16 Mart 2016 Çarşamba

ÖLEN İNSANLIK


Dünya üzerinde genel olarak kültürel bir geriye gidiş var. Kültür, sanat, edebiyat, romantizm yok oluyor.

Şu anda dünyayı yöneten bütün önde gelen ülkelerin liderleri kültür yönünden çok zayıf. İncelikten, sanattan anlayan lider yok. Aksine gittikçe yoksullaşıyor liderler bu yönden.

Bu yüzden bir kabalaşma var. Halbuki, halkların, insanların hoşluğa, inceliğe ihtiyacı var. Kültürsüzlük arttıkça da insanlık azalıyor.

Bu nedenle de şiddet, ölüm, terör artıyor. Bizim ülkemizdeki terör sadece bizi ilgilendiren bir olay değil. Bu terör tüm dünyayı ilgilendiriyor.

Ankara, İstanbul, Paris, Londra, New York, bu böyle gidecek, terör sertleşecek, teröristler daha çok sayıda kişiyi öldürecek.

Bu durum tüm dünyayı ilgilendiriyor. Dünya liderleri, bir araya gelmeli, dünyayı yumuşatmak için ortak çözümler bulmalı. Her şeyi bırakıp liderler toplanmalı.

Bu dünyanın biraz hayale, romantizme, kültüre, sanata ihtiyacı var. Ve yeni yöntemlere. Var olanlar sökmüyor artık. Yoksa, insanlık kendini öldürüyor, insan birbirini öldürüyor.

97 yorum:

  1. ''Var olanlar sökmüyor artık. Yoksa, insanlık kendini öldürüyor, insan birbirini öldürüyor.'' aslında kilit nokta bu cümle. Kendi kendini yaşanılması güç duruma düşüren yine insan. Ve en acısı maalesef ki bizim ülkemiz dünyanın umurunda değil. Herkes, her millet Paris, Londra olabiliyor ama Ankara olamıyor. Okuyan azalıyor, sanat yapamıyor insanlar. Bu durum nasıl düzelecek, çare ne bilinmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısanın güncesi.

      ah bir bilebisek ne yapılabileceğini de mi ama yaa :)

      Sil
  2. her kelimesine katılıyorum yazının, deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      offf ya kötüye gidiyoz bu yönlerden yaa.

      Sil
  3. Maalesef güzel ülkemizi kullanmaya müsait bir ülke haline getirdiler, her devlet kendi çıkarına kullandı kullanıyor bizleri. Geçenlerde sığınmacılar için bir araya geldiler ve kullandılar yine güzel ülkemizi haksız mıyım, yanlışım varsa düzeltin lütfen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam mutlu.

      zayıfız işte ülke olarak.

      Sil
  4. Bir insan, bir insana bunları neden yapar hala aklım almıyor Deep ne kadar yazık bu dünyaya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. menfi ebru taş.

      insan arızalı bir varlık ve doğum oldukça yeni doğanlar da hep arızalı doğuyor işte.

      Sil
  5. John Lennon'ın dediği gibi tek ihtiyacımız olan sevgi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      imagine! :)

      Sil
    2. Denersek o da kolay :)

      Sil
    3. emre bozkuş.

      we can do it :)

      Sil
  6. Birinin ölümünü istemek, kötülük yapmak çok mantıksız geliyor. cinayet, tecavüz hırsızlık kötü olduğunu bile bile insan bunları nasıl yapıyor? o bombayı taşıyan taşıttıran hiç mi vicdani yük hissetmiyor anlamıyorum.
    Haklısın ama sanattan uzaklaştıkça insanlıktan nasibimizi yeterince alamıyoruz. keşke herkese pembe gözlükler verebilsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leydi viç.

      bazılarında olmaz vicdan. sanat ve pembe gözlüük lazım eveet :)

      Sil
  7. Dünya liderleri bir araya geliyodur merak etme daha çok nasıl sömürebiliriz, nasıl öldürebiliriz diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canisi canisiii omrumun yarisii kiz helen dunya liderleri toplaniyo ediyo biz bi mesajlasamiyoz bile

      Sil
    2. anşe.

