10 Şubat 2016 Çarşamba

SPOR HAYATIM


Minikken hiperaktif olduğum için annem babam başa çıkamazdı benimle. Neyle oyalayacaklarını şaşırırlardı. Çeşitli kurslara yazdırdılar ama olmadı. Enerjimi boşaltmak için spor lazımdı.

Jimnastik yaptım. Bu çok uygun geldi. Tam hoplama zıplama. Ama sıkıldım. Sokakta da hep kavgalara karışırdım, oğlanları döverdim. Annemler bu kez de karateye yazdırdılar. Orda da iyi oluyordu. Sürekli hareket.

Bir de spor için ayrıca koşma antrenmanı da oluyor tabii. Doğada koşuyorduk. Sokaklarda, mahallede oğlanlarla top oynardım. Top saydırırdım. Buna çok meraklandım. Mahallede bir Yoğurtçu Abidin amca vardı. Çok saydırdığımda bana teneke kola verirdi.

Annemle pazara gittiğimizde bir pazarcı abi vardı. Dev gibiydi, iri yarı, güçlüydü. Kaslarını gösterirdi, pazılarını. Pazarda teyzeler amcalar yol sorduğunda, yer sorduğunda böyle pazılarını gerdirirdi, gösterirdi, ben de pazılarına bakardım.

Babamla pazara gittiğimizde o abiye sormasını istemiştim babamın. Güreşçiymiş. Güreşçiler güçlü oluyor diye tutturdum ben de güreşçi olacam diye ama buna izin vermedi bizimkiler.

Şimdii nerdeee spor mu kaldı. Yine çok hareketliyim ama spor dışı hareket. Bir de bu hiperaktifliğin en büyük zararı hiçbir şeye odaklanamamak. Okumak, ders çalışmak olanaksız. Bir saatten fazla dikkatimi toplayamıyorum.

Tüm spor merakım spor hakkında sözler sarfetmek artık. Hıhım evet koşcaksın, ter atcaksın ter, laktik asit salgılaman lazım filan gibi.

86 yorum:

  1. Spor güzel şey deep keşke hayatımızda hep olsa bu konuda disiplinli davranabilsek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      ah keşkem ah keşkem :)

      Sil
  2. En iyi spor bence yüzme ve jimnastik diğerlerini yapmasan da olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 deli.

      benim favorisim de yüzmeee:)

      Sil
  3. Aa yüzme yok bu listede o yüzden bu hareketlilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      ben de en çok yüzmeyi sefiyom yaaa :)

      Sil
  4. Benim süpürgesiz Cadı Tekvando çalışıyor, derslerine odaklanmasına yardımı olur dediydiler de anca geleni geçeni tehdit etmesine yaradı :)

    YanıtlaSil
  5. spor bana göre değil be deep. Totomu kaldıramıyorum üşengeçlikten :D ama o dikkat dağınıklığı bende de var bak :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi poşet kitap.

      tembeeel tembeeel :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      türkler ne zaman sportif oldu ku :)

      Sil
  7. Favori sporum yüzme. Spor yaptığını hissetmiyor eğleniyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdicann.

      benim de en sevdiğim :)

      Sil
  8. Evlat o klavyeyi yavaşça bırak ve çık yürü, koş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berkay abalı.

      he valla haklısın :)

      Sil
  9. Ben de çocukluğumda koşulardaydım sürekli koşardım o yüzden dizlerim yara bere içindeydi. Şimdiyse aynen senin gibi evdeki hareket dışında bir şey yok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyimli anne.

      ha haaaa eskiden sporcuydum diyosun :)

      Sil
  10. Kickbox veya tekvando kursuna gitmeyi hep istedim de gidemedim ona üzülüyorum. Ben de kendi çapımda fitness ve koşucuyum Deep. Şu aralar tembellik edip boşladım falan ama güzel şey spor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      bahar gelsin yaparsın yaaa :)

      Sil
  11. 7. ve 8. sınıfta okulumun atletizm takımındaydım, kupalarımız da var :D
    Ama liseye bir geçtim, geçiş o geçiş, spor ilk okulda kaldı :P Şimdi varsa yoksa ders çalışıyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. soda.

