8 Eylül 2016 Perşembe

16


Geçen yaz, yani bir yıl önce, Beyoğlu’nda iken, dizüstüm arızalanmıştı, bilgisayar lazımdı, Pandora Kitabevi civarında bir net kafeye girmiştim, playstation da oynanıyordu.

İşimi yaptım, öylesine nette dolaşıyordum, öyküler okuyordum. Bir kız geldi, onaltı yaşındaymış, ne okuyorsunuz dedi, öykü dedim. Aaaa abla benim öykümü yazsanıza, dedi. İyi madem dedim, bak şu kağıda kısaca kendinle ilgili en önemli şeyleri yaz.

Meğerse dramatik bir yaşamı olmuş. Anne babası ayrılmış, üç kızkardeşmişler, anne babası başka insanlarla evlenmişler, ablası İtalya’ya gitmiş okumaya, kendisi ve kardeşi annesiyle kalmışlar ama hiç evde durmazmış anneleri. Bu iki kardeş de okumuşlar ama zorlukla.

Orda hemen yazdım, o da okudu, hoşuna gitti. Okudu gitti, ben de hafızaya aldım, öyle saklamışım öyküyü. Aradan tam bir yıl geçti. Olacak tesadüf değil ama oluyor işte. Yine Beyoğlu civarındayken, yine aynı yerlerde dolaşırken, bu kıza rastladım. Yanında annesi ve kardeşi vardı.

Kız, annesine dedi ki, bak bu abla öykü çok sever. Annesi de, aa ben de severim, siz öykü mü yazıyorsunuz, dedi. Yok dedim ya öykü yazdığım filan yok ama öykü okumayı severim, ama yazdığım bir öykü var, isterseniz okuyabilirsiniz.

Tamam dedi kadın. Yanımda tablet vardı. Oturduk bir kafeye hepimiz. Bir şeyler yiyip içerken açtım kızı için yazdığım o öyküyü, kadına okuttum. Kadın okudu, okurken etkilendiği belliydi. Bitirince bir hışımla ayağa kalktı. Böyle kötü anne babalar var mı yaa, bu insanların başına en kötü şeyler gelsin, demeye başladı.

Dedim ki, beddua etmeyin, başınıza gelebilir. Yok dedi, olmaz böyle anne baba. Ama dedim bu sizin kızınızın öyküsü. Nasıl dedi, öyle şaşırdı ki. Okuduğu halde, kızı olduğunu anlayamamıştı. Ben kızıma böyle mi davranmışım, tüh vah, ne düşüncesizmişim, diye yakındı. Kızı da, anne, sen kendi hayatını düşündün hep, bizi ne zaman gördün ki, diye söylendi.

75 yorum:

  1. İlk yorum diye yazıp kaçanlar vardı bir zamanlar, ben de bırakıp kaçayım bari! :)

    YanıtlaSil
  2. her şeyin bir sebebi var derler doğruymuş,yüzleşmenin de böylesi :)) ders çıkarılmıştır inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örgü çantam.

      de mi işallah :)

      Sil
  3. sanırım insanın kendini kabullenmesi zor geliyor :D Çok güzel yazmışsın yalnız karnım çok aç resim yüzünden guruldadı bir de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lady witch.

      modada gramlı kafe orası. gramla kahvaltı veriliyor :)

      Sil
  4. En kötü şey yaptıklarının farkında olmaması insanın . Kızın annesininkiyle aynı şeyleri yaşamaktan korkuyorum :D Yaptığım uygun olmayan şeylerin farkında olmamak çok korkutuyor beni .O yüzden belki hep bir kuruntulu kuruntulu dolaşıyorum yanlış anlamış mıdır acaba ? ya da öyle demeseydim yapmasaydım keşke diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçmalarkene.

      of ya düşünme öyle aman o da zor :)

      Sil
  5. Hatice hanıma katılıyorum.. herkes ''Anne Baba'' olamıyor malesef :(

    YanıtlaSil
  6. Öykü çok güzel; resim çok kötü :))))))

    Bizim buralarda da Van otlu peyniri gibi Çeşme tepelerinden toplanmış kekikli peynir satılır köyümüz ya da Çeşme, Alaçartı pazarları ile bir de çok sevdiğim ve en çok gitmek istediğim başka bir pazarda. O kekikli peynir, biraz zeytinyağında bekletilir. Zeytinyağı içinde yenilir. Resimde de var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sığacık mı yoskam :)

      Sil
    2. Sığacık, Seferihisar taraflarında. Değil. Belki benden daha da iyi biliyorsun :) Oradan dönüşte peynirler bozulur. Bu sevdiğim pazarın yerini hiçbir pazar tutamıyor. İç bakla, enginar konserve hep oradan alırım.İç baklayı bulgur pilavına ekleyince çıkan koku harikadır :))

      Hem ne gün ki Sığacık pazarı ? Kuzenim oradadır yazları. Teyze kızı.

      Sil
    3. acemi demirci.

      sığacık pazarı her pazar günü. nefis olur ye ye bitmez :) o pazar bilemedim ama iç bakla bulgur pilavı of of. ah ah enginarlı bakla delisiyim ya :) çeşmeye yakın olmalı o zaman, bilmiyom valla, urla, alaçatı filan olmalı artık :)

      Sil
  7. Aile faciasına sebep olacaksın. :)
    Kötülükler gizlice yaşanırsa sorun olmuyor, açığa çıkınca problem.

