20 Ekim 2016 Perşembe

İLK MÜSLÜMAN


Lesley Hazelton

Amerikalı gazeteci olan yazar Orta Doğu’da çok uzun yıllar yaşamış ve çok sayıda kitabı var.

İlk Müslüman, oldukça detaylı bir araştırma sonucu yazılmış tarihsel bir biyografi. Peygamberimizin yaşam öyküsünü tarafsız bir gözle yazmış, Arapça ve İngilizce kaynaklardan.

Özellikle iki kaynağı çok önemli. Yaklaşık 700 yıllarında İbni İshak’ın yazdığı ve 800 yıllarında El Tabari’nin yazdığı iki kitap, Peygamberimizin yaşadığı zamanı o yıllarda yaşayanların ağzından anlatıyorlar.

Peygamberimizin yaşamının ilk yılları, öksüzlüğü, yetimliği, onu emziren kadın, yıllarca Bedevilerle yaşayışı, gençliğinde yaptığı işler, kendinden büyük ilk eşi Hz. Hatice, ticarete atılması, peygamber oluşu, onu ilk kabul edenler, Mekke Medine, katıldığı savaşlar, yaralanması, dinimizin yayılması, eşleri, yoğun çalışması ve yorgunluktan hasta olması, hepsi anlatılıyor. Kendine zaman ayırmak istemiş ancak buna hiç fırsat olmamış.

İyi ve doğru bir insan olan Peygamberimizin yaşamı ile ilgili ilginç detaylar ve diğer ünlü kişilikler, Hz. Ayşe, Ebu Cehil, Hz. Ömer, Hz. Ebubekir, Hz. Ali, oldukça kapsamlı bir biyografi.

Yazarın nette yazıları ve konuşmaları da var.

Not:3/4

61 yorum:

  1. Yine siz ve yine o içten yazınız :) çok güzel olmuş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Deep sen ne güzel kitaplar bulup oluyorsun böyle. Bir yabancının kaleminden Peygamberimizi okumak çok güzel. Hemen okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      ilginç kitap oku yaa :)

      Sil
  3. Kapağı hoşuma gitti. Sade, beyaz :)

    YanıtlaSil
  4. Vays... Yalnız aklıma takılan bir şey var.. İlk Müslüman Hz.Adem değil mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hz. Adem as. ilk yaratılmış gibi görünse de; aslen ilk yaratılan Peygamber efendimizin nurudur.

      Sil
    2. Hazreti Adem'in kendi dini var neden müslüman olsun ki? :)

      Sil
    3. Burada ki ilk müslüman kastı bizim başlangıcını kuran ile kabul ettiğimiz dinden dolayıdır. Yoksa hak dinlerin hepsine inanmanın ortak adıdır müslüman. Ama kurana ilk iman etmiş olan hz. Peygamberimizdir. Bu yüzden kuran ile başlayan inanışın ilk iman edeni Rasulullahtır.

      Sil
    4. fasulye/müfred/bitli turist/nursalkımı.

      iyi bilgi oldu aklıma takılmıştı benim de :)

      Sil
    5. Anladım.. Çünkü bozulmadan önce tüm dinlerin İslam olarak adlandırıldığını okumuştum da bir yerde :D

      Sil
  5. Böyle dini ve de psikolojik kitaplar çok ilgimi çekiyor. Bunu okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün aydın.

      ben pek okumazdım ama bu iyiydi çok şey öğrendim yaa :)

      Sil
  6. Yine ilginç bir kitap önerisi daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşa.

      he öyle oldu vallahi :)

      Sil
  7. bak bu kitap daha çok dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
  8. Bazen yabancı birinin İslam'a bakış açısı çok daha derin olabiliyor. Müslümanların duya duya ülfet ettiği veya üzerinde durmadığı konulara ilgiyle yaklaşabiliyor. Merak ettim kitabı, okumak isterim. Teşekkürler Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      evet haklısın ki :)

      Sil
  9. Elbette ki çoğumuzca çok okunmuş ve bilinen konu diye tahmin ediyorum. Bu yazarı okumadım. Şunu anmak isterim. Kadının bugünkü durumuna bakınca. Hatice-tül Kübra Annemiz bir iş kadını o zamanlarda daha. Peygamberimiz'den yaşça epeyce büyük. Ve evlenme teklifini bizzat kendisi yapıyor.

    Ayrıca yeni gelen ve son din olan dinimizi de kabul eden ilk kişi. Yani bir kadın. Daha yazmama gerek var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ne güzel söyledin evet :)

      Sil
    2. Geç kalmak hiç sorun değil. Cevaplamakta, yayınlamakta. Benim hep başıma gelen şey. Belirleyici olan zaman zira. Sırf bu yüzden Aynştayn mıydı o evinin bile adresini öğrenmeyip belleğine yük edip zihnine fazla ve gereksiz şey taşıtmayan, işte onun yolundayım. Öğrenme konusunda hiç doymayan bir açlık içinde olsam da çok şeyi de es geçiyorum. İçine girmiyorum bile bile. Girersem o da zamanımı kaplayacak. Oysa zaman yok ki. Topu topu yirmi dört saat.

      Nede yazdık bunları şimdi? Çünkü bunlar herkes için geçerli. Senin için de. Geç kalınca akla ilk bunlar geliyor.

