14 Eylül 2016 Çarşamba

EV YEMEĞİ



Ev yemeği dememin nedeni, yemeğin bir adının olmaması veya adını bilmemem. Ev yemeği, evde olanlarla pişen yemektir, işte.

Bir miktar dana eti, kuşbaşı, 300 gram örneğin. Bu eti önce sotelersiniz. Yağda kızartırsınız, salat yağda, kanola, ayçiçeği yağı olabilir. Biraz su, taze karabiber, düdüklüde.

Et yumuşar, sonra biraz patates, bizim sarı patates işte, şöyle büyüğünden. Bir de beyaz patates var ama ondan yok bizim çiftçi pazarlarında.

Biraz kabak, taze soğan.  Oldu bitti.

Üstüne de taze kişniş. Çorba gibi yemek. Tadı da güzel.

44 yorum:

  1. Offf misss,düdüklü de de lime lime olur o et.
    Yemede yanında yat.
    Ellerine sağlık.Yemek yapabiliyormuş bizim yetme bak sen aferin sana..deeeepccciiimmm ciiim ciiim ciimm.

    YanıtlaSil
  2. Burada yemek görünce bak aklıma ne geldi Deep. Biz yeşil mercimek çorbasına karaşimşek deriz hep, babamlar öyle dermiş askerde. Duyanlara garip geliyor. Ve aslında bu yazının iştahımı açtığını da fark etmiş durumdayım. Keşke yiyecek bir şeyler olsa da yesem >_< Her gece böyle yemeksiz kalıyorum ve hiçbir şey olmadığını bilmeme rağmen yüz milyon kez kontrol ediyorum mutfağı. Yazık bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulye.

      ay gece evde hiçbişi olmuyo mu yaa. elma bilee :) bi deee senin de yemeğin de güzel olur he fasılleeee :)

      Sil
    2. Ay evet fasulye olsa da yesek =)

      Sil
  3. Hiçbir tarife uymayıp, eldeki malzemelerle yepyeni ve bir defalığına bir tarif bulmaya "Şaştım Aşı" deniliyor Aksaray'da. Çok severim ben bu deyişi. Benim de zaman zaman içimden gelir bir şaştım aşı yapmak.

    Biraz türlü gibi bu yemek; az malzemelisinden. Fasulyesiz, patlıcansız. Ama kişniş yaprakları var. Derin, ellerine sağlık. Eminim kişniş ile nefisti. Zeytine de tohumundan serpmek iyi gidiyor, bilirsin zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaştım aşı mııı :)) Sevdim bunu arkadaşımm :))

      Sil
    2. Evet, çok güzel bir isim. Esprili ve durumu açıkça özetliyor.

      Sil
    3. acemi demirci/the ipek.

      şaştım aşı. çok sevdim bu deyişi. kullanırım artık. :)

      Sil
  4. Annem de hep böyle kendince yemek uydurup adına sulu yemek der, neden özellikle "sulu yemek" diyorum cevabı yemekten de güzel "çünkü içine su katıyorum ve baban ekmek banıp yemesini çok seviyor" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan bilen.

      çok güzel eveet :)

      Sil
  5. Daha ne olsun ! Ellerine sağlıkkkkkkk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      derler yaa bi de içine sevgi atmalııı :)

      Sil
  6. Afiyet olsun, eline sağlıık!! ^^ Yalnız maşallah çok güzel duruyor, Asya mutfğını andırmamış mı görünümüü?? ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rumeysa.

      ah evet ramen gibi ama acısız :)

      Sil
  7. Daha önce pişirdiğim bir yemeğe taze soğan koymadım hiç. Sanki eti çıkarsak on numara vejeteryan yemeği :))
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      ay etsiz de olur tabeee :)

      Sil
  8. Güzel görünüyor. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Ben biraz salçasını bol koyarım böyle yemeklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      bu sarı yemek yani salçasız. onlar kırmızı yemekler :)

      Sil
  10. Aman aman dipicim yemeklerde yaparmış :) ellerine sağlık :) afiyet bal şeker hastalığı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      şirinişkooo :)

      Sil
  11. deep tadında et haşlama ;)

    YanıtlaSil
  12. Ohh , mis :)) Daha ne olsun... Mutfakta yaratıcı olmak ayrı bir sanattır 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer akdemir.

      idare ediyoz iştee :)

      Sil
  13. blogger forumu açıldı !!!
    http://bloggerforumu.com/index.php

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alperen yıldırım.

      piki piki sağool :)

      Sil
  14. ev yemeğine ne güzel bir yorum getirmişsin öyle =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. not just korea.

      :) ivit ivit :)

      Sil
  15. Ev yemeği gibisi var mı ki? Et, patates zaten birbirini tamamlar, üstüne kişniş yaprağı olursa yemede yeme de yanında yat :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      fazla yatmadım hemen yedim :)

      Sil
  16. Ohh zaten hastayım valla çok iyi giderdi bu yemek bana 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      geçmiş olsun. tatilde hasta oldun herhaldeee.

      Sil
  17. süper görünüyor Deepcim, taze soğanı çok severim hemen hemen herşeye yakışıyor.. afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      yeşil şeyler iyidir di miii :)

      Sil
  18. Lezzetli görünüyor :) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil