29 Ekim 2016 Cumartesi

ÖYKÜMSÜLER


-Akşamları hep 12’de uyurken dün akşam 10:30’da uyuyunca annem şüphelendi, ne oldu diye. Halbuki ben jimnastik yüzünden yorulmuştum. Haftasonu annemle Cadılar Bayramı kostümü bakacağız. Harry Potter filminden bir kostüm seçeyim diyorum. Pazartesi okuldan sonra bizim evde parti yapacağız, üç dört kişi gelecek. Pizza yiyeceğiz. Partiye annemin kuzeninin oğlu da gelecek, çocukken Büyükada’ya gelmişlerdi, iki ay kalmışlardı, birbirimize aşıktık, çocukluk aşkı yani.

-Eski tarihi filmleri izlerken bakıyorum da kameralar bazen zum yapıyor ve sahne yaklaşıyor. Yani, şimdilerde çekilmiş ama tarihi anlatan filmlerde zum yapıyorlar. Normal gibi gözüküyor bu. Ama o tarihte tabii ki böyle makinalar yoktu. İnsana tuhaf geliyor. Romalıları izliyoruz kamera birden yaklaşıyor. Halbuki o zaman böyle teknoloji yoktu, o günü bugün çekerken böyle zum kullanmamalılar.

-Bu sene hep kitap fuarlarında çalıştım. CNR ve diğerleri. İstanbul, sonra yakın diye Bursa, Kocaeli. Arada bir de ücret yerine kitap verdiler iyi oldu. İş Bankası Kültür Yayınları, İthaki filan sayesinde bir dolu klasik eserim oldu, okuyorum hepsini, Yaprak Dökümü, Oblomov gibi. Modern Dansı şimdilik bıraktım ama yogaya gidiyorum.

-Bir adamın ismi “Doğum günü çok uzakta kaldı” imiş. Sümer mitolojisinde Enki ve Ninmah arasında geçen bir iddiaymış. Mükemmel evren yaratıldıktan sonra burada hangi canlı yaşayamaz diye iddialaşıyorlar. Ninmah 6 tane canlı yaratıyor. Mesela birinin ayakları başının üstünde falan tuhaf canlılar yaratıyor ve bereketli topraklara bırakıyor. Hepsi de yaşayabiliyor. Ama Enki toprağı şekillendirip kendi ruhuyla yoğurduğu yaşlı bir insanı yaratıyor. Aynı topraklar üzerine onu da bırakıyorlar. Yaşlı insana, günleri uzakta kaldı, ismini veriyorlar. O kadar yaşlı ki hafızası yok yemek yiyemiyor görmüyor yürümüyor ve hayatta kalamıyor. Sonra iddiayı Enki kazanıyor. Demek ki böylesine mükemmel bir dünyada bile yaşayamayacak bir canlı var olabilirmiş diyorlar. Ve efsanenin devamında insanın böylesine mükemmel bir evrenin düzenini bozacağını ve ölümü getireceğini kehanet ediyorlar. Mükemmel ve bozulmamış mükemmel ama insansız eksik bir dünya mı yoksa insanlı ama bozulabilir bir dünya mı olmalı diye düşünürler. Sonuç olarak insanlı bozulabilir bir dünya var edilmiştir ve insan doğası gereği beraberinde yıkımı ve ölümü getirmiştir.

-İki kedimiz de hasta oldu. Biri kanser, diğeri ise kalp hastasıydı. Veteriner ilaçla uyuttu. Faturada “ötenazi” yazıyor. Tuhaf.

40 yorum:

  1. Mutlu cadılar bayramı Deep :D Voldemort, cadılar bayramı için ideal bence :D

    YanıtlaSil
  2. hayatı çok iyi yaşıyorsun kıskandım şimdi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ömer.

      ya sen kötü mü yaşıyon yaniii :)

      Sil
  3. Şu sıralar çokça okuduğum tarih konusunda en çok Sümer ve Hitit uygarlığı ile ilgili kitaplara yöneldim. Malum, Hitit Güneşi anıtı da Ankara'da. Kızılay biterken Sıhhiye henüz karşıdayken.

    Yanlış hatırlamıyorsam bilinen en eski kadın şair de Sümerli.Adı Enleduanna filan gibi bir şeydi. Yazılı kaynağı neydi, neredeydi hatırlarsam emin olacağım.

    Henüz başlayamadım Sümer kitaplarına. Blog okumak farkında olmadan zamanımı yutuyor çünkü :) Evvelce Sümerler hakkında okuduğum bölük pörçük bilgiler ve Muazzez İlmiye Çığ'dan dinlediklerim muhteşem şeyler.

