30 Ağustos 2016 Salı

TEK BOYUTLU İNSAN



Herbert Marcuse

Barthes, Huxley, Orwell gibi yazarların da söylediği tüketim ve yabancılaşma gibi konuları işleyen en önemli kitaplardan biri.

68 döneminin en ünlü filozoflarından yazarın en tanınan ve etkileyici kitabı. Tek boyutlu toplum ve tek boyutlu düşünceyi işliyor kitabında. Dili de çok yeni bir dil çevirisi de. Iralamak, anlıksal, özdeksel, anlık, sığa gibi felsefi sözcükler var.

Tek boyutlu insanlardan oluşan tek boyutlu toplum. İnsanlar nasıl tek boyutlu hale getirilebilir? Bunun yöntemleri neler? Bir toplumun insanları nasıl tekdüze aynı şeyler ister, özler? Ve bunları kendi istekleri sanırlar? Bu denli bir manipülasyon nasıl başarılır?

Günümüz toplumlarının düşünce yapısını anlatıyor. Kendimizi özgür olarak düşünürken hiçbirimiz özgür değiliz aslında. Bize izin verildiği kadar özgürüz. Teknoloji geliştikçe özgürlüğümüz iyice azalıyor. İnsan da özgür değil toplumlar da.

Kendimizi özgür hissederken bizler baskı altındayız aslında. Özgür olmak için geçerli bütün kuralları ve kurumları, araçları reddetmek lazım. Bunu yapmak ise olanaksız. Toplum dışı olmak zor durum.

Felsefe okumayı göze alanlara.

Not:4/4 

50 yorum:

  1. Çok güzel bir kitaba benziyor, konusu çok ilgi çekici. Mutlaka okumam lazım bunu. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      çok iyi kitap. ama roman değil. kolay değil okuması :) ben her tarafını çizdim okurken :)

      Sil
    2. Öyle kitapları çok severim. :) Felsefi kitaplar da hoşuma gidiyor, hem değişiklik iyidir :)

      Sil
    3. esma tezgi.

      iyi o zaman mağdemsi :)

      Sil
  2. Ben göze alırım... Elimde ki kitapları bitiriyim ama önce:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Felsefe okumayı göze alanlara...
    Konusu gerçekten dikkat çekiyor. Hemen elimizdeki telefonlar ve sosyal medya geldi aklıma :)
    Bu arada
    Her şeye yetişen Deep yapmışlar :)
    Maşallah sana :) Enerjin hiç azalmaz İnşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Bu ne böyle okurken kafayı yer insan.. mandıra filozofundaki gibi herşeye karşı çıkalım ;)

    YanıtlaSil
  5. Düşünüyorum ben de zaman zaman.Gerçekten bu sistemin içinde ne kadar özgür olabiliyoruz acaba?Ne kadar kendimiz gibi yaşayabiliyoruz?Derin mevzular valla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      olamıyoz şekerim :)

      Sil
  6. Çok doğru aslında farklı insanlar oldukça, hayatımızda teknoloji oldukça hiç kimse tan olarak özgür olamaz. Konusu oldukça güzelmiş okumaya değer. Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neşeli süs evim.

      de mi ama yaa :)

      Sil
  7. Felsefe okumak istiyorum. Ama göze alamıyorum 😅

    YanıtlaSil
  8. Hiç felsefe okumadım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      o zamaaan, ilk bunu okumaaa :)

      Sil
  9. Yaın biraz ağır geliyor ama kışın okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda s.

      ivit kışın olabiler :)

      Sil
  10. Şu kelimelere hasta olurum herhalde. :)
    Her şeyin sonuna sal,sel eklemeye bayılıyoruz.

    YanıtlaSil
  11. Zor bir kitap gibi gözüküyor. Ama okumaya değer eminim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap güneşim.

      ivit ivit deyiyo :)

      Sil
  12. felsefi konular genelde sıkar beni ama okuyup bakmak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayata karşı durmak.

      kimi sıkmaz ki :)

      Sil
  13. Ben de göze alirim da kitabi burdan nerden alirim bilemedim bir internete bakayim tesekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyen bayan.

      boşver okumayıveer :)

      Sil
  14. Felsefeye hiç yabancı değilim. Birkaç yılın sırf onu öğrenmek üzerine geçti. Öğrenmek dediysem kavramları filan tabi. Biraz da da o Aristo, Sokrat, Platon ya da Eflatun silsilesi filan. Aristo mantığı:)) O bile kuşlar örnekli. "Bütün kuşlar uçar....." diye gider ya.En çok da Berkeley'e şaşmıştım. Bir de Miletli Zenon. Onun hareketin olmadığını ispat etmesini hala çok kez anlatırım. Şimdi gülüyorum. Bayağı şakacılar.

    Çok teşekkürler Derin. Ne değişik, farklı, geniş yelpazede konular. Zenginlik bu.

    Kurallar mı... Dünya bu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      evet dünya buuu :) napacan işte yaşıyooz :)

      Sil
  15. Felsefe miiiiii :) Çok zorlanırım galiba hiç denemedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kübra y.

      boşveer o zamaan :)

      Sil
  16. İnsanlar tek boyutlu olur mu ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre yıldırım.

      öyle mi diyosoon :)

      Sil
  17. Pek felsefeyle aram iyi değildir ama nedense bir okumak istedim. Not alıyım ben o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma başar.

      bi denişiklik olsun :)

      Sil
  18. Günümüzde ki bu tüketim çılgınlığına bende şaşırıp kalıyorum. Kendimi bu konuda dizginlemeyi baaşrdım sayılır.
    O değilde Deep senin bu okuma ve izleme çılgınlığına ne demedi, kıskanılası bir aktiflik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı.

      benim hastalığım daaaa okumaaak :)

      Sil
  19. Deep ben kırk yılda bir buralara uğrarken sayfana geldiğimde her zaman güncel yazı bulabilmeme, hiç birinin birbirini tekrara düşmemesine ve bu kadar kaliteli bir içerik üretebilmene çok hayran kalıyorum. Bundan sonra bloguna uğramayı hiç unutmayayım diye instagramdan takibe aldım, en yakın zamanda kitaplarından da alacağım diye zihnime yazdım. :)
    Heep böyle içten kal, kocaman sevgilerle.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan bilen.

      ayyyyy nerdesin sen ayolcuum :)

      Sil
  20. Benim feylesofa sölim de alsın bu kitabı. Tabi o okuyamadan ben hakkından gelirim o ayrı :D

    YanıtlaSil
  21. Felsefe sevilir ya zor ama dediğin gibi göze almayı gerektirir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip seyma.

      ivit ciciş :)

      Sil
  22. İmkanın sınırını görebilmek için imkansızı denemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      yineee bi atasözü yaptın seeeen :)

      Sil