17 Nisan 2016 Pazar

TAZE BAHAR


Rüzgarın sesi doğaldır. Kuşlar da ağaçlar da. Biz de doğal besinlerle beslendiğimizde doğalız. Doğal düşüncelerimizle de doğalız.

Düşünmek güzel ama üzerinde çok düşünülmüş düşünce yani işlenmiş düşünce de işlenmiş gıda kadar tehlikeli olabiliyor. Pişmiş gıda nasıl tehlikeliyse pişmiş düşünceler de tehlikeli olabilir. Doğal düşünceler işlenmemiştir ve daha iyidir. Sebze yemek de bizi sebze düşünceli yapmıyor, sadece doğallaştırıyor.

Her zaman doğal, organik, yürekten sevgiyle istediğimiz, olumlu enerji ile çağırdığımız şeyler gerçekleşir. En büyük engelimiz hep kendimiz. Belki de en büyük değişimin kendimizde olması gerekiyor. Öncelikle kendimizi ve dünyayı, yaşamı affederek ve barışarak. Bunun için de arada yalnız kalıp sakinleşmemiz gerekiyor. Yaşadığımızın farkına varmamız.

Ve temizlik yapmamız. Gıdaları temizliyoruz, evleri temizliyoruz, kendimizi neden temizlemeyelim? Ruh, beden, kalp, akıl temizliği. Belki de haftada bir gün veya birkaç saat kendimizi, benliğimizi temizlemeliyiz. Ruhumuz da tazelenmeli.

Taze meyve suyu taze sebzeler gün ışığı su ve doğal taze ruh ile taze günler taze baharlar gelsin ömrümüze.

Nar çiçeği olsun ruhlarımız, kalplerimiz de çimen yeşili.

52 yorum:

  1. "Kendimizi neden temizlemeyelim? Ruh, beden , kalp, akıl temizliği."
    İnsan böyle düşünenlerin çoğaldığını gördükçe rahatlıyor...
    Ne güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      keşke herkes bi temizlense ama de miii :)

      Sil
  2. Çok sevdim bu yazıyı ; açar açar okurum arada deep ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      ayy valla mıı yaa :)

      Sil
  3. Çok doğru ve galiba işin sırrı kul olduğunu unutmamakta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      elbette haklısın ki.

      Sil
  4. Ahh deep çok ayrı kaldık seninle döndüm bugün ama şimdi her yeri talan edeceğim kızma bana :)

    Bugün tek başıma yollar da sefil gibi sürürnürkene aynı şeyleri düşündüm. Beynim de temizlemem gereken ne çok insan gereksiz kafamı yoran düşünceler varmış. Hayat güzel bahar gelmiş pişmiş düşünceler ile ziyan etmemeliyim artık bu kısım banaydı ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde.

      :) iyidir temizlik ya ferahla tabe :)

      Sil
  5. Düşüncelerim katkısız kendi ürünüm. Her şeyiyle ben yani:D
    Seninde öyle deepcim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. le yan.

      oleeey sen öyle diyosaaaan :)

      Sil
  6. Çok üzerinde durulan düşünceler tehlikeli olabilir demişsin ya bende şey demiştim acaba kötü bir insan mıyım diye söylemiştim ya belkide çok düşünmekten doğan bir histe olabilir.
    Hafif olmadıkça derine inmek karanlık düşürüyor görüş alanımıza beyaz siyaha karışıyor bildiğin.Ondan olabilir yani.
    Sevgiyle yapılan içinde sevgi bulduğum şeylerden uzak durdukça hissetmeyi unutuyorum makineye dönüşüyorum.Örneğin okul alıkoyduğunda beni ben olmaktan kitap ve film eksikliği hissediyorum ben benlikten çıkıyorum.Yok ama onlar varsa bir sakinleşiyorum dinginleşiyorum huzur buluyorum.Kaosun içinde işgal edilemeyen bir başkent gibi.Haklısın sanırım çudutu kendimizde başlıyor herşey ve yorumu senin bir sözünle kapatayım kalp durmadıkça sevmeye devam etmeli :) ozaman sevgi dolu yaşayalım herşeyi şu hayatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ne kötüsü yaaa bazen insan hassas oluyor işte üst üste geliyo bağzı şeyler yani :)film ve kitap evet sana iyi geliyoo kii :) ayyy twitlerimi de okuyun seeeen çoban gülüüü :)

      Sil
  7. hayırlı haftalar tatlım :-) günün ilk blog ziyreti sana;) çok güzel bir posta denk gelmişim. en büyük engel kendimiziz çok doğru. son cümle ne kadar enerjik ve neşeli olmuş . bugün de diyete başladım biliyor musun. zrarlı tüm gıdaları çıkardım hayatımdan (inşallah sadece bugünlük olmaz :D ) ben de demir le mutluluk günlüğü tutmaya başladım:) son yazımda yzmıtım. ay ama ne güzel kendimize dönüp bir bahar temizliğine , ruhumuzu beslemeye başlayalım.
    çok sevdim yazını deepcim sevgiler ;) bunu paylaşayım twitter plus vs :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      diyet hayırlı olsuun sakın vazgeçmeee :)

