11 Mart 2016 Cuma

SOSYETE FALCISI



Bir öykü kurguluyordum kafamda. Bir sosyete falcısı ve fal baktıkları. Şöyle düşündüm. Karakterler şunlar olsun:

Evin Hanımı Defne: Otuz yaşında, kumral, sevimli, muzip biri. Zenginliğin getirdiği bir şımarıklık var biraz.

Evin Beyi Mehmet: Otuz üç yaşında, olgun, mantıklı, işten pek başını kaşıyamayan tipik bir işadamı.

Kayınbirader İzzet: Otuz yaşında, hayatını borsadan kazanan, hiç çalışmamış ve çalışmaya niyeti olmayan, asalak ve agresif bir tip.

Doktor Mahir: Otuz beş yaşında, istediği yere gelememiş ve gelmek için çaba sarf eden biri.

Öğretim Üyesi Gülden: Otuz beş yaşında, doktorla hep sürtüşürler, büyük bir şirkette yönetim kurulunda aynı zamanda, erken evlenmiş, boşanmış, Amerika’da okuyan bir kızı var.

Falcı Zuhal: 25 yaşında, uçuk tavırlı, aşırı makyajlı ve frapan giyimli bir tip.

Bu karakterler bir evde bir araya gelirler. Falcıyı çağırmışlardır. Bu haliyle bu giriş, iki yöne gidebilir. İlki, Türk filmi gibi olur, aşklar ve dramlar. İkincisi de, bir cinayet vardır, tam Agatha Christie’lik. 

58 yorum:

  1. Bence çok güzel olur :) Hikaye hem Türk Filmi tadında hem de Agatha Christie'lik olabilir.Merakla bekliyorum.Hemen yaz kitap çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      hımm ikisi de olur diyon :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. gizli yetenek.

      ya ben roman okurken gerilim cinayet çok seviyom ama yazamam :)

      Sil
  3. Haha yaa çok merak ettim Deep hadi bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. menfi ebru taş.

      ben de bilmiyom nolcağını zaten :)

      Sil
  4. Cinayeti tercih ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. loverK.

      ha haaa o dha heycanlı diyosoon :)

      Sil
  5. Agatha Christie'de hiç fena fikir değil madem işin içinde falcı var gizemde olmalı dimi ama :). Yalnız bütün karakterlerin 30'lu yaşlarda olması ilgi çekici :). Bende merakla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      ya şimdi işadamları filan olsun dedim. 20 yaşlarında olsalar işadamı olmak için çokgenç olcaklar, 40 filan desem çok büyük, 30'un başı olsun madem dedim işteee :)

      Sil
  6. Kayınbirader hangisinin kardeşi? Hiç çalışmamışsa Defne'nindir diye düşünmüştüm. E o zaman ikizler mi bunlar? hehehehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gökçe bağtır.

      hah haaa seni senii, adamın kardeşi işteee :)

      Sil
  7. Olayin icinde falci varsa doğaüstü/paranormal şeysilere de baglanabilir, sonunda herkesi öldürursun :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ha haaaa, sen bitirdin işi valla :)

      Sil
  8. Karakterlerini okumak bile yetiyor, merak ettiim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. moka lee.

      ben de böyle kurgulamayı seviyom, uzun kurgu yazması sıkıcı amaa :)

      Sil
  9. Merakları gıdıklamaya bayılıyorsun değil mi Deep? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ayy öyle miyim kiiii bilmiyooom :)

      Sil
    2. İyi bir yazar merakları gıdıklar, ve bence de sen de öylesin. İltifat ettiğimi de düşünme sakın, şimdiye kadar hemen her türden okuduğum kitap sayısını göz önüne alarak diyorum ki iyi bir kalemi cızırtısından tanırım.

