21 Eylül 2016 Çarşamba

İZDİHAM


Dolu dolu bir kültür sanat edebiyat dergisi. Son sayı kapağında müthiş yazar Beckett var ve onun ünlü sözü. "Hepimiz deli doğarız, bazılarımız öyle kalır".

Çok sayıda deneme, şiir, öykü, makale ile pek keyifle okunuyor. İlk yazıda Mustafa Kutlu, sevdiğinden kalan bir düğmeyi anlatıyor. Bir Raskolnikov ve edebiyatta katiller incelemesi var ki ilginç.

Koca Yusuf yazısı çok iyi. Koca Yusuf Kel Aliço’yu yenerek başpehlivan oluyor, fırtına gibi esiyor, sonra Avrupa ve Amerika’da da yenmediği kalmıyor. Yurda dönerken bir deniz kazası oluyor, gemi batarken Koca Yusuf herkesi kurtarıp filikalara koyuyor ama o ağır diye almıyorlar onu filikaya ve binmesin diye ellerini kesiyorlar o da denizin dibine gidiyor.

Ahmet Uluçay ve Metin Erksan yazıları da mutluluk veriyor. Tolstoy ile Turgenyev’in dostluğunu anlatan yazı ise edebiyat severler için önemli. Tolstoy’un yaşamı ve dehası çok şaşırtıcı zaten.

İzdiham’da her şey var sahiden de. Renkli dergi. 

44 yorum:

  1. ay ben bunuda duymamıştım hiç. Senin yüzünden kendimi kütüphanede falan asmak istiyorum ama şöyle new york kütüphanesinde falan

    YanıtlaSil
  2. Sayenizde haberimiz oluyor bu güzel çalışmalardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      benim de ilgi alanım bunlar işteeee :)

      Sil
  3. Daha önce duymamıştım bu dergiyi.. İçinde edebiyat varsa mutlaka bakmalı.. ^^

    YanıtlaSil
  4. Yeni çıkan o kadar dergi var ki hangi birini alacağımı şaşırıyorum bazen. Bunu da ilk kez duydum. Dergileri aldığım büfede rastlarsam bir şans vermek isterim bu dergiye de. :)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      nası gidiyoooo :)

      Sil
    2. Güzel gidiyor birde gece rüzgarın sesi korkutmasa daha iyi olabilir 😁

      Sil
    3. kısaca dodi.

      ay amaniin alışırsın yaaa :)

      Sil
  6. Olsun okuyamasam da adını öğreniyorum dergilerin. Süpeğ!

    YanıtlaSil
  7. Sevdim sanki bunu. Belki Mustafa Kutlu deyince de sempatim artmış olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      iyi yazar de miii :)

      Sil
  8. Senden çokkk öğreneceklerim var benim Deep ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz gül.

      ay senin yemekler yeter bence de yaa :)

      Sil
  9. Dergilerin isimleri de ne kadar güzel. Koca Yusuf' un hikayesi de pek bir acıklıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      evet çokoş isimler buluyolar yaaa :)

      Sil
  10. Güzelmiş, yazılar ilginç, Koca Yusuf'un hikayesini Sunay Akın'ın sanırım Titanik kitabında okumuştum, acıklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      aa o mu yazmış duymamıştım :)

      Sil
  11. Bu dergiyi gördüm fakat hiç incelememiştim. Kapağının rengi sanırım beni itti:))) Kendime şaşırıyorum bazen , çok mu şekilci oluyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer akdemir.

      cart renk de miii :)

      Sil
  12. Hepimiz müslüman doğarız. Bazılarını anne-babası hristiyan, yahudi, mecusi yapar... diye biliyorduk ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      hımmm bu yazar da başka türlü düşünüyomuuş :)

      Sil
  13. Selin ile dergi arayışına girdiğimiz şu günlerde ne varsa blog dünyasında var dedirten ikinci bilgi bu

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      yaa bende dergi çooook :)

      Sil
  14. Gerçekten güzel dergi. Mustafa Kutlu'nun yazısını okurken çok ağladım. Koca Yusuf'u okumamıştım. Eve gidince onu da okuyacağım. Güzel tavsiye olmuş. Okumayanlar okusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur yağar.

      sen de sevmişsin bu dergiyiii ne güzeeel :)

      Sil
  15. Deli kalanlardanım sanırım :D koca yusuf'un hikayesi çok üzücü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      :) ay sen deli değilsin ama yaa :)

      Sil
  16. Oku,işe git çalış,spor,seminer..... Yetişemiyorummmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      olsun yetişme her şeye yaaa :)

      Sil
  17. Koca Yusuf'un hayatı ve başına gelenler beni çok etkilemişti ilk kez Annem'den dinlediğimde ki çok küçüktüm.

    Her sayısı takip edilmeye değer bir dergi. Sorun, bulabilmekte.

    YanıtlaSil
  18. Zavallı koca yusuf yaaa filikayi alttan tuttuğu gibi devireymiş ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlu kalem.

      yapamadı herhalde.

      Sil
  19. İzdiham'ın kurucularından Bülent Beyle tanışmıştım. Karakutu'nun sonrasıydı. 6-7 sene olmuştur. İzdiham'ın ilk sayıları var bende. Son yıllarda alıp okumadım ama ilk sayıları da güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ne güzeeeel yoruuum :)

      Sil
  20. Koca Yusufun hikayesi ne acıklı ama...Labirent gibi dergi desene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      bütün sölediklerin doğruuu :)

      Sil
  21. Ay tamam buldum aradığımı :)) ♥

    YanıtlaSil