25 Mayıs 2016 Çarşamba

RUH TEMİZLİĞİ 4


Temizlik için, önce neyi temizleyeceğimizi bileceğiz. Hangi olumsuz duygularımızı kendimizle ilgili, hangi sınırlamaları, yargıları. Başkalarının yargıları değil kendi yargılarımız. Başkalarının bizimle ilgili düşünceleri zaten bizi ilgilendirmez. Kendi düşüncelerimizi kendimiz seçeceğiz. Olumlu veya olumsuz düşünmek elimizde.

Temizlik yaparken zor da olda geçmişi silmek gerekiyor. Bağışlamak. Ve gelecek için de olumlu şeyler seçmek ve düşünmek. Kendimizi kabullenmek ve kendimiz olmak. Şimdi, bunun için, öncelikle olumsuz düşüncelerimizi saptamalıyız. “Başarısızım çünkü tembelim”, “Mutlu olamıyorum çünkü kardeşim bana sen mutlu olamazsın” diyor. Bu tür bir uzun liste yapabiliriz. “İş bulamıyorum çünkü iş yok”. Bunları yazdıktan sonra, bu sınırlamaları aslında bizim koyduğumuzu, bunların gerçek değil birer inanç olduğunu kabul etmeliyiz. “Dünya kötü”, “İnsanlar bencil”, “Ben zayıfım”, gibi bizim kendimizle dünyayla hayatla insanlarla ilgili bütün düşüncelerimizi bir yere yazalım, Elimizde kendimiz için bir belge olsun.

Sonra da, bu çıkarımların, yargıların, bizim gündelik yaşamımızdaki gücünü düşünelim. Bu noktada duygularımız devreye giriyor. Bunlar aslında kendimizle ilgili duygularımız. Çevre nedeniyle oluşan yargılarımızın bize hissettirdikleri. Şimdi, bütün olumsuz yargılarımızı belirledikten sonra, bunların bizi engelleyen duygular olduğunu anladıktan sonra, her şeyi unutup, bütün bu yargıları çöpe atıp, bağışlayıp ileriye bakıyoruz sadece. Bütün olumsuz duyguları serbest bırakmış oluyoruz. Bize olumsuz etki eden ve bizim de olumsuz etki yaptığımız insanları da affediyoruz.

Ve sonra da, yeni amaçlarımızı, hedeflerimizi belirleyebiliriz. Burda iki nokta var. Olumsuzlukları silince hiçbir hedefimiz olmadan da yaşarız, genelde olumlu bir anlayışımız olduğu için hayat ne getirirse yaşarız. Ya da, benimseyeceğimiz amaçlarımız olur. O amacı başardığımızı zihnimizde canlandırırız. Hedeften asla şaşmayız. Hedef olması bizi bütün olumsuzluklardan korur. Düşüncelerimiz o yönde yoğunlaşır ve sezgilerimiz de artar. Başarısızlık korkusu da olmaz böylece, reddedilme, onaylanmama korkusu da olmaz.

İstemek ve karar vermek gerekiyor. Ben kararlıyım dersek kararlı oluruz. Kendime güveniyorum dersek güveniriz.

62 yorum:

  1. Düşüncenin gücüne inananlardanım. Şartlar , hayatın getirirleri ciddi bir engel teşkil etmiyorsa iş beyinde biter bencede :) İnanmak , biriktirmemek , sabretmek ve kimseye küs kalmamak /uzatmamak bence işin formülüde ah bi uygulayabilsek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      bütün söylediklerin doğru işte :)

      Sil
  2. yazın öyle iyi geldi ki, iç ses gibi okudum. zira çok ihtiyacım var bütün negatiflikleri uzaklaştırıp sadece pozitif düşüncelerle çevrelenmeye. harika yazmışsın, karamsar, üzgün düşüncelerimden sıyrıldım, derin bir nefes aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yazının bazı bölümlerinde Osho'yu okuyormuşum gibi hissettim. Çünkü Osho'da olsa böyle derdi sanırım. diye geçirdim içimden.

    Bazıları bir bardağa bakıp bu bardağın yarısı boş, bazıları da yarısı dolu der. Çoğunlukla insanlar bu düşünceyle dolu tarafından bakmak gerektiğini düşünür.

