1 Nisan 2016 Cuma

KENDİM


Bir insan neden gece film izleyip müzik dinleyip Adagio’yu bilen biri olarak uyuyup birden tedirgin olması gereken bir duruma uyansın değil mi? Hayat güzel işte neden bombalar patlasın, dünya böyle bir yer. Titanik batarken susmayan orkestra gibi olmak lazım çünkü Titanik batar.

Chuck Palahniuk’un kitabında öyle yazıyor: “Çünkü kazalar olur”. Güzel şeyler yine olur hep olur. Bu da kinaye midir, nedir? Mutlu olmak kolay ama geçici. İnsan iyileşmez herhalde. İçimizde kötülük var ama başka şeyler de var. Çelişkiler olmasa doğru da bulunmaz zaten mantıksal olarak. Bilinç önemli. Farkındalık.

Bir zamanlar çocuktum. Uzun zaman önce de değil hani. Büyüdüm. Büyüdüm. Ve ne kadar büyüdüm, biliyor musunuz? Herkesin babaannesi olabilecek kadar. Herkes gibi olmayı isteyerek, büyüdüm. Onları rahatsız etmemek için kendimi saklayıp, susarak ve istediklerini söyleyerek, büyüdüm.

Oysa isterdim ki acıların olgunlaştırdığı bir meyve olayım ama olmadı. Ben çok ters düştüm kendime. Şimdi ise biri var. O benden büyük biri. Ama kaybettiğim ben’i görüyorum onda. Çok üzüyor bu. Benden büyük ama onbeş yaşındaki ben’in aynısı. Sanki o’na sığınabilirmişim gibi geliyor, her gece çağırıyorum ama gelmiyor, hiç gelmiyor. Yalnız o. Tıpkı benim de olmak istediğim gibi.

Bir iksir filan olsa içsem, eski ben bile ben değildir belki. Sadece, sahte hissetmemek, isteğim. Bilinç bir sorumluluk yükler, ben omuzlarıma ağır gelen bu yükü kabul edemiyorum sanırım, kaçıyorum. Umutsuzluk istemiyorum. Sahte olmayan insanlar da var değil mi? Ben de sahte olmayabilirim, değil mi?

Bazen yapıyorum. Kendime sadık kalamıyorum. Kendim olamıyorum. Doğal halim belki doğal değildir. Bir şey fark ettim. Ben hep arkadaşlarımla olduğum için gelmiyor gibi, “kendim”, bana. Dün bana mesaj attı, “uyuyucam” diye, ben arkadaşlarla geyik ve gergedan çevirirken, aradan bir saat geçti, onlar yattı, ben de “o”na mesaj attım, “uyudular, satıldım” diye. Birden çekirdeğini aldı geldi, “kendim”.

62 yorum:

  1. kısaca biraz vurdumduymaz olacaksın, herşeyi her lafı kafaya takmayacaksın , millet ne der diye yaşamayacaksın, "kendinin"keyfi ne isterse onu yapacaksın ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merve sevim.

      formül bu diyosuun :)

      Sil
  2. Belli süre sonra hayat ,yaşadıkları,çevre ve tecrübeler insanı değiştiriyor bence.İnsan olumlu anlamda değişmeli.Değişmiyorsa sorun vardır.Gelişim demek değişim demek ;)Yaşadığımız tüm acılara rağmen hayat bir şekilde devam ediyor.Ama izi kalıyor bir şekilde ;)
    Sevgiler Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyal medya kafe.

      o zaman hepimiz olumlu değişelim heeep :)

      Sil
  3. Boş ver çekirdeği... Aç bir şarap, sorgulayın, irdeleyin... Belki birlikte bulursunuz doğal halinin doğal olup olmadığını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      hımmm iyi formül evet :)

      Sil
  4. Ulis'in gözleri... Ağlattı. İki yerde. Bir sisler arasında çalınan müzikte; bir de filmin kurumasını beklerken gelen ölümde....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      filmin son bölümü nasıldı öyle yaa. ne şiirsel film değil mi. böyle bir film nasıl olabiliyor yaa. nasıl bir yönetmendir bu filmi çeken :)

      Sil
    2. Muhteşem ötesi. Ben bir Ağlayan çayırlar, bir de sarhoş atlar zamanı'ndan etkilenmiştim bu kadar. Ulis hepsini solladı.