      ders sporu hımmm :)

      Sil
  12. Görseldeki yemek ne yemeği deep ? Tezgahta hepsi aynı yemek sanırım nasıl bir yer ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      menemenciiii :)

      Sil
    2. Hadi yaa o beyaz şeyler peynir mi aa gece gece canım çekti bak :/

      Sil
    3. mariposa.

      ah en sevdiğim şey yaa menemen :)

      Sil
  13. Ben de hiç yapamıyorum yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dreamella.

      içimizde yok işte spor ruhu :)

      Sil
  14. Spor şart ya ben de yüzmeye gideceğim Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      git tabii en güzeli yüzmeee :)

      Sil
  15. Benim çocukluğumda o bile olmadı deep :))))
    Rahmetlik babam üstelik sporcuydu ve bizim de sporla uğraşmamızı çok isterdi... Atsam tutamam, tutsam atamam, koşmak dersen nefes nefese 2 adımda :))) Yoruluyorum diye yakan top bile oynamayamazdım ben... Düşün gerisini...
    Sen iyisin iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      olsun yaa boşveeer kaplumbağa da spor yapmıyo ve ağır ama en uzun yaşayan o :)

      Sil
  16. Yahu deli gibi spor yapan, koşuya çıkmadan rahat edemeyen bir ben miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna özden.

      oo en sportifimiz sensin o zaman :)

      Sil
  17. Ne güzelmiş... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Deep keşke benimde sporla aram iyi olsaydı. ama iyi değil :( Bu yazıyı okuyunca keşke benim de spor geçmişim olsaydı dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      olsun ya bundan sonra yap ki bişiler işte :)

      Sil
  19. hımm,şimdi bu çizdiğin tabloya göre senin 35-50 yaş aralığında falan olman lazım.E,bizim yaş grubunun çocukluğunu yazmışsın sen.Teoriler teoriler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      hımmm. bu kurgu öykünün kahramanını 25 yaşlarında bir kız olarak düşündüm, onun ağzından iştee :)

      Sil
  20. Spor benim için buzdolabına doğru kısa mesafe koşudan ibaret şu sıralar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli yetenek.

      bütün türkler öyleyiz yaaa :)

      Sil
  21. benim sporla aram çok iyidir o kadar çok spor yapıyorum ki manken gibi oldum :))) yedi yirmi dört oturmadığım için bir nevi spor yapmış oluruz işte :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ha haaa iş çok olunca o da spor evet :)

      Sil
  22. Sporumu yaptim ben, baksana :)

    YanıtlaSil
  23. Spor en güzeli bir ara bende pilatese iyi sarmıştım. Ama soon bir yıldır iyice bıraktım. Şimdi spor olarak sadece yürüyüş başkada bir şey yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tokideki ses.

      ama en güzel yürüyüş ki zaten :)

      Sil
  24. Baya bi hiperaktif bir çocukluk yaşamışsın :) Güzel günlerdi ama dimi. Ben özlüyorum valla çocukluğumu :) oyun oyna dur :)))) hahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülşah kınay.

      çocukluğunu kim özlemez kiii :)

      Sil
  25. Fotograftan belli ki spor coktan bitmiiisss :)) Ben sporsuz bir hayat kesinlikle dusunemiyorum tabi simdilerde biraz uzagim ama bebis biraz buyudukten sonra ilk isim spora devam etmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      onla beraber yaparsınız ilerde :)

      Sil
  26. Spor gibisi var mı?.. Sağlık verir, yaşam enerjisi verir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      bi de yapabilsek di mi :)

      Sil
  27. Benim sporla aram futbol izlemekten ibaret. İzlerim diğerlerini de. İzleyiciyim, o da kalori yaptırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap ve kitap.

      ha haaaa eveeet :)

      Sil
  28. Almanlarin bir lafi geldi aklima : "Sport ist Mord" Ne de dogru demisler valla:))


    Tercüme etmeme gerek yok saniyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eq.

      yapmayalım o zaman de miii :)

      Sil
  29. ah bir yapabilsem üşenmesem.. minnakken bir yaz dönemi jimnastiğe bir yaz dönemi tenise bir yaz dönemi de baleye gitmişliğim var ..hepsi o .. bu yaşa etkisi olan tek spor yemek yemek,elini kaldır ağzına götür indir tabağa getir... :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tediş.

