11 Ekim 2016 Salı

SAKLI ÇOCUK



Camilla Lackberg

Yazarın kitapları Türkçe’ye çevrilmeye devam ediyor. Buz Prenses, Vaiz, Taş Ustası, Yabancı, şimdi de Saklı Çocuk.

Yine yazarın çocukluğunun geçtiği Fjallbacka’da geçiyor olaylar, İsveç’te. Bu romanda da diğer romanlardaki polis Patrick ve yazar Erica var. Evlendiler, çocukları oldu, pek de mutlular.

Aynı kasaba, aynı kahramanlar, alıştık iyice, akraba gibi oldular, ailemizden. Her romanda farklı bir gizem ve cinayet var ama kasaba ve kahramanlar genelde aynı. Ve yazar her zaman olduğu gibi yine cinayetleri geçmişin sırlarına bağlıyor. Ufacık bir sahil kasabası ama ne çok sır barındırıyor.

Fjallbacka insanları sıradan, normal insanlar. Suçlar işlenince geçmişin gizemleri ortaya çıkıyor ister istemez. Kasaba sakin ve monoton yaşamını sürdürürken polis de araştırmasını yapıyor. Suç hep en yakınlarda çıkıyor, suçlular da.

Patrick babalık izninde, Erica ise evde kitap yazma çabası içinde. Çok yaşlı bir amca ölü bulunuyor. Bu amcanın ölümünün araştırılması polisi altmış yıl öncesine götürüyor. İkinci Dünya Savaşı yıllarına. Kasabanın sakladığı ve çok kişiyi ilgilendiren sır nedir acaba? Aşk, gizem ve suç bir arada.

Lackerg bizi mutlu etmeye devam ediyor. Polisiyeleri ile.

Not:3/4


Daha Not: Bu kitabı Kafa Mert birlikte aynı anda okuyup yazalım dedi, kitabı aldım ve tam bir günde bitirdim, sonra yazdım işte. İkimizin de sevdiği bir yazar Lackberg. Yazdım ama yemek tarifi yazım okunsun diye biraz beklettim bugün. Sonuçta, kitap ve yemek, bu iki şeyle geçer ömrüm. Şimdi yayınlıyorum. Sevgili Mert'in de son yazısında eleştirisi.

40 yorum:

  1. Tüm kasaba ya da köy halkının sakladığı sır tarzı gizemli hikayeler çok ilgi çekici oluyor. Yazarı daha önce gördüm mü hatırlamıyorum ama Polisiye okuyacak olursam listeye aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar.

      ivit ben de seviyom öyle :)

      Sil
  2. Ben de daha önce duymamıştım, severim polisiye mutlaka okurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destino.

      ooo bende polisiye çook :)

      Sil
  3. Çok ilgimi çekti kitap. Mutlaka okuyacağım. Teşekkürler 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semanur kok.

      buz prensesi oku önce bence :)

      Sil
  4. Bu aralar kitap okuyamıyorum maalesef. Ama sizi okuyup hazıra konuyorum:)Sayfa sayısına bakıyorum 544. Ve siz bir gecede okudum diyorsunuz. Uzaydan mı geldiniz kuzum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyhra.

      bir günde yaaa. saatte 50 sayfa okuyom. sabah başlayınca akşama bitiyo iştee :)

      Sil
  5. Aynı anda okuduk yazdık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      ivit hoşluk oldu :)

      Sil
    2. Deep ama hiç detay vermemişsin.Bak benim yazıda bazı sorularım var, onları yanıtla bari. :))

      Sil
    3. kafa dergi.

      ay sen bütün kitabı anlatmışsın yaaa maşallaaah :)

      Sil
  6. Güzel bir polisiyeye benziyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Anaaa ben kitabı gormustum ama okumak nasip olmamisti hemen okumam lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      okursun ki yaa :)

      Sil
  8. Lackberg i ben de seveyim :)

    YanıtlaSil
  9. bende okumak istiyorum bu kıtabı fakat sanki saatler akıp gıdıyor işlerden kıtap okumaya vakıt kalmıyor maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşayan anılar.

      olsun ya bi boş zamanda okursun artık :)

      Sil
  10. Nasıl yani deep,bir günde mi okudun? hızlı okuma tekniği mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a.

      yok, böle kitaplar soluk soluğa okunuyor ki. saatta 50 sayfa okuyom :)

      Sil
  11. Ne çok kıskanıyorum sizleri.. Bu hızına ve alışkanlıklarına hayranım deep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı.

      ay kitap okumak en önemli şey ya bence :)

      Sil
  12. Ne çektik şu küçük sahil kasabalarından. En çok cinayetlerde orada işleniyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      amerikan filmlerinde de oluyo de mi :)

      Sil
  13. İkinizin de yorumunu okudum.Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      gerilimden sonra polisiye okursun :)

      Sil
  14. buz prenses ve vaizi okudum diğerlerini daha alamadım ama alacağım ..

    YanıtlaSil
  15. Ben hala bu yazarın kitaplarını okuyamadım, kıskanıyorum sizi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      iyi yazar vallası :)

      Sil
  16. Bir günde kitap mı bitirdin deep? Tebrikler. Bunu nasıl yapıyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      bir gecede de bitiriyorum ki. diyelim akşam yedide başlasam onikide 250 sayfa bitiyor. iki saat daha okursam 350 sayfa oluyor. 7 saatta işte :)

      Sil
  17. Sekronize su balesi yaparcasına bloglar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      oluyo işte ivit :)

      Sil
  18. Kitap okumak çok güzel.Keşke vakit buunabilse :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      artık ilerde okursun yaaa :)

      Sil
  19. Kitabı bilnediğim için konu dışında olacak belki ama gerçek hayattada hani en ilginç olaylar küçük kasabalar şehirlerden falan çıkar dimi.Neden çünkü küçük kasabanın insanları olayları büyütmeyi sever:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet de mi yaa, bi de küçük yerlerde insanlar daha yakın oluyo herhalde ve suç da çok oluyo :)

      Sil