15 Eylül 2016 Perşembe

ADA GÜNLERİ



Bayram tatilini yine adada geçirdik, dinlendik, her yıl gelip tanıdığımız bildiğimiz yer. Çok eskiden dedem arkadaşlarıyla gelirmiş. Şimdi bizi getiriyor. Bu kez ev tutmadık, otele yerleştik.

Plajda ikiz kardeşler gördüm, ağlıyorlardı. Biri ellerine kum değmesin istiyordu, diğeri de ayaklarına değmesin. Bir gece çekirdek çay film gecesi yaptık. Sadece Angelina Jolie filmleri izledik.

Bir kadın var gıcık oldum, aslında başta hayrandım, sağlıklı şeylerle besleniyordu, sabahları ne güzel diyordum hep denk geliyorduk, kahvaltıda, sonra ben tekneye gidiyorum bir gün böyle havalı havalı, annem de aman dikkat et yanma dedi, kadın da o güneşte orda yangın mı varmış diye espri yaptı güldü kahkahayla, biraz gıcık bir şekilde ama. Sonra bir baktım plajda paket paket çikolataları götürüyor gizlice, çok güldüm, havası insanlara işte, ama belli etmedim gördüğümü.

Sertap Erener ve Levent Yüksel şarkıları söyledik balkonda bağıra bağıra. Eski fotolara baktık, ayy hatırladın mııı, bu ceketi annem otobüs yolculuğunda örmüştü bana. Büyükada'ya gelmek her zaman etkiler beni. Çocukluğumda da sık sık geldiğimiz için. Burada büyüdük adeta. Çok anım var. Geceleri sokağa çıkardık hep, diskoya giderdik, geç gelirdik, babam duymasın diye, üstümü kapının dışında çıkarırdım, eve girmeden önce, karanlıkta gizlice girerdim eve. Annem takmazdı ama babam ondan sonra eve girmeme hep kızardı.

Adada ev mi alsak. Yoksa Büyükada’da değil de birçok İstanbullu gibi Ayvalık’ta mı ev alsak. Yazlık almak güzel de bakmak zor. Adada mesela kışın hep çatılar akar. Annem bugün bana dedi ki, çok dırdır yapıyorsun. Ben de ona İngilizce cevap verdim. Where do you think I’m getting from? Anlamadı tabii. Bu bana kimden geçti sanıyorsun, demiştim.

Fransız turistler vardı. Bonjur dediler, sa va? Biz de, okuldan aklımızda kalanlarla bien, vous? dedik. Bizim akrabaların bir kısmı arkadaşları ile Korfu’ya gittiler. Onsekiz kişilik bir grup. Bir tane çocukluk arkadaşımız da var aralarında. Serkan. Kız arkadaşından ayrılmış. Bizimkilerden Rima’ya demiş ki ben de gelicem. Oda bulamamışlar, Serkan ile Rima aynı odada kalmak zorunda kalmış, odada Rima’nın bir kız arkadaşı daha var. Böyle denk gelmiş mecburen. Biz buna çok sevindik. Rima ile Serkan beraber olsun istiyoruz da biz. Kızdan ayrıldığına da sevindik Serkan’ın. Kız uyuz bir şeydi zaten.


Not: Foto, Büyükada Maden.

50 yorum:

  1. Yaa ne güzel maşallah miss bir tatil geçirmişsiniz!! Balkon kısmını okurken o yaz akşamı huzurunu hissettim resmen ^^
    Kadına ben de sinir oldum yalnız :D O espri nedir ya! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rumeysa online.

      yazın balkon ne güzel olur di mi :)

      Sil
  2. Ada deyince aklıma On Küçük Zenci geldi şimdi. Dün arkadaşım radyo tiyatrosu önerisi istemişti. Çok dinledim bir ara yine de aklıma gelmedi pek. Son anda bunu hatırladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      iş yaparken evde dinliyodun yaa :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      sana da iyi dersler artık :)

      Sil
  4. Bazen deneme yazılarının ya da küçük öykülerinin ne iyi geldini biliyormusun keske dedirtiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihal b.k.

