14 Mayıs 2016 Cumartesi

ÇAYCI DEDE


Öğlen annemle alışverişe çıkmıştık. Her zamanki gibi annem aldığı ve beğenmediği bir şeyi bana değiştir dedi. Hep böyle yapar. Kendi geri vermez beni kullanır.

Pasajlara girdik çıktık, iyi bakındık çevreye, pasaj içinde minicik bir çaycı gördük, hadi anne dedim seninle çay içelim, böyle çay ocaklarında olur en güzel çaylar.

Çaycı yaşlı bir amcaydı, dede daha doğrusu, ince uzundu, bir de upuzun beyaz saçları vardı. Çaycıda müzik çalıyordu, bir gitar solosu. Dedecim bu ne çalan dedim, Eric Clapton, dedi. Baktım içerde bir laptop var, herhalde müzik listesi var, tezgahta da ayyon var, orda da listeler gözüküyor.

Böyle göründüğüme bakma, eskilerdenim dedi, bir fotoğraf çıkardı cebinden, yine uzun saçlı ama siyah, motorsiklet üstünde. 70’lerde asi gençtim ben, müzik meraklısıydım, yüzlerce plağım vardı, plaklarım hep yurt dışından gelirdi, ama iyi tahsilim yoktu, küçük işlerde çalıştım, sonra da askere giderken bütün plaklarımı gittim bir plakçıya sattım, sonra da çok pişman oldum, dedi. O zamandan bütün fotoğraflarım da yandı, çünkü evimiz yanmıştı, diye de ekledi.

Çayımızı içtikten sonra annemle güzel bir makarna yedik. Anneme takıldım o arada, makarna yaparken ben tüm makarnaları hiç kırmadan atarım tencereye, o da buna gıcık olur hep, bir de yumurta keseceği kullanmama gıcık olur, nedense işte.

Alışveriş yaptık, gezdik, sonra da akşam babamla da buluştuk, hep birlikte Orduevi’ne gittik yemeğe. Annem kırmızı kartınla ödedi yemekleri, sonra da kahve içtik, hepsi annemden oldu bu akşam.

52 yorum:

  1. Vay! çaycı dede deyip de geçmemek lazım demek... Üzüldüm ama anılarını kaybetmesine. Bir de yumurta keseceği de ne ola acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlu kalem.

      google teyzeye yaz bak yumurta keseceği diyeeeee :)

      Sil
  2. bir soba üstünde pişen çayı birde kömürlü semaverde pişen çay çok güzel olur:) çok güzelmiş bu çaycı dedeyi sevdim bir devam ister san ki dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      hımmm bu da bir kuzinaaaa :) devam hımmm olabileer :)

      Sil
  3. Afiyet olsun. :)
    Böyle farklı yerlerde, anlatacak hikayeleri olan, hiç tahmin etmeyeceğimiz geçmişe sahip olan insanlarla tanışmak bana da çok keyif verir. Okuması da keyifli oldu.:)
    Teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serhat ocak.

      öyle insanlar oluyor de miiii. hatta en çok da taşrada oluyoor ilginç kişilikler :)

      Sil
  4. Plaklarına ve fotoğraflarına üzüldüm, ilk başlar da bazen amann ne olcak dediğimiz azı şeyleri elden çıkarınca anlıyoruz kıymetini:)
    Keyifli akşamlarınız daim olsun kuzum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örgü çantam.

      ah ben de hiçbişi saklamam yaaa dediğin gibi oluyooo :)

      Sil
  5. Yazınız beni eskilere götürdü. Zirvede olanlardan biriydi. Hayatı zaten roman. Sayenizde hatırlayıp her birinin hikayesi ayrı olan iki şarkısını dinledim. Birincisi Layla, ikincisi Tears in Heaven. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tryha.

      ah tears çok acıklı de mi yaa.

      Sil
  6. Merhaba,

    İnsan öykülerini keşfetmek... Gerçek de olsa kurgu da olsa... Araştırmak, düşünmek, hayal etmek...

    Doğa nasıl yakından incelendiğinde, mesela bir çiçeğe yakından bakıldığında, bin bir türlü farklılık/gariplik/heyecan barındırdığı anlaşılıyorsa insan da öyle... Kim der bu insandan o anıların çıkacağını... Ama çıkıyor işte... İnsanları tüketmeden sindire sindire yaşamak lazım... Sanki...

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      yine ne güzel yorum yaptın sen :)

      Sil
  7. Böyle bir dedeyi de ancak sen keşfedersin 😉

    YanıtlaSil
  8. Anelerle vakit geçirmek ne güzeldir keşke benimkisi de yanımda olsa beraber hep birşeyler yapabilsek ayrıca her insanın ayrı bir hikayesi var hiç ummadığımız kişilerden ne hikayeler çıkabiliyor dinlemek görmek lazım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      annenle olsan belki de daha da güzel tariflerin oluuur :)

      Sil
  9. çaycı dedenin laptopı var. yaşlanmamış demek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elçin biber.

      eski toprakmış demek kiii :)

      Sil
  10. Ooo çaycı dede şaşırttı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz o.

      kermes yapcakmış bi dahakineee :)

      Sil
  11. Beni gizlice gözetlemediğine emin misin? Anne beni tanımlıyor da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      hah haaaaa mutfakta rahat ol rahat ha haaa :)

      Sil
  12. Okurken günlüğünü aşırmışımda gizli gizli okuyormuşum hissine kapıldım. Çok samimi bir yazıydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur yağar.

