24 Temmuz 2016 Pazar

TAŞ USTASI



Camilla Lackberg

Buz Prenses, Yabancı, Vaiz ve Taş Ustası. Lackberg, günümüzün en iyi polisiye yazarlarından. Kendisi yazarlık kursu alarak yazar olmuş ama şimdi herkesin sevdiği biri oldu. Üstelik, polisiyeleri kendi doğduğu kasabada geçiyor hep, Fjallbacka, İsveç.

Sevgili polisimiz Patrick başrolde yine. Patrick’in aile hayatını yakından biliyoruz. Bir yandan iyi bir aile olmak, evinde olmak isterken, diğer yandan da katillerin peşinde koşması gerekiyor. O kadar sakin sessiz bir kasaba ki yaşadıkları, cinayetler olması hiç beklenmedik. Cinayetler de hep geçmişten kaynaklanıyor.

Bu kez de bir küçük kız öldürülüyor. Ufacık yerde herkes birbirini tanıyor zaten. Patrick ile hepsi de komşu. Böyle bir ortamda cinayet olması çok saçma. Ancak oluyor işte. Hırs, gurur, intikam her an her yerde. O soğukta nasıl da üşenmeden cinayet işleyebiliyorlar ki.

Taş Ustası, geçmişten gelen inanılmaz bir sır ve intikam öyküsü. Lackberg, durgun kasabada, sakin insanlar arasında ve dört kitaptır tanıyıp benimsediğimiz aynı insanlar arasında gerçekleşen ölümler ve nedenlerini mükemmel bir dille anlatıyor.

Mutlu eden güvenilir yazar.

Not:3/4

38 yorum:

  1. Çok merak ettim, almak istediğim kitaplara not ettim. Teşekkürler Derin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      bu yazar çok iyi. buz prenses'ten başla ama :)

      Sil
  2. Bir Sherlock vakası yanı..Bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miss lovebird.

      şerlok kadar zeki ve titiz değil :)

      Sil
  3. Sen,bu kadar kitap,dergi,film önerisi koy biz de okuyamasak bile +1 yapalım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      peki peki :)

      Sil
  4. Sırlı şeyleri okumak sürükleyici oluyor. Severim. Bir de kitabın sonuna varmadan sonu çözme huyum var. Şikayetçi değilim gerçi akıl yürütme mi demeli bu durumdan. Çocukken büyüklerin bulmacalarını hep ben çözdüğümden oyun oynar gibi bir okuma çıkıyor sırlı, gizemli kitaplar eldeyken. Kırk yılda bir belki yanılırım sonuçta.Doğru tahminlerde daha bir keyifli oluyor son sayfa. Gerilim filan değil de sırlı mırlı ROMANLAR güzel okunuyor :) Dan Brown okudum bu yüzden çokça. Ne çok sır varmış büyüğünden küçüğüne. Yazılanlar bu kadarsa yazılamayanları düşünemeyiz bile galiba. iyi ki varmış da okuyoruz diyelim bari :)

    Bu listeler benim için pek bir değerli. Yine elbette kitapçı raflarına bakıp kitap dizilişleriyle gözlerin şenlenmesi vazgeçilecek bir şey değil; ama en azından ne almalı araştırmasına gidilmeyeceğinden zaman kaybı da olmuyor. Biraz, vakit nakittir kazanımı oluyor bizler için burası Deep. Teşekkürler. Kitaplar bizi biz de kitapları kazanmış oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      dan brown sırlı yazmak için yıllarca araştırma yapıyor ve sistemli çalışıyor :)

      Sil
  5. Polisiye romanları eğer yazar akıcı bir şekilde yazmışsa harika ama edebiyat romanı gibi betimlemeyi uzatırsa abbıııı çekilmez oluyo :D

    YanıtlaSil
  6. Daha önce de böyle bir yorum yapmıştım sanırım ama yine yapacağım. :)
    Genelde bu cinayetler hep küçük kasabalarda mı oluyor nedir? Bulgu bilim dedektifleri diye bir dizi belgesel izlemiştim. Dedektifler gerçek cinayet hikayelerini anlatıyorlardı. Canlandırma da vardı. Burada da genelde tahmin edilmeyen küçük kasabalarda işleniyordu cinayetler.