      Ancak bir şey daha geliyor akla artık; tansiyon. Akla gelen en sevimsiz şeylerden birisi galiba. Bana öyle geldi.

      Sayfalar, tansiyonla dopdolu. Gerçi.... Deyip gerisine nokta nokta mı koysam ? :)))

      Sil
    3. acemi demirci.

      ay bak benim blog hayatım iş gibi sanki. bir, yazı yazmak ve yorum yanıtlamak. yorumları genelde yazıyı yazdıktan bir gün sonra yanıtlıyorum, yanıtlayınca da o yazıya gelenlere gidiyorum bloglarını okuyup yorum yapmaya, yazı yazı sırayla, şimdi mrneğin "sonbahar" yazıma gelenlere gitmekteyim bu akşam, sonra "ilk müslüman"a gelenlere gideceğim, yarın sabah "irlandalı kız"a gelenlere gideceğim önce yorumları yanıtlayıp. bir yazıya gelenlere gidememişsem henüz, ondan sonraki yazıya gelen yorumları yanıtlamıyorum, disiplin oluyor böylece hiç kimseyi gözden kaçırmıyorum. yani işte, yaz yanıtla oku yanıtla. bu birinci görev :), ikincisi ise, feys, twit ve instayı kontrol etmek, arada yazı ve foto girmek onlara da. bir de, üçüncü görevim var :) blog, feys, twit, instada mesajlar geliyor. arkadaşlar sorular soruyorlar. yazmakla ilgili, kitap çıkarmakla ilgili, blog dizaynı ile ilgili, çeşitli sorular, web sitemin mailine de geliyor böyle mailler. bunları yanıtlıyorum ve bu yoldan da birçok blogçuyu tanıştırıyorum. sen ona git sen şunu yap gibi, onlara destek oluyorum yani. çok interaktif benim blog yaa :)

      Sil
  10. Bir gün okursam eğer ilk yorumumu buraya yazarım.

    YanıtlaSil
  11. çoook merak ettim. inanılmaz merak ettim :)

    YanıtlaSil
  12. http://nimeti-islam.blogspot.com.tr/2016/01/peygamber-efendimiz-sav-sfatlar.html

    Ben sahih-i Buhari'yi tavsiye ederim. Peygamber efendimizin s.a.v. hayatını öğrenmek için bire bir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      peki okurum yazarım buraya :)

      Sil
  13. Ne naif ne güzel insansın böyle..yabancılar dan Peygamber efendimizi okumak güzel olsa gerek Emeğine yüreğine sağlık güzel insan sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      evet ilginç kitap vallası :)

      Sil
  14. bir yabancı gözünden olması objektif olabilmişse çok ilgi çekici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedili evin tarzı.

      oldukça obcektif :)

      Sil
  15. Bir yabancıdan islama bakış.... İlginç... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Mutlaka ilk fırsatta okuyacağım.. Bakış açısını ve detayları çok merak ettim. Emeğine sağlık :).. Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tıngır mıngır yaşamak.

      sen dee :)

      Sil
  17. aaa çok ilgimi çekti. Zaten biyografi de çok severim. Hemen bakayım iş çıkışı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel s.p.

      biyografi dünyada en çok sevilen ve okunan tür yaa :)

      Sil
  18. Selâm olsun Peygamber'imize. Müslüman yazarların dışında, bir yabancının araştırma yapması ve yazması çok takdire şayan bence. Bazı felsefi kitapları okumaya fırsatım oldu. Ama dinimizin bir dış gözle; gönül verip, incelenip, bir kitap haline getirilmesi çok güzel bir şey. Bilgilenmek adına bu kitabı gerçekten okumak isterim. Sağ ol kızım :)

    YanıtlaSil
  19. Yaaaaaaa ben eski arkadas miyim he eskidim mi beeen heeeeey

    YanıtlaSil
  20. Eski bloga baktim da bunlari ben mi yzmisim dedim :) hey gidiii naber yaaa kizlari da cagir dedikodu yapalim nabersiniz kizlar postu :))

    YanıtlaSil
  21. Bugun misafie agirladim tam ev kadini oldum ben yaaA eskidwn minnostum simdi buyudum dimi deep :)) duaunsene benim bebisim var adi yusuf asaf. Cok vuzel gozleri var. HReketlerine asik olursun bi dusunun yani Allah oyle guzelligi herkese nasip etmez sukret ozguuul 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşkım ya seni çok özledim özgül:)

      Sil
    2. kuş mavisi/anşe.

      cookie girls :)

      Sil
    3. Yaaaa gercekten mi bize gelsene yarin gel hadi okulu ek gel ben de ise baslicam sali iznim bitiyo ansee :)

      Sil
    4. Sana bi kurabiye tarifi verim mi dipiskooo

      Sil
  22. Ece ablama katılıyorum. Peygamber efendimizin hayatını farklı bir gözden dinlemek hoş olur. Teşekkürler bu güzel kitap tanıtımı için :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neşeli süs evim.

      benden dee :)

      Sil
  23. Çok ilginç bir kitapmış.Teşekkürler bilgilendirme için sevgili Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      piki madem :)

      Sil
  24. Bu kitap okunur. Hemen yazayım aklıma.

    YanıtlaSil
  25. Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      önemli kitap bu yaaa :)

      Sil
  26. Bir yabancının bakış açısından islam doğrusu benimde ilgimi çekti.Merak uyandırıcı valla.

    YanıtlaSil