10 Temmuz 2016 Pazar

SEVMEK DOKUNMAKTIR



Desmond Morris

Desmond Morris bir zoolog ve bir üçleme kitap serisi var. Çıplak Maymun, İnsanat Bahçesi ve Sevmek Dokunmaktır.

Adı üstünde kitabın. Dokunmanın önemini anlatıyor. Bebeklikten başlayarak dokunma ve dokunulma gereksinmemizi gösteriyor bize.

Dokunma gereksinimini gideremeyince neler yaptığımızı da anlatıyor. Dokunduğumuz birçok nesne aslında dokunma dokunulma eksikliğini doyurmak için diyor. Sigara, tespih ve benzeri nesneler.  Kedi sevmek, dans etmek, el sıkışmak.

Yazar, neyi neden yapıyoruz, her gündelik davranışımızın nedenini gündelik yaşamdan örneklerle gösteriyor. Sevgi boşluğunu nasıl dolduruyoruz?

İnsana merak duyanlar için bir temel başvuru kaynağı.

Şaşırtıcı gerçekler.

Not:4/4

45 yorum:

  1. Özellikle görme engellilerde bu duygu çok baskın. Dünyayı daha çok dokunarak algılıyorlar. Beren Saat ve Uğur Yücel'in birlikte oynadıkları "Benim Dünyam " filmi çok güzel bir örnektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ay evet doğruuu, öyle olmalıı :)

      Sil
  2. Ben de var bu kitap :) Yıllar önce okumuştum ve tavsiye ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      sen de öğütlüyosan o zaman evet sağlam kitap :)

      Sil
  3. Şu sonradan çıkan zikirmatiklerden ziyade, eskiden beri kullandığımız tesbihleri sevmemin sebebi bu olsa gerek.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzelmiş anlattığı şey :) Hemen okumalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep.

      çook önemli kitap yaaa :)

      Sil
  5. Çok ilginçmiş gerçekten konusu. Merak ettim. Bilgilendirme içi sağol Deep :)
    Bu arada ne var ne yok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      çok etkileyici kitap. heey iyiyim sen nabıyoon :)

      Sil
    2. Ben de iyiyim işte. Yatay geçiş işiyle cebelleşiyorum anca :D

      Sil
    3. karga ve kız.

      hadi hayırlısı yaa :)

      Sil
  6. Hemen sepetime ekledim, paylaşım için teşekkür ederim;)

    YanıtlaSil
  7. Bir kaç tane alıp eşe dosta dağıtmak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      evet valla öğrensin herkesler :)

      Sil
  8. İlgi çekici bir adı var kitabın. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      içi de çok ilginç :)

      Sil
  9. İlgi çekici bir konu. Bilimsel tarzda anlatmıyorsa okunur :)

    YanıtlaSil
  10. Aaaaa bu tam benlik biliyo musun :) benim sevdiceğim de bana 'dokunmak sevgi gösterimidir' diyordu hep, tabi beni tuşa getirmiş oldu böylelikle :D ben de kollarına uçtum :) ne güzel bi şey yaa :) süper bir öneri, ev kitap dolacaaaakk!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      erkekler dokunmadan sevmeyi bilmez ki zaten :)

      Sil
  11. Yaz ayında napılır kitap okunur :D

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Hadi sürpriz yapim .... Duygudan Seç. sevgiler

      Sil
    2. hira dörtmevsim.

      heeey. hoşgeldiin. anladıım. ama yorum kutunu değiştirsenee :)

      Sil
  13. Ben çok fazla dokunan bir anne bile değilim. Kızımın dokunulmaya ihtiyaç duyması hep şımarıklık gibi gelir. Şimdi kendime kızdım. Ama elimde değil napim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      kızın sarıl çok çok yaa :)

      Sil
  14. oldukça ilginç bir kitaptı, insanat bahçesini de okumuştum, o da güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      üçünü de okudum güzeller yaaa :)

      Sil
  15. İlgi çekici bir kitaba benziyor. :)

    YanıtlaSil
  16. parmak uçlarıyla tadına bakmak gibi hayatın, dokunmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve içermiyiz.

      evet işte ondan ondan :)

      Sil
  17. Çocukları çok severiz neredeyse hepimiz. Ve ilkten başlarını okşar ya da yanaklarından ne denilirdi, işte alırız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bahçe makasııı :)

      Sil
    2. Çokkk beğendim. Ben severim böylesi cevapları.

      Nasıl hatırlayamadıysam. Elimde gezip duruyorum o makasla. Sol elimi de haşat etim. Su topladıııı :((

      Sil
    3. acemi demirci.

      çok çalışmaktan tabii, geçmiş olsuuun.

      Sil
  18. 3 kitabı da not aldım , bakalım :D

    YanıtlaSil
  19. Dokunmanın anlamı ne büyük şey geldi aklıma Temple Grandin filmi o sarılma makinasi filan kitaptaki açıklamaları merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      temple grandin. evet yaaaa :)

      Sil