26 Ekim 2016 Çarşamba

NECLA


(Kavas Hüdai anlatıyor)

Kamyon geldi mahalleye. Taşınan varmış. Baktık, kamyondan çok güzel bir kadın indi. Adı Necla imiş. Sonradan öğrendik. Yardım ettik eşya taşımaya. Kadın 30 yaşında, adam 50 civarı, kır saçlı. Adam teşekkür etti bize. Hepimize biraz para verdi.

On gün sonra kadın bizim kapıya geldi, gecekonduya. Oturduk, dışarıdaki sedirde hep birlikte. Kadın bir kahkaha atıyor, aşağı kahvede okey oynayanlar duyar yani. Börek mörek getirmiş. Çok da dekolte giyiyor. Gitti kadın.

Annem sordu bana. –Komşu Necla’yı tanıyor musun? Evet dedim, taşınırken tanıştık. Annem anlattı, Tokat’lıymış kocası. Almanya’dan emekli olmuş, gelmişler buraya, ev de adamınmış, zamanında annesinden kalmış ona. Mahallenin bütün erkekleri kadına bakıyor.

Bir gün böyle Salı mıydı Çarşamba mıydı, geçmiş gün hatırlamıyorum, o gün hiç çalışmak istemedi canım. Fabrikada hiç çalışmak istemedim. O gün bir şey vardı yani bende. Ustama gittim, usta dedim, bugün bende bir şey var çalışmak istemiyorum, çalışırsam elimi kolumu kaptırabilirim, çalışmıycam. Bana bugün izin ver dedim. Çalışmak istemiyorum, işten de çıkartsan çalışmam, çalışamam. Tamam dedi usta, izinlisin.

Yayan yürüdüm, Hamdullah abiye uğradım, kadın kuaförü,-Abi dedim, ben bu akşam çalışmıcam, bana masaj yazma, randevu alma masörlük için. Çünkü, kadınlar geliyordu, Hüdai’ye söyle, saat dokuzda gelsin, ev adresi, telefon numarası. Seanslar yirmi dakka sürüyordu. İşte dokuzbuçukta başka randevu, başka eve gidiyordum, onbuçukta başkasına. Böyle böyle altı yedi işe gidiyordum akşamları. Evlere. Kadınlara masaj yapıyordum, kocasının yanında, kızının yanında, gibi. İyi para verirlerdi. Fabrikadan daha çok oluyordu haftada kazandığım. Evlerde yemek de verirlerdi bazen.

Çıktım dolmuş durağına geldim, bir tane dolmuş yok, ben de otobüse bindim. Karakoldan yukarı çıkıyor, surları geçiyor otobüs, dönen bir yer var, son durak orası. İndim ordan eve yürüdüm.

Eve geldim. Meğerse gözümden geliyormuş sıkıntım. Gözüme çapak kaçmış. Gözüm zonklamaya başladı. Evde yattım. Kapılar pencereler açık. Dışarda da tahta divan var. Arkasında minderler. Yaslanıyor, oturuyor kadınlar. Annem, Cihan abla, İlmiye hanım teyze, başka tanıdıklar, sağdan soldan sohbet ediyorlar. Necla da var. Ya dedi, Necla, anneme, kocam sana bir eş bulmuş, Sümerbank’ta çalışıyormuş, karısı ölmüş, iki çocuğu varmış, ne diyorsun? Annem de, -Ya sen manyak mısın, ben kocamın üzerine bir daha başka erkekle yatağa girmem, dedi. Adam yedi-üç çalışıyormuş vardiyada.

O arada Necla’nın Tokatlı kocası da geldi. Herkes toplanmış burada dedi.  -Hadi bir sandalye bir çay verin bana sohbet edelim. Ben de içerde yatıyorum. Gözüme bant koymuştum, çapağı anneme aldırmıştım. Ondört on beş yaşındayım yine. Kocası, Necla’ya, -Mevzudan bahsettin mi?, diye sordu, talibi var, dedi. Anneme dönüp, -Ya seni evlendirelim artık, hayırlı bir iş yapalım, dedi.

Kafamı bir çıkardım pencereden, -Seni keserim lan, dedim. Seni de karını da keserim, sabaha ikili cenaze kalkar buradan, bir daha bu eve gelmeyin. Senin işin dul kadınlara adam mı ayarlamak, lan?

Adam, -Hüdaican, sen orda mıydın, ne biçim konuşuyorsun sen, filan diye geveledi. Kalk len dedim, kalk git çabuk, karını da al git, kafana vurdurtma, kalk git, keserim seni, şerefsiz. Kapattım pencereyi, kapıyı da kapattım. Girmicek kimse bu eve, dedim, Sabaha kadar kimse girmicek. Ne ablamlar girebildi ne de annem. Sizi de keserim dedim. Bıçkındım, deliydim ya, o zamanlar.

