30 Haziran 2016 Perşembe

MAHALLE İFTARI


Şehir boşalmaya başladı bile. Tatile gidiyor herkes ve şehri bizim gibi şehir sevenlere bırakıyor. Şehrin en güzel zamanları bu uzun bayram tatilleri. Böyle günlerde insan şehrin tadını çıkarıyor.

Gülsine, Buğlem ve ben sık sık iftar çadırlarına gideriz iftara. Yıllardır. Bu yıl da Üsküdar’da, Taksim’de, Beşiktaş’ta, Mecidiyeköy’de, Şişli’de toplu iftarlara katıldık. Çadırda, dışarda, camide, parklarda çeşitli toplu yemeklere katıldık.

Mecidiyeköy hep çok kalabalık oluyor. Yiyecekler çabuk bitiyor. Taksim, Beşiktaş, Üsküdar, Şişli’de herkese yetiyor. Beşiktaş’ta açıkta, sahilde, Taksim’de Gezi’nin karşısında, Üsküdar’da çarşıda, Mecidiyeköy’de metrobüs durağının orda, Şişli’de Şişli Camiinde oluyor iftarlar.

Ayrıca, sokak aralarında ve parklarda da oluyor. Sokak arasında katılmıştık. Parka gittik bu kez. Parka masalar kurulmuş, muhtarlık düzenlemiş yemeği. Kalabalıktı. Menü zengindi. Önce hurma ve zeytin, sonra çorba, daha sonra tavuklu pilav ve kıymalı pide, börek, en sonda da karpuz ve tulumba tatlısı. Bol su, ayran, kola. Yemekten sonra çay.

Dualar okundu, iftardan sonra da Fatiha. Keyifli sohbetler yapıldı. Sonra da macuncu geldi. Çocuklara macun dağıttı, biz de aldık. Umre, hac sohbetleri yapıldı. Geç gelenler vardı, onlara verdik yemeklerimizden.

Gece geç saatlere dek süren sohbetler ve sahur yemekleri de var birçok yerde ve camide. Biz onlara katılmadık ama. Sonra parkın ordaki çay bahçesi gibi bir yerde kupa maçı izlemeye geçti çok kişi. Biz de Türk kahvesi içmeye geçtik.

44 yorum:

  1. Hayatı akışında yaşamak tadını çıkarmanın en iyi yolu oluyor bazen. Çok müdahale edip, böyle de yapmalı şu da olmalı dediğimizde özü gidiyor. Kendi halinde kalmak en azından içinde bunu korumak lazım, çok kalabalık olmayı her zaman sığdıramıyoruz. Anlattığın sade ve derin ramazanını Allah kabul etsin. Kitap okuma sayımı (sana yetişemesem de) arttırmak sade ve derin kendimle daha çok vakit geçirmek istiyorum ben de. Çok selam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      hayatı geldiği gibi yaşamak iyidir yaa :)

      Sil
  2. Hayırlı Ramazanlar, mutlu bayramlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      sana daaaa :) bayram için baklava yapcan mıııı :)

      Sil
  3. Deepp ne güzel anlatmışsın bütün iftar çadırlarını dolaştım seninle :) o böreğin, o kahvenin tadına baktım. Allah kabul etsin dualarınada ortak oldum izninle :) Bide şehir kalabalık olmadığında bende daha çok seviyorum. Ama nasıl ikilem değil mi? İftarı kalabalık, şehiri sakinken seviyoruz =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      nerdesin yaaaa :)

      Sil
    2. Deep, yokum ortalarda pek. Keyfim de pek yok 😐 öyle işte.

      Sil
    3. zehra ertuğrul.

      peki. ama kötü şeyler yok ama demiii yaaaa.

      Sil
    4. Ama buna nasıl cevap vereceğimi bilemedim ki şimdi 😢

      Sil
    5. zehra ertuğrul.

      tamam üzülmeyin. bişi sölemek isterseniz yazabilirsiniz. yayınlamam ki. veya bakın yanda feys ve twit var benim. ordan da söyleyebilirsiniz. umarım bütün olumsuzluklar geçer kiii. öncelikle sağlıklı olun amaaa :)

      Sil
  4. Süpermiş ,ne güzel ,gençliğin ve bekarlığın tadını çıkarıyorsunuz işte,rabbim kabul etsin.İyilerin yüzü suyu hürmetine ülkemi kötülerden korusun.Bayramlarımız bayram olsun 😍

    YanıtlaSil
  5. Hiç öyle iftar yapmak için dolaştığımı hatırlamıyorum.Hayırlı iftarlar olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      çok keyifli ama yaaa :)

      Sil
  6. Ramazanin cok keyifli gecmis...(son üzücü olaylari saymassak)
    Imrenmemek elde degil..
    Iftar gec oldugu icin uykum kacti bloguna geleyim dedim...Hayirli Ramazanlarin olsun...Keyifli iftarlarinda :) sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      heeey seni görmek ne güzeel :)

      Sil
  7. Yemin ederim pidelerin kokusunu duydum...

