20 Ekim 2016 Perşembe

SONBAHAR


Sonbahar geldi, yapraklar dökülüyor, insanlar da dökülüyor, çok yaşlı ve çok hastalar belki sonbaharı bitiremeyecekler, kışı göremeyecekler. Sonbaharı atlatan ve diri kalabilen yapraklar gibi belki bazıları diri kalacak ve sonbaharı da kışı da atlatacaklar.

Yaşlı teyzeler diyecek ki, o kadar çok hastalığım var ki, hastalıklarımı saymak için belki bir Romalı tellal gerekir. Bazı amcalar diyecek ki, hava yağmura döndü. Sağlıklı olmak için önce bize bir beyin nakli lazım, beynimizi değiştirmek lazım, yoksa hayat tarzımızı değiştirmek zor.

Sonbaharda canlanan bir öğrenci çift, belli ki birbirlerinden hoşlanıyorlar, Subway’de bir sandviçi yarım yarım yiyip paylaşmanın tadını çıkaracaklar, parasını ortak ödeyecekler. Bazı öğrenciler okula bıçak ve tornavida ile gidecek ama bunları okul dışında kendilerini savunma amaçlı kullanacaklar.

Diğer bazı öğrenciler ise evlerine giderken, bisküvit ve çikolata alıcak, anneleri de evde çayı koymuş olacak, iki çeşit çay karıştıracak belki, ayrıca kurabiye ve börek de yapmış olacak, birlikte mutlulukla yiyip içerek sohbet edecekler.

Ağaçlar budanacak, okul teneffüs zilleri çalacak, şeker ezelim, çökertme de halilim müzikleriyle. Öğrenciler ağır çantalarıyla okullarına gidip gelecekler. Annelerine wadzaptan yazacaklar derste, anne sırt çantam çok ağır, çıkışa gelsene, gelirken hamburger de getirsene, anne okulda tiyatro yapıcaz ben bir kızgın ergeni oynuyucam, sen şimdi ne kolay oynarsın diceksin ama şimdi sana bir foto göndercem o elbiseyi bana alsana oyun için.

Birçoğumuz da defter tutacak, günlük tutacak, telefonunun not defterine yazacak yanında defter olmayınca veya derslerde not aldığımız defterlerin arka sayfalarına bazen bir şeyler yazacak, iki tane günlükümsü defteri olacak, ayrıca, bilgisayarında bir Word belgesi olacak, günlük tarzında oraya da bir şeyler yazacak, yazmayı seven işte bir sürü yere bir şeyler yazacak.

60 yorum:

  1. Kışı göremeyeceklerin olması düşüncesi içime dokundu birden. Sahiden sonbaharında olanlar için..

    YanıtlaSil
  2. bunlara rağmen sonbaharı seviyorum.))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tehlikeli tuval.

      en sevdiğim mevsim :)

      Sil
  3. Sonbaharın adı kaldı şimdilerde, Antalya'da hiç yaşamayız neredeyse bu mevsimi. Ama bir tempoda bulacağız kendimizi, akışa bırakıp ruhumuzu yaşayıp gideceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medine sarı.

      yani yazdan kışa mı antalya aaa :)

      Sil
  4. sonbaharın en güzel yönü de bu . hissettiriyo ve yazdırıyo. Duygu mevsimi...

    YanıtlaSil
  5. Böylece sonbahar hepimizde ayrı tatlar bırakacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      şiir gibi oldu :)

      Sil
  6. Sonbahara hazan mevsimi de derler eskiler. Bir şeyler hayatımızdan kayıp giderken, her şeye rağmen öyle güzellikler de var ki. Tablo gibi izlemeye değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      yapraklar de mi en güzeli :)

      Sil
  7. Sonbaharı seviyorum yeni bir yılın başlangıcı gibi geliyor bu mevsim bana. Yeni bir okul yeni bir sınıf :) Yazacak olanlar defterinden kitabından belli diyosuuun :))) Benim de defter arkaları hep dediğin gibi yazılarla dolu olurdu ve mutlaka bişeyler yazdığım bir defterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      bence de eylül ve ocak yıldönümleri :)

      Sil
  8. izmire direk kış geldi bence:) biz sonbaharı atladık burada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşayan anılar.

      gelir yine sonbahar ya bugünlerde :)

      Sil
  9. Yaşanacak yani. Kâh toprağın üstünde var olacak hayat kâh altında beslenecek..

    Güzeldi

    YanıtlaSil
  10. Herkes gibi ben de seviyorum sonbaharı. Ne sıcak, ne soğuk olan bu serin havalar beni memnun ediyor. Bütün mevsimleri yaratan Rabbimize hamd olsun.

    Bu yaprak dökümü de hep devam edecek; yaşlı genç demeden. Yaz, kış demeden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      en sevdiğim mevsim yaa :)

      Sil
  11. "...yazmayı seven işte bir sürü yere bir şeyler yazacak."
    :)

    YanıtlaSil
  12. Sonbahar da ilkbahar da çok kısa artık:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ama yazdan sonra sonbahar çok iyi geliyooo :)

      Sil
  13. Yoğun iş temposunda sonbaharı da, hayatı da göremeyenler için güzel bir not. Teşekkürler efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      ay yazık ama sanaa :)

      Sil
  14. Bloggerlar yaramazlık etmesin lütfen. İyi olsunlar. Sağlıklarını korusunlar.

