28 Temmuz 2016 Perşembe

KUTUP SOĞUĞU



Arnaldur Indridason

Bir Reykjavik Polisiyesi

Sesler, Sular Çekildiğinde adlı romanlarından tanıdığımız Indridason’dan yine ustaca bir klasik polisiye. Gerilim, aksiyon yok, sadece olaylar var bu soğuk ülkenin az nüfuslu şehrinde geçen romanda.

Tayland kökenli küçük bir oğlan öldürülüyor. İlk anda hemen ırkçılık düşünülüyor. Irkçılık demek bile zor çünkü artık ırkçı sözler bile bir suç Avrupa’da, aşağılayıcı konuşmak bile bir suç. Irkçılık ve çocuk tacizi hemen ilk akla gelenler.

Olay elbette bizim Erlendur’a veriliyor. Erlendur, hayatla başa çıkamayan bir polis. Karısı gidiyor, çocukları gidiyor. Çocukları ile iletişim kurmayı beceremiyor. Duygusal ilişki kuramıyor. Yalnızlık düşkünü. Zaten evde de durmuyor. Cinayet peşinde hep.

Çocuğun katilini ararken bir de kadın kaybolur. Huysuz Erlendur kayıplara karşı hassastır çünkü kardeşi bir zamanlar karda kaybolmuştur ve Erlendur bu olayın halen üstesinden gelememiştir.

Kuzeyde, karda kışta, donda fırtınada, Erlendur ve arkadaşları iki olayın peşine düşerler. Bu cinayetler de olmasa Erlendur nasıl zaman geçireceğini bilemez.

Indridason’dan kusursuz polisiye. Sakin, sıradan, hayat gibi.

Not:3/4

36 yorum:

  1. İnsan bir takım sorunlarını başka meşguliyetlerle kapatmaya çalışıyor. O sorunları görmezden geliyor bir nevi. Kendi istediği gibi mi yaşayacak ki, bu yanlış da olabiliyor; yoksa sorumluluklarına sahip mi çıkacak? Hayat zor vesselam.

    YanıtlaSil
  2. Ben hala Sesler ve Sular Çekildiğinde'ye başlayamadım Deep. Bu ara elim bir şeye gitmez oldu, bi kendime gelmem şart. Kutup Soğuğu'nu da not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı rujlu blog.

      sonbaharda başlarsın artık üzülmeee :)

      Sil
  3. Ben bu aralar çocuk kitapları okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      en güzeli yaaaa :)

      Sil
  4. Böyle kitapları nerden nasıl buluyorsun hiçbir fikrim yok ama iyi ki buluyorsun çok güzelmiş (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep.

      rastgele seçiyom yaa kitapçılardaan :)

      Sil
  5. Sesler'i oluyup ben de yazdım blogda, alıştığımız polisiyelerden farklı. Sanırım iklimin çok etkisi var bu karakterlerin oluşmasında.

    YanıtlaSil
  6. bu tarz polisiyeler çok hoşuma gidiyor bunu görmemiştim alayım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      çok seviyom ben deee :)

      Sil
  7. Polisiye kitaplarına başlamalıyım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyah adam.

      sesler adlı kitaptan başlayabilirsin kii :)

      Sil
  8. Böyle sıcaklara yakışan bir kitap adıymış.

    YanıtlaSil
  9. Evet okusam iyi olur,bu aralar,
    Kafamı farklı konularla ilgili kitapla dağıtmak iyi gelecek.
    Teşekkürle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      aa iyidir farklı şeyler okumak :)

      Sil
  10. Huysuz Erlendur'a kolay gele... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      oku bak ne güzel yaa :)

      Sil
  11. Arnaldur Indridason'ın hikâyelerinden güzel filmler çıkmıştı. bu tarz polisiye kitaplara bayılıyorum. Erlendur karakteri bana biraz, jeffry deaver'ın saatçi kitabında ki bir karakteri hatırlattı. o da evine kapanmış eski bir dedektifti, saatçi davasıyla birlikte olaya geri dönüş yaşamıştı. Elendur beyimizi listeme ekledim, yarınki kitap alışverişimde umarım ilkten rafımda, sonrada zihnimde yer edinecek. bu arada dün gece guguk kuşunu izledim deep. yayınladığın filmler listesini bilgisayarıma kaydedip, kendime ufak bir yaz geceleri film kuşağı yaptım. filmde jack nicholson'ın oynadığını bilmiyordum, görünce vay canına dedim. ve nedense ilkten karakter aklıma Joker'i getirirken, Nicholson'ın oyunculuğu ile artık, başka bütünleştirdiğim birisi daha oluştu aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      ne güzel düşünceler bunlaar :)

      Sil
  12. Bu tür kitapları çok severim :) o kadar çok kitap var ki hangisini okucam bilemiyorum!
    Teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      haklısın yetişilmez kitaplara :)

      Sil
  13. Aynı soruyu çok almış olabilirsin.

    Deeptone, hızlı ve verimli okuma alışkanlığın hakkında yazar mısın bir gün?

    Hayranlıkla takip.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve içer miyiz.

      çok hızlı okumuyorum ki. romanları saatta 50 sayfa okuyorum. bir akşamda bir roman bitiyor. kitaplar filmler müzikler en sevdiğim şeyler. hep bunlarla ilgileniyorum. yalnız yaşıyorum. o zaman kolay oluyor ya her şey :)

      Sil
  14. Deep çok güzel de yeni kitap aldım ben o da seri yani onları okuyacağım önden bu arada seni mimledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      onları oku mademsi pikiş :)

      Sil
  15. Orda burda yalnız yaşıyorum deme, teyzos gibi;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar 006.

      haklısın valla ben de hep diyom :)

      Sil
  16. Ben de Hipnoz diye bir kitaba başladım, farklı yazarları da okuyacağım artık gerilim polisiyede :D
    Grangé'ın yeni kitabını okumadım henüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      hipnoz güzel gibi duruyo. bi de hipnozcu var o çok iyi :) e oku artık farklı yazarlar azcık :)

      Sil
  17. Geçmişinde acıları olanlar gelecekte yeni bir mutluluk kurmaları zor oluyor işe veriyorlar genelde kendilerini öyle insanlar.İşlerinde çok başarılı olan insanlarda hep böyle birşeye rastladım gerçek hayattada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hımm evet ya napsınlar de miii :)

      Sil