    YanıtlaSil
  8. Deep valla öykü çok güzel,anne ders çıkarmıştır inşallah.Benim son yazımı okudun mu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep sağ olsun burda Azərbaycanlı qız var dedi gəldim yenidən yazıya :)) Salam Ayseeeel :)))

      Sil
  9. Erkek kardeşim her zaman "Kimseye mahane (bahane ) vermeyin der ."
    Ben de hiç bahane vermemeye çalışırım öyle insanlar var mahane vermemek lazım bizimde başımıza gelebilir :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      mahane haklısın vermemeliii :)

      Sil
  10. Tam filmlik olay değil mi??

    YanıtlaSil
  11. Hayatlarda Dram çok fazla sadece kapalı kapılar ardında her durum Acılı ezmenin durumu Efsanee :) Canım çekti .... DEEPP

    YanıtlaSil
  12. Öykülere devammm....
    Aklıma Levent KIRCA geldi rahmetli.onun vardı böyle parodileri bilirmisin yaşın tutar mı bilmem.
    Trajikomikti hep böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      tolga çevik, güldür güldür, bkm mutfak biliyoz biz :)

      Sil
  13. zaten o komediya deye de benzer film filan cekilse ilk filmin real heyatdaki qehremanlari gulur ve o filmin esas sebebi bu insanlari aci gulusle deyismek olsa da ede bilmirler eyni sebebden.. :/

    YanıtlaSil
  14. Kendimizin dışarıya ne yansıttığını bilmiyoruz bazen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      vallahi öyle :)

      Sil
  15. Bazen iyi olsun diye yaptıkları daha çok zarar verebiliyor. Bu da böyle bir yorum olsun.

    YanıtlaSil
  16. İnsan egosentrik bir yaratık işte,asla dönüp kendi davranışlarına bakmaz,baksa da yanlışını görmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      öyleyiz valla :)

      Sil
  17. OPF yaa, gerçekten arada kalan hep çocuklar oluyor :/

    YanıtlaSil
  18. İlgi çekici bir öykü. Kendinin farkında olmayan insanlara gelsin o halde. Kitabı bitirdim. Hayat bizden korkmasın da güzel.

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel bir öyküdür tam bir ders çıkarılması gereken bir öykü o güzel yüreğine ellerine emeğine sağlık güzel insan :)

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel ya.İbretlik.Güzel bir şeye vesile olmuşsun Deep:)

    YanıtlaSil
  21. Gerçek olan öyküleri hem severim, hem de sevmem. Sanırım biraz ikilemli insanım, ama bu ikilemim beni hem sevindirirken, hem de ürkütmelerinden kaynaklı. Bazen beni sevindirir zira, benden; aradığım kayıp bir parçayı görürken karakterde 'evet, yapabilirim' derim. Bazense kanım donar, üzülür 'hayal olsaydı' derim. Şimdi hangisini desem bilemedim, çünkü hatasını fark etmişse güzel olmaz mıydı? Ama ya tam tersi olursa?

    YanıtlaSil
  22. deep gene insanlara hak ettiği muameleyi gösteriyosun canım :=) öpüyorum çooookkk

    YanıtlaSil
  23. Son kısım insanda bir "dan dan dan" edasıyla geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin doğan.

      öyle olmuş vallahi :)

      Sil
  24. büyük tesadüf olmuş...insan kendisini başkasının gözüyle göremez zaten hiç bir zaman..

    YanıtlaSil
  25. Yapıp yapıp yaptığımızın farkında olmamak... Herkesin kendini farklı görmesi... Empati yeteneğinin yoksunluğu... Kendini asla sorgulamayıp suçu hep başkalarına atmak... Toplumsal yaralarımız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı rujlu blog.

      öyleyiz işte.

      Sil
  26. ayy bazı anlarda nasıl gerekli başkasına habersiz düşüncelerimizi okutmak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      değil miiğğ :)

      Sil
  27. Tabi, başımıza gelebilir..

    YanıtlaSil
  28. Öyküyü de paylaşacak mısın Deep. Okumak istedim birden.
    Ama tesadüfün bu kadarına pes.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      öykü olabilir evet.

      Sil
  29. Başkasını yargılamak her zaman ne kadar kolay. Birileri anne dedi diye anne olamıyor insan bazen..

    YanıtlaSil
  30. dünya küçük lafı tamda bu konu için yerinde bir laf olur galiba.. bilmediğimiz ne hayatlar ne dünyalar var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşayan anılar.

      hayat işteee öyle vallaaa :)

      Sil
  31. Deep'in beni depresyonun eşiğine getirdiği anlardan biri :D Böyle olmak istemiyorum ben ya, kimse istemiyor ama bir şekilde dönüşüyor değil mi? Garip.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem fili.

      olmayalım tımams :)

      Sil
  32. Bazı kişiler böyle oluyor işte. Bencilce etraflarındakileri görmezden gelip sonra da olur mu canım yapılır mı diye şaşırıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      hepimiz yapıyoruzdur ya zaman zaman :)

      Sil
  33. insan kendini görmüyor değil mi , en kötü kısmı bu , en iyisi kendi zannediyor , oysa bir ayna olsa elimizde ve bizi bize izletebilse :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      ayy korkunç bir ayna deseneee :)

      Sil
  34. muhteşem... tesadüfün muhteşemliğine mi şaşırsam yoksa kadının dank edemeyişine mi şaşırsam bilemedim.. kesinlikle bir hayat dersi almış, orası kesin... hayatlara dokunmak ne kadar güzel bir his değil mi deep =)

    YanıtlaSil