17 Eylül 2016 Cumartesi

BUNKER TEPESİ DÜŞLERİ



John Fante

Yazarın ölmeden önce yazdığı son kitap. Bu kitapta, Toza Sor’a benzer şekilde ilk gençlik yıllarını ve yazarlık çabasını anlatıyor.

Yazarın kahramanı, yani kendisi, Arturo Bandini, Los Angeles’da yaşamaya ve yazar olmaya çabalıyor. Birkaç öyküsü yayınlanmış olduğu için artık birazcık tanınıyor ve Holywood’a çağırılıyor, senaryo yazması için. Holywood çevresi ile ilk etkileşimi hiç iyi olmuyor.

Bu roman, Toza Sor’un devamı niteliğinde, ancak ondan uzun yıllar sonra yazılıyor. Yazar olmaya çabalarken kalacak yer ve aç kalmama savaşı da var. Editörlükten, senaryolardan para kazansa da elinde para tutamıyor.

Aşkları da hep kötü yaşıyor. Bu romanda, diğer romanlarından farklı olarak, az da olsa argo ve cinsellik var. Bu da onu çok seven Charles Bukowski nedeniyle oluyor, çünkü bu romanı ondan Bukowski istiyor.

Yine çok gerçek bir yaşam, gerçek bir dil, gündelik yaşamını dürüstçe anlatan bir yazar. Sürükleyici, merak dolu bir yaşam.

Fante iyi bir yazar. Bu kitap da Arturo Bandini temalı kitaplardan bir diğeri.

Not:3/4 

28 yorum:

  1. İlginç gibi...:) haftaya yazamam ben saklı çocuk'u. :)

    YanıtlaSil
  2. Daha önce bu yazarı duymamıştım, ilginç bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      bu yazarın önce "toza sor" unu okusanaaa :)

      Sil
  3. O kadar güzel anlattın ki, dedim niye daha uzun uzun yazmamış.. Bir an kitabın içinde hissettim kendimi, olayları tahmin ederken buldum kendimi ^^

    Tavsiyelerinizi çok seviyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma gökmen.

      ayyy ne güzel konuşuyon seeen :)

      Sil
  4. Yaratıcı yönü güçlü kişilerin aşklarını iyi yaşadıklarını gören varsa söylesin, ben hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      olmaz herhalde, çünkü duyguları fazla güçlüüü :)

      Sil
  5. Kitap sahiden ilginçmiş.. Bu arada deep saçın ucunu miniminnacık yakınca mısır patlağı gibi koktuğunu biliyor muydun??

    YanıtlaSil
  6. Yazarlık yolundaki çabaları, emeği, mücadelesi yazılara hata hatta romanlara konu olmayacak yazar çok az galiba.

    Yazarların yolu çetin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bununki daha da çetin çünkü ekonomik kriz zamanı :)

      Sil
  7. Evet aslında böyle biyografik otobiyografik kitaplar okumalıyım. O süreçte neler yaşanabildiğini görmek umut verici olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      bence de biyografik kitaplar en iyisi zaten :)

      Sil
  8. Kaçırdığım yazılarını okuyordum da ama o kutunun güzelliği nedir <3
    konsantrem bozuldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipekböceği.

      yemek sepeti.com :)

      Sil
    2. Ciddi misin muhteşem bişey bu ama^^ afiyet olsunn

      Sil
    3. ipekböceği.

      hayat güzel işteee :)

      Sil
  9. Fante okuyalım evet, ismi de güzel:) kahvaltı nerde? o da güzelmiş?:))

    YanıtlaSil
  10. Boşluktan degil de güçlükten çıkan eserler de güçlü oluyor. Okumadım. Bu aralar pek okuyamiyroum zaten. Boşluktan ellam 😁

    YanıtlaSil
  11. Arz talep bir de popülarite olayı. Belki de okumak moda olur bir zaman sonra

    YanıtlaSil
  12. kitabı aradım resimde , ararım seni her yerde şarkısı eşliğinde :D

    YanıtlaSil
  13. o değilde böyle kitapların içeriklerini çok iyi aktarıyorsun okumuş kadar oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      okumaktan kurtuluyon işteee :)

      Sil