      Sil
    3. calimero.

      o kadar etkilendin yani he :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      yaa öyle iştee :)

      Sil
  6. Biz büyüdükçe ruhumuz çocuk kalıyor. Çünkü herkes konuşuyor, sen susarken. En iyisi umursamadan yaşamak sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısanın güncesi.

      peki öyle yapalım tamams yaa :)

      Sil
  7. Cok guzel ve derin bir yazi olmus Deepcim, buyumek ama buyurken icimizi cocuk tutabilmek onemli:) bu arada blogumun Dogum gunu, cekilis de var, duyurabilirsen cok sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      evet yaa çocuk kalmalı ama de mii :) duyuru tımams :)

      Sil
  8. Deep bu ülkeye kendi kendine düşünüp kafayı yiyen kısımlarda lazım :) öyle olacaksın, umursamayacaksın denildiğinde bile insanın üzerinde umurumda olsa bile vurdumduymaz olmam gerek baskısı oluyor... Sadece kendin, içinden gelen ol... Olalım

    YanıtlaSil
  9. Kendine iyi davran derim hep , gülerler ... Bir başarabilsek keşke bu kendimize iyi davranmayı ...
    sevgiler deeep

    YanıtlaSil
  10. Ya herkes fazla sahte ya da biz fazla gerçek..

    YanıtlaSil
  11. kendim olabildiğimiz zamanlar ne kadar az...
    canım kendimmmmm :))
    deepcimmm hep böyle yazsanaaaa :)
    senin gibi yorum yapmaya başladım yorumları takip ederken deep şivesi kaptımmm :)))

    YanıtlaSil
  12. Gayemiz kendimizi bilmek idi, önce kendimizi unuttuk galiba. Zira kendini bilen Rabbini bilir buyurmuşlar.
    Bu arada benim de tazecik bir blogum var. Ziyaret ederseniz pek sevinirim :) 👉 İçimdeki Masal Dünyası 1masalgibi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      hoşgeldiiin. görüşürüz tabiisii gelirim kii :)

      Sil
  13. En deep tonum hayatı cidfiye aldıkça kendini bir şey sanıyor , yapmadığını bırakmıyor. Hadi ordan be sen benim etrafımda dön dur deyince bir yalakalık bir alttan almalar bir şans sorma sorma ;)),

    YanıtlaSil
  14. Sahte olmayan insanlar da var Deep, olmalı...

    YanıtlaSil
  15. Hayat degisir biz degisiriz. Yalniz olmakla yalnizlik duymak ayni degil. Bazen cok kisinin arasinda dayanilmaz bir yalnizlik hissederiz. Biz sahte olmayalim da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      ay nerdesin sen yaa :)

      Sil
  16. Aslında herbir halin de gerçek sensin.Tek boyutlu bir evrende değiliz işte.Yaşadığın anın dışındaki her sen,başka biri gibi zaten.Bana hep öyle gelir,şu anda ben benim daha önceki ben başka biriydi.Mesela çocuklarım da öyle gelir bana,bebeklerim gitti bu genç insanlar geldi yerlerine.Zamanda durmadan yolculuk yapıyoruz sanki.O yüzden sana da sen sen değilmişsin fibi geliyor belki de.Yaşamın sırrı bizim anlayabildiğimiz,bilebildiğimiz kadarcık değil işte.Her şey bir rüya ya da düzmece bir oyunmuş fibi geliyor mu sana da zaman zaman??Hani Matrix türü filmlerde olduğu gibi ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      çok güzel söyledin yine. katılıyorum valla dediklerine. şu an neyse o işte yaaa :)

