20 Mart 2016 Pazar

TANRI İLE DİYALOG



Sekiz aydır yataktaydım, ameliyattan sonra, Hacettepe’den eve dönmüştüm. Hastalığım iyileşmemişti. Ve sekiz aydır uyuyamıyordum. Beynim bedenimin uyumasına izin vermiyor olmalıydı. Ben de beynime söz geçiremiyordum.

Doktorlar, yaşaman mucize demişti. Ne kadar yaşarsan o kadar sürecek bu mucize. Yaşaman da sana bağlı artık, özellikle beslenmene bağlı. Hastalığın tekrarlarsa bu kez canlı kalamazsın. Yediğin yağlar önemli ve bozuk bir şeyler yememelisin.

Belki öğrenecektim hayatımı hastalığımla birlikte geçirmeyi. İyi geçinmeyi onunla. Ama yataktan bile kalkamıyordum daha ve uyuyamıyordum. Tanrı ile konuşmaya alışmıştım. Galiba seviyordu beni. Bir keresinde ilginç bir konuşma geçti aramızda.

Bana dedi ki, sana bir kez bir tek şans tanıyacağım. Bir seçim hakkı vereceğim. İstersen, başka bir insanın bedeninde yaşamına devam edebilirsin. Sana on dakika süre veriyorum. Düşün.

Düşündüm ve kendi bedenimi seçiyorum, dedim. Başka bedene geçersem, tamam, bir sağlıklı bedene geçeceğim, güzel, ancak, ya üç gün sonra bir trafik kazasında ölürsem o zaman, bilemem ki ne olacağını. Hasta bile olsam, iyileşemeyecek bile olsam, şimdiki bedenimde olmayı yeğliyorum.

Tanrı da tamam o zaman dedi. Bu şekilde bedenimle barışmış oldum. Belki de barışmam bir huzur getirmişti ve sekiz aydan sonra ilk kez uyuyabildim. Beynim, bir ton olasılık arasından, ölçtü biçti ve uyumama izin verdi. Neyse ki, tekrar uyanabilmiştim, her sabah olduğu gibi, yıllardır, öğrenmiştim onunla birlikte yaşamayı.

74 yorum:

  1. razı olmak değil mi?
    belki de riske girmemek!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedili evin tarzı.

      zor karar dey mi.

      Sil
  2. kabullenme süreci hep sancılı..ama sonu güzel.. başarmanın yarısı..

    YanıtlaSil
  3. Kabullenebilmek mühim iş. Demek sancılı anların çıkış noktası aslında içinde bulunduğumuz durumu idrak edip, kabullenebilmek.
    O zaman iyileşme sürecimiz başlıyor o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      eveeet işteeee buuuuu :)

      Sil
  4. İnsanın öğrenmesi gereken en önemli ders kendisiyle barışmak. Kendisiyle barışan kişi her ne olursa olsun kabullenebilir, hayatına yön vermede basamak olarak kullanabilir.

    YanıtlaSil
  5. Kendinle barışmak bence de önemli ama kendini tanımakta lazım.

    YanıtlaSil
  6. İlginç ve ilgi çekici. Keşke biraz daha olsa da okusam dedim. Çok hoşuma gitti ellerine sağlııık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film senaryom.

      sen nerdesin ayoool :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      neyse ki kurgu de miii :)

      Sil
    2. Kurguuu... :) e ben de bekliyorum bloga! :)

      Sil
    3. kafa dergi.

      gelcam tebisi :)

      Sil
  8. hep böyle yaz bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anşe.

      ciddi şeyler yaz diyoon seen :)

      Sil
    2. mizah koyarsın ama konu evet böyle şeyler olunca bayılıyorum. Mizah olmazsa olmaz tabii.

      Sil
    3. anşe.

      peki o zaman :)

      Sil
  9. İçinde hastalık, ruh olunca ben down oluyorum. Beden seçimi doğru tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün aydın.

      ay evet haklısın tabii.

      Sil
  10. Bıksana sen bana bi nerde bu satıların devamı kısa kaldı niye böle yapıyon ama :/ insanın kendisi ile barışması niye bu kadar zor ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde.

      sen hep yorum yapınsanaaa :)

      Sil
    2. ahah tığam yapcam sana yorum hep :) seviyorum seni kalp ben

      Sil
    3. gözdenin blog günlüğü.

      son zamanların en iyi blogçusu sensin biliyo musun aramızdaaa :)

      Sil
    4. Ahanda gördüm konuşulanları :D Neyse yabancı değilmiş komşummuş tamam o zaman olur :)

      Sil
    5. d'anne.

      gözde senden daha yeni diye öyle söyledim. sen ve gözde, en aktif ve şirinsiniz işteee :)

      Sil
    6. Deep ;) Neyse biraz sakinledim neyseki çabuk ikna ediliorum :D ahahaha..
      Teşekkür ederiz efenim (zorla iltifat ettirmiş blogger modeli) o sizin aktif ve şirinliğiniz ;)

      Sil
  11. ooof yaaaa fenasın çok fena .... daha tamamını açmadan okuyunca aklım çıktı ya.... Hal ve gidişat böyleyken ....
    ama laf aramızda pek şahane yine ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika.

      aman kimsenin başına gelmesin de miii.