    Hayır. Bu tamamen yanlış bir düşüncedir. Bu bardağın yarısı boş ve yarısı dolu diyebilmeli insan. Doluya bakıp da boşu görmezden gelirsek, içmek istediğimiz suyun aslında yetersiz olduğunu bardağı kafaya dikince anlarız.

    İnsan kendini ne başkalarından önemli ne de önemsiz görmeli. Çok ince bir çizgidir bu. Eğer bir tarafa fazla gidersen diğer taraftan bir şeyler eksilir.

    Geçmişi silmek mümkün müdür? bilemiyorum. Çünkü söz konusu yaşayan, düşünen ve üreten bir canlıdan, insandan söz ediyoruz. Ama affetmek her zaman en doğru ve güzel olanıdır.

    Yazı içindeki şu bölümü çok sevdim.
    ''Çevre nedeniyle oluşan yargılarımızın bize hissettirdikleri.''

    Çoğu insan bunun bilincinde bile olmadan yaşayıp ölüyor. Başklarının düşünceleri bizim hayatımızı öylesine aşıyor ki, kendi hayatımızı onların istediği şekilde yaşamaya başlıyoruz. Bu iğrenç durumun adını koyacak olsam, duygu virüsü derdim.

    ''olumlu bir anlayışımız olduğu için hayat ne getirirse yaşarız''
    ve işte tam da deep tone yi anlatan bir söz.

    Hayatın getirdiğini yaşa.

    Okuması keyifli ve düşündürücü bir yazıydı deep.
    Ellerine, kalbine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çıplak yazar.

      osho iyi tabii. krişnamurti ve d.t. suzuki var onları daha çok severim ama :) sölediklerin doğru evet :) hissettirdikleri. evet bak duygularımızla düşünüyoruz genelde :) başkaları evet malesef :) bak o cümle gerçekten de ben yani :) olumlu olup hayat ne getirirse yaşamak. iyi çözümlemişsin beni yaa :) du bakalım, bu yazı dizisini yorumlara dayanarak yazmayı düşünüyorum zaten. :)

      Sil
    2. Bunları düşün ve içsel devrimini okudum krishnamurti nin. Yalın ve güzel bir anlatımı var. Ben de severim :)

      Sil
    3. çıplak yazar.

      tımams o zaman :)

      Sil
  4. Valla o temizlik işini geçen sene eylülde yaptım. Ne var ne yok geçmişe dair sildim süpürdüm ,hayatımdan ruhumdan. Yoksa o düşünceler ve insanlar beni hayattan süpürecekti. Artık önce ben varım ve sonra da ben varım o kadar. Var mı ötesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafe tigris.

      iyi etmişsin doğrusunu yapmışsıın :)

      Sil
  5. Az çok beceriyorum bu temizlik işini :)

    YanıtlaSil
  6. Deep seni merak ediyorum. Her şeyden var sende. Kimsin acaba? Çok guzel yazmissin eline sağlık, kolay anlaşılıyor ve faydalı.. teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elçin biber.

      tımams du annatayım bi ara kendisimi :)

      Sil
  7. Ben yapıyorum bunu yaa ve etrafımdakilere de diyorum hep olumsuz düşünme, geçmişi peşinde sürükleme falan. ..

    YanıtlaSil
  8. Yazının son 3 cümlesine yürekten katılıyorum. Ama daha yukarıdaki paragraflarda yer alan "her şeyi unutup, bütün olumsuz yargıları çöpe atmak..." Hangimiz bunu başarabiliriz? Bilinçaltına yerleşen olumsuz duygularımız; korkularımız, başarısızlıklarımız, vefasızlıklar, affedilmeyenler...benzeri nice olumsuzluk. Etkisi azalır, şiddeti düşer belki ama tamamen çöpe atılamaz. Kendimizi çok zorlarsak gün gelir, yenide bizi rahatsız edebilir.
    Güzel bir yazıydı. Özellikle iki sözcük bence de önemli; "Bağışlamak", "kabullenmek"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      haklısın tabisi kolay değil ama o duygular hep yük bize :)