      Sil
  17. Çok düşününce insan sapıtacak gibi oluyor. Ben kimim. Neyim. Onlar ne. Niye böyle... Liste uzaaar gider. Gerçi bazen ince de düşünmek lazım. Ama dozu aşmadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      bilemedim artık :)

      Sil
  18. Biz herkese karşı bir kişilik önlüğü giyiyoruz bazende onu çıkarmayı unutuyoruz gibi geliyor, kendimiz bizim o önlüğü çıkarmamızı beklerken biz önlükler kirlenene kadar üzerimizde taşıyoruz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam mutlu.

      vay yaa bu nasıl ilginç bakış açısı yaa :)

      Sil
  19. Gerçeğin acısı mı, yalanın geçici mutluluğu mu daha çok acı verir? Bence bunu öncelikle ingirdemek gerekir

    YanıtlaSil
  20. Deep, sanırım en yakın dostumuz ve çekirdek çıtlattığımız kişi yne kendimiz oluyoruz, satış çok bu devirde :(

    YanıtlaSil
  21. yine de sonunda kendini buldurmussun denemede;) senden buyuk biri dedigin yine kendin mi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      içimizdeki büyümüz kişi iştee :)

      Sil
  22. Titanik için batmaz demişler. Allah'ın büyüklüğünü bilmeyenler böyle büyük laflar edebilir ancak. Anlamışlardır ama neye yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolcu.

      hayat iştee insanlık hallerii :)

      Sil
  23. Bende merak ederim hep, yani düşünürüm :"Acaba gerçekten doğal halim bu mu?" diye.Bir paradoksa dönüşüyor sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      evet evet haklısın :)

      Sil
  24. Sevgili deep hayat bize roller biçiyor biz de oynuyoruz. En kendimiz oldugumuz anlar yalniz oldugumuz anlardir. Içinde bulundugumuz farkli ortamlarda okul is hayati arkadasliklar hep ortak paydada bulusmaya ve ortama uygun davranmaya mecburuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. d. soygül.

      işte dosdoğru bir düşünceeee :)

      Sil
  25. Olduğundan farklı görünmek bir yana da, bazen kendimizi kaybedip arayabiliyoruz galiba!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      ha haaa de mi amaa :)

      Sil
  26. acaba ben kendim miyim :) valla bende biliyorum her telden çalıyorum galiba ondan :))) ama çekirdeği severim bak :)

    YanıtlaSil
  27. herkes gidince gelen "o" kendisi miymiş meğer?

    herkes gidince gelendir
    o yalnızlık
    hiç bırakmaz yalnız seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anşe.

      ne güzelmiş bu sözler.

      Sil
  28. Kendim en umursamadığım ve en acıdığım.Ne kadar tuhaf dimi.Böyle ikilemede kalmak.En önemlisi olan ise kim olduğunu bazen tanımlayamamak ve tanımlayacakmış gibi olurken bildiğini zannettiğinde bile bir süre sonra kendin hakkında hiçbirşey bilmediğini fark etmek.
    Kendim kim.Dıştan büyüyüp içten daha fazla çocuklaşıyormuşuz gibi günden güne görünürde yaşlandıkça daha güçlü bir dayanak vad ediyoruz içimizdekine.Korkma ben yıprandıkça büyüyüp yaşlanacağım ama sen içimde ki ben hep sağlam kalacaksın üzülme diyoruz sanki.
    İçimizde ki çocuk büyümeyebiliyor ama dıştan yaşadığımız değişikliler içimizdekinin duygularını etkiliyor hissediyor o ve duygular değişime uğradıkça çocuk kalsakta onu insanlardan korumaya çalışsakta içten saflığımız kalmıyor bu yüzden büyümemek pekte bir işe yaramıyor...En güzel örnek olarak ise aklıma gelen Teneke Trampet filmindeki çocuk oldu.Olgunlaşmalarını önlemememiz gereken asıl dugularımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ayy aman bak sen saf kal noluuur :)

      Sil
  29. arkadaşlarınla takılma o zaman hep kendinle kal :D

    YanıtlaSil