3 Eylül 2016 Cumartesi

MABROUK


Annem ve bende dikkat eksikliği var. Kız kardeşimde yok. Kardeşim çalışkandır, çok düzenlidir. Ben de çalışkanım ama düzenli değilim. Kardeşimden daha kreatifimdir ama.

Bu dikkat eksikliği annemle bende çok komik duruyor. Bunun için ilk doktora gittiğimizde, geçen kış annemle, muayeneden sonra çıktığımızda, mantolarımızı unutmuşuz. Aşağı indik, taksiye bindik, eve gittik. Hiç aklımıza gelmedi. Bir dahaki gidişimizde, mantolarımızı görünce, orda anladık, unuttuğumuzu.

İlaç kullanınca zihnimiz açılıyor, bir enerji geliyor ikimize de. Doktor bana 20 mg verdi. 6 yaşında çocuklara bile 60 mg verilebiliyor. Annem bazen benim ilaçlarımı içiyor, o bile enerji veriyor anneme. İlaçları içince insan acıkmıyor da.

Ama ikimiz de unutuyoruz ilaçlarımızı. Doktor anneme, kızınıza ilacı siz içireceksiniz, dedi, unutmayın. Annemse bana ilacımı vermeyi unutuyor, çünkü, kendi ilacını almayı da unutuyor. Kendi alacak, dikkat eksikliği azalacak, bana vermeyi hatırlayacak.

Ailecek bir cenazeye gittik. Annemin bir tanıdıklarının. 90 yaşında bir teyzenin cenazesi. Bütün tanıdıklarımızı gördük orda. Yemek yendi hep birlikte.

Bugün tatil evdeyiz. Annem ben kardeşim müzik dinleyip göbek atıyoruz. Ramy Ayach’ın Mabrouk adlı şarkısı ile. Mabrouk, Arapça hayırlı olsun demek. Yahudiler de mazel tov der hayırlı durumlarda. Hayırlı bir şeyler olsa da göbek atsak hep.

58 yorum:

  1. Eğlenceli olmuş, mantoyu unuttumu okuduğum an kahkahayı bastım. Şaka falan ben de çok unutkanımdır, dikkat eksikliği de olabilir şimdi düşününce 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      popüler hastalık buu :)

      Sil
  2. Bugünü öykülerini okuyarak açtım . Hayırlı şeyler olsa gerek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçmalarkene.

      evet hep hayırlı şeyler olsuun :)

      Sil
  3. Pek fazla bir şey anlamasam da
    İnşallah iyileşir siniz mi desem bilemedim.. Bir yerlerde bari kendinizi unutmayın :)
    İnşallah hayırlı bir şey olursa göbek atarsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      ya işte dikkat eksikliği günümüzün en popüler hastalığı. konsantrasyon eksikliği. bu öykü bunu anlatıyor yaniii :)

      Sil
  4. öykülerin fantastikleşiyor mu? bana mı öyle geliyor?
    çilekli milekli foto, dikkat eksikliği, ilaç, cenaze, mabrouk ile göbek atmaca...
    bişey mi kaçırdım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar.

      ha haaa renkli öykü olmuş gerçekten de :)

      Sil
  5. Dikkat eksikliği çağımızın hastalığı mıdır, nedir? Bende de var. Tanıdığım bir çok kişi de var. Ama doktora gitmeyi hiç düşünmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      gitsene o zaman :)

      Sil
  6. Dikkat eksikliği için tahlil yapmış mı bu doktor hikayedeki anne ve kıza?Kızım sana diyom,gelinim sen anla.Dikkat eksikliğinin organik bir sebebi olduğu ekarte edilmeden yani vücuttaki bir vitamin-mineral ya da hormon eksikliğine bağlı olmadığı saptanmadan psikiyatrik ilaçlar verilmemelidir.Sıklıkla basit bir B12 vitamin eksikliği nedeniyle oluşan dikkat eksikliği yıllarca boş yere direkt beyne etkili ilaçlarla tedavi edilmeye çalışılır.Amman dikkat,bence hikayedeki ana kızı bir tahlile götür,birinde B12 eksikliği ,birinde de hipotiroidi çıksın boşuna o ilacı içmekten kurtulsunlar.İkinci bölümü bunun üzerinden acık komikli kurgula bakalım yavrucuğum,ne çıkacak ortaya,öptüm seni,gurbetteyim ya artıkın,hihihihi

    YanıtlaSil
  7. Zaman zaman metropolde bizim de başımıza geliyor bu dikkat dağınıklığı ve unutkanlık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      evet yaaaa :)

      Sil
  8. Bende cüzdanımı marketten unuttum 😄😄😄 sanırım aynıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aihara.

      amaniin o kötüymüş :)

      Sil
  9. Özledik milletçe göbek atmayı... Şu enerji veren ilaçtan bana da lazım:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ha haa al sen de daha çok gez :)

      Sil
  10. İkinci randevuya kadar hiç mi dışarı çıkmadınız annemmm 😄 O şarkı güzeldir, hatırlattığın iyi oldu ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      hava çok soğumadı mont keydik :) ne şarkı de mi yaa :)

      Sil
  11. Okurken güldüm, hele mantolarını bir daha ki seferde görünce hatırlamanız! :) Umarım annenin de senin de sorunun düzelir, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  12. ya deep Allah iyiliğini versin öldürdün gülmekten :D temel fıkrası gibiymişsiniz haa :D parmağınıza ip bağlayın :d sonra onu da unutun niye bağladıydık diye :D benim başıma geldi bi kere laf aramızda :D :D

    YanıtlaSil
  13. Delisiniz ya! O resim de iyi geldi valla, tatlı tatlı. Ülkece hayırlı olsunlara hasret kaldık ha...

