19 Eylül 2016 Pazartesi

OKULLAR DA AÇILDI İŞTE


Hafta sonu herkes tatilden döndü bizim apartmanda. Hava yine sıcak idi ama. Yapış yapış. Yaprak kımldamıyordu. Klima da bozulmuş niyeyse. Fanı çalıştırdık. Hava bir yağmura dönebilseydi.

Komşular birbirimize yemek verdik. Mutfakta çok uğraşmayalım diye. Bize şinitzel, kızartma verdiler örneğin, biz de kıyma kavurup verdik, içine domates, biber, yumurta atıp yesinler diye.

Yeni öğretmenimiz var bir tane, yeni taşındı, anne babası, kardeşiyle. Kardeşi üniversiteyi yeni kazanmış, kendisinin ise ikinci yılı olacakmış. İlk yılı zorlu geçmiş, alışamamış bir türlü. Özgüveni diplerde. Ya ben zaten daha çocuğum ya öğrencilerim de benim çocuk olduğumu anlarlarsa diyor.

Hafta sonu heyecandan karnı ağrıyordu. Hepimize, bütün komşulara, dua edin benim için de sevsinler öğrencilerim beni, dedi. Kaç gündür hep kötü rüyalar görüyormuş. Geçen seneden iki sınıfı tanıyormuş, onlara seneye derslerine girmeyeceğini söylemiş, çok zorlu sınıflar olduğu için. Ama o sınıfları da yine alacağı belli olmuş. Hayal kırıklığı yaşarlar mı acaba beni görünce diye endişeleniyordu.

Hayat kısa kuşlar uçuyor yuvalarından okullara gidiyorlar, okullar açıldı, hayat canlandı, şimdi kültür sanat etkinlikleri de başlar, mevsimler böyle işte biri biter diğeri başlar. Zaman geçer. Zaman yok da biz bölmüşüz zamanı saatlere. Zaman olmayabilirdi, daha rahat olurdu ama düzen olmazdı.

Zaman tersten olabilirdi. Saat tersten olabilirdi. Mesela, saata baktığımızda duvardaki, 11 değil de 1 olsun, 9 değil de 3, 12 değil de 6. Tersten gitsin zaman. Zamanı tersten yaşasak. Zamanı tersten yaşayanlar. Gece ve gündüzün yerleri değişir.

Ya da saatın üzerindeki rakamlar olmasın. Bomboş. Saatler yok olsun, zaman yok. O saat bir çukur aslında, bir delik, O delikten giriyoruz, kara delik gibi. O delikten ruhlar alemine geçiyoruz. Orda bir yer var, ruh toplama merkezi.

50 yorum:

  1. Sorma üç aylık tatil bitti büyükten küçüğe tatlı okul heyecanları sardı :) Bizim ki okul açıldı diye ver saysın ediyor velet niye tek derdi uyku :)) Rabbım tüm çocuklara zihin açıklığı versin dilerim hepsi için iyi bir yıl olur ...Yağmur geliyormuş belki biraz ferahlarız güzel insan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ay bence de uyku en önemlisiii :)

      Sil
  2. Zamanı tersten yaşasak ve giderek gençleşsek aynı akıl bilinciyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ha haa çok şey istiyon sen :)

      Sil
  3. Tersinden hayat... Tatil için iyi fikir. Bitmişti. Başa dönmek... İtiraz etmem :)

    Bugün Google çok güzel. Nedenini bilemedim :) Bugün insanlar için de güzel olsun isterim. Yoktan yere, kuruntularla kendilerine dünyayı dar etmesinler. Tersine olmasınlar bu konuda yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ha ha tamam herkes artıık olumlu olsuun :)

      Sil
  4. Bir rivayete göre o beyaz ışık da o delikten sızıyor... Zaman kağıt, üzerine yazılan da bizim ömrümüz, sayfa dolunca görev tamam. Her bir harf, kelime de bu dünyadaki hallerimiz. Sayfa bizi tutan, kalıcı kılan malzeme. Bu zaman var ya, bast olur bir genişler şaşırır insan. Bir de kabz olur, daralır işte o fena her an değerli çünkü. Sayfa da, her bir harf de değerli. Sade ve Derin de günlük konular, hayat anlatılıyor sadece, acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      sade ve derin iştee. derin konuları hafif anlatmaak, yansıtmaak :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      ivit valla :)

      Sil
  6. Hayatı tersten yaşasaydık nasıl olurdu acaba. Saatleri hiç sevmedim ben. Evde bile hepsini kaldırdım, sesine dahi katlanamıyorum. Zaman olmasaydı keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar morghulis.

      tamam olmasın o zamaaan :)

      Sil
  7. Ya daha dün mezun oldum bugün arıyorum o günleri :D Güzel tatlı telaşlar işte :)

