27 Eylül 2016 Salı

KAVAS HÜDAİ


Hüdai, yoksulluktan gelme, varoş çocuğu. Babasını, Hüdai çok küçükken kaybettiler. Annesi ev hanımı, iki ablası ve ağabeyi var. Ablaları okula gidiyor. Ağabeyi ilaç mümessili, ancak faydası sadece kendine. Kendine kazanır, yer içer gezer eğlenir, annelerine para vermez, kızkardeşlere yardım etmez.

Hüdai, ilkokulu dördüncü sınıfta bırakıyor, yaşam savaşına atılmak zorunda, eve para götürmesi lazım. Annelerine, ablalarına yardım etmek zorunda. Dokuz yaşlarında hayata atılıyor. Ağabeyi ile de hiç anlaşamıyor hayatı boyunca. Hiç iyi anısı yok onunla.

Hüdai’nin ağabeyi ile ilgili kötü anısı ise çok. Bir bayram sabahı, Hüdai daha çok küçük, 13 yaşlarında, dört yıldır evi o geçindiriyor, annesine diyor ki, -Anne, bu sabah için sucuklu kuru fasulye, pilav, ayran yapsana. Annesi yapıyor, hep birlikte oturuyorlar masaya, anne ve dört kardeş. Ağabeyi, Dündar, masaya oturup da fasulyeyi görünce,-Bu ne anne, bayram sabahı fasulye mi yiyeceğiz, aklına başka yemek gelmedi mi? diyor bağırarak ve tabağını alıp karşı duvara fırlatıyor.

Üstelik de duvarı yeni boyamışlar, annesi leylak severmiş, o yüzden Hüdai, kendi kazandığı parayla, evin erkeği o ya, gidiyor boya alıyor ve evi kendi boyuyor. Anneleri de mutlu. Ağabeyi fasulyeyi duvara fırlatınca, bir duvara bakıyor bir ağabeyine ve, -Sen ne hakla yemeği beğenmiyorsun, o yemeği ben istedim annemden, parasını da ben kazanıyorum, senin ne bu eve ne de annemize bir faydan yok, bir de zarar veriyorsun, git şimdi bu sofradan, bayram sabahı bari biz mutlu olalım diyor. Ağabeyi evden gidiyor ve üç gün eve gelmiyor.

Bir başka gün ise, Hüdai, gün içinde çalışmış, para kazanmış, annesine teslim etmiş parasını ve cebinde de beş lirası var. Bir arkadaşı yanına geliyor ve hadi gel diyor sinemaya gidelim. Onun da cebinde on lirası varmış. İkisi sinemaya gidiyor, sinemadan çıkıp gezip dolaşıyorlar, geç saatte eve geliyor. Ağabeyi kapının önünde onu bekliyormuş. Ellerini arkaya dolandırmış. Hüdai de aynını yapmış. Ağabeyi, -Sen eve bu saatte gelmeye utanmıyor musun? Deyince, Hüdai de,-Sen bu eve hiç gelmiyorsun, nerden biliyorsun eve kaçta gelip gittiğimi, diyor ve ağabeyi palaskasını çıkarıp Hüdai’nin ense köküne indiriyor. Hüdai’nin gözünde yıldızlar çakıyor. Ağabeyi dövmeye devam ediyor.

Hüdai odasına geçiyor, yatıyor ama uyumuyor. Ağabeyinin uyumasını bekliyor. Uyuduğundan emin olduktan sonra onun odasına giriyor, üstüne çıkıyor ve boğazına oturuyor, mutfaktan aldığı ekmek bıçağını ağabeyinin boğazına tutuyor ve-Bir daha bana palaska veya başka bir şeyle vurursan seni bıçaklarım, diyor ve iniyor boğazından. Ağabeyi bir daha ona dokunmuyor.

(devam edecek)

56 yorum:

  1. Kalemine sağlık :) Devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hüdai ile Hüdaverdi akraba falan mı? Okurken gözlerimin önünde Hüdaverdi canlandı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      eskiden hüdaverdi diye bir çizgi bant varmış o muuu :)

      Sil
  3. O abiyi niye tutuyorlarmış ki evde,gitsin kirada otursun da anlasın ev geçindirmeyi.Ayrıca bu nasıl bir aileymiş,kızlar okuyor,en küçük erkek çalışıyor ?Normalde ablalar çalışır,çocuk okula giderdi ya da hepsi çalışırdı.İlginç,anne feminist falan mıymış ya da kızlar?Bu temeli mi işleyeceksin hikaye de,yoksa kızların okuyup,çocuğun çalışmasının bir özelliği yok mu?Ya da şu andan itibaren değişti mi öykü?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      burda anlatacağım, hüdainin öyküsü olacak. abi ve ablaları çok etkili değil öyküde. ama onları da anlatcam tabii. bi deee, bu öykü, 1960-1970'lerde geçecek :)

