20 Temmuz 2016 Çarşamba

RESİM ANALİZİ 5



Bizim ünlü dahi Michel Angelo gitmiş ünlü Sistine Şapelinin tavanına fresk yapmış. Ne fresk ama. Nefresk. Tavanda. Yani önce yerde yapıp, sonra, tavanı yerine koymuyor. Tavanda yapıyor. Bu tavada yapmaya benzemiyor tabii.

Bu resimleri bırakın boyamayı, acaba nasıl çizdi tavana? Ya şöyleeee. Michel Angelottii bu kocaman resmi yerde yapıyor. Sonra duvar kağıdı gibi tavana yapıştırtıyor olmalı. Derby yapıştırıcı ile. Derby yapıştırıcı, boya malzemeleri satan dükkanlarda satılıyor. Michel Angel de boyacı sayılır. Ressam boyacı. Her zaman gittiği dükkana gidiyor.

Dükkan sahibi yakın arkadaşı Leonardo Vadinci diyor ki, Derby kalmadı, tinerciler hepsini aldı. Derby kokluyorlar ya insanlar, ucuz kafa bulmak için, ucuz kafa yok tabii, ucuz yoldan kafa bulmak için, ucuz yol yok tabii, kafa bulmayı ucuza getirmek için. Kocaman bir Derby altı lira.

Neyse, bizim Michel, şapele gidiyor, başka yapıştırıcı kullanıyor. Michel bu resmi, tavanda bir iskelede yapıyore, yıllarca, yatarak yapıyor, yani Michel Angelo yatarak para kazanıyor. Tavanı boyaması için tavana bakması gerekiyor. Bunun için de yatıyor. O resim yaparken, yukarı yemek çıkarıyorlar. Hastane yatağı gibi bir sistem var. Micheli biraz kaldırıp ona şapel yemeği veriyorlar. Şapel mutfağı. Çok meşhur o zamanlarda.

Ancak Michel, ikide bir uykuya dalıyor, alttan iskeleyi sallıyorlar, daha çok uyuyor, ninni gibi. Bu fresk yıllarca sürüyor. Bir de bu freskte bir dolu insan var. İnsan figürü dolu. Tabii bunun için bir dolu model kullanıyor. Şapel dolup taşıyormuş onun için. Modeller, Michel, kendilerine bakıp tavana çizsin diye iskeleyle tavana çıkıyorlar. Zaten bu iskele yöntemi daha sonra teleferik düşüncesini doğuruyor.

Her çıkan model, iskelede ayakta duruyor tabii. Michel yatar durumda çünkü. Model biraz hareket etse iskelenin dengesi bozuluyor, düşüyorlar. Onun için aşağıya da branda germişler, çünkü Michel sık sık düşüyor yere, yatar vaziyette. Trambolin düşüncesi de öyle doğuyor.

44 yorum:

  1. Bak bak bir tavan freski ne icatları doğurmuş:)) yine süper olmuş Deepcim, eline sağlık:) Bu arada bildiğim kadarıyla Sabiha Bozcalı restore etmiş Sistine Şapelinin fresklerini..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      sabiha bozcalı. duymadım hiç :)

      Sil
  2. Çok güldüm okurken.Ben de yağlı boya tablo yapıyorum ama hiç böyle düşünmemiştim resimler hakkında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      yaaaa iştee :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      yaaa hep sen mi komiklik yapcaaan :)

      Sil
  4. Trambolini icat edenlerden (Michel) allah razı olsun. Salonumun baş yapıtı. Eluşka nın vazgeçilmezi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      eluşka sadece şeker değil zevkli de demek kiii :)

      Sil
  5. Resimleri yapanlar, yorumlayanlar kadar uğraşmıyordur herhalde. Kuyuya atılan taş misali.

    YanıtlaSil
  6. Sen tam bir kaçıksın :)

    YanıtlaSil
  7. icatları bilmem ama fresk bir harikadır..