      Sil
  8. Ne güzel yazmissin :) güzel bir hafta olsun inşallah

    YanıtlaSil
  9. Üzerinde çok düşünülmüş düşünce, gerçekten çok yıpratıyor, yoruyor, zarar veriyor. En büyük düşmanımız kendimiziz... O kadar haklısın ki, Deep tüm yazdıklarında... Keşke temiz kalabilse ruhlarımız.
    Not: Bloğa bir uğra bugün istersen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blana k.

      temiz kalmaya çalışalım işte yaa :)

      Sil
  10. Temizlik imandan gelir, amma ve lakin toplum olarak sadece evlerimizi temizlemeyi pek severiz. Ruhmuş, kalpmiş hele hele akıl temizliği yok bizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      doru diyon sen yine :)

      Sil
  11. Ruh, beden, kalp, akıl temizliği.

    Bu düşünce çok hoşuma gitti ruhumda bedenimde yüreğimde temizlenmesi gereken o kadar çok düşünce yer alıyor ki artık taştığını hissediyorum.
    Özellikle de geçmişte yaşanan negatif duygulardan arınmayı çok isterdim.

    biri bana kızdığında yada ben birine kızdığımda direk aklıma o kişi ile geçmişte yaşadığım sıkıntılar ve negatif düşünce geliyor.
    arınmayı becerebilirsem senin tabirinle Ruhum da tazelenecek.

    Yürekten sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmanur.

      evet işte boşalt affet barış unut öyle hayat daha kolay ki :) hımm geçmişi affetmelisin işte :) yapabiliyin ki amaa :)

      Sil
  12. 'Düşünmek güzel ama üzerinde çok düşünülmüş düşünce yani işlenmiş düşünce de işlenmiş gıda kadar tehlikeli olabiliyor.'
    Çok hoşuma giden bir cümle oldu. Ben bunu günlük hayatta kesin kullanırım :)
    Teşekkürler deep. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tokideki ses.

      güzel bulmuşum he :)

      Sil
  13. Bahar temizliğine başlarken benim de aklımdan geçti. Ruhumun dip kose arınmaya ihtiyacı var:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne güncesi.

      evet iştee yapalım kii :)

      Sil
  14. Evet en büyük değişim insanın kendinde olmalı değil mi ama? :) (Deep her yazıya yorum yapmışsınız ama tek bir tanesine yapmamışsınız arada kaynamış o da. E bu yüzden zamanında gelmeli işte!) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      hımms bulurum o yazıyı :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. kuş mavisi.

      ayyyyy nabeer :)

      Sil
    2. Iyiyim sen soylee:) okul ev filan :)

      Sil
    3. özgüleyşa.

      iyiyim yazıyom işte hep aynı. ayrıcana da çeviri ve ders. evde ev işi yemek kitap film müzik dizi filan işte. sakin günler :)

      Sil
  16. Doğallık, temizlik yani. Temizlik deyince evin içi ile kısıtlı değil. Tüm dileklerine kocaman "Olsun" dileği ile deep. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      de mi ama yaaa :)

      Sil
  17. işlenmemiş düşünceler... güzel...sevmek gibi... sorgusuz sualsiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemli delhizler.

      evet öyle sevmek güzel olmalı tabisi :)

      Sil
  18. Sebzedeki çamur, elbisedeki leke, yerdeki kırıntı hemen temizlenir de, ya ruhumuzdaki leke, kırıntılar.. Bu kadar kolay temizlenebilir mi sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      temizlenir ki, affetmekle, barışmakla, kendimizi önemsemekten vazgeçmekle. :)

      Sil
  19. Ay Deep, ben bu yazına bir güzel yorum yazmıştım yaa :( Göndermemiş :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      olsun yaaa napalıım :)

      Sil
  20. Kendimizi temizleyebilsek dünyada tasa kalmayacak zaten.
    Dua niyetine okunacak bir yazı olmuş canım arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulutların üstü.

      heeey hoşgeldiin seni görmek ne güzeel :)

      Sil
  21. "Nar çiçeği olsun ruhlarımız, kalplerimiz de çimen yeşili."
    Ne güzel değil mi..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      olsun de miiii :)

      Sil
  22. Yine bir mevsim dönümünde tazelenmeliyiz evet, bir süre yavaşlayıp arınmalıyız... söylemesi kolay..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ha haa anne olmak kolay değil tabeee :)

      Sil
  23. Temizlik önemli deep dediğin gibi. Bize ruh temizliğinden bahset bir daha ki blogundaa ne yapmalı ? :) Ruhlarımıza detoks işlemiyor çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başak zorlu.

      ruh temizliği. taam yazcam ki senin içiin bi yazıııı :)

      Sil
  24. Son sözü aklımın ve kalbimin bir köşesine koydum :) kalemine sağlık Deep, detoks gibi bir yazı olmuş aç aç oku :)

    YanıtlaSil
  25. Mor çiçekleri çok severim :)

    YanıtlaSil