26 Ağustos 2016 Cuma

TOZA SOR



John Fante

Fante’nin en tanınan romanı Toza Sor.

Bahara Kadar Bekle Bandini’de Arturo Bandini’nin yani yazar Fante’nin çocukluğunu okumuştuk. Yoksul bir İtalyan-Amerikan aile.

Bu romanda ise Bandini yirmi yaşlarına geliyor ve yazar olmak istiyor. Los Angeles’de Bunker Hill’de yaşıyor ve parasızlıktan dolayı sadece portakal ile besleniyor.

Onca yoksulluk içinde yazmaya çabalıyor. Öykülerini dergilere gönderiyor. Bir öyküsü kabul ediliyor, sonra bir öyküsü daha.

Otel odalarında aç yaşıyor, para bulursa bir şeyler yiyip bara gidiyor. Bir bar kızına aşık oluyor ama kız da başka birine aşık. Bu roman aynı zamanda çok iyi bir aşk romanı, hüzünlü de.

Yoksul bir genç yazarın büyük şehirde zorlu yaşamı. Gerçek yaşam olduğu için çok etkili bir dil. Yoksulluğun, sokakların şiiri gibi. Filmi de olan bu roman kaçırılmaz.

Not:4/4

42 yorum:

  1. Bilmiyordum ve çok ilgimi çekti. Bakacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      ilginç ve iyi bir yazar.

      Sil
  2. Güzelmiş, not aldım... sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bak bu ikinci kitabı oldu :)

      Sil
    2. Bu seri gibi değil, değil mi? yani bağımsız okunabilir?

      Sil
    3. gül akça.

      seri gibi değil. fante, kendi yaşamından yola çıktığı için birçok kitabında, bikaç tane okuyunca, işte bu yazarın hayatı diyo insan. bahara kadar bekle de çocukluğu var mesela, toza sorda gençliği, şimdi okuduğum bunker hillde de gençliği, gibi. ama birbiriyle bağlantılı değiller :)

      Sil
    4. Tamam :) teşekkürler:)

      Sil
    5. gül akça.

      önemli yazar işte :)

      Sil
  3. Zaten sanatla iştigal olanlar işin takdirini çoğunlukla öldükten sonra görüyorlar. Bir kısmı da ölmeden önce değeri anlaşılsa da geç kalınmış oluyor. Teşekkürler güzel önerin için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      evet haklısın ki :)

      Sil
  4. Bi an çorbayı kapakta sandım Deep hahahaha :D kitabı da duymamıştım, filmi de, senin blogun sayesinde farklı kitaplar öğreniyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. Gerçek yaşam etkili dil. Evet çok haklısın.
    Bendeki eksiklik bu galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      gerçek yaşam gibi hayal edebilirsin ki :) yazmak o zaten, yaşamadan yazmak demek yazarlık demek işte :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. hayata karşı durmak.

      efeet :)

      Sil
  7. Çorbanın toz oluşundan yola çıkılarak yazılmış, çorba ile ilgili bir yazı olduğunu sanarak sonuna kadar geldim ki... değilmiş 😂

    YanıtlaSil
  8. Portakalı, mandalinayı da çok severim ama ekşi olmayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      :) ekşi ben de yiyemem :)

      Sil
  9. Bunalıma sokan hayatımı birde böyle kitaplar okuyarak renklendirmeliyim depp cim :)

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. kübra y.

      evet colin farrell. iyi film :)

      Sil
  11. kaçıncı kez karşıma çıkıyor bu kitap ve kaçıncı erteleyişim.
    artık vakti geldi sanırım.

    YanıtlaSil
  12. Dedim çabuk çorba reklamı mı yoksa :) Acıklıysa okumayım yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      yok acıklı değil azcık hüzünlü :)

      Sil
  13. Ilginç bir kitapmış. Mutlaka okumam lazım yoksa meraktan çatlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. murat emre.

      piki madem oku o zaman :)

      Sil
  14. Okuyayım... Ben de Bir Avuç Toz'u yeni bitirdim:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Yazar hayatları hiç kolay değil. Hep dişle tırnakla çaba. Ayşe Kulin'in doğuştan sahip olduğu şartlar çok elverişliyken onca biyografi gözünün önünde yaşanmışken hayatını anlattığı kitapta tan sonra ben hiç ağzımı açmayayım dedim :) Kendisi beğendiğim birkaç çağdaş Türk kadın yazarlardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      doğrudur bilmiyom pek tanımam onu. bir tek adı aylini okudum o iyidi ama ankara güzeldi :)

      Sil
  16. Kitabi okuyamam belki ama filmi izleyecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gebbu.

      izle ya bir yazar tanırsın :)

      Sil
  17. Romanının filmden çok daha etkileyici olduğunu duymuştum, doğru mu?:)

    YanıtlaSil
  18. Yazarlar acılardan doğuyorlar hep işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      valla sayiden de genelde acı yazdırıyo de miii :)

      Sil