      Sil
  9. ke-sin-lik-le inandığım ve hayatımda uygulamaya çalıştığım doğrular bunlar. Bütün gün farkında olmadan ne kadar olumsuzluk ürettiğimi farkına vardığımda şaşıp kalıyordum ilk başlarda. Bu gerçekten hayatı değiştiren bir yaşam ve inanış şekli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      aferiiiiim sana işteeee oleeey :)

      Sil
  10. geçmiş hatıradır silinir mi hiç. acı tatlı ne varsa herşey hazinedir. geçmiş acı da olsa tatlıda olsa yad edilir. bazen hüzünlensekte geçmişi tatlı bir anı olarak anlatırız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. admin ömer.

      tamam tatlı hüzün serbest o zaman :)

      Sil
  11. Ahh o olumsuz düşünceleri bir çöpe atabilsek :( Bazen Poli geliyor görmezden gelebiliyoruz sadece ...
    Deep ruhum öyle yorgun ki bir temizleyebilsem :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyal medya kafe.

      ayy hadi temizleee :)

      Sil
  12. Etkilendim Deep
    Hep merak ederim ; geçmişi temizleyip silebilmek , affedebilmek .... Gerçekten de mümkün mü ... Bana hiç olası gelmiyor ... Polyannacılık ve olumlu yaklaşım yaparım ama bu bana göre değil sanırım ... Yapamıyorum ya da olabileceğine inanmak istemiyorum bilemedim ...
    Genelde yaşadıklarımı düşünür ve hayatın getirdiklerine göre yol alırım ... Dibine kadar üzülür göğe kadar sevinir zıplarım ... Ortam yok mu ne ....
    Yüreğine sağlık canım benim
    Bu arada başaranları tebrik ediyorum o ayrı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika.

      ay affet yaaa kendin için huzurun için :)

      Sil
  13. etiketlemeler ve otomatk düşünceler , bunlar da ufak egzersizlerle kaldırılablir. yerine güzel düşünceler konur.
    temizliğe devam cnım çok gzl yazmışsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      eveeeet devaaam :)

      Sil
  14. Ruh temizliğini maneviyatta bulanlardanım ne zaman bunalsam maneviyat her zamna iyi gelmiştir.Olumsuz düşünceleri içimden atabiliyorum böylelikte :) İçimde bir huzur oluşuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre yıldırım.

      iyi bir yöntem tabisiiiii :)

      Sil
  15. Şu dönemde ihtiyacım olan yazı... :)
    En önemli şeylerden biri ya bu hayatta "Başkalarına göre yaşamamak, başkalarının düşüncelerine göre yaşamamak" ama en çokta hataya düşülen... Kendimizi dinlememiz ve kararlarımızı kendi başımıza almamız gerekiyor, insan kendi amaç ve isteklerinden çok ayrı noktada olabiliyor sırf bu kaygılar yüzünden...

    Ve evet, gerçekten olumsuz geçmişi silip atmak ileriye bakmak lazım. Boş yere yer kaplayıp beynimizi dolduruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şüpheci karakter.

      eveeeet yapmalıııı işteeee :)

      Sil
  16. Kararlıyım. Kararlıyım. Kararlıyım. Ummmm kararlıyım. hissediyorum, olucek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      :) işte bu süpeeeer :)

      Sil
  17. Temizliğin önündeki en büyük engellerden biri dediğiniz gibi bağışlamak. Hem başkalarını hem de kendimizi. Bu sayede geçmişe takılıp kalmaktan da kurtulmuş oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      bağışlamak evet kilit sözcük :)

      Sil
  18. Tesbitlerinin hepsine katılıyorum temiz bir ruhta kin ve nefrete yer yoktur aklımızdan silip süpürelim ruhumuzu meşgul etmesine izin vermeyelim
    Ayrıca yeni logoyu çok beğendim deep :)

    YanıtlaSil
  19. Deriinnn… Derinlerdeki istiridyenin içindeki pembe inci bu konu. Ama gözüm şimdi izin vermiyor yazı başına oturmaya. Arkadaşımın tuşa değen elleriyle de tamı tamına anlatılıp yazılacak şey değil.