      öyle oluyo demek kii :)

      Sil
    3. anşe.

      mesaj alındı :)

      Sil
  8. Üstteki fotoğraftaki gibi bembeyaz bir dünya hayal ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      ben daaaa :)

      Sil
  9. Çıkarlar uğruna, haksız kazançlar uğruna insanlar yok ediliyor, sınırlar değişiyor.Masum sivillere saldırılar düzenleniyor. Milletlerin kültür mirası yerle bir ediliyor. Dünya büyük bir vurdumduymazlıkla sadece izliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet insanlık vurdumduymaz oldu valla toptan.

      Sil
  10. Her devlet kendi çıkarlarını düşünüyor . İnsanın bir önemi yok k i onlar için. İnsanın önemli olduğu, mutlu olmaası için çaba sarfedilen bir dünya ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  11. Güzel talepler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. bence kendimize ülke kuralım deep görsünler yönetim nasıl oluyomuş heheyytt :D

    YanıtlaSil
  13. korkudan dili bağlı sanatın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren.

      evet hocam :)

      Sil
  14. Bu dünyanın düzeni maalesef bu sanıyorum ki deepcan. Habil ve Kabil kardeşlerden bu yana bu iş böyle gidiyor:/ Temennine katılmamak elde değil elbette...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      insan buymuş demek ki yaa.

      Sil
  15. Dünya liderleri bir araya gelince iyi sonuçlar çıkmıyor malesef. Liderlerin içindeki bu hırsı törpüleyecek bir sanat aşkı lazım, bir incelik lazım.ruhları köreltiyor. Biz ölüyoruz onlar görmüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne güncesi.

      nasıl olcak bu sanat aşkı ve incelik bi bilebilsek ama de mii :)

      Sil
  16. Deep'ten yine bir nokta atışı... söylenecek tüm sözleri bitirince geriye ne kalır ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      nası yumuşatcaz bu dünyayı yaaa.

      Sil
    2. Yıllar önce eşimle birlikte katıldığım bir seminerde bize bir hikaye anlatmışlardı:
      BENİM İŞİM DEĞİL Kİ
      Öykümüz HERKES, BİRİSİ, HERHANGİ BİRİ ve HİÇ KİMSE adlı dört kişi hakkında.
      Yapılması gereken önemli bir iş vardı ve HERKES, BİRİSİ’nin bu işi yapacağından emindi.
      Gerçi işi HERHANGİ BİRİ de yapabilirdi, ama HİÇ KİMSE yapmadı. BİRİSİ buna çok kızdı, çünkü iş HERKES’in işiydi.
      HERKES,HERHANGİ BİRİ’nin bu işi yapabileceğini düşünüyordu ama HİÇ KİMSE, HERKES’in yapamayacağının farkında değildi.
      Sonunda HERHANGİ BİRİ’nin yapabileceği bir işi HİÇ KİMSE yapmadığı için HERKES, BİRİSİ’ni suçladı.
      Bilinçli bir nesil yetiştirmek konusunda mangalda kül bırakmıyoruz ama iş eyleme geldiğinde bu öyküyü oynuyoruz.

      Sil
    3. calimero.

      büyükler hep kötü model oluyorlar küçüklere, küçükler büyüyor onlar da kötü model oluyorlar zamanı gelince, insan hep arızalı doğuyor bence. insan arızalı bir varlık. bunu önlemek için hukuk var ama işte hukuk insanın üstünde olmalı ama olmuyor bizde.