    YanıtlaSil
  8. Saatin üstünün boş olduğunu görmeyi isterdim sanırım, meraklanıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Ah filmekimi gelir şimdi. Süreyya Operası açılır. Tiyatrolar. Ayyy ne güzel :)

    YanıtlaSil
  10. Ay inşallah iyileşir. Bu arada bende saatler ile ilgili bir terim var belki zaman günde 2 defa geriye akiyordur 12 den 1e geçmeyi diyorum sonra tekrar 1 'den ikiye geçiyor.biraz saçma oldu bu dediklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      hımmmm pekiiiii :)

      Sil
  11. Hayat kısa kuşlar uçuyor:) Özellikle tatilde ya da hoş vakit geçirdiğimizde zaman olmasa o anların keyfini çıkartsak. Görecelilik kuramı gibi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      ha ha eveeet vallaaa :)

      Sil
  12. Zaman kısa dolu dolu yaşamak gerek hayatı :) birde hayatı tersten yaşamak güzelmiş hiç düşünmemiştim nasıl olur geçmişe geri dönsem sunu yapmam bunu yapmam derizde o an ki tercrübelerle tersten yaşayınca nasıl olur çok merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cizel pezuk.

      bilmem valla nasıl olur kiii :)

      Sil
  13. ''Hayat kısa , kuşlar uçuyor.'' Zaman, ağızdan çıkan sözler gibi geri alınamıyo: acı gerçek bu!! :/ olsun gene iyi tatil yaptık ;) ah o apartmana yeni gelen öğretmene söyle stres yapmasın ben de hala çocuğum ama bu çocukların hoşuna gidiyo. Daha sempatik geliyo :D Bu durumu lehine çevirsin, çevirebilir ;) illa dominant öğretmen olmaya gerek yok :D Tamam yeri gelince bi ağırlık koymak gerek..
    Ay klasik öğretmen moduna girmişim yine :/ neyse anladın sen beni deeptone :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoluk çocuk.

      okuluna bağlu tabii. ne okullar ne öğrenciler var amaaa. baksanaaa, senin bloga yorum yapamıyom ben yorum kutun bizden değişik. baksanaaa, 13 eylüldeki "bloglardan seçmeler" yazımaaa, seni de tanıtmıştıım :)

      Sil
    2. deeptone :( yorum kutumdaki sıkıntıyı anlayamadım :/ başkaları yapabiliyor.. heryerini kurcaladım bulamadım:(
      -LuNA-

      Sil
    3. çoluk çocuk.

      baksanaaa, yorum kutun bizimki gibi değil kiii yaaa. benziyo muuuu :)

      Sil
  14. Ben uyuyamadığım için zamanı tersten yaşamış oluyormuyum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      evet evet gündüz uyuyon tersten işte buuuu :)

      Sil
  15. Merhaba , http://morlumutfak.blogspot.com.tr/2016/09/cekilisss-varrrrrrr.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. morlu mutfak.

      hoşgeldin tekrar aramızaaaa :)

      Sil
  16. açıldı valla, şu yağmur yağsa ya artık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      eveeet sonbahar gelsiiiin :)

      Sil
  17. Bence ne tersten yaşayalım, nede yeri değişsin rakamların. Boş bir kadran bile olmasın. Zaman bizim yalanımız ve bu yalan hiç söylenmemiş olsun.

    YanıtlaSil
  18. Yaşamak güzeldir ! hangi boyutta yaşarsan yaşa,yaşaşınnnn....

    YanıtlaSil
  19. Çocuk denen varlık aynı anda hem dünyanın en merhametli, hem de en gaddar varlığı olabiliyor. Öğretmen kızımız korkusunu bu kadar dışa vurursa çocukların elinde oyuncak olacak maazallah! Zaman zaten en büyük hırsız... Sevdiğimiz ne varsa bizden çalıp mazi denen kuyuya atıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      mazi denen kuyu of evet :)

      Sil
  20. Ruh toplama merkezi ömrümüzü yedi bitirdi.. Zamana takılı kalırken hayatı kaçırdık iyi mi..
    Özlemişim canım Deep'in yazılarını :)

    YanıtlaSil
  21. Tersine adam diye bir hikaye vardı, mesela önce çoraplarını sonra ayakkabısını giyer, kışın ince yazın kalın giyinirdi. Ve doğduğunda yaşlıydı, zaman geçtikçe gençleşiyordu =D

    YanıtlaSil
  22. Bizim belediye bugün mesaj yollamış, kültür sanat etkinliklerimiz başlıyor siteye uğrayın diye. İyi oldu böyle, yazın rehaveti gitsin artık kurtulalım, çeşit artsın canlanalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      de mi ama yaaa :)

      Sil
  23. Bende hep keşke önce yetişkin olup sonra çocuk olsaydık diyorum :)
    Birde o öğretmen kızçeninn değerini bilsin öğrencileri hassas o yüreği güzel onun bir kere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ne ciciş yorum oldu buuu :)

      Sil