    Bunu da yazdırmayacaktım; ama affeden için sorun yok da affedilmek ihtiyacında olanlar için acı çekmek varsa diye düşününce… Acı çekilmesine bir insan olarak gönlüm razı olamaz. Tabii bu yalnızca genel konular ve kendim için geçerli. Ancak topluca yani geniş kalabalıkların aynı anda acı çekmesine sebebiyet verilmişse bu konuda bizim söz hakkımız olamaz. O acıyı çekenlere sorulmalı ve cevaba saygı duyulmalı.

    Asıl olan affeden olmak. Affedilen olmak mı? Ne zor… Kim kendini zorluklarda boğmak ister? Bakıyorum da yakınlarda öyle ciddi bir konu göremiyorum af edeceğim. Hatalar olmuştur bana, olmadı diyemem, insanın tabiatı malum. Yakınlarda dediysem senelerdir yani. Kendi adıma da zaten affa gerek kalacak şeylerin içinde hiç olmadım. Etrafımızdakileri kırıp dökecek şeyler belli. Neyin yanlış neyin doğru olduğu belli… Eğer bunlardan uzak kalmaya kendimize duvar örmek deniliyorsa, evet duvar ördüm belki de. Ama affedilmemi gerektirecek tek bir davranışım olmadı. Bana göre de değil böyle şeyler. Ben, affeden olmaya razıyım, affedilecek hatalar yapmaktansa. Çünkü bilirim ki hata yapmak, önce kendine hata yapmaktır. Çok rahatım bu yüzden ve kendimi insan hissetmemdeki en büyük etkenlerden biridir en yakınımdakilerden en uzaktakilere yanlışım olmaması...

    Eğer benim affedeceğim şey varsa, affetmek zor değil, affedilen düşünsün, değil mi ))) Affettim gitti o halde… Hiç öyle ağır yüklerin hamalı olamam yok birine düşman kesileyim de, olumsuz düşüncelerle bileneyim de… Hiç ha bire fotoğraf çeken, kuşların kafeste olmasına bile gönlü razı olmayan, okumaktan, yazmaktan baş kaldıramadığından gözleri çok çeken -ki bunda en büyük payın nazar olduğunu cümle alem biliyor )), artık ben de açık açık yazmaya cesaret edebiliyorum bu yüzden, neyse ki son nazarı da savuşturdum- biri fotoğraf makinesinin yükü dışında böylesi bir manevi yük taşımaya kalkışır mı? Kalkışmaz. Aslında her şeyi bilen bizim kız Derin )) bunu da biliyordur; yine de yazmış olayım!!!

    Affederseniz bir insan olarak insanca davrandığınızı bilir ve bunun hissettireceklerini hissedersiniz tek. Üstelik bir de af bile dilenmeden gelmişse sizden bu eylem. Ancak affedilenler tekrar tekrar affedilme durumuna düşerse -affedene karşı değil başka başka insanlara da olabilir-. hissedilecek şey olsa olsa üzüntü olur onun adına.

    O zaman “O zaten öyle” demekten başka şey kalmaz. Ki hiçbir olgun insanın kendisi hakkında bu izlenimi bırakmaktan mutlu olmayacağına eminim. Kimse kendisi için böyle bir izlenim bırakmasın ve en önemlisi de bunun “başkaları böyle diyorsa bana ne” baştan savma mantığıyla ayrımını yapabilsin. Çünkü güven, hayatın birçok ilkesinin temelidir. Her kavramın sağlığında güven yok mu? Bir de affetmek çok kolay. Affedilenin işi zor asıl, tekrar tekrar affedilen olmaması için.

    Offf Derin! Arkadaşım bir daha ziyaretine gelmeyecek böyle katiplik edecekse. O yüzden ne affetmeye ne de Allah korusun affedilmeye gerek kalmayacak günlerde olmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      anladım daaa nazarı anlamadım. son nazar mı. bunu bi ara annat yaz ama yaa :) kimlerin nasıl nazarlarıı :)

      Sil
  20. Ne güzel bir yazı! kaleminize emeğinize tespitlerinize sağlık:)
    blog keşif etkinliğinden geliyorum blogunuzu takibe aldım bende beklerim:') http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melek salman.

      hoşgeldiiin. görüşürüz ki yineee :)

      Sil
  21. Şu sıralar uygulamaya çalışıyorum Deep ama o kadar kolay değilmiş onu anladım, selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feride.

      kolay olsa herkes yapabilirdi .)