      Sil
    4. Bence insan arızalı doğmuyor, sonradan sabote edilip defolu hale getiriliyor. Bir bebeğin bilim insanı ya da katil olacağını kim söyleyebilir? Şartlar ve eğitimsizlik gelecekte belirleyici oluyor. Ama kadının eğitimine daha çok önem verilmesi gerektiği de bir gerçek. Yeni neslin ilk eğitim aldığı yerin ana kucağı olduğu da başka bir gerçek. Öfff, ne ciddi konular bunlar yaaa, başım ağrıdı, tansiyonum zıpladı... :/

      Sil
    5. calimero.

      :) zor konu evet. tamam bak, arızalı doğmuyoz ama büyüdükçe arızalandığımız için her yeni nesil yine arızalı oluyor, çünkü arızalar genetikle aktarılıyor :) yanii, insan arızalı işte, bunu önlemek için eğitim hukuk filan lazım ama bizim ülke henüz geri bu konuda. kuzey avrupa iyi kendi içinde :) keşke biraz daha avrupanın içinde olsaymış ülkemiz. yeri, çok ortada yaa :)

      Sil
  17. Cehalet kadar kötü bir hastalık yoktur Deep. Çünkü, karşındaki ne kadar cahilse, o kadar herşeyi bildiğini sanır, o doğrultuda da kendine inanır. Bu ülke, bebeklerine pnömokok nedir bilmeden, aşısını vurduran annelerle dolu! Bu ne, bebeğime ne yapıyorlar,diye sorma ihtiyacı duymayan anneler! Cahillik kadından başlar Deep, bu ülkede kadınlar düşünmesin,öğrenmesin,sormasın,sorgulamasın,çalışamasın diye çabalayan bir yönetim var. Cahil ve sabit fikirli kadınlar da, kendileri gibi insanlar yetiştirirler, bence tüm mesele bu! Kadını eğitirsen dünya değişir Deep, bunu biliyorlar ve engellemek için her şeyi yapıyorlar. Dediğin gibi, dünya düşünen,üreten,kültürlü insanlarla dolsaydı, sanat ilerleseydi bunların hiç biri olmazdı ve birilerinin ekmeğine yağ sürülemezdi tabiki... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blana k.

      haklısın, erkek değişmez, kadın değişecek ve erkeği değiştirecek de mi yaaa.

      Sil
  18. Merhaba,

    Bu cümleyi seçip alıp yazı karakterine dokunmadan (çünkü yeterince karakterli) boyutunu artırıp aklıma yeniden yazıyorum. Değerli bir cümle: "Kültürsüzlük arttıkça da insanlık azalıyor."

    Renkli günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      senin yorumların hep zeki ve şirin heee :)

      Sil
  19. ınsanlık dıbe vurdu tum dunyada keske sadece azalıyor olsaydı.. Terörü lanetlerken bile herkes kusku ıcerısınde bı sonrakınde bende ölebilirim hatta bende patlayabılırım korkusu.. eskıden ınsanlar ölmekten korkuyordu sımdı patlamaktan. Ölsem de guzel ölsem tek parca kalsa bedenım diyoruz... eline saglık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. balın kokusu.

      yanımızdaki arkadaşımız ölse ben ölmedim diye sevincez artık :)

      Sil
  20. Önündeki her şeyi yiyen canavarlar misali silah ürettikçe kazanıyor, kazandıkça daha çok üretip daha çok öldürüyorlar. Yani kısacası onlar için insanlığın ucuz! hayatlarının bir önemi yok, ne kadar daha çok kazandıklarının önemi var. Daha çok ölmeliyiz ki onlar daha çok kazansın. Oysa ihtiyacımız olan tek şey birbirimizi kucaklayabilmemiz onlara inat. Birbirimizi sevmeye ihtiyacımız var. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      çok haklısın. bu bir döngü işte. silah para ölüm silah para ölüm. bir gün işallah sevgi baskın çıkar. :) bi deee, blog kutunuz bizimki gibi değil, yorum yapamıyorum ondan :)

      Sil
  21. Insanlar insanlığı öldürüyor...
    En büyük kötülüğü yine biz yapıyoruz bizlere... Tek duam birşey elimden geliyor iken birşey yapmıyor olmamak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duru ecrinin annesi.

      bizler ne yapabiliriz ki yaaa zaten.

