13 Ekim 2016 Perşembe

TANSİYON



(Kavas Hüdai anlatıyor)

Yaşamış olduğumuz hayatın içinde her gün bir yasakla tanışıyoruz. Bir sabah kalkar televizyonu açarız, ismini yeni duyduğumuz bir doktor çıkar, şu yasak der. Hoppaaa o sabah o televizyonu seyreden herkes hiç ses çıkartmadan araştırmadan neyin ne olduğunu bilmeden uyar.

Bir de şu ayaklı gazeteler vardır, o sabah o televizyonu seyredenler üç tane kelime daha ekleyerek ballandıra ballandıra anlatırlar. Dinleyen ise karşı atağa geçer. Ayyyy şekerim vallahi ben uyuyorum ama ne yesem yarıyor. Sanki defileye çıkan manken. Kemiksiz seksen beş kilo. Bele kadar inen simetrik görünüş ince, belde son buluyor. Aşağıya sakın bakmayın. Selülite mahkum olmuş kalçalar, yarım dünya modeli. Bu televizyonlarda her gün standart ölçüleri konuşan, her gün bir şeyi yasaklayan ama kendilerine baktığınızda alakası olmayan kişiler anlatır durur. Kalp doktoru aman sigara içmeyin der. Bir gün gazeteyi açtığınızda tanınmış kalp doktorunun kalp krizi geçirdiğini ve öldüğünü duyarsınız. Buna benzer o kadar örnek var ki saymakla bitmiyor.

Ama aklımızın ucundan geçmez, vücudumuzun her altı ayda bir kontrolden geçmesinin gerektiği.

Mesela ben gamsız bir adamım. Çok şey yaşadım, başımdan çok şey geçti, deli dolu yaşadım, kabadayı yaşadım. Ama şimdilerde kitap okuyor şiir yazıyorum. Nerden nereye. Hiçbir şey düşünmem, yalnızca dinlenerek ve kitap okuyarak koltuğumdan kalkmayan ben, geçen sabah başımın dönmesiyle sendelemiştim kalktığımda. Başım dönmüş her yer kararmıştı. Penceremin önünde yalnızca bana hizmet etmek için duran koltuğuma tekrar oturdum.  Gözlerimi kapattığımda,  susmayan telefonumun sesine bakmak için açtığımda annemin aradığını gördüm.

‘’Alo, nasılsın oğlum ‘’. ’’ İyiyim anne sen nasılsın‘’.
‘’ Ben iyiyim de senin sesin bir tuhaf geliyor’’.
‘’ Başım döndü anne ‘’.
‘’ Sana kaç kere söyledim oturma günde iki saat olsa da yürü diye. Sabah ilk işin doktora görün‘’.
 ‘’Aman anne bu kadar telaş etme ‘’.
 ‘’ Sen yine de ihmal etme şimdi kalk eczanede bir tansiyonunu ölçtür bakalım kaç olmuş’’.
 ‘’ Peki anne ‘’ derken içimde fırtınaya dönüşen endişe ayakkabılarımı giymeme mecbur bırakmıştı.

Sokağın sonunda duran eczaneden tansiyonumu ölçtürdüğümde annemin telaşına hak vermiştim.
Küçük 11, büyük tansiyon 15 olmuş. Eczacı hanımın kalın sesi kulaklarımda yerini almıştı. Bey efendi doktora bir görünün sorunlu bir durum var tedbir alın dediğinde, sakin ve gamsız kişiliğimin yoldaşı olmuştu telaşım.

 ‘’ Alo oğlum ne oldu ölçtürdün mü tansiyonunu ‘’
 ‘’Evet anne küçük 11 büyük 15 olmuş’’.
‘’ Hemen doktora git ‘’.‘’ Peki anne’’ .  Bir saat sonra sağlık ocağında doktorun önünde duruyordum, tansiyon çıkmış bende.

Hoppaaa  stres yasak oturmak yasak tuz yasak şeker  yasak un yasak. 5 mlg ilaçla evin yolunu tutarken vücudumda duran fazla kiloların da yasak olduğunu söyleyen doktora teşekkür ederek çıktım.

Siz siz olun beş şeye dikkat edin. Tuz, şeker, un, stres ve fazla kilolarla arkadaş olmayın. O hızlı hayatımdan sonra bu hale gelmiştim. Aslında stresten değil de stressizlikten oldu her şey. Bir miktar stres lazım hepimize.


(devam edecek)

56 yorum:

  1. Büyüyünce kavas olacak Hüdai'ye geçmiş olsun. Aksamasın. Sendelemesin. Düşmesin öykü kahramanımız :))))))

    Anne lafı dinlenir :)))))))))) Dinleyecektir o da... Hüdai kendine iyi bakmalı ki okuyacağımız öyküler aksamasın... (Bencil de değilimdir; ama Hüdai'yi okuyacağız daha çoooookkkk).

