışarı çıkamadım. Mükemmel bir seslendirme, efekt ve senaryo. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      yaz yağmuru nefis bir eser yaaa. anılarınıza gitmeniz de hoş olmuş ki :)

      Sil
  5. Çocukken radyo dizileri dinlerdik :) ilgimi çekmedi değil.
    :)teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülşah kınay.

      aa bak bi kere dinlesene şimdii, mesela ev işi yaparkeneee :)

      Sil
  6. bugun dunya radyo gunuymus radyoda duydum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anşe.

      eeee eski radyculardan kim kaldıııı :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. kültür ve de sanat bloggerı.

      ama giremedim blogunaaa nerde blogun yazsana bi adresini amaağğ :)

      Sil
  8. Yaz yağmurunu gidecek ve okuyacağım. Merak ettim, bakalım kimmiş bu gizemli kadın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. soda.

      bak netten önce oku sonra da oyununu dinle. çook gizemliii :)

      Sil
  9. eskidendi çok eskiden,annemle dinlerdik ... ne güsel günlerdi

    tekrar dinlemeye başlayıp,nostaljik takılmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      çok iyiler dinle bencee :)

      Sil
  10. Radyo Oyunları çok severiz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      ebeeet yaaa :)

      Sil
    2. Bir Komiser Geldi yi uyumadan dinliyorum birkaç gecedir. Hemen uyuduğumdan bitiremedim daha :))

      Sil
    3. şenay bn.

      ben de uyku öncesi karanlıkta dinliyom uyuyakalıyom ben de.

      Sil
    4. Bir Komiser Geldi yle Saatli Maarif Takvimi bitti :))

      Sil
    5. şenay bn.

      ikisi de güzel yaaa bi de yaz yağmurunu dinleeesenee :)

      Sil
  11. Tiyatro izlenmesi de dinlenmesi de her turlu zevkli :) çok severim eskiden radyolarda denk gelirdim ve zevkle dinlerdim hemen ertesi gün olsun da devamını dinleyim isterdim öyle heyecan vericiydi ama şimdilerde ya yok eskisi gibi radyolarda ya da ben denk gelmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      gugulda ve yutupta var ki yaaa :) radyoda varmış hala galiba trt'de :)

      Sil
  12. Ay hepsi de çok hoş, yağmurlu bir günde elimde kahvem dinlesem keşke hepsini arka arkaya:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      dinlersin bir fırsatta yaaa öyle bir günde :)

      Sil
  13. Tiyaro mu? Ah bayılırımmmmmm... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      dinle o zaman çok güzel ki amaaa :)

      Sil
  14. uyumadan önce ne yapacağımı bulmuş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melinda sordino.

      eveeet yaaa çok uygun uyku öncesii :)

      Sil