9 Mart 2016 Çarşamba

EN İYİ 10 TÜRK FİLMİ


Sevmek Zamanı (Metin Erksan, 1965)
Ah Güzel İstanbul (Atıf Yılmaz, 1966)
Vesikalı Yarim (Lütfü Akad, 1968)
Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (Ahmet Uluçay, 2004)
Sonbahar (Özcan Alper, 2008)
Benim Sinemalarım (Füruzan, 1990)
Yol (Yılmaz Güney, 1982)
Ada (Süreyya Duru, 1988)
Bereketli Topraklar Üzerinde (Erden Kıral, 1979)
Issız Adam (Çağan Irmak, 2008)

Ek:
Arkadaş (Yılmaz Güney, 1974)
Muhsin Bey (Yavuz Turgul, 1987)
Hokkabaz (Cem Yılmaz, 2006)
Hanım (Halit Refiğ, 1989)

66 yorum:

  1. Sonbahar ve yol harici güzel liste :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      ay öyle deme amaaa sonbahar benim en sevdiğim yaa :)

      Sil
  2. Türk filmleriyle artık bağdaşmam gerek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      bağdaşırsın bir gün ayol yaa :)

      Sil
  3. Yol filmini daha yeni gördüm, memleketin halini sansürsüz anlatıyordu, durağanlık içinde hareket, hareket içinde suskunluk vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      yol evet önemli fılım iştee :)

      Sil
  4. Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak'ı beğenerek izlemiştim. Yol ve Vesikalı Yarim de izlemek istediklerimin arasında :D Issız Adam'ı nedense ben pek sevememiştim, müzikleri iyiydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      ıssız adam, yeni bir türü başlattı bizim sinemada yaa. o yüzden önemli. müzikleri de tabii :)

      Sil
  5. Hımmm, pek izlemediğimden bilgim yok ama sonuna kadar dayanabildiklerim :)

    Eşkıya
    Züğürt Ağa
    Mutluluk
    Hokkabaz
    Vizontele
    Neşeli Günler
    Selvi Boylum Al Yazmalım
    Fatmagül'ün Suçu Ne
    Ah Belinda
    Kelebeğin Rüyası
    Gora

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      neşeli günler, gora, vizontele gibi filmler güzel tabii. eğlenceli. onlar ticari filmleri popüler sinema. neşeli günler bence çok önemli. selvi boylum, seyri hoş ve sevilen film. diğer sölediklerinin de hepsi iyiler. ama en iyi değiller işteee :)

      Sil
    2. Hahaha bu en iyi meselesini hiç anlamam :D Oscar alan filmlere de dayanamıyorum çoğunlukla mesela.

      Sil
    3. handan.

      boşveeer izle geç işte en güzeliii :)

      Sil
  6. Çok güzel seçenekler . Gizli Yüz de unutulmamalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafe tigris.

      gizli yüz. ömer kavur. haklısın. bu yönetmen sinemamızın en iyilerinden. gece yolculuğu, kırık bir aşk hikayesi de var. ilk 10'a sokamadım ama :)

      Sil
  7. Bunlar gerçekten iyi filmler ama "en iyi" deyince birkaç film daha akla gelir sanırım. Atıf Yılmaz'ın yönettiği Selvi Boylum Al Yazmalım 1978 yapımı idi sanırım. Yılmaz Güney'in Susuz Yaz da çok iyi idi.Şener Şen'in Gönül Yarası da çok başarılıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      susuz yaz, metin erksan. haklısın çok iyi. ama sevmek zamanı daha iyi, aynı yönetmenden. gönül yarası evet. şener şen zaten efsane. selvi boylum hoş film evet. halkımızın en sevdiklerinden ama üsttekiler kadar iyi değil. :)

      Sil
  8. Hiç birini izlememişim :3 Ama eminim çok güzel filmlerdir ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merve canbaz.

      izlersin nolcak yaa :)

      Sil
  9. Çoğu izlediğim filmler.Güzel bir liste olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli oklava.

      böyle bir liste yapmak ne zormuş yaa :)

      Sil
  10. Deep ben bunlardan sadece 2 tanesini izlememişim yaa aboww vay halime bide Susuz Yaz çok iyidi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözdenin blog günlüğü.

      izlersin kiii :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      ay sen süpersin zaten. benden çok film izleyen tek insan sensin kikiki :)

      Sil
    2. hayat kaydetmeye değer.