    İlk uygarlık, ilk sosyal topluluk kabul edilmeleri... Tarıma dayalı uygarlıklar bir de. Bu çok güzel.İlk beyaz tenlilerle bağları... Okuyup öğrenecek çok şey var haklarında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ilmiye çığ'ın bir sümer kitabını okudum çok iyiydi evet yaa :)

      Sil
  4. Tarihi film çekimi hatalar falan.Teknik hatayı bırak öyle filmlerin konularında bile bir çok mantık hatası oluyor yani.İzleyici gözüyle bakamıyor işte çekenler :)Kitap olan yerde gönüllü bile çalışırdım ben :)
    Mükemmel bozulacak bir dünya hm.
    Bak mesela tıpatıp yedek bir dünya daha olabilirdi .Birinde yaşar diğerini şaheser gibi saklardık.Dünya çok kötü dediğimizde hayır diğeri insansız ne kadar mükemmel der asıl kötü olan biziz der hatalarımızın farkınA varırdık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      yedek dünya iyiymiş. sen bilimkurgu yaz valla :)

      Sil
  5. Cadılar bayramı kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      senin dee :)

      Sil
  6. Yazıyı okuduğumda kendimi koşuyor hissettim. :) Daldan dala konmuşsunuz. Kedilerinize üzüldüm. Mitolojik hikayeyi okumak hoşuma gitti. Çocukluk aşkı? Tekrar bir araya gelmek ilginç olacak gibi. Ücretler trampa usulü! iyiymiş. Sevgiyle kalın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      takas usulü her zaman iyidir yaaa :)

      Sil
  7. Bir öyküyle döneyim diyorumi vakit olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      o da olur bi gün yaa :)

      Sil
  8. Hepsi çok kısa olmalarına rağmen bir şeyler anlatmış, çok beğendim Deep :)) Özellikle de şu Enki ve Binmah nokta atışı gibi olmuş tespit yönünden. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      ne ilginç di mi o enki hikayesi :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      piki mademsi :)

      Sil
  10. Güzellik kusura bakma;malum bir süredir,sizlere uğrayamadım.
    Geniş zamanlarda gelip yazılarını sindire sindire okuyacağım şu an aklım sadece annemde.
    Sizlere güzel sağlıklı günler diliyorum.
    Yakında az kaldı geleceğim inşallah.
    Sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  11. Her öykümsü de bir dünya gizli. Klasik eserler ise beni benden aldı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer akdemir.

      iyi fikir di mi o klasik eserler :)

      Sil
  12. Cadilar bayrami makyaji icin Catrice olmaz canikom, fazla dogal, konsepte aykiri :P

    YanıtlaSil
  13. Deep yazi yine cok iyi ^-^
    Ya bir konuda yardimin lazim simdi ben blogumun adini heybemdefotograftan benbugunlerde.blogsp... a cevirdim, sonradan baktim ki biraz soruj olabilir gibi geldi, izleyicilerim icin sorun olur mu acaba? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bugünlerde.

      bak evet, "heybemde fotoğraf" olan blog kaldırılmış gözüküyor. yeni blogunu da bulamadım zaten, adresini yazsana buraya, bir de bu sorunu bizim blogyazarki arkadaşımıza bir sorsana, blogundan, feysten, instadan filan, tanımıyorsan deep gönderdi de.

      http://www.yazarki.com/

      Sil
    2. İzleyiciler yeni blog adresini görmezler.

      Sil
    3. müfred.

      di mi di mi :)

      Sil
  14. ücret yerine kitap ha? en çok ilgimi çeken kısım bu oldu. İnsanlar kendilerine kitap hediye edildiğinde sevinmezler, ben hep kitap isterdim. Ama öyle kitapçıdan alınan değil. Bana verecek kişinin, daha önceden okumuş olduğu benim için seçtiği bir kitabı bana vermesini isterdim... Hiç olmadı. Bu yüzden, eminim ben de senin gibi sevinirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fernweh.

      aaa hiç olmadı mıııı yaaa :)

      Sil
  15. Uhuuuu enki ve ninmaaah hımm ne kadan enteresan amaa di mii :) ay o tarih filmi şeysi eveet bi de biz animasyon yapmasak mı acaba bildiģin pepe gibi oluyo 😂 :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      animasyon evet :)

      Sil
  16. Ay yine yorumlarim gitmiyo galibasii :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      gidiyooo bi kereee :)

      Sil
  17. Hehehe ben erken yatsam annem beni hastaneye götürür , o derece umutsuz vakayım :D Cadı olabildin mi peki :D
    Ay kedilere ne oldu , üzüldüm , kedileri çok severim :(

    YanıtlaSil
  18. cimnastik şart , bu aralar (tamam 1 yılı geçti ) astım biraz ama dönüşüm muhteşem olacak sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      sen istanbulda çok meşgul oldun yaa :)

      Sil