      aman da kim gelmiiiş :)

      Sil
  5. g+da bulamadım canım seni?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meryem demir.

      kullanmıyom kuu :)

      Sil
  6. Gizemli ve güzel Büyükada. Bu arada kitap yorumumu beğenmedin galiba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      büyükada biricik :)

      Sil
  7. Büyükada güzel tamam da, siz de çok zevkli şeyler yapmışsınız ama.. Topluca birşeyler mırıldanılırsa, tamamdır. Film izlemek de öyle. Bir de özlem zevlleri katlıyor. Hem birbirinizi hem adayı özleöişsiniz belli Tam bayram olmuş ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      ivit ivit yaaa :)

      Sil
  8. Aaa biz de dün adadaydık Deep. İstanbul'da yaşamama rağmen daha önce hiç adalara gitme fırsatı bulamayan zavallı ben dün Büyükada ve Heybeliada'ya gittim babamla =)

    YanıtlaSil
  9. Sonuçta anladığımız kadarıyla güzel bir tatil geçirmişsin. Senin adına çok sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      tatil olsun hep :)

      Sil
  10. eheheheh ben çikolatayı gizlice yiyen uyuza çok güldüm
    ve balkonda sertap-levent şarkıları avaz avaz güzel olsa gerek.

    YanıtlaSil
  11. Yazını okurken ansızın hüzünlendim o yüzden tamamen okuyamadım bile.. Aslında çok güzeldi.. Anılarını yazman çok güzeldi, kendi anılarım okumama mani olmasaydı keşke.. Büyükada benim için biraz hassas..

    Paylaşım için teşekkürler bitanem ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma gökmen.

      hımmmm pekiii :)

      Sil
  12. Ne güzel geçmiş bayram Adaları hiç görmedim umarım gezebilirim birgün

    YanıtlaSil
  13. yeni bir karakter mi bu, yoksa Kübo mu?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      bilmem kiii, olabilir belkiii :)

      Sil
  14. Bu sene evdeydim , bir yere gidemedim. Yazını okuyunca öyle iyi geldi ki , sanki ben gittim ... Sen hep yaz böyle :)) Ben hayata kısa bir mola vereyim sayende ;)

    YanıtlaSil
  15. Topu topu adalara bir kere gittim. Fakat nedense adalar yaşanan bir yer değil de eğlence yeriymiş gibi geliyor bana. Araç vs. de olmuyor ya sanırım ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ayy ben yaşamak isterdim yaa :)

      Sil
  16. Ah ne çok istiyorum adayı görmeyi. Hatta daha görmeden orada yaşama hayallerimden bahsetmeyeyim bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medine sarı.

      yaşanmaz mı yaa :)

      Sil
  17. Ayvalık güzel ama bence, Büyükada'da ev alınmalı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet o.ç.

      bence de ama o kadar pahalı ki avm almak gibi :)

      Sil
  18. Babalar hep aynı, kızları en değerli hazineleri ne de olsa :D

    YanıtlaSil
  19. Büyükadayı çok severim , hep orda yaşamak istemişimdir hatta :D

    YanıtlaSil
  20. Bana bir ada lütfen dünyanın gerisi size hediyem olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değmesin yağlı boya.

      annaştık :)

      Sil
  21. Adalar bayramda mı güzel geçiyor ne. Herkesciklerde orda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      güzel olur tabiiii :)

      Sil
  22. Ada'da Yaşamak güzel olurdu,benim için.
    Çok güzel bir anı yazısı olmuş tebrikler.Rima için sevindim...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      ah keşkem ben de hep adada yaşasaam :)

      Sil
  23. Sezenin şarkısı geldi aklıma Ada vapuru yandan çarklı:)))
    Serkan da fark etmiş demek kızın huyunu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örgü çantam.

      ne tatlı yorum olmuş buuu :)

      Sil
  24. Antibiyotik gibi yazı ama böyle en bir şifalı bitkilerden oluşan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      sen de benim gibi ada deniz çok seviyoon :)

      Sil