19 Mart 2016 Cumartesi

EN İYİ 10 AMERİKAN FİLMİ



Casablanca (M. Kurtiz, 1942)
Spartacus (S.Kubrick, 1960)
İnsanlar Yaşadıkça (F.Zinnemann, 1953)
Oniki Kızgın Adam (S.Lumet, 1957)
Nuremberg Duruşması (S.Kramer, 1961)
Vadim O Kadar Yeşildi Ki (J.Ford, 1941)
Kızgın Damdaki Kedi (R.Brooks, 1958)
Yurttaş Kane (O.Welles, 1941)
Godfather Üçlemesi (F.F.Coppola, 1972/90)
Taksi Şoförü (M.Scorsese, 1976)

Ek:
Aşk Mevsimi (M.Nichols, 1967)
Kuzuların Sessizliği (J.Demme, 1991)
Köpekler (S.Peckinpah, 1971)
Atları da Vururlar (S.Pollack, 1969)
Tiffany’de Kahvaltı (B.Edwards, 1961)
Hair (M.Forman, 1979)
Sunset Bulvarı (B.Wilder, 1950)
Roma Tatili (W.Wyler, 1953)
Kahirenin Mor Gülü (W.Allen, 1985)
Batı Yakası Hikayesi (R.Wise, 1961)
Ümitsiz Aşk (V.Minelli, 1965)

Görülüyor ki, en iyi filmler 1950'ler ve 1960'larda çıkmış. 

54 yorum:

  1. Kazablanka'nın fotoğraftaki son sahnesi ne hüzünlüydü. Keşke Rick, Bergman'la gitseydi ama o zaman film o kadar etkileyici olmazdı. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      efsane olmazdı de miiii :)

      Sil
  2. Hazır görmüşken youtube'da şarkısını dinleyeyim bari dedim, hükümet youtube'u kapatmış:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      bizim ülkenin halleri :)

      Sil
  3. Casablanca'yı izledim listeden sadece ve o da gerçekten çok güzeldi. Nuremberg Duruşması'nı izlemek istiyordum son zamanlarda ama vaktim olmadı hiç. Sen izledin mi, nasıl? :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      casablanca bir efsane ve evet en iyisi o :) izlersin ki nasıl olsa. izledim tabii. bu liste benim özel listem. hepsini izledim zaten. kendi seçkim yani. ya ben her akşam 2-3 film izliyom. tonlarca film arasından seçtiğim en iyiler bunlar. bir de en beğendiklerim var onlar ayrı. sonsuz ölüm, bonnie and clyde, easy riders, en beğendiklerim ve sevdiklerim arasında mesela ama bu yazdıklarım onlardan iyi. örneğin, yurttaş kane çok iyi ama ben sevmiyom pek. ama iyi film işte. ben, iyi filmlerle, sevdiklerimi ayırıyom. sevdiklerim öznel seçimlerim oluyor, en iyiler ise tarafsız seçimlerim. onları içimdeki tarafsız, başka biri seçiyor yanee :) yaneee bu fılımlar en iyileriiii işteee :) sinema sanatı açısından işteee. bazen en iyiler popüler de olabiliyor. popüler olması en iyi olmasını engellemiyoor benceee :) kazablanka popüler ve çok iyii :)

      Sil
  4. Oniki kızgın adam bizden mi çalıntı yoksa bizimki mi çalıntı hala kafamda soru işareti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      ay bilemiyom onu amerikalılar hep çalar ama bunu bilmiyom valla :)

      Sil
    2. hehe hee Amerikalar hep çalar, güzel kesinlikle katılıyorum :))

      Sil
    3. elif deniz.

      :) dı mı amaa .