    Nereden nereye gelmiş gerçekten Hüdai. Şu kabadayılık günlerini okusaydık, stres yaşamadan stresli anlar yaşanmış olunmaz mı? Ne yapar kabadayılar? Filmlerde vardı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hihi, bu kavas hüdaiyi ben de sevdim yaa. farklı bir karakter oldu. hüdainin kabadayılıklarını kurguluycam bakalım. ilk kez yoksul varoş çocuğu birini kurguluyom :) bir de, hep kız kahraman yazıyom ya, bakalım erkek kahraman da olsun :)

      Sil
    2. acemi demirci.

      tişkir tişkir :)

      Sil
  2. Her şeyin aşırısı sorun. Dengeli olmalı her şey... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      di mi di mi sen tanrıçasın doğrusunu bilirsin her şeyin :)

      Sil
  3. Bir miktar stres,motivasyon için iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      he valla gurban :)

      Sil
  4. yeni tanımaya başladık. çabuk hastalanmış.bünye zayıf sanırım dikkat etsin biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül telim.

      oluyo işteeee hayat :)

      Sil
  5. Valla bravo deepcim erkek gibi yazmissin :) farkli cinslerin gozunden hayata bakmak nasil birsey acaba. Gayet basarili 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      iyi bişi sanırımsam :)

      Sil
  6. İstesek de istemesek de stres illaki var hayatımızda. Bir de tansiyondu, kolestroldu bunlar da tetikliyor tabi. Bu arada deep hüdai iyi gidiyor. Kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      insanlık halleri de miiii :)

      Sil
  7. Bu Hüdaiyi ben çok sevdim hele birde kaba dayı hallerini okumak isterim :))) oyyy o tansiyonlar bende her gün inip inip çıkıyorlarr sağ olsunlar :)) Hüdaiyi kendine iyi baksın biz onun öykülerini bekliyoruz :)) Şahanesin güzel insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      senin tansiyon çok gelgitli desenee :)

      Sil
  8. Ruhi Mücrret'te de, "bana otuz yıl evvel 1 aylık ömrün kalmış diyen doktorun cenazesinden geliyorum" der. Hüdai'nin ismi kadar kendisi de güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      ooo ne güzel anekdotmuş oooo :)

      Sil
  9. Peygamber efendşmşz (s.a.v) 'de bu üç beyazdan uzak durun demiş. Gerçekden kaleminize sağlık
    blogunuzdayım ve bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimliksiz.

      görüşürüüüz :)

      Sil
  10. Hahaha :D kemiksiz seksen beş kilo :))

    YanıtlaSil
  11. Her şey kararında güzel . Gamsızlık da iyi değil demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      o da ölçülü olmalı demek kiii :)

      Sil
  12. Dikkat edilecek 5 şeyin 3ünden kaçamıyorum ama stres ve fala kilolarla artık arkadaş olmak istemiyorum :)
    Güzel hikaye, devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda s.

      stres ve fazla kilo. ikisi de lazım değil zaten :)

      Sil
  13. Kısa ve öz olmuş deeptone.Her şeyin fazlası zarar zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre yıldırım.

      zarar ama yapamıyozz işteee :)

      Sil
  14. Bir miktar stres yerine bolca heyecan daha güzel olmamı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytül örcün.

      ooo daha iyi tabiiii heycanı kim sevmeez sadece aksiyon filmlerinde görüyooz :)

      Sil
  15. selam deep:)
    sen şimdi bu Hüdai'den filinta çıkarmayasın ilerleyen zamanlarda.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedili evin tarzı.

      çıkarayım mıııı hee :)

      Sil
  16. Ah Hüdai hasta olmuş. Şimdi merak içindeyim, stressiz stresten nasıl bu hale gelmiş. Nolur sporla zayıflat Hüdaiyi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medine sarı.

      piki piki yaparım :)

      Sil
  17. Mayası güzel öykü olmuş

    Devam etsin bence de :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      denişik oldu yaaa buuu :)

      Sil
  18. bu öykü mü şimdi ? :)
    bildiğin yaşanmış olay olarak okudum bunu. Öyküyse madem kesinlikle devam etsin :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. talha mty.

      ah ah demek kiii gerçekmiş gibi yazıyooom oleeey güzel yorum buuuu :)

      Sil
  19. Fazlası zarar diye boşuna dememişler. :D Ben Hüdaiyi çok sevdim. Hiç stressiz de olmuyor. Devamını bekliyorum Deppciğim öpüyorum. :* :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar.

      :) biraz stres olmazsa hiçbişi yapamayız yaaa :)

      Sil
  20. yazma şöyle şeyler yaaa okurken bayılıyorlar beğeniden sonraaaa :D <3

    YanıtlaSil
  21. Bu Kavas Hüdai nin anlatım tarzı biraz farklı gibi.. Yani senin genelde yazdıklarına göre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulye.

      heeey evet denişik bişi deniyoom :)

      Sil
    2. Derişik derişik asit.. Pardon hatlar karıştı :D denişiklik güzeldir

      Sil
    3. fasulye.

      fasulye de güzeldir :)

      Sil
  22. DEEP hüdaiye söyle annesi yanına taşınacakmiş:)kadın fena hizaya getirecek oğlunu tembel hüdai senii...sen nasılsın cann

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluklar sokağısı.

      ha haaaa iyiyiim :)

      Sil
  23. Kontrol diyorum doktor diyorum bende ama etrafta kime baksam turp gibiyim ne gerek var diyorlar.Bir üşengeçlik,sonra zamansızlık kendini ihmal etme durumları çok ama hak vermiyor değilim.Bir gidiyorsun o yasak bu yasak biraz daha derine inseler mazallah kanser filanda çıkarırlar.Ne güzeldi ya hayatım diyorsun niye geldim ben.Valla bu devirde Allah doktorsuz bırakmasın ama yeni neslin elinede düşürmesin diyorum amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hihi, yeni nesil doktorlar çok mu kötüüüü :)

      Sil
  24. Eminim artık Hüdai'yi tanıyanların aklı bu öyküden sonra Hüdai'nin tansiyonunda kaldı. ???????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      düzelttiriyim onun tansiyonunu barik yiaa :)

      Sil