13 Ekim 2016 Perşembe

HASİDİKLER



Hasidik Yahudiler ilginç bir topluluk.

Filmlerde görürüz ya, siyah giysiler, fötr şapkalar, değişik bir giyim ve saçlar. Erkeklerin şapkadan taşan saçları lüledir ve buna lülülülü derler. Kadınlar ise peruk takarlar.

Mormon’lara veya Amiş’lere de benzerler ama kendilerine özgüdürler. Dışarıya erkek veya kız vermezler. Aileler çok kalabalıktır. Çünkü, doğum kontrol yoktur ve her ailenin 6-8 çocuğu vardır. Bir eve girdiğinizde 50-60 kişi görebilirsiniz. Çocuklar, akrabalar, aile, hısım.

Amerika ve Kanada’da geniş bir grupturlar. Onlara oralarda tesettürlü derler. Dışarıdan biraz tuhaf gözükürler ama içlerine girerseniz iyi insandırlar, sevecen, misafirperverdirler.

Televizyon izlemezler, evlerinde televizyon olmaz. İnterneti de kısıtlı kullanırlar, gerçekten de öyledirler. Akıllı telefonları da vardır evde netleri de ama nette her siteye ulaşım yoktur. Tutucu ama kendi içlerinde tatlıdırlar.

Yemekleri, gelenekleri, her şeyleri kendilerine özgüdür.

51 yorum:

  1. Ve ben Yahudilerden hiç hoşlanmam. Döktükleri onca masumun kanında bir gün boğulacaklarına inanırım hep. Irkçılıktan hiç hoşlanmam ama kim ne derse desin, sevimli olamayacaklar, en azından benim gözümde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünüyorum. Her kelimenize katılıyorum. Hiç bir zaman bir Yahudi iyi ya da tatlı olamaz, keşke hepsi fazla ses etmeden ötede oynasa. Varlıklarını dahi hissetmek istemezdim.

      Sil
    2. bi blog/destino.

      ya kötü olanlar yöneticiler, politikacılar, askerler, işadamları, din adamları filan yaa. sıradan insanlar, halk bizim gibidir ya her yerde :)

      Sil
  2. Ben Yahudileri severim. Dökülen kanın sorumlusunun Yahudi halkı değil vahşi kapitalizmin olduğuna inanırım. Her ırktan caniler çıkabilir. Ama bir milleti topyekun karalamak ırkçılıktır. Mesela Hitler zulmünden Türkler sayesinde kurtulup ülkemize sığınan değerli hocam, Yahudi felsefe profesörü Teo Grünberg'in oğlu David ile aynı yurt odasında kaldık. Pırlanta gibi bir çocuktu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tryha.

      hoş bir anekdot buuu :)

      Sil
  3. Ben millet yada din yönünden ayrımı sevmiyorum siyasi yapılaşmaların insanlara eziyetini genele bağlamamak gerekir.İzmir esnaflarından olan bir iki yahudi olan kişilerle tanışmıştım işleri gereği değil insanlık gereği son derece kibar ve saygılıydılar.İnsan olarak değerlendirmeyi tercih ediyorum.
    Konu ettiğin grup gerçekten çok ilginç bir yaşam tarzına sahip .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice yazıcı.

      bir de çok çalışkan ve disiplinli ve iş konusunda katılar :)

      Sil
  4. Biliyorum bu topluluğu deep =). Çok ilginçler gerçekten ve bu yüzyılda dahi geleneklerini hiç yitirmeden bu zamana kadar taşımaları daha da ilginç =).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      evet ilginç di mi. çok tutucu oldukları için yahudiler bile bu grubu sevmez :)

      Sil
  5. "Hasidik" deyince benim aklıma da nedense "sürekli haset eden biri" geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep hilmi tufan.

      güzel türetmişsin :)

      Sil
  6. İlginç bir bilgi.Ben hiç bir gruptan nefret etmem.Tanımak,anlamak ve olayın bütünlüğünde bakmak gerek.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      piki hocuş :)

      Sil
  7. Yahudiler değişik bir ırk, o kadar karakteristik pek de makbul olmayan özellikleri var ki. Kur'an-ı Kerim 'de sözü geçen İsrailoğuları bu özelliklerinden dolayı hep sıkıntı vermişlerdir insanlara. Belki bu hasidikler de bunlardan bezmiş ve kendi kavmimizden bile soyutlanarak ancak huzur bulabiliriz diyen radikal bir topluluktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      güzel yorum çünkü yahudiler bilesi bu hasidikleri sevmiyo :)