      Sil
  22. Hatta Cihangir'de salaş bir cafede toplanıp kahve söylesinler. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berkay abalı.

      oh ne güzel plan :)

      Sil
  23. Ben de aynı şeyi düşünüyorum deep hatta son yazımda bununla ilgili yazdım. Sanatsız toplum yok olmaya mahkum ..

    YanıtlaSil
  24. Ah dünya ah ülkem nereye gidiyoruz böyle biz yazık çok yazık. Siyasilestiriyoruz hemen bir araya gelip toparlanalim el ele verelim diyemiyoruz maalesef. Korkuyorum ben en çok da geleceğimiz ve cocuklar adına... :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destina.

      evet siyasiler hep bencildir zaten hep kendi gruplarına çağırırlar :)

      Sil
  25. Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      heeey teogçuuuu :)

      Sil
  26. Ülkemizi yönetenler bu durumdan rahatsız değilken, dünyanın umurunda mı sanki Deep? Kargaşa işlerine geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gökçe bağtır.

      halk huzur sever büyükler kaos de mi amaa :)

      Sil
    2. Huzuru bozarsın, herkes kendi derdiyle uğraşırken işini halledersin, kimsenin ruhu duymaz, duyduğunu sananı da yok edersin. Böyle :)

      Sil
    3. gökçe bağtır.

      güçlü olanlar temiz iş yapıyo desene :)

      Sil
  27. sevgi hoşgörü empati azalıp cehalet arttıkça bu duruma geldik işte .-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      bu cahillik evet büyük belaa :)

      Sil
  28. Bu dünyanın biraz hayale, romantizme, kültüre, sanata ihtiyacı var.
    Bunları bizler görebilecekmiyiz acaba Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açelya damdelen.

      işallah amiin :)

      Sil
  29. okumadikca insanoglu sapitiyor gercekten de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      he valla toprak :)

      Sil
  30. Bil bakalim ben kimiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuş mavisi.

      ayyyy tanıyamadıııım :)

      Sil
    2. Facebooktan mesajini yeni gördüm. Kitap cikti mi? Geriye donuk yazilarina bakmistim ama oyle bisey gormemistim gercekten kitap var mi peki adi ne? Oyku mu sadece yoksa karma mi?

      Sil
    3. Hey sadece sacmalamistim sen kim dışlamak kim :))

      Sil
    4. özgüleyşa.

      çıktı. helenişko okudu. adi "yani". var instagramda da. sadece öykü. dışlamak olmaz ki tabii yaa ne diyon seeen :)

      Sil
    5. Neden benim haberim yok :(( ay ne guzel sadece oykuuse daha da guzel hem. Yani" ismi de guzel dur kapagina bakcam

      Sil
    6. özgüleyşa.

      :) piki.

      Sil
  31. İnsanlık birbirini öldürürken, son insanlar olarak kalıp distopyaya dönmeyelim? :D
    Sanata ihtiyacımız var, okumaya, müziğe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      her yanımız distopya oldu yaaa :)

      Sil
  32. bir anne-baba nasıl çocuğunu etkiliyorsa baştaki yöneticilerinde halkını olumlu olumsuz yönde etkilemesi olağandır.Sanata olan ilgi insanın medeni tarafını artırır,törpüler.Çevremizde artan şiddet ve kabalıkların sebebi ortada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece nilgün.

      evet evet. bi deee hoşgeldiiin :)

      Sil
  33. Madem insanız insanca yaşamak en doğal hakkımız ...
    durum özetimiz yazdıkların ...
    emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika.

      evet yaaa insanca, huzurlu yaşamak istiyoz yaa :)

      Sil
  34. Ben de endişeyle izliyorum olanları. Hercgün bugün de başımıza bir şey gelmedi çok şükür diye sokağa çıkıyorum. Güvensizlik ne kötü bir şeymiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gürültü.

      ya evet öyle olduk. bi de kalabalık yerlerden korkar olduk.