    YanıtlaSil
  8. Ahahah ne kadar tatlı yazmışsın ya senaryo bence tam uyuyo.Kafamda canlandırdım da :D İlahi sen yok musun :D

    YanıtlaSil
  9. Çok komik yazı. Boyacı Michel Angelo yatarak para kazanıyor :):)

    YanıtlaSil
  10. İhtiyaçlar icatların anasıdır mı desek bu durumda? :D

    YanıtlaSil
  11. İlahi deeptone. Ülkecek garipleştik mi ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün aydın.

      sıcaktan benimkisiii :)

      Sil
  12. Bir an seni Michel Angelo ile karşılıklı konuşurken düşündüm Derincim. Ben de gizlice dinliyorum diğer blogger arkadaşlarla; ama gülmekten konuşmalarınızın çoğunu anlayamıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ha haaa öyle olurdu valla. micheli gülmekten iskeleden düşürürdüm :)

      Sil
  13. Atlamışım. Unutmadan,
    Zaman yolculuğunda senin o çağa gitmeni yeğlerdim. Cep telefonu, televizyon, motorlu taşıtlar, asansör filan; hepsi hepsi neyse de film, dizi, müzik hatta internet ortamındaki bilgi ve alışkanlıklar olmadan, onlardan bahsetmeden nasıl geçerdi o sohbet meraktayım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hımmm. ne olacak bu memleketin halini konuşurduuk :)

      Sil
    2. Cevapları beğendim. Ben kendi soruma cevap bulamazdım. Sanırım sarı ile siyah renkli boyalar karışınca yeşil elde edilir filan gibi şeyler konuşurdum...

      Sil
    3. acemi demirci.

      hıhım evet macenta yeşili sonraaa non figüratif resim filan annadım :)

      Sil
  14. Ne kadar eğlenceli yazıyorsun. Hem eğlendirici hem öğretici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      öyle miiiii sayideeen deee :)

      Sil
  15. Derby yapıştırıcının etkisiyle modeller bir hoştur, verdikleri pozlardan da belli. Hepsinde aynı baygın ifade ve artan düşmelerden sonra Michel Angelo yapıştırıcı sponsorunu değiştirir. Kokusuz bir ürün kullanmaya başlar ama onun resimlerini özgün kılan modellerinin o halleri olduğundan eskisi kadar iş yapamaz. Nasip... Yazıdan sonra bunları düşündüm, şu an çok uzun yıllardır eğitim verilmeyen küçücük bir köy okulundayım. Çünkü internet burada iyi çekiyor. İnterneti değil ama herkesi özledim. Çok sevgi, çok selam...

    YanıtlaSil
  16. Okurken gülümsettin Sunbaee. Allah seni napmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      şiriiiin senii :)

      Sil
  17. Hiç böyle hayal etmemiştim,hep de merak ederdim.
    İyi oldu bunları öğrendim,bundan böyle bu tür frekslere bakarken gülmekten,inceleyemeyeceğim kesin.

    YanıtlaSil
  18. michel in kemiklerini sızlatma yahu ne zorluklarla çizmiş onu böyle bi bakınca iinsan tekrar bakıyor tekrar tekrar şapel benim evim olsun isterim valla sırf bu yüzden üç boyutlu gibi kolonlara çizmiş ya öyle gözüküyor o yüzden keşke tekrar gitseem :)
    (o bak dediğin resim bu resim değil mi tarihler bunu gösteriyor :P)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      gidersin yaaaa geneee nolcaaak :)

      Sil
  19. senin gözünden dünyaya bakmak isterdim çok pozitifsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      sen de öylesiin ki ama bazen çevren üzüyo seni positif olmayanlar üzebiliyooo seniiii :)

      Sil
  20. Canım yorum bırakmışsın gördün mü son yazımı diye, yorum yazdığın tarihe baktığımda son yazın bu sanırım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde altunbaş.

      bi daha yazcam seniiii :)

      Sil