      Sil
  8. Amişler mi Hasidiklerden, Hasidikler mi Amişlerden ?
    :)

    YanıtlaSil
  9. adlarının bu olduğunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tehlikeli tuval.

      belki onlar bile bilmiyordur :)

      Sil
  10. hasidik mi :)) ilginçmiş

    YanıtlaSil
  11. İyilik ve kötülük bireyseldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      atasözü gibi konuştun :)

      Sil
  12. İlk kez duydum bu topluluğu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      hasidikler, repçi bunlar yeni çıktı :)

      Sil
  13. İlginç yaşam tarzları var... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ay sen yakında gider görersin sen bir tanrıçasın :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      hıhım :)

      Sil
  15. İlginç bir topluluk, Amişler ve Quakerlar da çok ilginç, farklı yaşam tarzları...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      quaker. müsli markası değil mi oooo :)

      Sil
  16. Konu seçimin ilginç, bilgiler az ama çerçeveyi net belirleyen cinsten.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      sade ve derin derler bana :)

      Sil
  17. Bu topluluğun filmini seyretmiştim.Yaşam tarzlarını günümüzde bile değiştirmemişler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      film aa bilmiyom bilsem de izlesem :)

      Sil
  18. Ben kalabalık aile severim ama bu kadarını bilemedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      ha haaa haklısıın :)

      Sil
  19. Onlara buralarda hiç rastlanmaz. Daha doğrusu iç Anadolu'da. Tanınmazlar, bilinmezler o yüzden.
    Ankaralı olarak haliyle ben de hiç bilmem, hiçbir tane tanımadım. Okuduklarım dışında da bilgim yok görerek edinilmiş.

    Yabancı ellerdeki havaalanlarında rastlanılıyorlar. Nedense soracaklarını da hep Türk kontuarına gelip Türkler'e soruyorlar. Birkaç kez denk geldim. Biri Brüksel'de idi yanlış hatırlamıyorsam.

    Amishler yanılmıyorsam Alman kökenli Göçmüşler. El işlerini çok beğeniyorum. Tahtadan. Güzel. Belki onlardan da tanımışsındır.

    Konu çeşitlemesi müthiş bu sıra. Yemek filan. Yemek demişken... Peynirli tavuk sarmasından Ankara'da bir arkadaş toplantısında tatmıştık. İçinde yaban mersini yoktu. Ama nefisti.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      :) amerika avrupa kanadada varlar zaten :) aa öyle mi bu benim gözüme hiç çarpmadı bak. :) amişler, amerikanın doğusunda varlar evet gördüm, bu hasidiklerden de, bir de mormonlar var onları daha çok gördüm, onlar utah tarafında daha çok, salt lake city şehrinde çok sayıda var onlardan :) konu, gelişine yazıyom işte, kitap ve yemek, bu ikisi bana yeter yaşamak için aslında :) yaban mersinini mersinde koyuyorlar tavuk sarmasına, allam ne kadar komiğim diy miii :)

      Sil
  20. Çok tutucu olduklarını biliyordum ama bu çağda internet kullanmamak zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      arada bir netsizliği deneyen var amaaa senin gibiii :)

      Sil
  21. Yahudilik denilince zihinde kötü şeyler uyanması hep günümüz kaoslarından kaynaklanıyor. Yahudilik çok tutucu bir din ve oldukça ilginç kuralları var. Bu dediğin kısmı duymamıştım daha önce ilginç. İnterneti dahi kısıtlı kullanmaları çok acayip geldi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myna.

      neler var mı de mi ama bu dünyada.

      Sil
  22. Kusura bakma Deep. (Bloğuma yazdığın yorumlara verdiğim cevaplardan sebep.)
    Yahudilere pek sıcak bakamıyorum. Tarih boyunca müslümanlara verdikleri eziyetten dolayı. Peygamberlerini bile öldürecek kadar sapık bir kavim. Kuranda pek çok yerde isimleri zikredilir. Hiç birinde de iyi bir şeylerinden bahsedilmez.

    YanıtlaSil
  23. Bilemedim çok ilginç ama her toplum içinde kötü ve iyi insanlar var.Kalabalık aile falan gözüm korktu :) Ama netsizlik yemekk,kendilerine özgü adetlere sahip olmaları iyi herşeyin fazlası zarar dengede durmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      dünyada ne ilginç insanlar var ama de miii :)

      Sil
  24. Sen onlarla karsilastin mi tatlim ^·^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      eh birazcık :)

      Sil