29 Mart 2016 Salı

PASKALYA



Pazar günü yabancı arkadaşlarla paskalyalarını kutladık. Yumurta boyadık. Sabah evde güzel kahvaltı yaptık, klasik, paskalya çöreği ve yumurta.

Sonra arkadaşlar kiliseye gittiler. Ardından da, yine yemek yenildi, öğleden sonra, klasik Mardin yemekleri. Arkadaşların Yunan damadı da geldi. Annesi Giritli, babası ise Yunanistan’ın daha bir İtalya tarafından. Ay bana kuyrik diyor, Ermenice abla yani.

Bir de Agnie vardı, Polonya’dan gelmiş, İstanbul’a. Büyükbabası Austwitch kampından kaçmış bir Yahudi. Ama kendisi Polonyalı. Büyükannesi daha baskın çıkmış. 18 yaşında Şili’li kocası ile tanışıyor ve İstanbul’a geliyorlar ve bir daha dönmüyor Polonyaya.

Agnie’nin ergen bir kızı var, annesinin kendi Instagram hesabına girmesine izin vermiyor, engelliyormuş Agnie’yi. Agnie, kayınvalidesi ile anlaşabilmek için İspanyolca öğrenmiş. Pazar akşamı, hep beraber, uluslar arası, dinler arası ekip olarak karaokeye gittik. Hep birlikte bir Rum tavernasına gitme kararı da aldık.

Bazı arkadaşlarımızın kuzenleri Beyoğlunda okula gidiyor, patlamalardan dolayı hepimiz korkudayız, anaokuluna giden de var orda.

Hayat ne tuhaf ne anlamsız. Ama ne de güzel.

58 yorum:

  1. Hayat hep güzel kalsın.. Lunaparklar bombalanmasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmurun modası.

      evet haklısın. bir de, bloguna yorum yapamıyom yaa, yorum kutun değişik.

      Sil
  2. Ne güzel Deep, uluslararası ve dinler arası bir ekip olmanız. Olması gereken ve insani olan... :)

    YanıtlaSil
  3. Ben kalabalık alanlara girince kalbim ağzımda gidiyorum. İnsanlar birbirlerine korkuyla bakıyorlar. Çok kötü bir durum. Kutlamaları bile buruk yapıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısanın güncesi.

      hepimiz öyleyiz. mutlu olmaya bile utanıyoruz artık.

      Sil
  4. "hepimiz aynı tanrı'nın çocuklarıyız" olmuş. o yumurtalardan ben de boyamak isterdim. instagramda gördüm de millet neler neler yapmış yumurtaya ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz.

      evde boyasanaaa nolcak kiii :)

      Sil
  5. Son günlerde pek güzel değil bence, hayatı kötü yapan bizleriz...
    Yumurta mı boyasaydık biz de? :D Çok güzel görünüyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      son günlerde, bizi mutlu edecek şeyler yapmaya çok ihtiyacımız var yaa :)

      Sil
  6. Annemle telefonda konuşurken gözü haberlere takılmış. Renkli renkli yumurtakları görünce bizde yapalım dedi. Bizde yok ama seneye bende boyayacğım hıh :DD ( Saçımı savurdum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leydi viç.

      boyarsııın aslanlar gibii :)

      Sil
  7. Hayata gülümsersen sana boyanmış yumurta bile yaptırır. Gülümsemeye devam. 😊

    YanıtlaSil
  8. Fransız arkadaşım var , kutlamayı unuttummm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      olsun şimdi kutla sen deee :)

      Sil
  9. Ne güzel bir pazar geçirmişsiniz. Bu güzelliklerin bile birilerini rahatsız etmesi ne acı.

    YanıtlaSil
  10. Evet ya ,güzel şey yaşamak,herkes uzun uzun mutlu mutlu yaşasın.Benim de Hıristiyan arkadaşım olsa ben onunla kiliseye giderdim,keşke olsa.Her dinde dua etmek isterim ben,hepsi aynı kapıya çıkıyor.Bizim inancımıza göre onlarınki de hak din ama geçerliliğini yitirmiş.Yani kilisede Allah'a dua edebiliriz,tabi onların kurallarını bozmadan ve rahatsız etmeden.Keşke dinler üzerinden para kazanmak yasak olsa .o zaman nasıl huzurlu olurdu dünya....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      kiliseye çok gittim yaa. yemeğe, konsere filan :) davet ettiklerinde gittim yani. hatta, bir yılbaşı gecesi, beyoğlundaki san antuan kilisesindeki ayine çağırdı arkadaşlar gittim. evet işte ben de kültürel olarak bakıyom, dinsel açıdan değil. ama bak, ermeni kilisesine pek sokmuyorlar yaa, mezarlığa da giremedim ermenilerin. evet işte dini kötüye kullananlar dine büyük zarar veriyor. din bir çıkar aracı değil ama gel de ablat. bizde cahillik diz boyu :)

      Sil
    2. Tüm dinlerde softalar var ki,sevgi ve hoş görü yolu olması gereken din bu insanların elinde düşmanlık olarak vücut buluyor.İnsanın inancını tazeleyen imam,papaz,haham var ama öxü gibi kaçacağın din adamı daha çok.İşte işin özü dine para karışması,Ay ben bu Lidyalılar' a ne diyeyim ki ????

