22 Eylül 2016 Perşembe

ÇOCUK KALBİ


Edmondo De Amicis

130 yıl önce yazılmış bir çocuk klasiği. Enrico adlı öğrencinin anıları, günlüğü.

Tatil bitip okula başlayan Enrico’nun öğretmeni değişmiştir. Enrico da her gün okulda olan biteni günlüğüne yazar. Yeni öğretmeni, öğrencilerini çocuğu gibi görmektedir.

Sınıfta yaramazlık yapan çocuklar, okul yolunda olan kazalar, Enrico her şeyi anlatır bize.  Okulda yoksullar da vardır.

Kitap tatlı ve erdemli bir kitap ayrıca duygusal da. Enrico, her şeyi gözlemliyor ve iyi bir insan olmaya da çabalıyor.

Okulda olan bütün olaylar, tartışmalar, çocukluklar, hepsi normal ve olağan durumlar, Enrico bize kendi ağzından öyle içten anlatıyor ki.

Yazar, oğlunun günlüğünden yola çıkarak yazmış kitabı. Şeker Portakalı, Küçük Prens kadar hoş kitaplardan.

Okuyamayanlar dinleyebilirler de.


Not:4/4

60 yorum:

  1. Ben bu kitabı okuduğumda çok sevmiştim. Her çocuk okumalı bence. Teşekkürler bu güzel öneri için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neşeli süs evim.

      bence dee :)

      Sil
  2. Ayy aman çok sevdiğim bir kitap Arnavutçadan okumuştum ne sevindim ama yorum yapabileceğim bir kitap olduğunu görünce :))

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      oku sen deeee öğütle tanıdıklarınaa :)

      Sil
  4. Ay çocukken bu kitap beni aglatmisti nedense deep çim. Sulugözdüm zaten herseye aglardim 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya soygül.

      ağlatır ama bu kitap ki :)

      Sil
  5. Ben bu kitabı daha geçen sene okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      aferin sanaaa tam zamanında okumuşsuuun :)

      Sil
  6. Ablamda vardı. Kapağının üzerinde kalp resmi bulunuyordu. Fakat ben okumadım. Çocukken kitap okumayı hiç sevmezdim. Kendi düşüncelerimle başbaşa kalmak daha çok hoşuma gidiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      o kalp resmi olan çok eski baskıymış evet :) aaa çocukken ben deli gibi okurdum yaa :)

      Sil
  7. Belli ki güzel. Ama en güzeli Leylek Dede. Ya da Daddy Long Legs.. Jean Webster'dan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      okuycam işallah ben dee :)

      Sil
  8. Dinlenilebilir olması da güzelmiş..

    Kitabın içeriğini çok sevdim..

    Daha önce Şeker Portakalı ve Küçük Prensi de okumuştum <3

    Güzel paylaşım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma gökmen.

      bu da onlardan dinle o zamaan :)

      Sil
  9. Kızım yeni okudu, çok duygulandığını söylemişti. Ben okuduğumu hatırlamıyorum. En kısa zamanda okuyayımm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      oku tabii yaa :)

      Sil
  10. Ne güzel , ne mutlu edici bir tesadüf daha bu sabah bu kitabı inceliyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      oleeey :)

      Sil
  11. Bana hediye edilen ilk kitap :) halen saklarım, anılarımı canlandırdın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sena dursun.

      ay valla mıııı :)

      Sil
  12. İlk okulda iken okumuştum , çok severim ^^

    YanıtlaSil
  13. Tesadüfe bak,bugün bu kitabı aldım deep:) Súper heyoooo

    YanıtlaSil
  14. Eskiden okul kitaplıklarında mutlaka bulundurulan bir kitap. Çocuklara okumayı sevdiren kitap da denebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      öyle di miiii :)

      Sil
  15. Yaşasın kitaplar! :) Ben de dizileri yazdım şimdi. :):);)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      okurum kuuu taam :)

      Sil
  16. harika bir klasik.. bir öğretmen olarak okumak daha da anlamlı benim için... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk.

      eveeeet yaaa :)

      Sil
  17. Çok çok severim. İyi getidin aklıma . Başucu kitabı yapayım bir ara . Özledim vallahi.

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. okyanus arsel.

      hem de nasıııl :)

      Sil
  19. Hediye gelmişti bana çok sevdiğim bi teyzemden 7 yaşında, ve ilk okuduğum uzun kitaplardan biridir nasıl severim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipekböceği.

      ay bak anısı da varmış :)

      Sil
  20. Çok sevmiştim bu kitabı, bence her çocuğa okutulmalı:)

    YanıtlaSil
  21. Tüm çocuklara doğum günü hediyesi olarak verilmeli bence :)

    YanıtlaSil
  22. Çocuklarımın,öğretmenlerin hatta tanıdığım herkeslerin okuyunca çok sevdiği benim bi türlü sevemediğim kitap :p

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. çocukken okuduğum en güzel kitaplardan biridir defalarca okumuştum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      ben deee şimdi bi daha okuduum :)

      Sil
  24. Çok eskilere götürdün beni deep.
    Hatta tekrar okumalıyım bu kitap, hatırlanmalı bence ...

    YanıtlaSil
  25. Çoook güzelll bir kitap,iyi ki bulmuş ve sunmuşsun.

    YanıtlaSil
  26. Küçükken okuduğum güzel bir kitap olarak kalmış bu aklımda :) Ama hatırlayamıyorum malesef belki yeniden okumanın zamanı gelmiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir asya fanı.

      dinlesene işteee var netteee :)

      Sil
  27. Deep Şeker Portakalına başladım ama yarım kaldı :/ Bu kitap da çok güzelmiş seviyorum bu tarz kitapları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde.

      ay çok güzel bu daaa kii :)

      Sil
  28. Daha bebeyken okuduydum ben bunu, ama ince versiyonuydu galiba. Mektuplar halinde miydi? Unutmuşum^^ Ama ağladığımı hatırlamaktayım.. Şimdi sor bana senin ağlamadığın kitap var mı diye =D Üç kız bir ana diye bi türkü var bilin mi? O geldi aniden aklıma, ne alaka diyceksin ben de bilmirem ama geldi işte =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulye.

      mektuplar var evet :) ağlanır ivit :) ağlaksın sen ivit :) bilim bilim. üç kız bir ana varmışlar balam öyle bişi de mi :) olsun alaka işteeee :)

      Sil
  29. Kütüphane kolu başkanlığı günlerimi hatırlattı 😊

    YanıtlaSil
  30. İlkokulda okuduğum çok sevdiğim bir kitap. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğba.

      ne güzel kitap ama de miii :)

      Sil