      Sil
  35. Dünya liderleri bizim başımızdakilerle kıyaslarsak aslında 5 misli eğitimliler. Özellikle ABD ve Avrupa'daki başbakanlar, başkanlar. (Hatta bloğumda yazmıştım ülkeyi yönetenlerin eğitim durum diye) ABD'de başkan olacak kişi oradaki en prestijli, dünyaca ünlü bir, iki hatta bazen üç üniversiteyi bitirmeden, doktora tezleri yapmadan o mevkilere gelemiyor. Hem kendisi, hem eşi. İkisi de birkaç dil mutlaka konuşuyorlar, kitaplar yazıyorlar, entellektüel anlamda süperler. Suriye devlet başkanı Esat bile İngiltere'de tıp bitirmiş bir göz doktoru, eşi yine orada bilgisayar bilimleri ve bir başka dal (şu an unuttum bloğumda yazıyordu) daha bitirmiş, üç dil biliyor.

    Hiçbiri Tayyip gibi sahte diplomalı, lise mezunu, kantinde sucuk yapmış, İETT memuru ve eşi gibi ilkokul terk değil. Zaten öyle olsalar orada ancak bakkal, çöpçü olurlar.

    Yine de bu eğitimleri onların barışçı olmalarını sağlamıyor çünkü emperyalizm diye bir şey var. Hillary mesela süper eğitimli bir kadın, kocası keza, kültür desen eşi saksofon çalıyor, Condolezza denen vampir resital verecek düzeyde piyano çalan, okuduğu okul sayısı aklımda değil süper eğitimli biri. Ama ülkeleri için başka ülkeleri çökertmekte, yakmakta, yıkmakta hiçbir sakınca görmüyorlar, petrol ve diğer stratejik şeyler onların olmalı. Bunu hak olarak görüyorlar. Bazen şaşıyorum bu kadar eğitimli, kültürlü insanlar nasıl bu kadar vampirleşebiliyorlar diye. Yani demem ki, eğitimle ilgisi yok bunun, emperyalizmle ilgisi var. Yoksa dünya liderlerinin eğitimleri, kültürleri seni, beni üçe katlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      pekii. süper yorum oldu bu. yapacak bişi yok desene. halklar isyan etmeli ancak o zaman, yöneticilerden hayır yok, desene.

      Sil
    2. Estağfurullah teveccüh göstermişsin sevgili arkadaşım:) çok teşekkür ediyorum. Bu arada saksafon yerine saksofon yazmışım:))))şimdi farkettim.)))
      Evet aynen katılıyorum halklar isyan etmeli. Haklısın.

      Sil
    3. bücürük ve ben.

      :) haydin sokaklaraaaa hihihiii :)

      Sil
  36. Daima pozitif olan sen bile böyle bir yazı yazma gereği duyduysan canımız epeyi sıkkın demektir deep:(

    YanıtlaSil
  37. Var oluş amacımızı aşıp artık birbirimizi yer duruma geldik, ahhh insanlık... Birbirimizin mutluluğu için değil, çıkarlar savaşında yaşıyoruz. Kötü yanı şu ki, insan insana bunu yapıyor maalesef :( yazın tam da damara bastı Deep, o kadar çok söylenecek söz var ki...
    Kalemine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      evet haklısın ya. dünya gözü dönmüş bir çıkar savaşı içinde.

      Sil
  38. bence kimse kimseyle görüşmesin, bunlar bir araya geldikçe dolaplar dönmeye başlıyor. hatta mümkünse hepsi defolup gitsin.

    YanıtlaSil
  39. Salgın bir hastalık gibi vakitsizce kuduz ölümler emiyor güzellikten yana ne varsa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet yaaa moral kalmadı valla.

      Sil