      Sil
  4. Oldukça acıklı ama bir o kadar gerçek..
    Leylak duvarları severiz değil mi Deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      acıklı ve leylak ivit :)

      Sil
  5. Acıklı bir hikaye ama yaşanıyor böyle şeyler malesef, en azından mutluluğu bozan sadece abisi, devamını merak ediyorum Deep'cim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ben de merak ediyorum bakalım neler olcaaak :)

      Sil
  6. Anaaa ne biçim abiymiş o öyle deep :)

    YanıtlaSil
  7. Bi de bili diycaamm,çokomelli veda yazısı nereye kayboldu yavrucuğum?Merak ettim di ben o kuzucuğu 😳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      çoko çoko mell :)

      Sil
  8. Ee bekliyelim devamını o halde :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      bu da böyle oldu bakalım :)

      Sil
  10. Ya boyle seyler anlatma ya anlat tabi de ben cok etkileniyorum ya. Üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leydi viç.

      üzücü tabi evet.

      Sil
  11. Selamlar,

    Çok güzel bir blogunuz var, tebrik etmek isteriz :)

    Bloggerlara destek olmak için domain sponsorluğu yapmaktayız. Örneğin creamive.blogspot.com yerine www.creamive.com adresini kullanabiliyorsunuz. Sadece blogunuzda küçük bir tanıtım yazısı rica ediyoruz.

    Dikkatinizi çekerse bizlere https://www.creamive.com'dan merhaba diyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mustafa çağrı.

      tişkürler tımams lazım olursa sölerim ki :)

      Sil
  12. Öykü, bekletecek sonra ne oldu, olacak diye. Devamı gelecek haberi sevindir bu nedenle.

    Derin... O kahve... O yanındakiler... Çoookkk kötüüü :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bakalım uzun öykü olsun işallah :) yanındakiler evet çok kötüü :)

      Sil
  13. Ağabeyine sinir oldum , ne biçim ağebey :( Çok heyecanlı bitti , devamını bekliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      hayırlısı bakalım :)

      Sil
  14. aa benim yokluğumda depresyona mı girdin de böyle kötü abili yetim çocuk hikayelerı?? muzo ile kübo'ya ne oldu O.o
    hoş bu hikaye de pek bi süper :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      oyy kim gelmiiş :)

      Sil
  15. Biraz acıklı bir öykü.Umarım sonu mutlu biter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık blog.

      işallah bakalım :)

      Sil
  16. Merakımı gıdıkladı.Acep neler olicik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçmalarkene.

      acep bakalım artık :)

      Sil
  17. Kavas'ı ilk kez duydum ve öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytül örcün.

      bulmacalarda yaparsın artık :)

      Sil
  18. Aman öyle abi eve gelmesin bir daha.Çok kızdım çoookkk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      kızılmaz mııı :)

      Sil
  19. Yine çok güzel bir öykü, devamını merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lulu.

      ben de merak ediyorum bakalım :)

      Sil
  20. :((( Nefret ediyorum bu tarz insanlardan !

    YanıtlaSil
  21. Biraz içim karardı ama olsun deep okumaya değer yaaa 😘😘😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsel.

      yazayım o zaman devamınııı :)

      Sil
  22. ay tutuldum deep hikaye mi bu? Senin öykülerini uzun zamandır takip edemiyordum. Bu konuda suçluyum tabisi ama anlayamadım hikaye di mi bu ama ne kadar da gerçek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      ne ka gerçek bi hikaye eveeet :)

      Sil
  23. Bir an kesti biçti dedim abiyi. :)
    hımmm...
    devamını bekleyeceğim. buralardayım İnşaallah kısmetse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      hoşgeldiiiin :)

      Sil
    2. uyuşuk hayalperest.

      :)

      Sil
  24. İyi bari öldürecek diye çok korktum. Öldürmesin ama yazık hapse düşmesin

    YanıtlaSil
  25. En azından hüdaiyi seven bir annesi var ve kimisinin oda yok varda yok yani.Evlat ayıran var büyük oğlu haksızken o senin abin diyen var.abine ev alınacak sen çalışacaksın diyen.Babamı gördüm öyküde yaa ve olmayan ailesini.
    Kahrolsun öyle insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      of of evet yazık onaa diy mii.

      Sil
  26. Ay çok beğendim. Devamı var mı? Blogu tamamlayacağım. And içtim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek durmaz.

      5 bölüm oldu devamı da gelcek tabeee :)

      Sil