      Sil
  12. Bende her ne olursa olsun kendi bedenimden vazgeçmezdim. Vazgeçersem o zaman ben ben olmazdım ki. Kalemine sağlık çok güzel olmuş. Devamı olsa daha bir zevkle okumaya devam ederdim ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      hımm böyle sevilceğini düşünmemiştim yaa :)

      Sil
  13. Ellerine sağlık Deep :)
    Hepimiz kendimizle barışabilsek keşke...

    YanıtlaSil
  14. Kabulleniş ve teslimiyet. Ne güzel bir hikaye deep. Güzel devam derim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      çook ciddi bir yazı oldu bu yaaa :)

      Sil
  15. Çok hoşuma gitti bu kısa öykü deep...

    YanıtlaSil
  16. Her kelimesi içime işleye işleye okudum Deep, anneciğimi yaşadım o da rahatsızdı ama hiç ne kendine ne de hayata küsmüştü son güne kadar gülerek yaşadı... Ama biz!!!
    Yüreğine sağlık Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      ayyy aferin ama annene yaaa.

      Sil
  17. bana diyorsun da esas senin yazılar harikulade :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahsen şimşek.

      ama seninkisiler eğlenceliii :)

      Sil
  18. Tanrıyı konuşturmak büyük cesaret ister :D Hayranlıkla okudum.

    YanıtlaSil
  19. ne kadar enteresan yazıyorsun;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      bilmiyom kiii ben sadece yazıyoom :)

      Sil
  20. Belki yılların getirdiği bir zorundalık... Bir bedene uzun sürede alışıp bırakamama, başka bir bedene alışmaya çalışmakla uğraşmama durumu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna özden.

      ağır konular bunlar yaa :)

      Sil
  21. Ah deeptone düşünürdün beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      arada bir düşünmek iyidir yaa :)

      Sil
  22. Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      çok zor yerden soruyon sen yaa :)

      Sil
    2. Syrakusa'nın marjinal beyin kıvrımları :D Seviyorum ben onu :)

      Sil
    3. d'anne.

      ben daaaa :)

      Sil
    4. d'anne de ilginç olmuş sevdim :D

      Sil
    5. d'anne.

      ivit ivit :)

      Sil
  23. İçinde bulunduğumuz durum ne olursa olsun tevekkül edebilmeli. Bize layık görülene razı olmalı. Bizim için en iyisi bu demek ki diyebilmeli.

    YanıtlaSil
  24. Kurguları, kurmacaları hiç sevmem ama bu defa öyle olmasına sevindim.
    sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defne soysal.

      anladım. hoşgeldin kaçak :)

      Sil
  25. e insanın kendisi gibi yok tabi :)

    YanıtlaSil
  26. DEEP ya her yazında "aaa ciddi mi" diyorum bir acaba acaba diyerek okuyorum??? Sonra yorumlara dalıyorum "gerçek miymişşşşş" diye!
    Genelde kurgu çıkıyor ama bak emin de olamıyorum sen iyisin değil mi yok sağlık sıkıntısı filan? Bak bana doğru söyle analara yalan söylenmez :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. d'anne.

      kurgu kurgu endişelenmeeeee :)

      Sil
    2. d'anne.

      hah şöyleee :)

      Sil
  27. hay bin kurgu , yüreğini kaldırıyorsun insanın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      :) yaparım beeeen :)

      Sil
  28. ürperdim. mükemmel hayal gücü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blu dreams love.

      tişkür ederim ki :)

      Sil
  29. Şöyle bir hikaye vardır bizde.Asiye diyordu ya benim kafam japon pazarı gibi diye. :) İşte bir gün bir meydanda bütün insalığın beyinleri ortaya dökülmüş kim hangisinin kafasını beğenirse onu alma hakkı varmış.
    Sonunda herkes kendi aklını kendi derdini sevmiş ona sarılmış.
    Ben hep şey derim acılarımızı başkasının acısıyla karşılaştırınca acımız hafifler.Herkesin acıya tepki görsterme şekli farklıdır.Allah kimseye üstesinden gelemeyeceği bir derdi yüklemez.Kimisi çok soğuk kanlı bir ölüm haberini bekler kimisi otada ağlar bu acıyı ne derecede hissettiğinle alakalı.Acıyı hastalığı veren ise sabrıda veriyor sen nasıl böyle dayandığını bile algılayamazsın işte.
    Bir başkası olmayı asla istemezdim ben bende güzelim çirkinim benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      japon pazarı var evet geçekten de bizde. izmirde annem hep japon pazarına gider mesela. her şey vardır ve ucuzdur, evle ilgili her şey vardır. :) acı evet herkesin tepkisi farklı oluyor galiba. acı şok ediyor ve tepkiler belli olmuyor. olma zaten başkası iyisin böleee :)

      Sil