    YanıtlaSil
  14. Dikkat eksikliği değil aslında. Etrafımızda dikkat edilecek çok şey olmasından. Eskiden telefon,bilgisayar,çamaşır, bulaşık makinesi vs. hiç bir şey yoktu. Şimdi bir ütünün bile üzerinde 10 tane ayar var.

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      yemek videosu mu hihi :)

      Sil
    2. Aaa onu unutmuşum. Tamam onu da ekledim listeye. İsteğim iki oldu. İlki şu toplu göbek havalı olandan:))))))))))

      Sil
    3. acemi demirci.

      seni seniiiii :)

      Sil
  16. Kardeşimden daha kreatifimdir dedin de Kreatif Başkan aklıma geldi yaw?! :/ Nerelerde haberin var mı Deep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. complete.

      hiç haber yok vallahi :)

      Sil
  17. Manto kısmına çok güldüm😂 İlahi ana kız:)
    Bari diğer kardeş sizi toparlasa biraz:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni gelin.

      o kendini toparlasın yeter :)

      Sil
  18. mont unutma olayı ona çok güldüm benim annem her şeyi unutuğu için ona çanta filan vermiyoruz artık yoksa kadın bir gün kendini unutacak valla :) çok güzel bir hikayeydi iyi geldi teşekkürler güzel insan rabbım her şeyin hayırlısını versin cümlemize inşallah ..şarkıda pek güzelmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      senin paşa göbek atsın bu şarkıyla :)

      Sil
  19. Ben de mantoya çok güldüm.Traji komik bir durum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      he valla :)

      Sil
  20. Süpersin deep :))
    "Annemse bana ilacımı vermeyi unutuyor, çünkü, kendi ilacını almayı da unutuyor." koptum burada.

    YanıtlaSil
  21. Allah iyiliğini versin e mi ...
    Zaten uzun zamandır yokum ; bir okudum sonra nolooor dedim ....
    Veeee nihayet ayıldım :))))
    Dikkat eksikliği , çilekler , mantolar,cenaze ve göbek atmacalar ha .....
    Ortada var şen bir arajman :)
    Emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  22. Bak öykü olduğunu ilk anlamadım yorumlardan anladım etikete bakmamışım ,demek ki . Yalnız çok güldüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      gülmene sevindim işteeee :)

      Sil
  23. Keyifli günlerin, göbek atmalı günlerin çok olsun Deep...
    Bu arada cenaze kurgu mu gerçek mi bilemedim.Eğer gerçekse başınız saolsun.

    YanıtlaSil
  24. Yaa bende de dikkat etsikliği var ama doktora gidecek boyutta değil 😊. Anını komik bir dille anlatmışsın çok hoşuma gitti görüşürüzz ✌️

    YanıtlaSil
  25. dikkat eksikliği evlere şenlik yaaa! Ana kız işler karışık desene, her yere, her şeye hatırlatma notları gelsin o halde :D

    YanıtlaSil
  26. post-itlere yüklenme zamanınız gelmiş o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşayan anılar.

      eyvah eyvah :)

      Sil
  27. Okurken o kadar eğlendim ki :) Bir de şeyi merak ediyorum doktor montları unutmanıza ne tepki verdi?

    YanıtlaSil
  28. aa bak unutma konusu çok ilginç bende.Yaşanmışlık falan en küçük ayrıntılarına bile hatırlarım geçmişe dayalı anıların.
    Mesela annem tarafı bir misafirimiz gelmişti yıllar önce sonra her iki tarasfın iş güç telaşı bir daha gelemedi kız bize bir türlü denk gelemedik çağırdığımızda.Annemde diyor ki evimize hiç basmadı ayıp valla bize çağırayım diyo üstüne düşeyim diyor.Bende tamam evet uzun zaman oldu gelmedi dedim ama gelmişliği var.Öyle annemle polemiğe girdik hayır gelmedi hayır geldi diye.
    Öyle bir kaptırmışım ki kendimi nasıl derine indiysem anneme geldi perşembe günüydü kayın validesi yoktu yanında mavi elbise vardı üstünde saçını kestirmişti lacivert far sürmüştü gözlerinden tut çıkardığımız ikramlara kadar saydım.Çok komikti ama okadar ayrıntıyı anımsamamda ilginçti yanı şaşırmıştık.

    Nesne ve maddiyata dayalı herşeyi ise unuturum.Anahtarı okulda cüzdanımı caffede çantamı parkta hele şemsiyeler tek kulanımlıktır bende.
    Kırşehirde oda arkadaşım Leyla derdi bana işte şaka yapardı.Yani arkamdan kızım bu sizin mi diye uzattıkları çok şey oluyor.Bu aslında geçen yıldan çok artan birşey biliyon mu izmirde ki o çanta olayından sonra daha fazla arttı eskiden okadar değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ayyy önemli şeyleri unutma he :)

      Sil