18 Eylül 2016 Pazar

PARENDE


Parende, yaklaşık iki yıldır yayınlanmakta olan bir edebiyat dergisi, sessiz sedasız, reklamsız, sade bir yolda ilerliyor.

Dolu, verimli bir dergi ama. Ünlü ve popüler yazarlar yok yayıncılar arasında. Şiir, öykü, deneme ağırlıklı.

Yaz sayısının dosyası şair Ergin Günçe. Şiirleri, hayatı, onunla ilgili anılar, doyurucu bir inceleme. Huzurevinde yalnız ve yoksul ölen şairimiz Ece Ayhan’ın yeni gün yüzüne çıkan bir şiiri var dergide.

Ayrıca, Heidegger, Hegel, Gılgamış, ünlü film Bab’Aziz, Evliya Çelebi incelemeleri de bulunmakta. Yolda Olmak adında iyi bir yazı ve Zeytinyağlı Enginar adlı keyifli bir öykü de var.

Edebiyatseverler için iyi dergi.

Dergiden bir küçük şiir:

Kuşlar savruluyor derken ortalığa
Gülüyor yan odalarda birileri
En yalnız adamıyım Orta Doğunun
Tanrım kabul et artık şiirlerimi…

36 yorum:

  1. Hiç duymamışım bu dergiyi...Saoll deep sen olmasan deyişikk dergilerden, filmlerden, yeni bloglardan haberimiz olmayacak :))

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duydum , bir bakayım o zaman :D

    YanıtlaSil
  3. saende yeni yeni şeyler öğreniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      ne güzeeeel o zamaaan :)

      Sil
  4. Çabalayanların olması ne güzel. Böyle kuru kuru laflarla ne kadar çabalarına destek olabiliyoruz bilmiyorum; ama edebiyat için bir ucundan tutan olanlara teşekkür ediyorum ben içten içe.

    İçeriği de hiç sıradan değil. Hep ayakta kalıp ileri gitmelerini çok isterim.

    Teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      dergiler önemli tabii yaaa :)

      Sil
  5. İçerik kulağa ilginç geliyor...

    YanıtlaSil
  6. Sana bir merhaba demek için uğradım yarın okullar açılıyir da görüşemezsek sonra diye bir merhaba diyeyim dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      şu dersane bi hallolsaaa :)

      Sil
  7. kafka'ya mı benziyor?
    bu arada sol tarafta yeni gördüm, kitapların mı var senin? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem.

      bıyıklı kafka evet evet benziyoo :) var ivit ivit dört tağne :)

      Sil
  8. Teşekkürler en derin şeker; )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlu kalem.

      ayyy buzlu şekeer :)

      Sil
  9. Şiir çok güzelmiş <3

    Dergi hoş görünüyor.. Kaç sayfalık ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma gökmen.

      36 sayfa. yorum kutuna noldu yaaa yorum yapamıyoom :)

      Sil
  10. Şiirine bayıldım.
    Öylesine yazılmamış, yürek dolmuş kaleme vurmuş besbelli..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      ergin günçe şiiri ivit :)

      Sil
  11. Şiir muhteşem sondaki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      şair ergin günçe :)

      Sil
  12. haftalık dergileri karıştırırım kitapçılarda aslında ama bu hiç dikkatimi çekmemiş.. sağol deep <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygun.

      çok dergi var tanınmamış ondandır yaa :)

      Sil
  13. Merhaba , http://morlumutfak.blogspot.com.tr/2016/09/cekilisss-varrrrrrr.html

    YanıtlaSil
  14. okuyamıyorum ki :d dergi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      oluversin o kadar :)

      Sil
  15. Bende hiç okumadım bu dergiyi Deep, görürsem alayım. :)

    YanıtlaSil
  16. Duymadim buradayken kaçirdigim pek çok sey gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya soygül.

      olsun napalım olsun o kadaar :)

      Sil
  17. Şiirin sonunda amin diyesim geldim hemşerim :)
    günaydın mutlu günler olsun güzellik <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      :) sana daaa :)

      Sil
  18. Eskilerden bir havası var sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      eveeeet kağıdını sarartmışlar herhaldeee :)

      Sil