      Sil
    3. calimero.

      ayyyyy tişkür ederim amaaa :)

      Sil
  10. Deep gözüm korktu valla billa bir cinayet filan çıkacak belli, falcı bu yani ipe de götürebilir çokta şi etmemek lızım :D Bir de Kayınbirader varsa işim için de cinayettir o ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde.

      ha haaaa şirinişkooo :)

      Sil
  11. Aslında falcı akıllıysa,psikoterapi seansı gibi de gelişebilir.Falcı hepsinin kötü ve iyi yönlerini ortaya döker,kimi ders alıp akıllanır kimi de daha beter aynı kalır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      hımmmm öyle mi olsa acabaaa :)

      Sil
  12. Ben de merak ettim deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      ay ben de ben de :)

      Sil
  13. Deep alemsin :) önce fal yazacaksın sandım ama bu resmen bir kitap girişi ;)))
    Bence bu karakterler güzel iş yapar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dağınık anne.

      ayyy öyle mi diyosooon :)

      Sil
  14. Okuyunca Agatha Christie tarzı diye düşündüm ben. Cinayet süper olur:)))

    YanıtlaSil
  15. Hepsi bir falın içinde çıksın, falcı bile şaşırsın bu işe, bir sır olsun o falın içinde off off cinayete doğru gidiyor ama bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam mutlu.

      gizemli fantastik olsun yaniiii hımmmm :)

      Sil
  16. Falcı Zuhal bana da fal baksın :)

    YanıtlaSil
  17. Cinayet tercih ederim ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hermione.

      heycanlı olur diyosooon :)

      Sil
  18. Karakterlerin isim seçimleri çok iyi yalnız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      eski türk filmleri gibi ama de mi yaa :)

      Sil
  19. duygusal komedi olmaz mı? ve mutlu bir son.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mızıka.

      olur olur severim ben deee :)

      Sil
  20. Valla kurgu çok güzele benziyor, hadi bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      peki bakalııım :)

      Sil
  21. Fal deyince de aklıma Kolpaçino ruh çağırma sahnesi geliyor :) ayin sahnesi.
    Ben pek sevmem fal baktırmayı Deep, inanmam da. Ama yıllar önce, hani derler ya "dedikleri hep çıkan bir fal bakan abla var, ama uzun zamandır tövbe etmiş bakmıyormuş" işte öyle bir ablaya denk geldik. Arkadaş yalvar yakar ikna etti. Abla bir baktı sana anlatamam. Eşimi, göz rengine, boyuna posuna, arabasına, mesleğine kadar söyledi. Tabi o zaman ne eş var, ne mesleği, ne başka şeyi. Yanında başka şeylerde söylemiş, işim gücüm okulum, nasıl olduysa tutturmuş.O gün not almıştım ve yıllar sonra notuma tekrar rastlayınca ufak çapta bir şok geçirmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      aman allahım nasıl falcıymış o yaaa, geleceği bildi ha :)

      Sil
  22. Kübo serisinden sonra bu geliyor o Zaman..Polisiye tarzi iyi olurdu sanki...Hayatimiz türk filmi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      ha haaa polisiye olsun diyoson pekiiii :)

      Sil
  23. aşkı neresine koyacaksın ki :) ama cinayet olur bak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      bilmiyom bakalııım hımmms taam o zaman :)

      Sil
  24. Ay bana şeyi anımsattı hani bir aile yemeğinde toplanmışlardır, anne baba kızları oğulları ve kızın nişanlısı, sonra polis gelir bir kız ölmüştür, bunun için bütün aileyi sorgular, hem Türk versiyonu var hem de yabancı versiyonu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      aaaa şey "bir komiser geldi" o de miiii radyo tiyatrosuuuu :)

      Sil
    2. süpersin valla nasıl bildin hemen, evet:)) "an inspector calls" galiba yabancı versiyonu da...

      Sil
    3. eren o.

      dinlemiştim nefis yaaa ne kötü aile yaa bencilleeer :)

      Sil
  25. Agatha Christie dedin ve beni benden aldın ...
    başka bişicik demem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika.

      bak o zaman "radyo tiyatrosu" var çok tatlııı agatha öykülerii :)

      Sil
    2. aaaaa uzun zaman oldu radyo dinlemeyeli

      Sil
    3. didemika.

      nette var kiii gugılda bulursun ve yutuptaaa :)

      Sil
  26. aşkta olsun dramda cinayette oo hepsi bir arada çok karışır.
    Ayy var ya böye hikayeleri çözmek için didinirim okurken :))
    Bak ama sonunda en büyük günah keçisi falcı çıkar ha demedi deme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      :) bu kadar karışık yazamam ben zaten de miii :)

      Sil