      Sil
  5. On İki Kızgın Adam izlemek istediklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      eh izlersin artıkın :)

      Sil
  6. Ne varsa eskilerde var galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      eskiye rağbet olsaydııııı, bit pazarınaaa nur yağardıııı :)

      Sil
    2. Hahahaa... Diyosun :))

      Sil
  7. Kızgın Damdaki Kedi'yi kaç kere izledim bilmiyorum. Çok severim. Bülbülü Öldürmek'i de severim bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ikisi de çok iyi yaaa ama kızgın ağır basar yaa :)

      Sil
  8. On iki kızgın adam... bir de rus versiyonu yok muydu? İlginç, insana kendisini sorgulatan bir film. diğerlerinden çoğunu duydum ama görmek nasip olmadı daha..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      rus. 7 samurai mi acaba dediğin kii :)

      Sil
  9. Casablanca dışın da ben ne izlemişim aceba :)) sen bana otur da izle mi demek istiyorsun deep he :D

    YanıtlaSil
  10. Kuzuların Sessizliği izlenmez miiii :)

    YanıtlaSil
  11. Ve Merve yine listeye bakakalmıştır çünkü hiç birini bilmiyordur :)) Ama eminim güzellerdir ^^

    YanıtlaSil
  12. merhaba bloğunu takibe aldım bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza yıldırım.

      oluur madeeemsii :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      pekiiii o zamaaan :)

      Sil
  14. Kuzuların Sessizliği diyorum ve duruyorum. Böylesine bir psikolojik travma olmaz, olamaz :)

    YanıtlaSil
  15. Güzel seçkiler ve eve tıkılmak zorunda olduğumuz bu muhteşem bahar günü için iyi alternatifler :-)

    YanıtlaSil
  16. iyi bir liste olmuş izlemediklerim çoğunlukta, Vadim O Kadar Yeşildi Ki adlı kitabı epey zaman önce okumuştum filmini de izleyeyim ve tabi diğerlerini de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavi.

      bu liste süfeeeer olduuuu :)

      Sil
  17. Hii anneciğim ilk defa bir listeye izlemediğim filmlere rast geldim. Çoğunu duydum ama izlemek için fırsatım olmadı. Hepsini yazdım bir köşeye, mutlaka izleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısanın güncesi.

      izlersin ki nolcaaak :)

      Sil
  18. Deep ilk 10 filmi izledim :) İkinci 10'un 6'sını izlemişim.

    Merhaba bu arada :)

    YanıtlaSil
  19. anaaam sadece 12 kızgın adamı izlemişim :D ara ara gelip bakiym ben bu listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi poşet kitap.

      taam annaştık :)

      Sil
  20. ayy bi de it happened one night :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gürültü.

      ay eveeet tatlı film o daa :)

      Sil
  21. 10 film arasından Casablanca,Yurttaş Kane ve God Father üçlemesini seyretmiştim.Hepsi önemli filmler ama ben böyle eski filmleri seyrederken sıkılıyorum be Deep :) Türk filmleri hariç tabi onları bi daha bi daha seyredebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      hımmm yabancılarda yenileri seviyon demek kii. sana yeni film de öneririm kuuu amaa :)

      Sil
  22. Çok güzel filmler, tam klasikler evet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      klasikler arasında da en iyileri işteee :)

      Sil
  23. 12 Angry Men'i 8. sınıf öğrencilerime izletmiştim. O zaman pek hitap etmemişti onlara. Ama yıllar sonra o sınıftan biri (sanırım üniversiteye başladığında) yıllar önce onlara o filmi gösterdiğim için mesaj atarak teşekkür etti. Nasıl mutlu olduğumu anlatamam ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nail art in wonderland.

      ne hoş bir anı bu yaaa amaaa :)

      Sil
  24. Hocam buradan hangisi izlenmeli sorarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      kazablanka çok güzel yaaaa hocaaaam :)

      Sil
  25. Yiaaa listen gerçekten çok güzel.😃 zevklerimiz gerçekten çok birbirine benziyormuş.💙İçinde izlediğim ve izlemek istediğim filmlerle dolu. Bir çoğunun ismini ilk defa duyduğum için ayri guzel. Ama keşke sana izlemedigin bir filmi hediye edebilseydim, diyorum şu an. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elican poyraz.

      hediye edersin ki yaaa. senin blogdan film seçcem ben de izlemek için. bütün filmleri hiç kimse izleyemez kiii :)

      Sil