    Sonbahar, sararıp düşen yaprakların renginin boyadığı yollar, parklarla anlamlı. Ama o, sonbahara özgü olarak kalsın dileğim.

    Dokundu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      o yapraklar en güzeliii :)

      Sil
  15. Son paragrafta ben varım:) Ve benim çayı demleyip bekleyecek kimsem yok diye düşündüm okurken. Hüzünlendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      sen de benim gibi yalnız yaşıyon işte :)

      Sil
  16. Çok keyif aldım bu yazıdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüznün tadı.

      en sevdiğim mevsim de ondan :)

      Sil
  17. Aaahh sonbahar !! Dökülecek kırgınlıklar , yorgunluklar yaprak misali üzerimizden , yenileyecek yüreğimizin kurak toprağını. Yeni umutlara , yeni hayallere hazırlayacak bizi.. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      eveeet şaireeee :)

      Sil
  18. Sonbahar sahlebini alıp kitap okumalik bir mevsim diye biliyordum ben. Hiç bu şekilde düşünmemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      e öyle de güzel tabisi :)

      Sil
  19. Sonbaharı çok severim ama hiç bu açıdan bakmamıştım okuyunca küçük kardeşim geldi bir an gözümün önüne :)) kendisi de hep yazarda bık bık hiç durmaz :) güzel bir yazı olmuş her zaman ki gibi deep tarzı sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      yazsın yazsın az konuşsun :)

      Sil
  20. Sonbaharı severim, umarım bu sonbahar da güzel gelir...

    YanıtlaSil
  21. Yani hayat devam edecek Deep, her şeye rağmen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı rujlu blog.

      öyle vallası :)

      Sil
  22. herşey insan için diye boşa denmiyor, tutunduğumuz yerden yaşama devam ediyoruz..
    sonbaharı çok çok seviyorum ama genelin aksine benim için hüznü değil de dinlenip yenilenmeyi temsil ediyor sanki =)
    sevgiler Deep <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygun.

      ay bence de enerji mevsimisi yaa :)

      Sil
  23. Hepimiz için Sonbahar ayrı ayrı Herkese farklı güzellik getirir umuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mayıs yağmuru.

      işallah hadi :)

      Sil
  24. Deep damardan girdin be fistik cok uzuldum birden. Ya zaten bu 3 renk maviyi izledim cok agladim. Sen nasil 10 kez izleyebildin onu cnm yaa. Ben daha da izlemem ama aglamak icin olabilir. Gercekten muthis bir filmdi iyi ki izlemisim tesekkurler.
    Bu aradaaa cok ilginc bir ayrintiya denk geldim filmde. Izlerken 30.dakikalarinda muhtesem bir flüt var. Dedim ne guzel. Sonra dedim bunu bir yerde duydum ama nerede. Butun gun flut diyip durdum :) nerede nerede derken az once 3 renk muzikleri diye baktim yemek yerken bir yandan da dinledim. Ne muthis harika. Mest oldum. Sonunda simsekler cakti ve evrekaaa hem de ne buldum ah burada topu sana atiyorum kaleye şut cek hemen :) ne buldugumu anlayabildiysen ki seninle ilgili kopya da vereyim hemen yaz bakalim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      mavi, en sevdiğim filmlerden ve müziği de her zaman benimle. biçok yazımı o müzikle yazıyorum ki. flüt var evet. konuşmalar var orda. avrupa birliği müziği filmde o. müzik terimleri var. ama anlamadım kiii nedir yaaaa :) bir yazımda şiirimde filan mı var ki acabaa :)

      Sil
    2. E bildin fistik siir evet;) hani senin siir videon vardi ya onu diyordum. Hani arada merak ettigim muzikler vardi ama sen de bilmiyordun ya. Iste onlar bu mavi nin muziklerinden. Mesela gece siirinin fon muzigi o flut kismi:) ben onlari diyordum . diger ikisi de 3 renk mavinin muzigi ile fonlandirilmis. Sonunda bulundu muzikler. Islem tamam :)

      Sil
    3. demirkadın demir.

      aa doğru yaa. bak videoyu yapan kreatif başkan adlı şeker arkadaşımız mavi'yi çok sevdiğimi bildiği için öyle yapmıştı. ben mavinin müziğini çok kanıksadığım için sanırım sen mavi deyince o hiç aklıma gelmedi. oleeey bişi ortaya çıktııı, o müzikler neydi derdi bittii, mavi karavaan :)

      Sil
  25. Sonbahar hep hüzün verir.Adı gibi yaprak dökümleri çok yaşanır.Ne yazık ki :(Ama tabii güzel yanları da var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      hayat da öyle işte de mi :)

      Sil
  26. Yazmak keyifli.
    keyifle yazılmışı okumak da ayrı keyifli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      sen de iyi yazanlardansın ki ama :)

      Sil
  27. en sevdiğim mevsimdi Sarı Sonbahar :D

    YanıtlaSil
  28. En sevdiğim mevsim sonbahar :D Romalı tellal ünlümüymüş yeni duydum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      benim daaa :) ay evet ünlü tabee :)

      Sil
  29. yoo ben okulun içindede bıçak ve tornavida ile gezebilirim bana uyar hemde çok uyar yani sorun yok.Psikopata bağladım gene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haa senin okulda evet yaa öyle yapmalııı :)

      Sil