      Sil
  22. Ne kadar da doğru söylemişsiniz; kesinlikle düşündürücü ve çok güzel bir yazıydı. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şevval sarıtaş.

      pekiiiii hoşgeldiiin o zamaaaan :)

      Sil
    2. şevval sarıtaş.

      :)

      Sil
  23. Deep yazı pek güzel ama konuyla alakasız birşey soracağım.. Ben bu yazıları okuyorum ve okuduktan sonra yorun yapıyorum. Benim yorumlarım gelmiyor mu? Hayır gelmiyorsa buda ulaşmayacak zaten boşa yazmayayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur yağar.

      geçer geçer yaa :)

      Sil
  24. kin tutamam, küs kalamam, ama en zoru insanın kendini bağışlaması galiba...ama azimliyim onu da yavaş yavaş öğreniyom:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci.

      yaparsın yaaa nolcak yaaaa :)

      Sil
  25. kendi günahlarımı kendim çıkarırım rahip bey :DDD

    YanıtlaSil
  26. anladım :) benim için kaleme aldığın bu güzel yazın için teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      noluuur üzme kendinii :)

      Sil
  27. Başarı anını kafanda canlandırmak,bak bunu hiç düşünmemiştim.
    Belki bu bir motivasyon sebebidir.Ya da kendimize güvenmeye ihtiyacımız vardır.
    Yaşamak için bazı şeylerden arınmak ve unutturmak doğanın kanununda var.Eminim ki öfke kırgınlık azalıyor zamanla.
    Bu gerçeğe rağmen bir çok insan duygularını aldırmak isterdi yinede.Duygudan yoksun olmayı.
    Affetmek ileriye yürümek için güzel bir seçim.
    Kırıldıkça affetmek imkansızlaşıyor.Hani zor olan bu demek istediğim.
    Beyaz sayfa eksiliyor.Bir eskisi gitmeden bir yenisin eklenmesi.
    Örnek alıyorum hep aynı insan tarafından gün içinde bir kaç defa kırılabiliriz, günde bir kaç kişi tarafındanda. Birinin bir kaç defa kırmasıyla bir çok kişinin kalbini kırması arasında fark yok senin kalbin kırılıyor neticesinde ve birikiyorsun.
    Mesela hatasız kul olmaz diyor kimileri ikinci şans isteyip o şansı bulamayan var.
    Karşı taraf affetmekten yoksun olduğundan değildir bu tavrı, geçmişinden gelen kırgınlıklarından müsama gösteremez aslında.
    O kırmış bu kırmış evet bir kerecik hata yapmış birilerinin suçu ne ki başkaları kırdıysa ama herkes birer defa kırsa aynı kalbi bu canın dayanma olasılığı ne kadardır ki.
    Yani bir nevi unutmaya affetmetmeye yönelik bir girişimde bulunmak için insanın kendi emeği izin vermiyor, unutmak için zaman tanılmıyor. Hal böyle oluncada bir yerde buna dur demek zorunda kalıyorsun,duygularını aldıramayaacağına göre ya kötü oluyorsun yada hayatına insan almayı reddediyorsun.Damla damla su bardağı işte bu insanlık halleri.Birşeylerin gelişebilmesi için gel gör ki çokça zaman gerekirken az vaktimiz var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet tabii yaa motivasyon. düşün bak okulu bitirdiğini o çamaşır sucuyu geride bıraktığını hayal et okulun önünde elinde diploma :) ah evet ya duygusuz olmak iyidir bence çok rahat olmalı :) ah ah hadi unut ya bak yazın unutulur sıcakta geçmiş ne olmuşsa olmuş geçmişte unut boşveeer :) insanlara yakın durmamak daha rahat bi deee :) ay unutmaaa erasmusuuu :)

      Sil