    Ben bunu şuna bağladım kendi aklımca. Köy, kasaba gibi yerlerde insanlar birbirleriyle daha çok haşır neşir olup daha sonra da araları bozuluyor bir şekilde. Tabii bu benim görüşüm. İnsanları gereksiz konuşmaları, üzerlerine vazife olmayan konulara burunlarını sokmaları beni hep sıkmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      tüm suçlarda bir birinci kural var. suçlu her zaman en yakındadır. gerçekten de böyle. genelde aile ve komşulardır suçlu. cinayet hırsızlık birinci derecede yakınlarda oluyor. suç en kolay öyle işleniyor. çıkar çatışması hep en yakınlarımızla oluyor. insan böyle bir varlık :)

      Sil
  7. ilgi çekici bir polisiyeye benziyor. Bide katil içlerinden birisi gibi ve sürekli tahminler yürütmek filan eğlenceli bir kitaba benziyor. Okumayı düşünüyorum. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      bu yazara "buz prenses" ten başla :)

      Sil
  8. Çok ilgimi çekti ya konusu çok hoş okuyacak kitap listesi kabardı ya artık başka zamanlara ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      iki yıl sonraaa esraaaa :)

      Sil
  9. Ayy polisiye bayilirimmm. Hemen not edeyim yazari belki kütüphanede vardir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya soygül.

      hadi işallah :)

      Sil
  10. Buz prensesı okumuştum çok da begenmistim. Kuzeyin herseyi güzel yahu,daha önce de söylemiştim sanirim:)

    YanıtlaSil
  11. sanırım bunu okumadım ama vaiz ile buz prenses süperdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      dört kitabı oldu çevrilen :)

      Sil
  12. Kadının hayal gücü koşturuyor, bize de okumalar düşüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      valla bu yazar favorilerim arasındaaaa :)

      Sil
  13. merak ettimnmmm hemen yarın bi bakayımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mervenin peşinden.

      çok iyi yazar yaaa :)

      Sil
  14. İsveç polisiyesi okumalıyım bi tane... not alayım:) bu arada sen profil resmini değiştirdin mi? daha kırmızı olmuş sanki?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      valla bi sen fark ettin :)

      Sil
    2. Iste bunu demeni bekliyordum:))

      Sil
    3. eren o.

      seni kutluyoreeee :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      çok iyi yazar buuuu polisiye seviyosaaan :)

      Sil
  16. Hem iyi aile babası olmak hemde katillerin peşinde koşmak,pek olası ihtimal değil :)
    Bir de şu yazarlık kursu alma şeyi takıldı kafama yani yazım kurallarından başka nasıl bir yararı dokunuyor böyle kursların,sonuçta insanın ilhamını yöneten bir sistem olabilir mi.Kurallara sığdırılan uyulan yazılar sanki yazmaktan alıkoyuyor gibi geliyor bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ya bak genel olarak roman yazmayı öğretiyorlarmış. kendini okutan roman yazmayı. belli teknikleri varmış. :) mesela işte bikaç sayfada bir olay yapcan veya işte heyecan koycan ya da merak veya gizem. mesela dan brown ve jean christophe grange böyle çalışıyor :) bol bol araştırma, belge filan. :)

      Sil
  17. inan ki deep; epeydir girmediğim için okumadığım gönderilerden birisini rast gele açıp bakayım dedim, bir de karşıma ne çıksın. polisiye! olayların yaşadığı bir kasabada geçmesi de ayrıca hoşuma gitti. biraz da stephen king'i andırdı. malum, onunda kurgularının büyük çoğunluğunda olaylar maine'de gelişir ki; bu king'in kitaplarını sevme nedenim olup çıkmıştı. elbet, hayat gücü bambaşka bir kavram, başkasının düşlerinin kalemin iziyle buluşup, o izleri takip etmek hayranlık verici olsa da, gördüklerini hayaliyle buluşturması daha da ilgi çekici geliyor bana. bir kitabın sayfalarına gömüldüğüm an, cidden öyle bir yer var mıdır acaba düşüncesi zihnimin içinde dolanıp duruyor. bu nedenle läckberg'ü sevebileceğimi düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      lackberg'i çok seviyorum. hadi oku sen de sev. king evet haklısın :)

      Sil
  18. Not aldım kitapları ve yazarı. Bakalım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      ooo bu iyiii yazar favorilerimden :)

      Sil