31 Mart 2016 Perşembe

ARÇE


Salonda oturuyordum, pencereden dışarıyı izliyordum, sessizlikte. Bir ses duydum. “Gelebilir misin biraz?”. Baktım salonda kimse yok. Yine bir ses. “Senden bir ricam var”. Oturma odasına baktım, koridora, banyoya, yatak odasına. Hiç kimse yok. “Biraz beni dinler misin?”. Bir mutfak kalmıştı.

Mutfağa girdim. “Ne olur beni kırma, olur mu?” Hiç kimse yok ama ses geliyor, bir konuşan var. Dolaplara filan baktım, masanın altına. Kimse yok. “Benim ben, buradayım, baksana, benim, sizin evin buzdolabı, sizin buzdolabınız”.

Baktım, gerçekten de, bizim evin buzdolabı idi konuşan. Eski buzdolabı, yaşı benden çok büyüktü ama hala iyi çalışıyordu. Arçelik. Biz evde, Arça, Arçe, Arçoş, gibi isimler takardık. Üstüne yazılar notlar yazar, birçok şey yapıştırırdık. O konuşuyordu.

“Baksana, beni biliyorsun, sen gözümün önünde büyüdün, hatırlıyor musun, liseyi bitirdiğinde annene benim önünde müjdeyi verirken bir yandan beni açıp kola ve pasta yemiştin. Annene anneler günü sürprizi yapmıştın daha sonra, buzluğa not bırakmıştın, anne sebzelerin arkasına bak, sonra yumurtalığın içini aç, böyle böyle anneni oyalamıştın benim önümde, sonra da “annem, senin ateşin ve sevgin gecemi aydınlatıyor” yazılı not çıkmıştı, Becel’in içinden.”

Bizim bu yaşlı buzdolabının böyle romantik ve nostaljik olduğunu bilmiyordum tabii. Bizim Arçi devam etti. “Böyle birçok anım var sizinle. Mutfak sohbetleri, evde yemekler, bilirsin işte, sizinle çok şey paylaştım. Ama yoruldum be evladım. Artık zorlanıyorum. Diyorum ki, siz beni yazlığa götürseniz, ben orda biraz dinlensem, siz de buraya benim yerime genç ve güzel birini getirseniz, olmaz mı, kırma beni olur mu?”

Ne yapacağımı şaşırdım. Bir düşüneyim dedim ve salona geçtim. Oturdum pencereden dışarı baktım. Hatırladım, bir gün babam bana, “paran yoksa, Ramazan’da fitremizi sana verelim”, demişti. Arça’nın önünde, Arça da bir gürültü çıkarmıştı, babam da bak Arça bile güldü, demişti.

Hemen mutfağa geçtim. Arçe’ye, “Ne çok anımız var seninle Arho, sahiden de, değil mi?” dedim. Ses çıkmadı. Biraz gıdıkladım, orasına burasına dokundum sevgiyle, şakalaştım ama sesi çıkmadı. Hiç konuşmadı.

Salona geçtim, pencere önüne, kendi kendime, ya Arçoş gerçekten konuştu mu şimdi, diye düşündüm. Sokağa çıktım, bu olay oldu mu şimdi ki, hayal mi kurdum ki ben? 

63 yorum:

  1. Arçoş mu Deep :D Konuşmuştur ki o yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. menfi ebru taş.

      konuşmuştur di miii :)

      Sil
  2. Ilk kez okuyorum sizin yazilarinizi olurken cinler periler fln mi gördü bu kiz dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. betül fidan.

      hayal ve kurgu işteee :)

      Sil
  3. :D :D Hah haaa. Benim tarzımda takılmaya başlamışsın. Eşyalar, şehirlerle konuşmaya başlamışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye.

      iyi bişi mi bu pekiiii :)

      Sil
  4. zaten yerine genç ve güzel birini sadece buzdolabı ister.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Ooo sizofren kafasi, alirim bi dal :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      sevdin sen onuuuu he :)

      Sil
  6. HAYIRLI OLSUN YENİ KİTABIN KUZUM:)KALEMİNE ZİHNİNE KENDİNE ÇOK SAĞLIK VERSİN ALLAHIM ...YOLUN AÇIK AYDINLIK OLSUN...CANN KÖTÜLERDEN SAKLASIN SENİ MEVLA...DUALARIMLA HOŞKAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluklar sokağısı.

      seni deeee :)))

      Sil
  7. Tabii ki konuşmuştur o :)

    YanıtlaSil
  8. Arçi güzelmiş ben onu sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra e.

      o da seni sever kiii :)

      Sil
  9. Sizin Arço konuşmuş sadece Deep, bizimkisi hem konuşup hem de yürüyordu :) Çamaşır makinesi gibi öne doğru kaymış buluyorduk kendisini :)
    Deep, izlemediysen bu yeni dizi, 46 yok olanı izler misin? Değişik bir hikayesi var. Şamanizim, dmt, gizemli olaylar. Sizin Arço'da sever ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      46 yok olan mı. duymadım. tımams :)

      Sil
  10. Eşyalar bizimle konuşuyor gerçekten, ama gitmek isteyenini sizden duyuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam mutlu.

      bak öylesi de varmış işte :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      neler oluyor hayatta :) gündelik yaşamın bilim kurgusu işte :)

      Sil
  12. demek arçoş :-)) ben bizim arçoşu emekli ettim de yerine yenisini getirdim bile :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      ha haaaa güle güle kullaaan :)

      Sil
  13. Ya bırak Arço'yu allasen Deep, bu kadar yıl eşek gibi çalıştırmışsın :) Bir de çocukluğundan beri, ayıp ayıp, kaç yıl geçmiş hala tam mesai garibanda... Ssk'sını ödedin mi sen Arço'nun?? Yoksa ondan da mı kaçtın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blana k.

      ha haaa Allah seniiiii napmasıın :)

      Sil
  14. Valla benimki de benle hep konusuyo. Iste neymis efendim , "geeel, geeel bak pasta var, tatli var...geeel yee!" Hep kavga ediyoz.