55 yorum:

  1. Bir solukta okudum :).. Kalemine & yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tıngır mıngır yaşamak.

      tişkir yaa :)

      Sil
  2. Yaşasın delikanlı yürekler!Teenage de ne? Hüdailer iyidir.Hem temiz yürekli, çapak bahane bak malum olmuş. O Necla var ya Ahmet Muhip Dranas'ın fahriyesi nin arkadaşı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      fahriye abla diy miiii :)

      Sil
  3. Hahaahha çok keyiflii :D

    YanıtlaSil
  4. Kitap okuyormuş gibi hissettim devamını bekliyoruz deepcik 😊

    YanıtlaSil
  5. İyi yapmışsın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevde.

      öykü kahramanı iyi yapmış ivit :)

      Sil
  6. müthiş yaratıcılık yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tehlikeli tuval.

      öyle mi diyosooon :)

      Sil
  7. akıcı ve çarpıcı bir öykü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. somniator vox.

      oh oh iyi sevindim o zaman :)

      Sil
  8. Erkekler analarını paylaşmamıyor bazen.Dün de ablamla bu konuyu konuşmuştuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      türk erkeği kıskançlığı ayolcuum :)

      Sil
  9. Necla beni de sinirlendirdi :D Bıçaklanası :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      dur o kadar da değil yanii :)

      Sil
  10. helal be -Hüdaican sana :)) bendensin Bir solukta keyifle okudum yüreğine kalemine sağlık güzel insan bir devam ister yani :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ayy bu kahraman sevildi mi ne :)

      Sil
  11. Devami gelse keske deep.. her mahallenin bir neclasinin olmasi peki? Neclalar her yerde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bugünlerde.

      neclalar neclalar :)

      Sil
  12. Töbe töbe:D once kim kime koca buluyor anlamadim okurken neclanin var zaten hudainin annesi niye koca buluyor dedim.sonra anladiiim. Vuuu karisik olaylar. Hudai de yakarim yikarim modlarinda:D yak uleeeyn bi de sen yak deli ahaha;) cuneyt arkin gibi ucarak ustumuze atlayacak sandim bi ara :p
    Keyifli mutlu gunler deepcim 💕 ^·^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      hüdainin babası ölmüştüydü bu öyküde :) hüdai dalacak birilerine ivit galibağası :)

      Sil
  13. Bıçkın Hüdai vayyyyy
    Kalemine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didem.

      ayyy şirincenin şirini gelmiiş :)

      Sil
  14. Ne yazmalı Hüdaican için, bilemedim. Yadırgamadım; ama alkışlamıyorum da...

    İlerde insanlarla iletişim sorunu olacak mı Hüdai'nin? Henüz annesini tanıyamamışken, insanları ne kadar tanıyabilecek?

    Sanırım yorum bitmedi. Devam edeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hüdai bilmiyom artık valla karakteri zamanla geliştiririm bakalım bir müddet daha yazarım sonra da başka bir karakter çıkar bakalım. en son kübo vardı onu 34 bölüm yazdım en uzunu o olmuştuydu :)

      Sil
  15. Çok akıcı olmui yine. Bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimliksiz.

      bayılma şimdi yaa :)

      Sil
  16. Deep Tone yazar da okunmaz mı, soluksuz okudum.Sanki karakterlerle o kapıda oturup bende duydum konuşulanları.Onları izledim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      ay yaa seni görmek ne güzel amaa :)

      Sil
  17. Hikayenizi çok beğendim.Olayları hayal ettim.Hikayenin devamını merakla bekliyorum.En çokta kişilerin yüzlerini gözümde canlandırmak istedim.Yüzlerini,gözlerini,mimiklerini. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bal böceğim.

      hoşgeldiin ki yaa :)

      Sil
    2. bal böceğim.

      blogunuz var mı siziin bulamadım kii :)

      Sil
  18. Senin hikayelerini okumayalı uzun süre olmuş, özlemişim deep hikayelerini okumayı. Kalemine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      zamanın mı var okumayaa :)

      Sil
  19. Yaaa sen mi yazdin?! Tek kelimeyle harika! Yuregine saglik, basarilarin daim olsun...❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berika.

      seni görmek ne güzel kiii :)

      Sil
  20. Kalemine yüreğine sağlık bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      senin yemeklere de ben bayılıyom amaağğ :)

      Sil
  21. Kalemine sağlık. Heyecanla okudum. Devamı için beklemedeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi blog.

      öykücü gelmiiiş :)

      Sil
  22. Bu Necla daha taşınalı kaç gün oldu ki hüdainin annesine hemen talip buldu ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      ay bizim türkler hızlı işte çöpçatanlıktaa :)

      Sil
  23. Aaa ben bunu beklemiyodum yaaa. Necla'ya bişiler olacak, iç sıkıntısı ondan sandımdı. Ne güzel ters köşe oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek durmaz.

      :) yaparım öle işteeaaaa :)

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. gönül telim.

      delikanlıymış di mi sevdin sen :)

      Sil
  25. Bir an gaza geldim ama kesebileceğim tek şey elma falan şu an :D

    YanıtlaSil
  26. bende olacak o deli cesareti varya seri katile bağlardım o yüzden yok yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      okulda öldürürdün de mi hocalarıı :)

      Sil