      ha haa işte hayatımız :)

      Sil
  30. Eve bi plates topu bir de lastik almayı da unutmamak lazım.
    Mutfakla salon arasında dolanırken arada koca topa çarpıyorsun.
    Hemencecik sıkılaşıyorsun.
    Ha ha haa :)
    şaka maka spor yapabilenleri tebrik etmek lazım cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulutların üstü.

      türk işi spor diyosuun :)

      Sil
  31. Sonunda doğru yolu bulup bizim hayatımıza geçtiğin için mutlu oldum :D Korktum bir an düzenli sporla siyah kuşakla fln bitireceksin diye :D
    İyi iyi böyle.. Tüm enerjini bloğuna harcıyorsun zaten bizim için yeterli :D Hehe...
    Havuç mu o? Kaşar mı o? O ne o :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dağınık anne.

      blog sporu en güzel de mii :) menemen :)

      Sil
    2. Ne ilginç bir menemenmiş o deep? Biber nerede? Peynir mi onlar? 'Menemenci' ne güzel bir isimdir :)

      Sil
    3. dağınık anne.

      peynir ivit. biber de koycak tabi. usta menemenci işteee :)

      Sil
  32. :) bu karakterin adı ne aceba? İlginç biri, genç bir öğrenci:) bu arada fotğraf deneysel bir çalışmaya ait galiba?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      adını bilmiyom ama olur belki bunu da yazarım :) deneysel menemen evet :)

      Sil
  33. Ben de açık hava da yürüyüşe çıkmak istiyorum, plates yapmak istiyorum, yüzmek istiyorum ama hep istemekle kalıyorum.İcraat yok yani. (Spor salonuna gidiyorum ama :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      hımm nabıyon sipor salonunda o zamaaan :)

      Sil
  34. Tek sportif faaliyeti, bir kanepeden diğerine geçmek olanlardanım ben de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      türkiş style sipor ivit :)

      Sil
  35. Teneke kutu kola olayı güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
  36. Spor yapmaya otuzundan sonra başladım o da yaramadı tabe :) Hep yürürdüm yalnız ben ve dans ederdim :) Evde televizyonun yansımasında kendimi izleyerek tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ay ben de aynanın karşısındaaa :)

      Sil
  37. Küçüklükten itibaren bir sporla ciddi olarak uğraşmayı isterdim :)
    Gerçi bir ara hentbol oynadım ama çok sevimli değildi :)
    Pilates Yoga devam artık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      pilates yoga çok güzel bişi ki zatensi :)

      Sil
  38. Wow wow neler yapmışsın deep :D
    Şaka şaka, genç olunca iyi değrlendirmen lazım zamanını. Bi daha eline geçmiyor çünkü. Okuası keyifli bir yazıydı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap avcısı.

      eveeet zaman gider hep de miiii :)

      Sil
  39. Hepinize Merhabalar,
    Çocukluğumdan beri benim de spora olan ilgim büyük, hatta fiziksel olarak da fark edildiği için bu, basketbola göndermeyi teklif etmişti babam ama gitmedim keşke yapsaydım, çok isterdim profesyonel olarak bir sporcu olmayı ufff:))
    Tüm sporlara ilgim var benim, ama en sevdiklerim yüzme, bisiklet, tenis:)))
    Ben de beklerim sayfama, katılırsanız çok sevinirim:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fulya süzen.

      merabaaaa hoşgeldiniz görüşürüz ki tabisiii :)

      Sil
  40. hıhım spor yapmalıyım hihihi :)))
    ama bunu diyeceğime kalkıp spor yapmalıyım.Yani ağzımız laf yaptığı kadar spor yapsak güzel olacak yoksa düşünürken bile sıkılır insan nasıl yaparım diye.Ders çalışmak gibi birşey ya asıl mesele ders çalışmaya başlayana dek gerisi kolay demii üşengeçlik bütün olay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haaa spor ve ders çalışmak konusunda evet öyle eyleme geçmek çok zor başlamak en zoru :)

      Sil