20 Ağustos 2016 Cumartesi

SİYAH İNCİ



Anne Sewell

Okumaya doyum olmayan bir edebiyat klasiği, aynı zamanda bir çocuk kitapları klasiği.

Çok tatlı bir filmi de olan bu eşsiz roman Siyah İnci adlı bir atı anlatıyor. Black Beauty. İyi yetişmiş, iyi beslenmiş bir at, güzel de.

Yazar da atları seven bir insan. Fiziksel rahatsızlığı nedeniyle atlara hep ihtiyacı olmuş ve bu nedenle atlara olan sevgisini bu romanla sonsuzlaştırmış. Başka bir kitap yazabilecek kadar da uzun yaşayamamış.

Siyah İnci, hep iyi sahipleri olmuş şanslı bir at. Ona iyi bakmışlar, yormamışlar. Ancak, hayat devam ettikçe, sahipleri de değişiyor ve yıllar geçtikçe daha yoksul ve cahil sahipleri oluyor.

Gençliğinde güzel yıllar geçirse de yaşlılıkta daha zor zamanları oluyor.

Sevecen ve nefis bir roman. Bu günlerde ihtiyacımız olan masumlukta.

Not:4/4

44 yorum:

  1. En sevdiklerimden bir tanesidir " Siyah İnci " :) yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      izlemediysen filmini de izleeee :)

      Sil
    2. İzlemez olur muyumm kaçmaz :)

      Sil
    3. içimden geldiği gibi.

      :)

      Sil
  2. ben kitabını okumuştum ama filmini hiç bilmiyordum ben de filmini izlemeliyim o zaman :)

    YanıtlaSil
  3. Çok severim, yılar önce filmi de gelmişti tvye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      aa oynamıştır tabii ya tvde de :)

      Sil
  4. Elizabeth Taylor'ın çoçuk yıldızlığı döneminden bir film var, at ile ilgili. O film miydi acaba diye düşünmeye başladım.

    Bir de gerçek bir siyah inci kitabı okumuştuk. Yerliler ile ilgili. İnci avcıları. O bebek ağlamasaydı.... Kitap bitince bunu işstemiştik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      o diyil sanırımsam :) hımmm doğrudur :)

      Sil
  5. Kitabı da filmi de insanı çok etkileyen, duygulandıran bir eser.
    Atlar insana çok yakın hayvanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      bencesi köpekten sona en yakın olan heyvan :)

      Sil
  6. Ben geldim :)) Handan'la senin blogundan başladım birkaç gün okuya okuya arayı kapatacağım inşallah :D
    Siyah İnci..Adı aklımda kalmış kitabın, okumaya çalışayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      heeey eskilerden kim kaldııı :) siyah inci çok iyi yaaa :)

      Sil
  7. Hayatın ne olacağı bilinmez.Çok şaşalı hayat yaşayanların bile hayatlarının son dönemlerini nasıl geçirecekleri meçhuldür.Ben,böyle anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      of hayat zor de mi yaa :)

      Sil
  8. Ben filmini izlemiştim çok yıllar önce çok güzeldi, kitabı olduğunu bilmiyordum teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      kitabı çok iyi ki :)

      Sil
  9. Asaleti nerde yaşandığı,nerde biteceği belli olmayan bir zaman diliminde canlı kalmak ne kadar beceri gerektirir... <<<<<<neye yarar düşünmeli insan...

    YanıtlaSil
  10. Çok zaman oluyor okuyalı. Bir daha mı okusam 🤔

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabı en son 2 yıl önce okumuştum. Fakat kitabın içinde gerçekleşen olaylar her şey aklımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      sevdin demek kii :)

      Sil
    2. Evet sevmiştim okuduğum kitaplarının içeriklerini kolay kolay unutmam :)

      Sil
    3. özgürlük savaşçısı.

      piki :)

      Sil
  12. içerik bakımından güzel bi romana benziyor ;)

    YanıtlaSil
  13. Aaaa okumamışım da izlememişim de:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Sanırım yıllar önce okumuştum ama emin değilim, yorumunu okurken çok tanıdık geldi kitap. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      ay işte bi at var siyah :)

      Sil
  15. Teşekkürler paylaşım için , listeme aldım

    YanıtlaSil
  16. Filmini izlemek gerek ozaman :)

    YanıtlaSil
  17. Okuyacaklar listem doldu taştı yah .
    Bunu da listeye ekleyeyim.

    YanıtlaSil
  18. Kesinlikle mükemmel bir kitap. Ama filmi olduğunu bilmiyordum onu da izlemek gerek (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep.

      artık istanbulda izlersin :)

      Sil