15 Ağustos 2016 Pazartesi

YAŞAM KİTABI



Krişnamurti

Hintli düşünür, bu dünyaya gelmiş en önemli insanlardan biri. Üstelik de kendini önemsemeyen bir önemli insan.

Gandi, Osho, D.T.Suzuki, Matsuo Başo tarzı diyebileceğimiz Krişnamurti bir düşünür ve konuşmacı. Kendisi bir şekilde çok küçük yaşta aydınlanıyor ve dünyayı gezerek konuşmalar yapıyor. Özgürlük, farkındalık, gerçek, huzur, dinginlik gibi konularda.

Konuşmaları kitaplaştırılıyor. Çoğu insan onu bir kurtarıcı gibi görse de o her şeyi reddediyor ve özgürleşmek için beni bile dinlemeyin diyor.

Krişnamurti, bu dünyaya gelen doğuştan dahilerden. Leonardo, Mozart, Mimar Sinan gibi. Türkçe’ye de birbirinden iyi kitapları çevrildi.

Yaşam Kitabı, Krişnamurti yazılarından, düşüncelerinden mükemmel bir seçki. Yazar, bu kitabında her güne bir yazı yazıyor. Yazılar da farklı konularda. Günlük meditasyonlar şeklinde. Gündelik yaşamda karşımıza çıkan her konuda huzura ve yalınlığa götüren kısa ve öz yazılar.

Bir demirbaş, kılavuz, başucu kitabı.

Not:4/4

Kitaptan bir cümle:”Amaçsız sevin, karşılığında bir ödül olmadan sevin”.

58 yorum:

  1. O alıntı kalp ben :) Bu kitap aklımda benimde ama şimdi dünyanın ruhu diye bir kitaba başladım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      dünyanın ruhu. bi bakıyım bilemedim :)

      Sil
  2. Güzel tavsiye , edinmek lazım bir şekilde bu kitaptan sanırım :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      huzur verenlerden. senin yazılar gibii :)

      Sil
  3. Kitaptan bir cümleye cevap: Öyle yapıyorum karşılığını da almıyorum zaten. Üstü kalsın dediydim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur yağar.

      karşılık boşveeer düşünmeee öyleee :)

      Sil
  4. Müslüman olsaydı şöyle derdi herhalde :)
    Sırf Allah rızası için sevin birbirinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      var mı böyle seveen :)

      Sil
  5. Krişnamurti ismini sizin sayenizde duydum. Araştıracağım. Bu kitabı da okunacaklar listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuna başar.

      çok önemli biri :)

      Sil
  6. Doğrusu biraz kendimi suçladım. Adını hiç duymadığım bir yazar.
    Kişisel gelişim kitaplarında çok seçici olmaya çalışıyorum. Bazıları adeta birbirinin tekrarı.
    Bu kitabı okumak isterdim, merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      bu yazar önemli yaa :)

      Sil
  7. Özgürlük, farkındalık, gerçek, huzur, dinginlik gibi konularda.
    Bu cümle tam benlik bir cümle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      di miii :)

      Sil
  8. Çok güzelmiş. Hiç okumadım kitaplarını ama not aldım. Mutlaka bakacağım İnşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      iyi yazar bu iyi biri :)

      Sil
  9. şairin "yani sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?" dediği gibi...

    YanıtlaSil
  10. "Amaçsız sevin" ne kadar harika!
    okunacaklar listeme ekledim bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş.

      bu yazar okunur evet :)

      Sil
  11. Şu an Wıllıam Zınsner okuyorum. Bitince sırada Krişnamurti var :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ooooooo ağır toplar desene :)

      Sil
  12. Kendisini hiç okumadım; ama biliyorum. Mevlana ve Yunus okuyup okumadığını, bilip bilmediğini, bilse idi onların okuru olarak mı devam etmek isteyeceğini hep merak etmişimdir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bilmiyom artık ama evet onlardan o da :)

      Sil
  13. Alıntı çok güzel, şu an tam ad veremesem de birkaç kitapta da bu tip cümleler gördüğümü hatırlıyorum. Nasıl olsa hayat sevince güzel 😄. Bu kitabı da merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      iyi yazar bu :)

      Sil
  14. ”Amaçsız sevin, karşılığında bir ödül olmadan sevin”

    ben alıntıları tercih ediyorum . Kişisel gelişim kitapları en son tercih sıralamamda ....
    emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Selam :) ''özgürleşmek için beni bile dinlemeyin'' gerçekten çok güzelmiş. Yalnız ben yazarın adını telaffuz edemedim, çok ağır bir isimmiş ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      kirişnamurti evet haklısın. bi de seni görmek ne güzeeel :)

      Sil
  16. Güzel bir kitaba benziyor. Özgürleşmek için beni bile dinlemeyin güzel sözmüş.

    YanıtlaSil
  17. If you wnt to be bloguna bir baksana yavrucuğum,bu konuya el atmalı.Ben mini ipedden link veremiyorum da.

    YanıtlaSil
  18. Tam puan vermişsen listeye almak lazım :)

    YanıtlaSil
  19. Şu sıralar tam merak saldığım konular. Okumalarımı yapayım ben de yazcam bir şeyler bu konuda 😊 bu arada facebook grubundan bahsetmiştin. Adı ne grubun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gebbu.

      face, buldun de miiii :)

      Sil
  20. Vay 4/4! Tam benlik. Peki ben ne zaman aydınlanacam ki:( Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ya sen aydınlıksın yeteri kadar ayol :)

      Sil
  21. Yahu merak ettim şimdi kitabı ama elimde de çok okunacak var. Napsam bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemli kişilik.

      ilerde okursuun :)

      Sil
  22. çok güzelmiiş, okumak isterim, bunun gibi bir de lao tsu'nun kitabı var, hayat ... bişey, onu okumuştum, bunun gibi, çok güzeldi o da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      onun tao te king okumuştum ben de :)

      Sil
  23. Bu zamanda karşılıksız seven mi kalmış Deep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. menfi ebru taş.

      öyle mi diyosoooaaaan :)

      Sil
  24. Okuyayım ben bunu kesin. Bu arada son yazıma bakmayı unutma deep :)

    YanıtlaSil
  25. okumadım , ama okumam lazım gelenlerden :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      çok sıkı kitap buuu :)

      Sil
  26. Not aldım bunu, tam iyi gelmelik kitaplardan anlaşılan.
    Bu arada Osho nasıl okunuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      çok iyi ebet :) oşo :)

      Sil
  27. içindeki yaşam enerjisini bir eyleme dönüşürebilen insanlar ne güzeller

    YanıtlaSil