    "E alip koyma icine sen de öyle seyler "diyenin sacini basini yolarim.

    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eq.

      :) komikçiii :)

      Sil
    2. Ayşe benimki de hep aynı şeyleri söylüyor :D

      Sil
    3. dağınık anne.

      :)

      Sil
  15. Evde eşyalara isim takan bir ben varım sanıyoduuumm. Bi de eşyalar benle değil ben onlarla konuşurum... Bu dünyada yalnız olmadığıma sevindim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ama söylesene isimleriniiiii yaaa :) yalnız değilsiin :)))

      Sil
    2. Buzdlabı Pınar (Pıanrlı olduğu için) çamaşır makinesi karagöz, ocak nazlı (cam yüzey olduğundan) süpürge maşalı (dövme özelliğinden dolayı) koltuklar güllü, bil bakalım neden?

      Sil
    3. calimero.

      üstünde gül deseni var diye dicem ama başka bişi herhalde di mii :)

      Sil
    4. Bir arkadaşıma güneydoğu şivesiyle Gullü diye seslenirim, o bu koltukları çok beğenince onu çağırdığım isimle konuşuyorum koltukla. Siyahlı lila koltuğa Güllü demek de komik oluyo ayrıca.

      Sil
    5. Edirneli bir arkadaşım içinde h harfi olan adımı trakya şivesiyle, ben de onun adını güneydoğu şivesiyle söyleriz. Bu durumda kıza Ğullü diye seslenirim, kotukları o çok beğenince onun adını verdim. Güllü! :D

      Sil
    6. calimero.

      çok tatlı bir anekdot bu yaaa :)

      Sil
  16. Deep bir dolaş gel sen :D

    YanıtlaSil
  17. Bi şiyyy dicem bıksana bi niye bu kadar tıtlısın ınlatsana hııı :)) Bizim evde niye kimse Becel’in içine not koymuyor dicektim ki tamam ya bizim Becel’miz yok okey

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. maviye iz süren.

      seninkisii konuşmuyo muuu :)

      Sil
  19. 21. yüzyıldayız, eşyaların konuşmaması şaşırtıcı aslında. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      ha haaa gündelik hayatın bilimkurgusu işteeee :)

      Sil
  20. Ama minik bu yazıyı çok sevdi ...

    YanıtlaSil
  21. Konuşan bir buzdolabı, keşşkem benim olsa :D

    YanıtlaSil
  22. Bence arcoya 65 yaş ulaşım kartı çıkartmak gerek.:)Sabah binsin otobüse akşama kadar bir şehrini tanısın.Gençlere yer vermiyorsunuz diye kizsin.Çocukluğunu ve Gençliğini yaşamamış dondurmaktan, soğutmaktan bari yaslılığını yaşasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      :)) ayyy komikçiiii gelmiiş :)

      Sil
  23. Bengisu da bir gün bir yerde gezerken Bengaso diye ses duymuş :D Meğerseki Batu diyormuş onu da gaipten sesler değilmiş :D

    İnsanlar bazen böyle oluyor ya hani mesela bir iç sesle kavga etme filan,ne kadar bilinçaltı oyunu da olsa hoş bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      bengaso çokoş olmuş evet yaa :)

      Sil
  24. bunu okuyunca aklıma duvarların dili olsada konuşsa sözü geldi :)
    Duvarlar ne çok anının şahidi eşyalar bile bunalmışsa insanları düşünemiyorum diyemiycem. :) Nesneler bizden bile yorgun.Düşünsene insan bunalınca kendilerinden başka herşey herkesten kaçıp evlerine kapanabiliyor eşyalar öyle mi.İnsanlar kızınca bağırabiliyor duygu patlaması yaşayabiliyor ya duvarlar :)
    iyi ki onların bir kalbi yok ama insanların yaşantısı bazen makineye bağlar birikir insan içten içe.Ozamanda bir duvar bir nesne olmadığımızı hatırlatan duygularımız var neyse ki belirli zamanlarda.Hislerimiz başa bela olsada bir yerde kurtarıyrlar bizleri bitkisel bir hayat yaşamaktan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haaa yaniii iyi ki duvar değiliz diyosuun :)

      Sil
  25. Tam reklam filmi konusuna uygun. Harikasın deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne güncesi.

      ayyy tişkür ederim kiiii :)

      Sil
  26. Ben cok merak ediyorum bizim buzdolabinin kapagi kapandiginda icindekiler ne yapiyor. Mesela Egetürk Sosis'i Özyörem Salamina sulaniyor mudur? Kafamda deli sorular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahu kader.

      ha haaaa haaaaa çok tatlı sorularmıış :)

      Sil