8 Ekim 2016 Cumartesi

ÜZÜMÜN KARDEŞLİĞİ



John Fante

Fante’nin daha geç yaşlarda yazdığı romanlardan. Bunker Tepe’sinden önce yazdığı.

Üzüm kardeşliği şarap demek. Bu roman yine Fante’nin gerçek yaşamından, yani otobiyografik bir roman. Fante, artık ünlenmiş bir yazar, evli, çocuğu var.

Kardeşinden bir telefon gelir, yaşlı anne babası boşanacaktır. O da hemen doğup büyüdüğü yerlere gider. Annesi ev hanımı, babası duvar ustasıdır, İtalyan kökenli aile, yoksul.

Fante, ailesini, kardeşlerini görür, anıları canlanır. Babası, Fante’nin çocukluğunda olduğu gibi yine onunla birlikte duvarcı olmasını ister. Babası yeni bir iş almıştır. Bir taş ev inşa edecektir. Fante’ye gel birlikte yapalım der.

Bildiğimiz Fante kalemi yine. Duyarlı, film gibi, canlı, sürükleyici, gerçek.

Bir yazar ve ailesi. Fante, hiç olmayacak bir aileden yazar oluyor. Küçüklüğünde kütüphanede keşfettiği kitaplar sayesinde. Dostoyevski, Hamsun gibi.

Bu kitapta çok az da olsa argo ve küfür var. Bunun dışında yine iyi kitap.

Not:3/4

38 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      iyi yazar işteee :)

      Sil

  2. Bu hafta çok test çözmüştüm kendimi ölüllendirmek istedim youtubeden bi video izledim filmi merak ettim izledim veee daha da kafam birbirine girdi .
    "Dünya kapalı yaralar açık ."
    Filmden bir replik.
    Şimdi okul dolayisiyla bloguna ziyaret edemiyorum .
    Ama inşallah bol bol yazılarını okuyacağım yarıyıl tatilini şimdiden iple çekiyorum 😍
    Kitap güzelmişteee ben daha sofie 'yi biteremedim ki .
    Zamanım yok ki ne 😱😱

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      heeeey her fırsatta uğra böyleeee :)

      Sil
  3. Hımmmm güzel bir konu... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. toza sor kitabını okumaya niyetliydim ama kaldi :/
    ig deki hesabın hangisi yav? iki deep tone var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      okursun yaa seneye yaz :)

      Sil
  5. John Fanteee! Bahara kadar bekle bandini okunmak için sıra beklerken şimdi de üzüm kardeşliği çıktı. Çok yaşa sen emi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      bandini çok güzel kitap. bu da o konularda. okuyunca anlıycan bandiniyi :)

      Sil
  6. Yauv güzel puanlar veriyorsun ben de liste yapiyorum, sonra gidip kitaplari ve yazarlari söyleyince kitapcida bir sessizlik oluyor, tuhaflik nerde anlamadim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyen bayan.

      ha haaa bilmiyorlardır onlar :)

      Sil
  7. Güzel bir konusu varmış gerçekten, beğenmişsin de. Okumaya değer sanki :)

    YanıtlaSil
  8. Uzun bir aradan sonra merhabalar Deep, nasilsin?
    Blogtan goruyorum ki, ayni hiz devam :) Supersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      bir şirin gelmiiiş :)

      Sil
    2. ;)) Teşekkürleeeeer :)

      Sil
  9. merhaba ben elif özgürlük savascısı Nur sayesinde sizi buldum bana yardımcı olabileceğinizi söyledi. buralarda yeniyim :)
    umarım bu yeni kişi olaraktan yabancılık çekmem :)
    sevgi ve sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umudun kızı.

      hoşgeldiin yabancılık çekmiycen ivit gelcem görüşürüz kii :)

      Sil
  10. Fante okumadım hiç
    Güzele benziyor

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. la tahzen.

      geçen hafta blogunu tanıttım yaa :)

      Sil
  12. Üzüm meyvesi bana hep şarap tadını hatırlatır.
    Kitap da ilgi çekici, sen de epey bi beğenmişsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      açık kırmızı büyük üzüme bayılırım :)

      Sil
  13. Güzel beğendim de, Zorbayı okuyorum. Bitince sıraya alabilirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      zorba. çok güzeeel :)

      Sil
  14. Fante senin favorilerinden oldu evet, ama bide Kole'yi dene :PP

    YanıtlaSil
  15. Okuması akıcı, eminim içinde bize benzer ya da yakın bulacağımız çok şey olan, sıcak, çırpınışları bir yerlerden hatırlayacağımız şeyler arasında bir gezinti olurdu bu kitabı okumak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hımmm sen hep böyle yorum yap işteeee :)

      Sil
  16. Bir kaç sene önce okumuştum. Fena kitap değildi ama çok sarmamıştı beni. Benim puanım 2/5 :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşrakkuş.

      puanın normal. fantenin diğer kitaplarını da okursan o zaman hepsi bir şekilde birbirine bağlanıyor o zaman güzel oluyor :)

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      ayyyyyyyy cici geliiiin :)

      Sil
  18. Duyarlılık,aile,sevgi kitaplar ve filmlerde ne de güzel gidiyor :)

    YanıtlaSil