      ilk yorumun de miiiii :) hoşgeldiiin :)

      Sil
  13. Güngörmüş birini tanıtmışın bize Deep. Sinop'ta, turla gezerken tanıdığım, Çaycı Dede'ye de hiç benzemeyen bir yaşlının çok değişik, film gibi hayatını anımsattı bana. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hımmmm onun hayatı nasılmış kıııı :)

      Sil
  14. Annelerle alışveriş hayatın türlü- çeşitli yönlerini tanıtıyor insana değil mi? Gün gelir "ödeme tarzı" değişir. Bazen de çocuklar annelere ikramda bulunur. İşte o zaman çocuklarının büyüdüğünü anlar anneler. Ve çok mutlu olurlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hımmmmm bence hep büyükler ödesiiin :)

      Sil
  15. Deep nerede bu çaycı? İstanbul'da ise uğramayı çok isterim. Eric Clapton'u seven bir dedeee! <3 Tanışmak süper olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elican boyraz.

      ha haaa, du bulunca sölüyüm sana :)

      Sil
    2. Allah'ım bütün her şey masal mıydı? Ben gerçek hikaye sanmıştım. 😯😒😢

      Sil
    3. elican boyraz.

      bak yazının altında "öykü" diyosa öykü yani kurgu :)

      Sil
  16. Çaycı hakkındaki yazının sonuna kadar anladım da sonunu pek baglayamadım konuya ya neyse :D Guzel bir rastlantı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil okur.

      hımmm bak şimdii, genç bir kız ve annesi gezmeye alışverişe çıkıyorlar. bir zaman sonra çay içiyorlar. yine dolaşıyorlar, öğlen makarna yiyorlar, sonra yine alışveriş, vitrin gezmesi filan, akşam oluyooo, babaları da geliyooo üçü birden orduevinde yemek yiyolaaar :)

      Sil
  17. Sonuçta yenen içilen annedense değmee keyfimee :))) çaycı dedenin gençlik hikayelerini dinlemek için gidilirmiş birdaha o çaycıya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir defne masalı.

      bence de öyle daha iyi :) de mi amaaa :)

      Sil
  18. Görünüş insanı yanıtmamalı demek ki:) Kırmızı kart olayını bilmiyordum bak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      polis evinde kartla yapılmıyo mu harcamalar :)

      Sil
  19. Ne güzel dedemin hala bunları sevgi ile yaşıyor olması :) İstanbul'da bir yerlerde mi ..? Şahsen gidip o aurayı yaşamak isterim . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe şahin.

      hayal ettim amaa bulursam sölücem sana tamam :)

      Sil
  20. bazen tesadüflerle ne güzel yerler ne güzel hayatlar tanıyor insan :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belgin binici.

      ebeet aşkı şekeer :)

      Sil
  21. Çok hoş :) her insan bir hayat bir hikaye ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cizel pezuk.

      eveet de mi yaaa :)

      Sil
  22. Çok hoş bir hikaye olmuş, çaycı dede, ben de annemle böyle gezmek istedim şimdi, akşam da hep beraber buluşup yemek yiyelim, mmmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      yap işte ne güzel mutluluk yaaa :)

      Sil
  23. Her köşe başı birilerinin hayat hikayesidir.İşte ağaçlar nesneler filan konuşsa çok şeye şahitlik edeceklerde :) Bazen zor durumda kalmak yadigar kalan birşeyi bile feda etmek zorunda bırakıyor anıları bile.Sahafçılar,plakçılarda ki o ortam geçmişten geldik diye bağıran yerler resmen :)
    Bir yıl böyle babamın durumu kötüydü doğum günümde çok güzel bir kalem almış mahçup bir şekilde verdi başka birşey alamadım diye.O hediye ama geçmiş tüm doğum günü hediyelerini süpürürdü sanırsam,sonra o kalemi arkadaşım kaybetmişti diye canım yanmıştı.Sanırım kaybolduğundan hala o canımın yanma hissiyatı hiç geçmedi.Suç bendeydi hatıralar paylaşılmaz ondan sonra hiç benim için önemli olan birşeyi başkasına emanet etmedim.
    Bak örneğin kızçelerini ölse uğruna birileri alıp okumalarını izin vermem okuycaksan yanımda oku derim :)Bencilim bu konuda azcık :)Sonra çay ocakları.Kırşehir yakın zaman önce çok yeşilliği olan bir şehirmiş sonra beton olmuş her yer 8 yıldır burada okuyanlar anlatıyor çok görmek isterdim o halini.Herhalde o yüzden güllerin şehri derlermiş.Tamam nokta koyuyorum sözünle nostaljik değilim hatıralarım değerli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haaa o kalem tecrübe oldu diyorsuun :) kızçeler de seni çok sefiyo kiii amaaa :) evet ya yeşil azalıyor gittikçe nüfus artıyor ve evler çoğalıyor işte maselef :) ayyy twitişleriim :)

      Sil
  24. bu kuzineleri çok seviyorum ki , bizim oralarda peçka da diyorlar , üzerinde yapılan çay ve yemeğin , bavulunda pişen ekmeğin tadı bambaşka :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      peçka. evet yaa güzeldir tadı tabii :)

      Sil
  25. ben de cumalıkızık'ta böyle bir amcayla karşılaşmıştım, müzikle ilgilendim gençken falan diye anlatıyodu, ben saz çalmıştır herhalde diye düşünürken amcamdan bateri cevabı gelmişti:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci.

      ha haa modern amca imiş :)

      Sil