      :)

      Sil
  12. Susuz Yaz,Selvi Boylum Al Yazmalım,Hababam Sınıfı serisi,Sultan ooo daha sayacak çok film var.Başarılıdır bizim sinemamız ya,yetmişlerdeki sex filmleri furyasını saymazsak gerçekten iyi filmler yapmışlar,Şener Şen'in her filmi izlemeliktir eskisi de yenisi de.Son yıllarda çok iyi filmler yok sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      şener şen tabisi. hababam sınıfı, sürekli izliyom, tosun paşa, ah nerede vah nerede, neşeli günler, bunlar en sevdiklerim yaa. bunlar popüler ticari filmler. çok sevdiğimiz. en iyilere girmezler ama :) sultan, susuz yaz, selvi boylum, tabisi çok iyiler. sevmek zamanı aldım metin erksandan. :)

      Sil
  13. Çok güzel bir liste..Bende hababam diyorum deep :) Hala izleyip gülebiliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülüz gül.

      hababam benim de aşkım. tv de ne zaman rastlasam izlerim :)

      Sil
  14. Anayurt Oteli ve Gizli Yüz'ü dee eklermisin acebağ lütfwen çok rica minnet.. Sağolasın sağolll.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      :) eklerim seni mi kırcam yaa. anayurt oteli insanı bunalıma sokar amaaa :)

      Sil
  15. Çokhoş, izlemediklerimi izleyeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      iyi liste oldu bu yaaa :)

      Sil
  16. bir iki tane var izlediğim içlerinde Deep! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore fenomeni.

      izlersin hepsini ki zamanlaaa :)

      Sil
  17. ıssız adamı ordan çıkarırdım herhalde ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gürültü.

      diğerlerinin yanında hafifmiş gibi duruyo de mi. ama bu film sinemamızda bu tür filmlerin ilki gibi oldu yaa. zamanla kültleşcek bak. üç defa izledim bi de hepsinde ağladım yaa :)

      Sil
  18. Nadide Hayat baya bi süre en sevdiğim Türk filmi olarak kalacak benim için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip seyma.

      izlemedim du izleyim bakıyim :)

      Sil
  19. ben de ıssız adam yerine babam ve oglum u tercih ederdim nacizane...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cadsız.

      hımmm. o da iyilerden ivit, ağlamalı film :) bi deee, pandoranın kutusu var bu listeye girebilecek, yeşim ustaoğlu :)

      Sil
  20. ıssız adam ve hokkabazı izledim sanırım bunlardan sadece ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şapşik anne.

      ikisi de iyi film. yenilerden ikisi de :)

      Sil
  21. Merhaba,

    "En İyi 10 Türk Filmi" listesi yapabiliyor olmak güzel ve bununla beraber bir şey daha düşünüyorum: İyi film yapabiliyor olmamız da güzel. Listenin çoğunu seyretmemiş olmam, seyredebileceğim iyi öneriler olduğu anlamına geliyor. Teşekkürler.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      sana daaaa :) bi de hoşgeldin kiiiii :)

      Sil
    2. deeptone.

      hoşbuldum kiiiii :)

      (Fark ettiniz mi taklit ettim. Demek ki taklit edecek kadar önemsedim. Tabii bu kısım öylesine, niye taklit edeyim aslı varken :) Yorumunuzun samimi olduğunu hissettim, insanın bütün içeriği okuyası geliyor :) Yok yok şöyle diyeyim: ...geliyor kiiiii :)

      Renkli günler!

      Sil
    3. engin ergin.

      hihi, sana daaaa neşeli hafta sonlarıııı kiiiii o zamaaan :)

      Sil
  22. Yılmaz güneyin tüm filmleri çok iyi ama..

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar azını izlemişim, ayıp bana :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nail art.

      olsun izlersin yaaa :)

      Sil
  24. Tam benlik liste olmuş, izlerim ki ben bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      evet sen seversin. özlettin ama kendisiniiii yaaa :)

      Sil
  25. Muhsin Bey ve Arkadaş favorilerimden :)
    İzlemediğim filmler var aralarında, mutlaka izlemeliyim ben bunları...
    Yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      izleee tabisiiii :)

      Sil
  26. Hepsini izlemiştim, güzel filmler gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açelya damdelen.

      hımm iyi filmler izliyosun sen o zamaan. bi dee hoşgeldin kiiii :)

      Sil
  27. Listende güzel bir Filmler var..Seyrettiklerim de var icinde...Bâzen netten yeni türk filmlerini izliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      yeni türk filmleri çoğunlukla komediii oluyooo :)

      Sil
  28. Yanıtlar
    1. didemika.

      evet o daa en sevilenlerdeeen :)

      Sil
  29. Issız adamda çokk sıkılan birtek benmiyim? :-/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şym couture.

      sinemada izledim 2 defa ikisinde de ağladım yaa :)

      Sil
  30. Yaşasın 5 film izlemişim buradaaan sınıfı geçer miyim hocam :))
    Issız Adama bende ağlıyorum üst yorumlarda gördümde ya annesi memleketten geliyor ya ondan sonra başlıyor film diyorum hep :)
    Bak Vesikalı Yarim, Ah güzel İstanbul sonra Sonbahar, Karpuz kabuğundan gemiler yapmak ya işte senden izledim hepsini :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ay tabii geçtin sınıfıı :) of evet ondan sonra dram başlıyoo. ağlıyom iştee :) izlediklerin nefis ama hepsi yaa :)

      Sil