      Sil
    3. sevda şahin.

      hep lidyalıların suçu de mi amaaa :)

      Sil
  11. Hayat sana güzel deep. Rengarenk bir bahçedeymişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurall.

      istanbul ve izmirde hayat böyle işte yaa kültürler arası :)

      Sil
    2. Gerektiğinde Angara bebeside kültürler arası yapar, somali, sudan, suriye, afganistan laf sokmayalım yani ;)

      Sil
    3. kurall.

      ooo taam taam :))) ya şöyle dedim bak, istanbulda yani çevremizde var zaten hep yabancılar, rumlar ermeniler komşu işte, sokakta hep rastlıyoz, yani doğal olarak hayatın içinde, izmirde de öyle, rumlar, giritliler filan hep birlikte, o yönden yani. ankara tabisii. ankara çok seviyom yaa, ben deee kocatepe camisinin karşısında oturuyodum, istanbula gelmeden önceeee :)

      Sil
  12. Önemli olan birlik olmak bir olmak, ister adına paskalya densin , ister nevruz isterse hıdırellez. Hepsi az farklarla aynı şeyleri kapsamıyor mu , amaç bayram değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafe tigris.

      eveeet ama işte hepimizin kültür düzeyi farklı napcan herkeşler geniş bakamıyoor :)

      Sil
  13. Demek şu ergenlerin hepsi ebeveynlerin kendi sosyal ağlarına bakmalarını istemiyorlar. Bize özgü değilmiş. Hep birlikte bir şeyler yapmak ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne güncesi.

      ha haaa, tabisi, hiç bir ergen istemez, ben de istemem valla çok kızardım ben deee :)

      Sil
  14. Kuyrikk hehe çok sevim ben bunu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      baksanaa, anaokuluna da "papyon" diyolar kii :)

      Sil
  15. Çok uluslu, çok değişik bir gün olmuş demek ki;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      beyoğlu civarı böyle işteeee :)

      Sil
  16. kuyrik :)) hayat güzel aslında sonuçta bahar geldi :D yumurta boyamak iyi fikir aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde.

      eveeeet ciciiii gözdeeee :)

      Sil
  17. Merhaba,

    Yazıyı okurken aklıma yemek geldi. Yazıda geçen "yemek" eyleminin ve isminin etkisi olabilir. Ama sonuçta geldi. Malzemeler de bir sonraki düşünce balonunda yer aldı. Kendi kendime sordum: "Kaç yemek tek malzeme ile yapılıyor?" En basitinden bir makarna için bile ne çok şey gerekiyor. E o zaman biz neden bir yemek kadar olamıyoruz da böyle ayrıştıkça ayrışıyoruz, bir araya gelemiyoruz? Tabii söz meclisten dışarı; çünkü siz "biz" olmuşsunuz. Ne mutlu.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      haklısın evet. kişisel olarak ise, istanbul ve izmirde böyle uluslar arası çevre var işte. dinler kültürler üstü. sana daaa renkli günleer hep hep :)

      Sil
  18. Bazıları da yumurtayı boyamamış konuşturmuştu resmen :) Paskalya'da yumurtadan sanat çıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda s.

      aa öyle miii görmedim kiiii ama doğrudur tahmin ederiim :)

      Sil
  19. Insani insan olarak görünce dost olabilmek ne kolay degil mi? Anlattiklarin bana çocukken beyoglundaki dostluklari hatirlatti. Her bayrami kutlardik. Sanirim bu o semtin eskilerine özgü bir durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. d.soygül.

      evet tabii haklısın, beyoğlunun dokusu bu, sen orda büyüdün, iyi bilirsin.:)

      Sil
  20. Paskalya hakkında en ufak bir fikrim yokken bu yazıyla paskalyayı araştırdım. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahsen.

      aaaa duymamış mıydın. hoş bişi yaaa farklı kültürden arkadaşlar için :)

      Sil
  21. Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      heeeey, çok eski dostuum gelmiiş heyooooo şıkıdım şıkıdım :)

      Sil
  22. yumurta boyadın mı gerçekteen?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ay neden kiiii, tabeeee :)

      Sil
  23. paskalya çöreği çok severim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gürültü.

      karşılıklı sevgi bu de mii, bence o da seni seviyoduur ki :)

      Sil
  24. hayat çok güzel kesinlikle.onu tuhaf yada anlamsız ve hatta berbat yapanda yine bizleriz ama en çok bombayı atanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanay yıldırım.

      of evet biz insanlar arızalıyız yaa :)

      Sil
  25. Her şeye rağmen dışarıda kalanlar yaşamak için bir şeylere tutunuyoruz; öyle değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye.

      mecburuz işte hayatın gidişi böyleee :)

      Sil
  26. Hayat anlamsız , evet.Ama o anlamsizligin içinde ne kadar çok anlamlar saklı, bu ne yaman çelişki anneeeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      dünyanın hayatın tuhaflığı işteee :)

      Sil
  27. hayat güzel diyeceğin anda sözlerini boğazında düğümlü bırakan birşeyler illakı oluyor.Bazen çeşit çeşit insan anlaşırken kimi zamanda aynı insanlar anlaşamaz ne acı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      bu hayat öyle işte bir keder bir neşe :)

      Sil