    YanıtlaSil
  8. İyi bayramlar dilerim şimdiden Deep. Gerçekten de, İstanbul'u bayramda çok seviyorum. Tadı o zaman çıkabiliyor maalesef ki. Trafik yok, kargaşa yok. Ferah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul hanımefendisi.

      öyle vallaaaa :)

      Sil
  9. ne güzel yapmışsın çok zevklidir mutlaka..

    YanıtlaSil
  10. SEVGİLİ DEEPİM KADİR GECEN MÜBAREK OLSUN :)RAMAZANIN NEŞESİ BERABERLİĞİ BU KADAR SADE VE AKILDA KALICI MÜKEMMEL ANCAK BENİM CANIM DEEPİM ANLATABİLİRDİ...YAZINI OKURKEN YANINIZDAYMIŞIM HİSSİNE KAPILDIM NİCE RAMAZANLARA İNŞALLAH KUZUM BU GECE DUALARINDA BENİDE HATIRLA CANN SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluklar sokağı.

      senin deeee. dua ederim tabeeee :)

      Sil
  11. Allah kabul etsin. Dediğin gibi İstanbul sevenler için sakin İstanbul büyük nimet. İftar organizasyonları da gayet güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      boş istanbul iyidir :)

      Sil
  12. Eşim çok istedi ama bir türlü gidemedik bir toplu iftara...şimdi okuyunca yine çok hoşuma gitti, Allah kabul etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebru bayrak.

      başka sefere gidersiniz çok keyifli :)

      Sil
  13. Ne güzeldir o iftarlar. Ne lezzetli. Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      eveeeet :)

      Sil
  14. Ne güzel sohbetleri de paylaşmışsınız...:)))

    YanıtlaSil
  15. İstanbul'lu olmak böyle birşey.
    Siz şimdi akşam ışıl,ışıl FESHANE 'YE de gitmişsinizdir.
    Karagöz-hacivat belki Keloğlanı yada Meddahı seyretmeye.
    Ne diyelim iyi seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      feshane ne güzel eveeet :9

      Sil
  16. Biz de bugün dışarıda yaptık iftarı ama toplu iftarlardan değildi tabi hiç katılmadım da böyle bir şeye sanırım kalabalık sevmediğimden , hayatın tadınııı çıkartt güzel bir sosyalleşme ollmuşş , nice güzel günlerinde olsun böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merolina sarrest.

      senin daaaa ciciii :)

      Sil
  17. Mahalle iftarlarını çok severim. Hatta geçen hafta bizim de oturduğumuz mahallede ev sakinleri toplanıp iftar verdiler. Yola masalar, sandalyeler dizildi. Herkes kolektif çalışıp yemekler yapıldı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beetle.

      ne güzelmiş yaaaaa :)

      Sil
  18. Ramazan güzeldi, geçti gidiyor. istanbul un ramazan güzelliğini de tahmin ediyorum ama memleketimde ayrı güzel oluyor. Yolda ölmez kalirsak, iftara anneme misafiriz artık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlu kalem.

      iyi geçti mi dün akşam iftaaa :)

      Sil
  19. evden çıkmak istemiyorum ki dşarda iftar yapayım oyyy çok sıcak :D

    YanıtlaSil
  20. Ramazan bayramlar bir yaş günü olsun hani insan için önem taşıyan günler sıradan olmayıpta farklı birşeyler olunca o günlerde okadar güzel kazınıyor ki beynine.
    Örneğin ilk defa evden uzakta sahura uyandım ya bu yıl kendim iftar yedim.Ramazanın ilk günü annemle Kırşehirdeydik akşamında gitmişti bende Ramazanın ikinci gün halsiz düşmüştüm iftar bile yemeye takadim kalmamıştı sırf tansiyonum çıksın diye şerbet ve ayranla geçiştirmiştim sahura arkadaşlarım birşey yapmayayım diye yanlarına çağırmışlardı üçüncü günde çadırda yemiştik hava buz gibiydi yemekleri yurda taşımıştık dördüncü günde istanbulda geçmişti bazen sadece hikayeden ibaret gibi geliyor hatıralarımız dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ne güzel bu hatıraların yaaa, hele de çadır ve yemekleri yurda taşımak. işallah hikaye devam edecek işteeee :)

      Sil